Gå til innhold

Har jeg voldtatt mannen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av.

Noen ganger når man våkner og så sovner igjen kort tid etter husker man ikke hva som har skjedd i den korte tida man var våken.

Han hadde tydeligvis lyst, ellers ville han vel ikke deltatt.

Sjansen er jo stor for at mannen din ville ha vært med om han var 100% våken også.

Det eneste som betyr noe er hva mannen din føler om det som skjedde, og han føler tydeligvis at det var helt greit og problemfritt. Så da er det ingen voldtekt. Kjør på i framtida og ikke ha noe dårlig samvittighet!

Anonymkode: c68bd...221

Jeg tenkte også at det må være dette som har skjedd.

På en skoletur for noen år siden tullet jeg og et par andre ved å gå inn på rommene til de andre og synge. Alle våknet og vi snakket med de i flere minutter. Dagen etter var det flere som ikke skjønte hva vi pratet om ved frokosten for de husket absolutt ingenting av at vi vekte de på natta. 

Anonymkode: e4c5b...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg blir vekket midt i søvnen, så kan jeg svare som om jeg er våken, kan til og med spørre spørsmål tilbake og ha en samtale, men når jeg våkner på morgenen så husker jeg ikke noe av det i det hele tatt.

Men det er fordi jeg sliter med insomnia, søvnapne. Så jeg er trøtt støtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av... Du har ikke voldtatt han...
Har hatt mange netter hvor en av oss har "innbydd til dans" hvor begge har vært i halvsøvne..
Er man trygge på hverandre er det ikke voldtekt etter min mening (dog i Sverige må han ha muntlig samtykke!...)

Anonymkode: 347c1...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av... Du har ikke voldtatt han...
Har hatt mange netter hvor en av oss har "innbydd til dans" hvor begge har vært i halvsøvne..
Er man trygge på hverandre er det ikke voldtekt etter min mening (dog i Sverige må han ha muntlig samtykke!...)

Anonymkode: 347c1...be9

Jeg er enig i dette og samme gjelder for oss.

Nå er forbeholdet at dere har et annet type forhold enn feks. oss, men hos oss er alle seksuelle tilnærminger positive. Om jeg hadde våknet av at hun holdt på med meg hadde jeg blitt "overlykkelig". 

Kommentaren "innbydd til dans i halvsøvne" er et godt eksempel på dette, den ene prøver seg, får man ikke noe respons etter en stund gir man seg, får man respons tar man det videre.

MEN - som sagt, det er ikke sikkert alle har slikt forhold, jeg ville aldri tatt sjansen på å anta noe slikt med en nyere partner, men når man har vært gift noen år burde man ha gode antenner for hva som går og og hva som ikke går.

Anonymkode: 7e625...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han spøker med at du har voldtatt ham, så er det nok ikke så ille for ham. Og er dere trygge på hverandre, så vet han nok at du ikke mente noe vondt med det.

Snur man om på saken, så er der jo noe som kalles sovevoldtekt. Og hadde det vært en mann som hadde hatt sex med en sovende kvinne, så hadde all ropt voldtekt.

Jeg har en mann som lider av sexomni. Som regel våkner han når etter inntrengning, men snorker raskt igjen etter orgasmen. Måten han innleder sexen på i søvne, er ofte mer direkte, kanskje litt mer pirrende, litt mer hardhendt, enn i våken tilstand. Vi har god sex i våken tilstand, men samtidig er han litt mer forsiktig enn han er i søvne. Han kan også holde meg våken hele netter med tafsing. Kan vekke ham, men han fortsetter på samme måte etter ei stund. Og siden det ofte er ganske pirrende, har vi en del god sex midt på natta. 

Siden han som regel våkner ved inntrengning, husker han at vi har hatt sex, men han husker ikke hva han har gjort i forkant. Vi har snakket en del om dette, slik at vi er enige i at min "utnyttelse" av hans tafsing ikke er ondt ment, på samme måte som jeg vet at hans tafsing i søvne, ikke er ondt ment fra hans side.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666

Til TS: 

 

Hør med mannen din om han føler at han har blitt utsatt fornet overgrep.

Sier han nei (mest sannsynlig?), ber du ham droppe vitsingen fordi du får dårlig samvittighet og blir redd.

Sier han ja, må dere ta en potensielt vanskelig samtale om grenser.

Dropp å snakke om jussen inntil det mot formodning skulle bli tvingende nødvendig.

Jeg forstår at dette er ubehagelig, men jeg har en følelse av at det ikke er en krise. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser bare hvor viktig det er å ha god kommunikasjon angående sex. Ville ikke bekymret meg så veldig i din situasjon. Dere er i et godt etablert forhold og har kommunisert om at dere ønsker mer sex begge to. Du har ikke ønsket å mislede ham, og har på ingen måte utnyttet det at han sover for å få noe du ikke tror du hadde fått om han var våken. Men det er lurt å ta en seriøs prat om det siden du bekymrer deg. Og så avklare hva som er greit for fremtiden. 

For min del har jeg sagt fra at det er bare å kjøre på når jeg sover, stoler på at mannen kjenner meg godt nok til å skjønne når det er greit og ikke (for tiden er det nok sjelden en god ide siden vi har små barn som våkner nettene og søvn er litt mer hellig, men før barn var det jo bare en vidundelig måte å våkne på). Det er også inneforstått at man ikke hopper på med samleie eller noe i den duren. Om noen sover må man jo pirre forsiktig til den andre er våken nok til å ta initiativ andre veien. 

Men at jeg synes det er greit er jo både basert på min personlighet (avslappet forhold til sex og liker det godt), erfaring (har sluppet unna voldtekt og andre ordentlig ubehagelige sexuelle opplevelser) og det at jeg er i et etablert forhold med en person jeg stoler fullstendig på. Jeg hadde ikke satt pris på det om jeg var singel eller om en person var temmelig ny for meg. Så det finnes ingen fasit på dette, annet enn kommunikasjon kommunikasjon! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/10/2019 at 7:38 PM, AnonymBruker said:

Bikkja til naboen hang seg i fra hundehuset med halsbåndet, så aldri si aldri.

Anonymkode: 60eb0...7a3

Var den lei av naboene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Dette sier jeg til mannen min også. 

Anonymkode: 59087...812

:murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg ryddet for  Oppfordring til, tilretteleggelse for eller forherligelse av brudd på norsk lov. Dette inkluderer også voldshandlinger, voldsbruk, voldtekt og lignende. Man kan diskutere eksisterende lovverk, men debatt rundt for eksempel rusmidler som er ulovlige i Norge vil bli slettet. Tilsvar er også ryddet. 

Brukerdebatt er også ryddet for. 

Ninab82, mod. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig for en kvinne å voldta en mann, så nei du har ikke voldtatt han.

Anonymkode: 01691...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en fantastisk tråd!, hadde man byttet om kjønnene på hovedpersonene så hadde dette tatt en helt annen vending. Men man kan kansje ikke forvente mer på dette forumet.

Jeg vet hvordan mannen til TS kan ha følt det, det føles som overgrep!. Men hønseflokken ser kansje annerledes på saken siden det gjelder en mann?.

Min kone har gjort det samme mot meg et par ganger når jeg har vært full, jeg sier nei men hun presser på og unnskylder seg med at hun vil ha barn. Hvis jeg nekter så blir det helvetes utrivelig å være i samme hus de neste to ukene.

... men det er vel bare menn som kan voldta i følge enkelte naut med iq som knapt kan måles med desimaler.

 

Anonymkode: ac7c0...5b2

Det du beskriver er overgrep, og det er overhode ikke greit. Om hun ikke er villig til å innse hva hun faktisk gjør, så synes jeg du bør ta ut separasjon.

Samtidig synes jeg du trekker noen konklusjoner som jeg opplever er helt feil.

Om en kvinne er full og legger seg med kjæresten sin og skriver et innlegg om at hun følte seg presset til sex, så vil mange skrive at det er voldtekt eller overgrep. Akkurat som du har blitt utsatt for. Samtidig så er det mange her inne som vil fokusere på at hun hadde drukket, på om hun hadde sagt nei tydelig nok, på at om hun ga etter så er det ikke voldtekt. Da er det hun som ikke setter klare grenser.

Ts sin situasjon kan ikke sammenlignes med dette i det hele tatt. De har avtalt å ha sex oftere. De har blitt enige om at morgenen kan være et godt tidspunkt for å være mer spontane igjen. Mannen sier ikke nei, han avviser ikke fysisk og hun opplever at han er med på det som skjer. Han bare husker ikke at det skjedde.

Ts. Jeg håper dere har snakket om det og begge er trygge nå? Jeg tenker at når han kan tulle med det på en slik måte så er det fordi han synes det er morsomt at det skjedde, ikke fordi han føler at du gjorde noe som skadet ham? Forstår han hvor usikker og redd du ble da han spøkte med det?

Anonymkode: a9a92...4d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må jo bare avtale om det er greit at det skjer igjen,  og at han aldri vitser om voldtekt igjen.  En ulempe her, kan jo være at mannen ikke teller slike ubevisste samleier med i "regnskapet",  og etter en stund synes dere har for sjelden sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, så lenge han ikke har gitt uttrykk for nei eller har vært bevisstløs så er det ikke voldtekt.

Hvis han teoretisk sett skulle anmeldt dette så har han ingenting å komme med til politet.. Dessuten er sjansen for at en kvinne skal bli dømt for voldtekt av en mann lik null. Samfunnet er så gjennsomsyret av feminisme at vi ser på mannen som overgriper uansett hva som er saken.

Anonymkode: 47813...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med at du stiller deg spørsmålet så tviler du. Så ja. Voldtekt i nære rellasjoner er dessverre vanlig.

Anonymkode: 3825b...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...