Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Agnes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Agnes i sengA 😉

Jeg synes det er pent, men litt tungt å si. Hører noen legger vekt på g, AGnes, det er lettere enn å bruke ng-lyden. Men begge deler er fint.

Anonymkode: de49f...60e

Ng lyd?? Somni anges? Aldri hørt.. 

Anonymkode: 996a6...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint, men det er på tur opp så er nok ikke altfor lenge til det kommer på topplisten hvis det fortsetter i samme fart som nå. 

Anonymkode: cc02e...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er et aldeles grusomt, heslig navn. Men andre syns det er fint. 

Fordelingen i sånne ''hva syns du om navnet''-tråder er nesten alltid 50/50, skjønner ikke helt poenget med å opprette dem?

Anonymkode: 66f31...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Koselig navn selv om det kan være litt gammeldags, det kommer jo helt an på. Selv prøver jeg å finne ulike navn, så ser vi hva babyen "passer til" hete. 

Eller er det for dumt?🤔

Anonymkode: 1c372...d32

Det er ikke dumt nei, vi har også et knippe navn som vi skal vurdere etter fødsel 😊 

At det er gammeldags gjør ingenting, fordi det er nettopp de gamle navnene dom brukes om og om igjen med jevne mellomrom 😊 Hvis jeg får barnebarn/oldebarn så vil de sikkert ha "gamle, mamma-kjedelige navn" fordi jeg vokser opp i en annen tid med annen smak. Toril, Jorunn, Ragnhild, Else, Siv, Torunn, Bodil, Bjørg, Lise osv 

Anonymkode: 4c87b...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det ikke, og ville aldri brukt det, men så har jeg en helt annen smak i navn også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ng lyd?? Somni anges? Aldri hørt.. 

Anonymkode: 996a6...c3a

Nei, som i "Angnes". På Østlandet har de en lei tendens til å uttale ting sånn. Som "Mangnus", "Rangnill" osv.. Det er ikke særlig pent

Anonymkode: 6dac7...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...