Gå til innhold

Lyst å bli flyvertinne. Noen her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man har lavere lønn som flyvertinne enn sykepleier😂 100 000kr lavere ca

Anonymkode: ef22a...9a2

Hvorfor er det ei som sier hun har 35 utbetalt + tillegg ? Da er du fort opp i 40.000 på en mnd . Jeg har godt under 30, minus skatt. Jobber netter tillegg. Dårlig betalt i helse. 

Anonymkode: b6a9e...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, så alt i alt er dette et yrke som få vil ha - greit. Lov å være nysgjerrig. Har bare alltid sett på dette som (for meg) en spennende jobb. Lønn på 600.000 i året, er ikke bra? Jo, det syntes jeg..

Anonymkode: b6a9e...5e9

Det er IKKE lønn på 600 000!! Gjennomsnittslønn, hvis du tar er kjapt Google-søk, vil du se at er i overkant av 400 000. 

Anonymkode: ef22a...9a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, så alt i alt er dette et yrke som få vil ha - greit. Lov å være nysgjerrig. Har bare alltid sett på dette som (for meg) en spennende jobb. Lønn på 600.000 i året, er ikke bra? Jo, det syntes jeg..

Anonymkode: b6a9e...5e9

Litt kjapp googling, og du vil finne ut at du har bommet totalt på lønnsnivået.

Anonymkode: 6260f...972

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ei som sier hun har 35 utbetalt + tillegg ? Da er du fort opp i 40.000 på en mnd . Jeg har godt under 30, minus skatt. Jobber netter tillegg. Dårlig betalt i helse. 

Anonymkode: b6a9e...5e9

Gjør et raskt søk så vil du innse at vedkommende lyver:)

Anonymkode: ef22a...9a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet det, har vært der. Men du virket ikke så positiv til utskjelling i innlegget ditt, akkurat, der var derfor jeg nevnte det. Det virker som om du har et vel glamorøst syn på yrket. Den tid er forbi. Det er beintøff jobbing, tidspress helt tiden og tøff turnus. Mye tøffere enn i helsevesenet. 

Anonymkode: 6260f...972

Dette oppsummerer godt mine tanker! Våkn opp TS! Det er ikke glamorøst å være flyvertinne, snarere tvert i mot.

Anonymkode: 60b23...c41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88
14 hours ago, AnonymBruker said:

Er hun ung nok i en alder av 31 år?

Anonymkode: 9ab6c...9cf

Widerøe nevner ingenting om alder, bare en makshøyde på 185cm 😊

De vil vel heller ha en robust person til å takle en stressende situasjon, hvis det er mye turbulens imellom alle småflyplass ene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får søke da, så finner du ut hvor krevende den jobben er.

Jeg er ferdig med jobb på osl, skal aldri tilbake til det stresset.

Anonymkode: eae40...91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at TS absolutt vil være flyvertinne, og har helt urealistiske forventninger til yrket. 

Men søk!! Du finner raskt ut at du ikke er kvalifisert! Studiekompetanse er et KRAV! Søknadsskjema og hele kurset foregår på engelsk,  og det er ikke turist engelsk! Du skal lære om ganske tunge tekniske begreper om flyet.

Men for all del,  søk!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, så alt i alt er dette et yrke som få vil ha - greit. Lov å være nysgjerrig. Har bare alltid sett på dette som (for meg) en spennende jobb. Lønn på 600.000 i året, er ikke bra? Jo, det syntes jeg..

Anonymkode: b6a9e...5e9

 

Spennende jobb, tja. Det blir en livsstil - man må tåle å havne en annen plass enn der man i utgangspunktet skal. Hvis du bare skal fly innenlands må du til Widerøe og fly de minste flya. Alle andre flyr enten Europa eller Europa + long haul. En veldig artig bransje som jeg trivdes veldig godt i! Helt til jeg ble gravid og ikke ville være så mye borte.. Og 600.000 i lønn kan man drømme om, men har ikke rot i virkeligheten. 1/3 av min lønn var diettkompensasjon, noe som ikke gir uttelling for pensjon eller om man f.eks blir sykemeldt. Ville helt ærlig funnet et annet yrke om jeg var deg.

Anonymkode: c167f...971

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lily_88 skrev:

Widerøe nevner ingenting om alder, bare en makshøyde på 185cm 😊

De vil vel heller ha en robust person til å takle en stressende situasjon, hvis det er mye turbulens imellom alle småflyplass ene 😊

Maks høyde er 1.90. Ikke mange damer som er over 1.90 heller, så det er vel passende. Minimum høyde er 1.62, så man kan rekke opp til hattehyllene. Jeg spurte bare, kjekt å få svar fra de som faktisk vet og er flyvertinner. 

Anonymkode: b6a9e...5e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt kjapp googling, og du vil finne ut at du har bommet totalt på lønnsnivået.

Anonymkode: 6260f...972

Kan ikke gå ut ifra gjsnittslønna. Se har mye i tillegg som kommer utenom. Dessuten er all mat på reisen gratis. 

Anonymkode: b6a9e...5e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lønna er det som frister mest? Du er klar over at flyvertinne ikke akkurat er et høytlønnet yrke? Og at jobben kan være både slitsom og krevende? Og at passasjerer kan skjelle ut og være krevende? 

Det virker som du har et rosenrødt bilde av yrket. Særlig når du skriver at du får oppleve mye og elsker å reise. I følge min kusine opplevde hun ikke særlig mye annet enn korte stopp på flyplasser rundtomkring de årene hun fløy short haul i Norge og Europa. Når de hadde layovers (altså overnattet) hadde de sjelden verken tid eller energi til å utforske noe særlig. Det ble å få seg noe mat og søvn før det var tidlig opp og på'n igjen neste morgen. Etter at hun begynte å fly long haul til USA får hun oppleve litt, siden de stort sett har omtrent 20 timer fritid under layover.

Anonymkode: 60b23...c41

Det er tull at flyvertinnene ikke tjener godt! Nå er jeg riktig på høyt lønnstrinn da jeg har vært ansatt lenge. 100% stilling på lønnstrinn 10 som kabinsjef gir ca 35.000 utbetalt pr måned. Jobber du én fridag får du ca 3000. Kjenner ingen som har så mye fri som oss og tjener like godt. Har en kamerat som har master med lederjobb i oljebransjen som har utbetalt 37.000. Kan nevne at jeg er 35, gift med en rørlegger, og har bolig til 8', hytte til 3', bil, og totalt lån på 3,5. Dette er grunnet min lønn, og at ingen av oss har studiegjeld.

Anonymkode: b9daf...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er IKKE lønn på 600 000!! Gjennomsnittslønn, hvis du tar er kjapt Google-søk, vil du se at er i overkant av 400 000. 

Anonymkode: ef22a...9a2

Dette er uten tilleggene, mye av lønnen er basert på blant annet dietter. Så jo, lønnen min er på 600'. Hilsen kabinsjef.

Anonymkode: b9daf...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe som overrasker meg er hvor mange som kommer med ''synsinger'' til svar. TS spør om svar frs kabinansatte. 

Anonymkode: b9daf...d4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tull at flyvertinnene ikke tjener godt! Nå er jeg riktig på høyt lønnstrinn da jeg har vært ansatt lenge. 100% stilling på lønnstrinn 10 som kabinsjef gir ca 35.000 utbetalt pr måned. Jobber du én fridag får du ca 3000. Kjenner ingen som har så mye fri som oss og tjener like godt. Har en kamerat som har master med lederjobb i oljebransjen som har utbetalt 37.000. Kan nevne at jeg er 35, gift med en rørlegger, og har bolig til 8', hytte til 3', bil, og totalt lån på 3,5. Dette er grunnet min lønn, og at ingen av oss har studiegjeld.

Anonymkode: b9daf...d4d

Du har vært ansatt i DY 15 år og er kabinsjef. Lønna for en ny kabinansatt rett fra kurs er vel en god del lavere enn som så? TS kan vel ikke forvente seg å tjene så mye når hun starter i jobben? 

Diettgodtgjørelse gir ikke pensjonspoeng og og er ikke med i sykepengegrunnlaget, så det blir feil å kalle det lønn. 

Anonymkode: 60b23...c41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er uten tilleggene, mye av lønnen er basert på blant annet dietter. Så jo, lønnen min er på 600'. Hilsen kabinsjef.

Anonymkode: b9daf...d4d

Nå kan vel heller ikke alle være kabinsjef?  Vil anbefale TS å lese dette for å få en liten realitetsorientering:   https://social.shorthand.com/FriFagbevegelse/3CVozeOGUf/det-er-lite-glamour-i-kabinen

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.2.2019 den 13.20, AnonymBruker skrev:

Det ikke akkurat en fordel å ha barn i det yrket nei, men alt går vel hvis man har ordentlig lyst. Lurer bare på om jeg har hørt at aldersgrensen var 30 år?

Er ikke interesssert i yrket selv, jeg er sykepleier og mor til to. 

Anonymkode: 9ab6c...9cf

Har sett flere på rundt 50.

Anonymkode: 633b3...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sett flere på rundt 50.

Anonymkode: 633b3...950

De fleste av de ble vel ansatt før lavprismarkedet tok over å ødela yrket. I dag er det bare mas og stress.

Anonymkode: c1c8a...8d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe som overrasker meg er hvor mange som kommer med ''synsinger'' til svar. TS spør om svar frs kabinansatte. 

Anonymkode: b9daf...d4d

Tusen takk! Merker det er forferdelig mange uvitende her. Ville ha svar fra dere som vet, ikke de som tipper. 

Ts:)

Anonymkode: b6a9e...5e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2019 den 0.06, AnonymBruker skrev:

Gjør et raskt søk så vil du innse at vedkommende lyver:)

Anonymkode: ef22a...9a2

Så se rett over her du da - av vitende folk som slipper å Google. De jobber i yrket selv og vet det bedre enn alle oss andre. 

Ts:) 

Anonymkode: b6a9e...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...