Gå til innhold

Mensen-emoji får folk til å se rødt. Stopp undertrykkingen av kvinner!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ettersom feminister ikke har noe viktigere enn å sutre og klage over noe slikt, så har de faktisk ett ekstremt priviligert tilværelse. 

Anonymkode: c434b...971

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.2.2019 den 20.10, AnonymBruker skrev:

Ettersom feminister ikke har noe viktigere enn å sutre og klage over noe slikt, så har de faktisk ett ekstremt priviligert tilværelse. 

Anonymkode: c434b...971


Selvom menn stort sett bare kan tenke en tanke av gangen og ha ett fokus av gangen så er kvinner kjente for å multitaske. Å jobbe for å fjerne skammen og det negative synet på kvinnens menstruasjon betyr ikke at man ikke jobber mot mer alvorlige problemer som vold mot kvinner, milliarder av seksuelle overgrep, grov økonomisk og politisk undertrykking, kjønnslemlestelse, tvangsekteskap, æreskultur osv samtidig :)

Anonymkode: e8ac6...22e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Om noen jenter/damer blir krenket av dette trenger de å krabbe tilbake til sin "safeplace".  Ærlig talt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen er ikke ekkelt. Ingenting er negativt med mensen. 

Jeg er kvinne. 

Jeg synes den kan være plagsom mtp smerter og litt søl. Men det er alt. 

Mensen er spennende, positivt og noe å være stolt av! 

Anonymkode: bc1ea...eee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Outlander skrev:

Herregud. Om noen jenter/damer blir krenket av dette trenger de å krabbe tilbake til sin "safeplace".  Ærlig talt. 


Det handler vel ikke om at kvinner blir krenket av mensen, men at mensen er skambelagt i samfunnet av menn og det er det mensen emojien bidrar til å prøve å fjerne :) Menn og kvinner må få en annen holdning til menstruasjon og noe så enkelt som en emoji bidrar med den holdningsendringen. Fra jeg var ung og fikk mens var det guttene som ble krenket av det og syntes det var ekkelt og på den måten så la det en del skam på oss jentene også, og det påvirker tydeligvis fortsatt kvinner i dag når selv voksne damer må gjemme tampongen i genserermet. Det er her i Norge, mens i andre land så blir kvinner utstøtt fra familien sin og skolen når de har mens fordi de blir sett på som urene og skitne. Sånn kan det ikke være!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Outlander skrev:

 Blir mannfolk krenket når jeg bruke dette 🍆 ?

Nei, det er vel feministene som blir det? 

     

Anonymkode: c434b...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mensen er ikke ekkelt. Ingenting er negativt med mensen. 

Jeg er kvinne. 

Jeg synes den kan være plagsom mtp smerter og litt søl. Men det er alt. 

Mensen er spennende, positivt og noe å være stolt av! 

Anonymkode: bc1ea...eee

Spennende? Noe å være stolt av? Why? :klo:

Det er blod og gørr liksom. Med smerter og humørsvinginger og cravings. Tja, kanskje det er litt spennende med humørsvinginger da, kommer jeg til å gråte eller klikke av sinne i dag, who knows??? Utover det, lite spennende. Mer masete synes jeg. Irriterende greier.

Synes verken man trenger å skamme seg eller være kjempestolt. Det er en naturlig greie, en del av å være kvinne. Ikke noe skittent eller skammelig, bare heeeelt normalt. Hvorfor gjøre det til en større greie enn det er.

Anonymkode: 531a2...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er vel feministene som blir det? 

     

Anonymkode: c434b...971

Nei?  Damer er ikke så hårsåre som menn. Vi hyler i hvertfall av ekte problemer som kvinneundertrykkende skadelige holdninger og voldtekt, tortur og drap, og er ikke som menn som hyler av at en dame som har blitt voldtatt kaller voldtektsmannen for voldtektsmann eller boikotter Gilette fordi de oppfordrer menn til å si fra til andre menn når de oppfører seg dårlig.

Anonymkode: e8ac6...22e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spennende? Noe å være stolt av? Why? :klo:

Det er blod og gørr liksom. Med smerter og humørsvinginger og cravings. Tja, kanskje det er litt spennende med humørsvinginger da, kommer jeg til å gråte eller klikke av sinne i dag, who knows??? Utover det, lite spennende. Mer masete synes jeg. Irriterende greier.

Synes verken man trenger å skamme seg eller være kjempestolt. Det er en naturlig greie, en del av å være kvinne. Ikke noe skittent eller skammelig, bare heeeelt normalt. Hvorfor gjøre det til en større greie enn det er.

Anonymkode: 531a2...91f


Mensen skal man være stolt av ja. Det er en stor bør å bære, mange får så store smerter at det kan sammenlignes med fødslessmerter men allikevel drar de på jobb, eller holder ut måned etter måned. Mensen er det som gjør en kvinne fruktbar og det er virkelig noe å være stolt over. Menn er stolte over spermen sin og mener at jo mere sperm jo større "gave" er det til kvinnen, så mensen er også vår gave til menn og verden, ikke noe ekkelt med det :) Mener ikke at man skal gå rundt å skryte av mensmengden sin sånn som menn gjør av spermmengden sin, eller tvinge menn til å svelge mensblodet sånn menn mener det er normalt at kvinner svelger sperm, så ekstremistiske er heldigvis ikke vi damer, men det at mange jenter er flaue over å ha mensen og at mange menn legger skam og nedverdigende assosiasjoner (som at det er ekkelt eller skittent) til mensen det må det bli  en slutt på!  Hvem jente har ikke hørt fra en mann når hun sier meningen sin "ååhh, har du mensen nå haha!" for å mobbe henne og gjøre meningen hennes liksom mindre viktig eller verdt, akuratt som at mensen er roten til alt ondt. Mensen er jo roten til reproduksjonssystemet og alt liv! :)

Anonymkode: e8ac6...22e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan så mange som 48% være flau over mensen? Minner meg om disse tenåringsjentene som lot vasken renne slik at ingen skulle høre at at de brukte toalettet

.🤷‍♂️

Anonymkode: d66f2...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan så mange som 48% være flau over mensen? Minner meg om disse tenåringsjentene som lot vasken renne slik at ingen skulle høre at at de brukte toalettet

.🤷‍♂️

Anonymkode: d66f2...098

Jeg vil tro at tilsvarende mange unge jenter vil være flaue over å snakke om diare også. Det handler vell om at de færreste liker å legge ut om ekle kroppsfunksjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vår familie har vi veldig naturlig forhold til min mens. Jeg er ikke flau eller prøve skjule det og har aldri tenkt på det som ekkelt på grunn av blodet. Men at mensen har gitt meg plager - ja det har det ! 

Min mann ser aldri på det som noe ekkelt eller noe jeg burde være flau over. Han spør hvordan formen min er og foreslår selv at jeg kan hvile hvis han ser jeg har plager! Det er jeg veldig glad for. Jeg har forøvrig aldri hatt noen kjæreste som har syntes at mens var ekkelt. Selv sex når man har mens er ikke noe problem for menn, men for meg har det ikke vært noe jeg vil da. 

I tillegg vil min datter også få mensen snart og jeg vil være et forbilde for henne og at hun ikke skal skamme seg. Mine sønner tenker ikke noe over saken og jeg kan fint si fra at jeg har mens og trenger hvile f. Eks. 

Emoj med menstruse burde vært på plass for lengst!

 

Anonymkode: bff4a...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2019 den 10.15, AnonymBruker skrev:

Spennende? Noe å være stolt av? Why? :klo:

Det er blod og gørr liksom. Med smerter og humørsvinginger og cravings. Tja, kanskje det er litt spennende med humørsvinginger da, kommer jeg til å gråte eller klikke av sinne i dag, who knows??? Utover det, lite spennende. Mer masete synes jeg. Irriterende greier.

Synes verken man trenger å skamme seg eller være kjempestolt. Det er en naturlig greie, en del av å være kvinne. Ikke noe skittent eller skammelig, bare heeeelt normalt. Hvorfor gjøre det til en større greie enn det er.

Anonymkode: 531a2...91f

Helt enig med deg. Det går an å ikke skamme seg over kroppsvæskene uten at man skal være så vanvittig stolte av det. Det er helt normalt. Jeg synes også det er mere masete enn spennende, selv om jeg ikke har humørsvingninger eller smerte. Men så blør jeg i 14-17 dager da. Blir spennende å se om jeg noengang får normale jern- og folsyrenivåer, haha.

Det er ikke alle som opplever smerter og humørsvingninger. Faktisk så er sterke smerter grunn til bekymring. Det kan være symptom på endometriose. Kjenner 2 som har det og begge fikk høre at det var normalt med slike smerter. Det tok kjempelang tid før de fikk en lege som tok dem seriøst og fikk utredet dem.

Anonymkode: 67d51...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1999: "Om tjue år har vi sikkert flyvende biler!"

2019: "Mensen-emoji får kvinner til å se rødt"

Anonymkode: 98609...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg vil tro at tilsvarende mange unge jenter vil være flaue over å snakke om diare også. Det handler vell om at de færreste liker å legge ut om ekle kroppsfunksjoner. 

Ærlig talt, er du 10 år? Reproduksjonsfunksjonen er ikke ekkel. At du sitter å sammenligner mensen med diare blir bare latterlig.

Anonymkode: e8ac6...22e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, er du 10 år? Reproduksjonsfunksjonen er ikke ekkel. At du sitter å sammenligner mensen med diare blir bare latterlig.

Anonymkode: e8ac6...22e

Det kan du godt mene, men de aller, aller fleste synes antagelig at andres mensblod er ekkelt, på samme måte som en synes andres avføring og utflod er ekkelt, selv om det er "helt naturlig". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, herzeleid skrev:

Det kan du godt mene, men de aller, aller fleste synes antagelig at andres mensblod er ekkelt, på samme måte som en synes andres avføring og utflod er ekkelt, selv om det er "helt naturlig". 

At du selv mener det er ekkelt for du selv stå for, men å komme med at «...de aller aller fleste synes antagelig....» er litt ute på vidda her.

Om jeg hører om en venninne som har mens noe vi meddeler hverandre rett som det er, så synes jeg ikke det er ekkelt. Min første tanke er at jeg håper hun ikke har vondt i magen og spør Evt om hun trenger låne bind. Dersom en kvinne forteller deg at hun har mens kan det være fordi hun vil du skal ta ekstra hensyn til henne akkurat da. Å vise din vemmelse for henne er jo ganske spesielt og merkelig i dag. Trolig vil hun kunne bli såret av det du nok uttrykker verbalt eller via kroppsspråk. 

Tror du trenger litt kontakt med kvinner i livet ditt, få kunnskap om livsfunksjoner og ting som er helt naturlig. Har du snakket med moren din litt om dette? Er du veldig ung? Hvis du feks ikke har hatt undervisningen om pubertet på ungdomsskolen kan det være noe du får hjelp til hvis du oppsøker helsesøster på skolen din.

Anonymkode: bff4a...d48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2019 den 12.33, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som mobber noen for snørr fordi de er forkjøla, det er helt akseptert som en del av forkjølelsen og man kan fint si at man er snørrete og tett i nesa, fint kjøpe nesespray uten å få et rart blikk fra den i kassa eller de som ser handlekurven din osv. 
Mensen skal ikke være skam! 


Det er overflod av menn på Twitter som reagerer på den, hadde dere fulgt med i mediebildet hadde dere visst det. Jeg postet artikkelen som støtter emojien , som var et svar på hetsen emojien har møtt. 

Anonymkode: f0519...460

Du får slutte å tro at Twitter gjenspeiler befolkningen... Mediebildet 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...