Gå til innhold

For mange kvinner på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tross alt landets største diskusjonsforum.

 

Anonymkode: b7533...7b7

Er du sikker på det? Både diskusjon.no og vgd.no ser ut til å være større (og i tillegg mer kjønnsnøytrale, for dem som ønsker et mer kjønnsnøytralt debattmiljø).

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også kjent som Dunning-Kruger-effekten.

Anonymkode: f3b5c...256

En av grunnene til at jeg faktisk liker KG er at jeg slipper mindre av det der. Bare sjekk vgd og mer kjønnsnøytrale forum. Ikke måte på hvor mye en del menn skravler om ting de ikke egentlig har noen dypere kunnskap om. Men skravle skal de likevel, "rasjonelt og logisk om samfunnsting." Tenk at folk ser på seg selv på den måten. Det er ikke makan til selvtilfredshet! Snakk da gjerne om samfunnet, tenker jeg, men ikke før du har blitt tørr bak ørene.

Anonymkode: 23e61...7e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært her inne i 17 år, og de første årene jeg var her inne, var det ekstremt få menn her. Og det var så fint og være her inne. Ingen drittslenging, usaklige og personangrep. Jeg likte å diskutere politikk og samfunn før, men det går ikke nå lenger. For folk bli usaklige, går til personangrep, eller bare ignorerer deg. Skal for guds skyld ikke svare på spørsmål. 

Og ikke minst alt det hatet mot kvinner, er ikke måte på hvordan vi skal bli rakket ned på her inne. Virker jo ut som dette forumet, tiltrekker seg alle mannehatere. 

Anonymkode: 73943...575

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har vært her inne i 17 år, og de første årene jeg var her inne, var det ekstremt få menn her. Og det var så fint og være her inne. Ingen drittslenging, usaklige og personangrep. Jeg likte å diskutere politikk og samfunn før, men det går ikke nå lenger. For folk bli usaklige, går til personangrep, eller bare ignorerer deg. Skal for guds skyld ikke svare på spørsmål. 

Og ikke minst alt det hatet mot kvinner, er ikke måte på hvordan vi skal bli rakket ned på her inne. Virker jo ut som dette forumet, tiltrekker seg alle mannehatere. 

Anonymkode: 73943...575

Mente du kvinnehatere? :)

Anonymkode: ad20f...8bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mente du kvinnehatere? :)

Anonymkode: ad20f...8bf

Hun mente sikkert menn som hater alt, finnes noen av dem her inne.

Anonymkode: 99e01...ff0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Brannslangen skrev:

Det er ingen tvil om at vi menn involverer oss i de mer dypere og fundamentale spørsmålene enn kvinner som foretrekker mer det behagelige og problemfrie.


Hvor dypt er det å opprette tråder som hevder at kvinner er uintelligente og snevre og at feminisme betyr å slakte alle mannfolk? 
Ingen tråder her av menn er faktisk dype eller fundamentale med kunnskap og reelle problemstillinger. 

Er temaer som overgrep, voldtekt, seksuell trakassering, partnervold, fødselsskader, kronisk sykdom, barnevern, fattigdom og undertrykking behagelig og problemfrie emner mener du? Det er sånne temaer kvinner her inne tar opp, det viser dybde og refleksjon, men om du syntes de temaene er behagelige for deg som mann så sier det jo mye om agendaen din her inne da. Da bryr du deg faktisk ikke om å diskutere ubehagelige samfunnsproblemer, men bare er her for å kritisere og rakke ned på kvinner. 

Anonymkode: a8e5b...2bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Brannslangen skrev:

Det er jo vanskelig å måle forholdstallet mellom menn og kvinner her inne siden så altfor mange skriver som AB-ere. 

At det er et klart flertall kvinner har jeg ikke noe problem med så lenge menn har lov til å delta på lik linje her inne som de nevnte kvinnene. 

Jeg skulle ønske det ikke var menn her . 

Anonymkode: f0ae6...dc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ardwinna skrev:

Jeg tenker at om menn i større grad hadde fått sette agendaen her inne på KG ville kvinnene kunne lære og bli mere opplyst i forhold til de mere eksistensielle spørsmålene menneskeheten står ovenfor.

Kvalmt. 

Anonymkode: f0ae6...dc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvalmt. 

Anonymkode: f0ae6...dc0

Det kan godt hende men det var ikke mine ord! :P Hvordan klarte du å få til det der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som bifil føler meg mye tryggere på et kvinneforum en et "manneforum" om du syns det er vanskelig å diskutere er det bare å forlate ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ardwinna skrev:

Det kan godt hende men det var ikke mine ord! :P Hvordan klarte du å få til det der?

Vet ikke ? Håper det er en smart mann her som kan oppklare mysteriet, jeg er opptatt m å lakke negler. 

Anonymkode: f0ae6...dc0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke ? Håper det er en smart mann her som kan oppklare mysteriet, jeg er opptatt m å lakke negler. 

Anonymkode: f0ae6...dc0

:ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne blitt en bedre debatt om kjønnsfordelingen var mere lik. Sluppet horder av kvinner som gikk inn med massiv hersketeknikk og sendte gutta hoderystende ut av debatten.

Anonymkode: b7533...7b7

Sluppet horder av menn som mener kvinner bare er verdiløse fitter som passer best lenket til kjøkkenet mener du?

Anonymkode: 5cbdd...a84

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sluppet horder av menn som mener kvinner bare er verdiløse fitter som passer best lenket til kjøkkenet mener du?

Anonymkode: 5cbdd...a84

Nei, det var ikke det jeg mente.

Hadde jeg ment det så hadde jeg skrevet det.

Representerer det du skriver ditt syn på hvordan den gjennomsnittlige mannen oppfatter kvinner?

Anonymkode: b7533...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var ikke det jeg mente.

Hadde jeg ment det så hadde jeg skrevet det.

Representerer det du skriver ditt syn på hvordan den gjennomsnittlige mannen oppfatter kvinner?

Anonymkode: b7533...7b7


Nå er det KG vi snakker om. Ikke den gjennomsnittlige mann ute i det virkelige liv. Ikke noe nytt at de fleste mennene her inne har dårlig kvinnesyn og det merkes godt 

Anonymkode: a8e5b...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:


Nå er det KG vi snakker om. Ikke den gjennomsnittlige mann ute i det virkelige liv. Ikke noe nytt at de fleste mennene her inne har dårlig kvinnesyn og det merkes godt 

Anonymkode: a8e5b...2bf

Er det et tegn på dårlig kvinnesyn å stille spørsmål ved det etablerte?

Ser at mange kvinner nå har adoptert en ny felles hersketeknikk som går på å påpeke at det er noe galt med alle menn som deltar i debattene på KG. Det er en ganske usunn utvikling, og forteller egentlig bare at mange kvinner ikke er noe bedre enn de mennene de er så sinte på. Ref bjellesauen og søyene. 

Anonymkode: b7533...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Debattnivået fra en stor andel menn her inne er det verste jeg har sett både på Internett og irl. Hever virkelig ikke nivået på kg, som er svært varierende fra før!

Anonymkode: f1903...e23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det et tegn på dårlig kvinnesyn å stille spørsmål ved det etablerte?

Ser at mange kvinner nå har adoptert en ny felles hersketeknikk som går på å påpeke at det er noe galt med alle menn som deltar i debattene på KG. Det er en ganske usunn utvikling, og forteller egentlig bare at mange kvinner ikke er noe bedre enn de mennene de er så sinte på. Ref bjellesauen og søyene. 

Anonymkode: b7533...7b7


Hva mener du med "ved det etablerte"? 

Ja det er tegn på dårlig kvinnesyn å stille spørsmålstegn ved voldtektserfaringer som deles, drive antifeministisk kampanje, mene at kvinner er kravstore fordi vi avviser menn på byen, si at kvinner overreagerer fordi vi setter grenser for beføling og seksuell trakassering og si at kvinner som ikke liker analsex er kjedelige. 

Anonymkode: a8e5b...2bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg legger merke til at mennene her inne har veldig dårlig debattnivå , de kommer enten med feilaktige påstander og argumenter styrt av følelser i stedet for fakta, hets, eller oppretter tråder for så å ikke bidra til diskusjonen men trekke seg helt vekk når de får vettuge svar.

Diskusjonsnivået og refleksjonsnivået hadde vært ikke-eksisterende om det ikke var for kvinnene her, men hvis du opplever at trådene dine kuppes av kvinner og feminister så har det garantert med at temaet du poster om er feil og kvinnediskriminerende. Ikke særlig sjakktrekk på et kvinneforum, så hvis du vil ha mer positiv respons må du nok endre holdningen din til kvinner ganske mye :)

Anonymkode: a8e5b...2bf

Mnja...

At en og annen kvisebefengt ab med skoleferie starter en useriøs tråd her, betyr ikke at diskusjonsnivået til mannfolka generellt er dårlig.

"Diskusjonsnivået og refleksjonsnivået hadde vært ikke-eksisterende om det ikke var for kvinnene her, men hvis du opplever at trådene dine kuppes av kvinner og feminister så har det garantert med at temaet du poster om er feil og kvinnediskriminerende."

Er vel ikke helt faktabasert den påstanden der? Jeg vil vel heller påstå at om det ikke var for mannfolka her inne, ville det eksistert få tråder hvor debatten ble lang og interessant. De mest svarte trådene hvor kvinner deltar i store tall er vel bloggertrådene, motetrådene og fjasetråden hvor man skal telle til x antall tusen osv? 😉 Jada jeg vet det er flåsete skrevet, men hvor er kvinnene som starter dype reflekterte tråder i politikk og aktuelle saker kategorien f.eks? Jeg mener ikke at dette er negativt av kvinner. De fleste tråder er vel verdt å titte på. Men man kan se forskjell på interessene basert på kjønn...grovt sett.

Jeg har vært her i mange år nå og jeg syntes ofte menn er flinke til å legge frem referanser og linker til forskning om temaet de diskuterer. Og samtidig havner man sjeldnere i følsesbaserte krangler med menn. Og det værste problemet er nok at noen kvinner henger seg fast i EN setning i en lang tekst og ikke evner å se meninger som en helhet. De damene er de værste å diskutere med. Dette gjelder heldigvis ikke så allt for mange av dere. Veldig mange kvinner på KG legger eierskap på temaer basert på "kvinneproblemer" som f.eks abort, sexstillinger og voldtekt. Her brukes det hersketeknikker og følser for å tie all argumentasjon fra menn. Der er det lite rom for refleksjon og fakta i diskusjonene. Synd!

Over tid har jeg sett mange reflekterte, smarte og dyktige kvinner her på KG. Og det samme vil jeg si om menn. Samtidig bugner det av troll og steindumme kvinner og menn her også. Vil vel anslå dette til 50/50. Og bare for å nevne det....at dette forumet går under navnet kvinneguiden, betyr ikke at det utelukkende er myntet på kvinner. Alle aldre og begge kjønn er likstillt velkomne til å ta del i diskusjoner. Det er rett og slett ikke et forum dere kvinner skal "eie" aleine.

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, HarryDotter skrev:

Mnja...

At en og annen kvisebefengt ab med skoleferie starter en useriøs tråd her, betyr ikke at diskusjonsnivået til mannfolka generellt er dårlig.

"Diskusjonsnivået og refleksjonsnivået hadde vært ikke-eksisterende om det ikke var for kvinnene her, men hvis du opplever at trådene dine kuppes av kvinner og feminister så har det garantert med at temaet du poster om er feil og kvinnediskriminerende."

Er vel ikke helt faktabasert den påstanden der? Jeg vil vel heller påstå at om det ikke var for mannfolka her inne, ville det eksistert få tråder hvor debatten ble lang og interessant. De mest svarte trådene hvor kvinner deltar i store tall er vel bloggertrådene, motetrådene og fjasetråden hvor man skal telle til x antall tusen osv? 😉 Jada jeg vet det er flåsete skrevet, men hvor er kvinnene som starter dype reflekterte tråder i politikk og aktuelle saker kategorien f.eks? Jeg mener ikke at dette er negativt av kvinner. De fleste tråder er vel verdt å titte på. Men man kan se forskjell på interessene basert på kjønn...grovt sett.

Joda, vi har flere kvinner som starter tråder om politikk. Drizzt er den jeg kommer på i farta. Er ikke så god på brukernavn.

Jeg har vært her i mange år nå og jeg syntes ofte menn er flinke til å legge frem referanser og linker til forskning om temaet de diskuterer. Og samtidig havner man sjeldnere i følsesbaserte krangler med menn. Og det værste problemet er nok at noen kvinner henger seg fast i EN setning i en lang tekst og ikke evner å se meninger som en helhet. De damene er de værste å diskutere med. Dette gjelder heldigvis ikke så allt for mange av dere. Veldig mange kvinner på KG legger eierskap på temaer basert på "kvinneproblemer" som f.eks abort, sexstillinger og voldtekt. Her brukes det hersketeknikker og følser for å tie all argumentasjon fra menn. Der er det lite rom for refleksjon og fakta i diskusjonene. Synd!

Dette er så typisk. Menn som tror de er logiske og rasjonelle og påpeker at kvinner tier menn med sine følelser. Det er tull, og konservativt. Her er også noe faktuelt. Mange menn har så dårlig kontakt med sitt eget følelsesliv, at de ikke vet hva som er følelse og hva som er fornuft. Denne holdningen her f. eks, er en følelsesgjenganger fra menn. "Mitt kjønn står for fakta og fornuft, det annet kjønn står for følelser." Behovet for å stadfeste slikt er nettopp følelsesmessig basert. Ingen seriøs forskning kan bekrefte denne gamle dogmen som en del menn sverger til. Noen ganger forsøker de å bevise det ved én og annen artikkel, men det er cherrypicket og finnes motsatt forskning. Og sånn går nå dagene med kjønnskamp. Det er rett og slett bare rester fra det gamle skillet mellom natur og kultur, apollon og dionysos.

Over tid har jeg sett mange reflekterte, smarte og dyktige kvinner her på KG. Og det samme vil jeg si om menn. Samtidig bugner det av troll og steindumme kvinner og menn her også. Vil vel anslå dette til 50/50. Og bare for å nevne det....at dette forumet går under navnet kvinneguiden, betyr ikke at det utelukkende er myntet på kvinner. Alle aldre og begge kjønn er likstillt velkomne til å ta del i diskusjoner. Det er rett og slett ikke et forum dere kvinner skal "eie" aleine.

Dette er jeg enig i.

 

Anonymkode: 23e61...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...