Gå til innhold

Bedøvelseskrem, hull i ørene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 åringen i huset har mast og grått etter hull i ørene i flere måneder nå. Nå skal hun endelig få det, men hun er litt redd. 

Hva slags bedøvelseskrem bruker man som kan lindre litt?! Vil at det skal gjøre minst mulig vondt selv om det er fort gjort og lite vondt i utgangspunktet. 

Anonymkode: a8ad1...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsøk Emla, det er nok den som er mest brukt. Kjøpes reseptfritt på apotek.

Anonymkode: 18794...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emblakrem, spør på apoteket. Men det vil nok fortsatt gjøre vondt. 

Anonymkode: a0d2a...858

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill ikke gå til frisør å bruk pistol! Det sørger for å rive opp såret, det tar lengre tid før det gror, og de får ikke renset maskinene 100% så det faktisk kan sitte igjen fra andre som medfører smitterissiko! Gå til noen som driver med piercing som faktisk veit hva de driver med. 

Anonymkode: 53549...6b4

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill ikke gå til frisør å bruk pistol! Det sørger for å rive opp såret, det tar lengre tid før det gror, og de får ikke renset maskinene 100% så det faktisk kan sitte igjen fra andre som medfører smitterissiko! Gå til noen som driver med piercing som faktisk veit hva de driver med. 

Anonymkode: 53549...6b4

Jeg må si meg enig i dette.

Anonymkode: 18794...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok uten bedøvelse.. Dette gikk veldig fint...  Er de store nok til å ta hull i ørene så må de tåle smertene, syns jeg. Bare forklar dette. Dette er ett ønske som din datter har og da må hun kunne ta konsekvensene av det også.  Vi må slutte å pakke inn barna våre og lære de om livet.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill ikke gå til frisør å bruk pistol! Det sørger for å rive opp såret, det tar lengre tid før det gror, og de får ikke renset maskinene 100% så det faktisk kan sitte igjen fra andre som medfører smitterissiko! Gå til noen som driver med piercing som faktisk veit hva de driver med. 

Anonymkode: 53549...6b4

Må dessverre si meg uenig. 

Jeg er selv tidligere frisør og har tatt utallige hull i ørene med pistol. Aldri fått tilbakemelding på noe. Har også selv i voksen alder tatt flere nye hull, aldri noe problem. Ørenedobbene sitter i beskyttet «stativ» og er ikke i kontakt med selve pistolen. 

Jeg kan ikke snakke for andre, men vi renset pistolene våre uansett før hvert eneste nye kunde. Husk at det i dag er også mange frisører som har kurs i dette  man begynner ikke å bare sette hull uten å vite hva man gjør. 

Her vil det være en tidligere kollega som skal gjøre det, i den salongen jeg jobbet selv. Eller enig at man skal passe på smitterisiko 😊 

ts

Anonymkode: a8ad1...304

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør helt klart mindre vondt å bruke nål, i et piercing studio. Å skyte vil gi smerter etterpå, det presser veldig. Men nål så fjerner man jo den bittelille hudbiten så presset kommer ikke. 

Synes jo at når man er stor nok til å ta hull i ørene så bør man også tåle den lille smerten som er. Tenk så stolt hun vil være etterpå når hun kan fortelle at det egentlig ikke var så vondt likevel!

Anonymkode: 2a1f6...4b7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må dessverre si meg uenig. 

Jeg er selv tidligere frisør og har tatt utallige hull i ørene med pistol. Aldri fått tilbakemelding på noe. Har også selv i voksen alder tatt flere nye hull, aldri noe problem. Ørenedobbene sitter i beskyttet «stativ» og er ikke i kontakt med selve pistolen. 

Jeg kan ikke snakke for andre, men vi renset pistolene våre uansett før hvert eneste nye kunde. Husk at det i dag er også mange frisører som har kurs i dette  man begynner ikke å bare sette hull uten å vite hva man gjør. 

Her vil det være en tidligere kollega som skal gjøre det, i den salongen jeg jobbet selv. Eller enig at man skal passe på smitterisiko 😊 

ts

Anonymkode: a8ad1...304

Selv om du har tatt mange hull betyr ikke det at maskinhull er bra. Som jeg sa, det river opp huden og gjør at det tar lenger tid før det gror, det er større rissiko for at smykket gror fast osv. Så du kan være så uenig som du vil, men ikke si at fakta er feil. 

Anonymkode: 53549...6b4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen her tok hull i ørene før hun fylte 4. Et og et hull, uten noe slags bedøvelse. Tenkte ikke tanken engang, så lenge hun insisterte på hull fikk hun tåle det tenkte vi. 

Gikk knirkefritt, ingen tårer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, galmamma skrev:

Vi tok uten bedøvelse.. Dette gikk veldig fint...  Er de store nok til å ta hull i ørene så må de tåle smertene, syns jeg. Bare forklar dette. Dette er ett ønske som din datter har og da må hun kunne ta konsekvensene av det også.  Vi må slutte å pakke inn barna våre og lære de om livet.

 

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes jo at når man er stor nok til å ta hull i ørene så bør man også tåle den lille smerten som er. Tenk så stolt hun vil være etterpå når hun kan fortelle at det egentlig ikke var så vondt likevel!

Anonymkode: 2a1f6...4b7

Helt enig! Er barnet modent nok til å få hull i ørene, bør vedkommende klare dette uten bedøvelse. Er redselen for smerte stor, bør hun vente til hun blir eldre. Hull i ørene er ikke noe man må ha, selv om man ønsker seg det.

Det er selvsagt noe annet når det dreier seg om et nødvendig medisinsk inngrep som bedøvelse, vaksine, blodprøve, innsetting av veneflon osv.

Anonymkode: e14cc...a83

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt åtte hull hos frisøren,  de har fortsatt ikke grodd etter ti år. De seks hullene jeg tok med nål grodde etter seks måneder.  Anbefaler ikke frisør. Skal et barn ha hull i ørene så burde de være store nok til å takle smerten og det som kan følge med. 

Anonymkode: 1b15b...e14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i tenårene pleide vi å ta hull i ørene på hverandre hjemme. Vi bedøvde øreflippen med en isbit, så stakk vi hull med en nål som vi først renset gjennom en flamme. Det gikk fint hver eneste gang.

Anonymkode: 94638...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må dessverre si meg uenig. 

Jeg er selv tidligere frisør og har tatt utallige hull i ørene med pistol. Aldri fått tilbakemelding på noe. Har også selv i voksen alder tatt flere nye hull, aldri noe problem. Ørenedobbene sitter i beskyttet «stativ» og er ikke i kontakt med selve pistolen. 

Jeg kan ikke snakke for andre, men vi renset pistolene våre uansett før hvert eneste nye kunde. Husk at det i dag er også mange frisører som har kurs i dette  man begynner ikke å bare sette hull uten å vite hva man gjør. 

Her vil det være en tidligere kollega som skal gjøre det, i den salongen jeg jobbet selv. Eller enig at man skal passe på smitterisiko 😊 

ts

Anonymkode: a8ad1...304

Dobben er rimelig butt. Når den skytes gjennom øreflippen river den med seg alt på sin vei. Det gjør at det dannes brusk når såret gror. Derfor vil de fleste med frisørhull kjenne en klump i hullet når man klemmer på det. Hos en piercer bruker de en kanyle som skjærer et rent snitt gjennom flippen. MYE bedre. 

Anonymkode: e1851...f68

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må dessverre si meg uenig. 

Jeg er selv tidligere frisør og har tatt utallige hull i ørene med pistol. Aldri fått tilbakemelding på noe. Har også selv i voksen alder tatt flere nye hull, aldri noe problem. Ørenedobbene sitter i beskyttet «stativ» og er ikke i kontakt med selve pistolen. 

Jeg kan ikke snakke for andre, men vi renset pistolene våre uansett før hvert eneste nye kunde. Husk at det i dag er også mange frisører som har kurs i dette  man begynner ikke å bare sette hull uten å vite hva man gjør. 

Her vil det være en tidligere kollega som skal gjøre det, i den salongen jeg jobbet selv. Eller enig at man skal passe på smitterisiko 😊 

ts

Anonymkode: a8ad1...304

Jeg forstår ikke helt hvorfor dette er et argument. Du har erfaring som frisør, ikke piercer. Ta et kjapt google-søk så ser du masse fakta om hvorfor nål er bedre enn pistol.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var i tenårene pleide vi å ta hull i ørene på hverandre hjemme. Vi bedøvde øreflippen med en isbit, så stakk vi hull med en nål som vi først renset gjennom en flamme. Det gikk fint hver eneste gang.

Anonymkode: 94638...468

Hehe, det gjorde det IKKE for meg! Vi brukte akkurat samme metode, og øreflippene mine hovnet opp til tennisballer, begge to. I tillegg fikk jeg brannkopper i en stor sirkel rundt hvert øre, og måtte ha antibiotika for å bli frisk.

Neste forsøk et par år senere skjedde hos frisør med pistol, og da gikk det helt fint.

Anonymkode: 78d73...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var i tenårene pleide vi å ta hull i ørene på hverandre hjemme. Vi bedøvde øreflippen med en isbit, så stakk vi hull med en nål som vi først renset gjennom en flamme. Det gikk fint hver eneste gang.

Anonymkode: 94638...468

Det gjorde vi også, men vi brukte kanyler, så de var jo sterile. Tok hull i navler og lepper på hverandre. Helt utrolig egentlig. Hadde aldri gjort noe sånt i dag. Naive tenåringer... 

Anonymkode: 2a1f6...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du bør si at barnet må vente til hun er gammel nok til å tåle smerten. Da jeg tok hos frisør var det nærmest smertefritt, men det var helt vanvittig vondt med nål hos piercingartist. Og da var jeg 18 år....

Anonymkode: 1ddab...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...