Gå til innhold

Svak bekkenmuskelatur og knipeøvelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på om jeg poster dette i riktig gruppe, men siden dette ikke er et barselrelatert problem (barna mine er 3 og 5 år), prøver jeg her:

Jeg har fått svak bekkenbunn etter 2 svangerskap , og opplever nå urinlekkasjer når jeg er på løpetur og anstrenger meg ekstra hardt. Hender jeg opplever lekkasjer hvis jeg nyser/hoster også, men ellers aldri i hverdagen. Siden dette ikke har vært et problem i hverdagen har jeg liksom aldri tatt tak i problemet og gjort en innsats med knipeøvelser før nå. Alternativet til å gjøre noe med det er å løpe med bind, og det har jeg jo ikke lyst til...

Så til spørsmålet mitt: dere andre som har hatt liknende problem og som har startet med knipeøvelser, hvor lang tid tok det før dere merket bedring? Jeg har nå holdt på en uke med 10x knip så hardt du kan + 20x knip moderat i 15 sekunder, 2-3 ganger daglig. Kjenner jeg har fått bedre kontakt med bekkenmuskelaturen allerede, men har blitt syk så jeg får ikke testet om det har blitt noe bedre under løping.

Gode tips rundt temaet tas imot med stor takk!

Anonymkode: cef76...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...