Gå til innhold

Kollektiv, blir du irritert om en person alltid er hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lirer, fordi når jeg har fri og ingen planer, synes jeg det bare er veldig deilig å nyte tiden hjemme mens jeg har huset for meg selv. Men av hensyn til folk så går jeg ut, for jeg tenker at også de kanskje synes det er godt med litt alenetid. Dessuten har jeg selv opplevd at det var en og samme person som var hjemme hele tiden, og satt på samme stedet. Jeg vet det er lov, de har rett til det, men de blir liksom irriterende når de sitter på en og samme sted hele tiden. Når du står opp, når du kommer hjem, når du skal legge deg... 

fler som går ut av hensyn til folk? 

Anonymkode: 428bb...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha nei. Jeg bor selv i kollektiv, og om jeg ønsker en daffedag eller to i sofaen blir det sånn. De andre er seff velkomne til å slå seg ned med meg. 

Anonymkode: 3ff4f...3fc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde i kollektiv, synes jeg det var ganske irriterende med folk som alltid var hjemme. En dag her og der er selvfølgelig helt ok, men vi var alle studenter og det var noen som var hjemme HELE uken! Du sier selv det er irriterende, så de synes sikkert det samme de du bor sammen med :)

Anonymkode: 9a362...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha nei. Jeg bor selv i kollektiv, og om jeg ønsker en daffedag eller to i sofaen blir det sånn. De andre er seff velkomne til å slå seg ned med meg. 

Anonymkode: 3ff4f...3fc

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lirer, fordi når jeg har fri og ingen planer, synes jeg det bare er veldig deilig å nyte tiden hjemme mens jeg har huset for meg selv. Men av hensyn til folk så går jeg ut, for jeg tenker at også de kanskje synes det er godt med litt alenetid. Dessuten har jeg selv opplevd at det var en og samme person som var hjemme hele tiden, og satt på samme stedet. Jeg vet det er lov, de har rett til det, men de blir liksom irriterende når de sitter på en og samme sted hele tiden. Når du står opp, når du kommer hjem, når du skal legge deg... 

fler som går ut av hensyn til folk? 

Anonymkode: 428bb...5ac

Dere har jo ingenting med hva andre gjør da 🙂 Er jo DERE som er problemet, som lager et problem ut av hva andre gjør. Vil du virkelig ha alenetid, så får du gå ut eller sitte på rommet ditt alene.

Anonymkode: 40770...b32

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri gått ut for at noen skulle få alenetid i et kollektiv. Man betaler tross alt husleie, og leier ikke av de man bor med.

Syns det er superkoselig om der er noen som er mer hjemmekjær enn andre i et kollektiv. Dødskjipt med sånne kollektiver der det er så tomt at man blir husredd.

Anonymkode: 6a47c...b9b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri gått ut for at noen skulle få alenetid i et kollektiv. Man betaler tross alt husleie, og leier ikke av de man bor med.

Syns det er superkoselig om der er noen som er mer hjemmekjær enn andre i et kollektiv. Dødskjipt med sånne kollektiver der det er så tomt at man blir husredd.

Anonymkode: 6a47c...b9b

 

13 timer siden, Gagaen skrev:

Ein flytter ikkje i kollektiv om aleinetid er eit tema. 

 

Helt enig! 🙂 

Anonymkode: 40770...b32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske innlysende at man ønsker å oppholde seg i sitt eget hjem. Dersom man ikke liker at andre er der kan man ikke bo i et kollektiv. 

Anonymkode: 4b577...2e2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er irriterende med folk som ALLTID er hjemme. Jeg vet at de har sin fulle rett til det, men det irriterer meg likevel. Bor med en sånn nå, hun jobber ikke og går ikke skole, så hun er stort sett hjemme hele døgnet. Men jeg skal heldigvis flytte, så da slipper jeg å irritere meg lenger. 
 

Anonymkode: 8ec53...3db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker egentlig at da får man bare irritere seg over det. Når man velger å bo med andre så er det noe man må regne med.

Jeg synes det var mer irriterende med folk som rotet og bråket og ville vært glad for å bo med en rolig person som bare var hjemme og oppførte seg ordentlig.

Jeg har valgt å bo alene, nettopp fordi jeg ikke orker bråk, rot og folk som skal ha fest og nach konstant.

Anonymkode: 51cd3...243

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prinsippet så var det ikke hvor ofte de andre i kollektivet var der, som var det egentlige problemet. 

Problemet var ofte at noen kom busende inn på rommene til alle andre, og begynte å bråke og mase. Matvarer eller andre ting som plutselig forsvant.  

Eller hun som hadde alt for mange klær og andre ting, som det ikke var plass til på rommet hennes. Så hun la det fra seg alle andre steder (i felles-arealene) og så ble hun faktisk irritert fordi vi klagde. Da var det ikke plass til at vi andre hadde ett eller to par med sko hver, fordi hun hadde minst 10 par sko selv. 

Anonymkode: 76251...d6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klikket hvis det alltid var noen hjemme. Jeg tåler det ikke, hadde vært sur hele dagen, hver dag hvis jeg aldri fikk være alene hjemme.

Men, man kan selvsagt ikke kreve sånt - derfor har jeg aldri bodd i kollektiv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg bodde i kollektiv, var det en som alltid var hjemme, og satt i sofaen og så på tv fra morgen til sen kveld, hver eneste dag. Kjøkkenet var i samme rom og, så man kom seg jo aldri vekk fra vedkommende. Selv jobbet jeg, trente og var ute med venner. Men om noen hadde en slafedag i sofaen brydde jeg meg ikke noe om.

Anonymkode: 2f6ae...748

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i kollektiv med noen sånne en gang, det var to stykker som var hjemme hver eneste kveld. De var kanskje ute 2 ganger i mnd, bortsett fra skole da (som de heller ikke var særlig mye på). Jeg syntes det ble litt irriterende til slutt, selv om de selvsagt ikke gjorde noe galt. Jeg ser på meg selv som en rolig introvert, men jeg hadde aldri takla å være så mye hjemme, trenger jo å trene litt, gjøre noe annet og møte litt folk. 

Anonymkode: 73651...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke orket.

Jeg liker det til og med når samboer ikke er hjemme i huset selv om vi har forskjellige etasjer å henge i og ikke trenger å se hverandre engang hvis vi ikke vil. Å vite at man er helt alene er så herlig!!

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så mye kjipe folk i denne tråden da. Det høres jo ut som mange av de dere bor med som alltid er hjemme, har det vondt! Hva med å henge litt med dem en kveld? Inviter dem med på fest? Ta dem med på kino? Ikke alle har venner, skjønner dere. Skal de da liksom i tillegg bli uglesett for å være i sitt eget hjem?

 

Anonymkode: 9b3b1...696

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mye kjipe folk i denne tråden da. Det høres jo ut som mange av de dere bor med som alltid er hjemme, har det vondt! Hva med å henge litt med dem en kveld? Inviter dem med på fest? Ta dem med på kino? Ikke alle har venner, skjønner dere. Skal de da liksom i tillegg bli uglesett for å være i sitt eget hjem?

 

Anonymkode: 9b3b1...696

Jeg har ikke mange venner, men jeg er aldri hjemme hele tiden. Er student, har ikke jobb - så har mye dødtid. Jeg er ganske flink av meg, og finner på mye selv utafor døra. Man må ikke bli invitert på ting for å gå ut av døra. «Ikke alle har venner, skjønner dere» er ett dårlig argument til å ikke ta kontakt med andre eller ta seg en tur ut. Ingen kan vite at du sitter alene i kollektivet. Man har ansvar for sin egen trivsel og liv.

Hadde blitt gæren om jeg skulle ha sett at noen i kollektivet er hjemme fra morgen til kveld hver eneste dag, selvom de har rett til det - så forstår irritasjonsmomentet. Jeg liker å være hjemme om formiddagene, og ute om ettermiddagene/kveldene. Heldigvis har jeg eget rom og bad, så er bare kjøkken jeg deler med andre. Men er ikke på kjøkkenet mer enn 5-30 min, 4 ganger om dagen - for å lage mat.

 

Anonymkode: 50d3a...6ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mye kjipe folk i denne tråden da. Det høres jo ut som mange av de dere bor med som alltid er hjemme, har det vondt! Hva med å henge litt med dem en kveld? Inviter dem med på fest? Ta dem med på kino? Ikke alle har venner, skjønner dere. Skal de da liksom i tillegg bli uglesett for å være i sitt eget hjem?

 

Anonymkode: 9b3b1...696

Den personen som satt i sofaen fra morgen til kveld, pratet jeg jo med hver dag, siden jeg brukte kjøkkenet hver dag. Og noen ganger satt jeg i sofaen med vedkommende og pratet. Spurte om personen ville være med å gå tur, trening, på butikken, på fest osv. Bodde der i 1 år, og fikk med personen på butikken en gang. 

Anonymkode: 2f6ae...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mye kjipe folk i denne tråden da. Det høres jo ut som mange av de dere bor med som alltid er hjemme, har det vondt! Hva med å henge litt med dem en kveld? Inviter dem med på fest? Ta dem med på kino? Ikke alle har venner, skjønner dere. Skal de da liksom i tillegg bli uglesett for å være i sitt eget hjem?

 

Anonymkode: 9b3b1...696

Tenkte det samme. Man kan heller bo alene om man ikke takler å ha andre mennesker som fungerer på en annen måte enn seg selv.

At noen er hjemme hele tiden synes jeg er rimelig spesielt å reagere på. Det er tross alt deres hjem også og da kan man ikke kreve at de går ut.

Det kan også være at noen av disse dere har beskrevet sliter med å komme seg ut så det å skrive "jeg er slik og sånn, men jeg går masse ut" er jo ikke spesielt relevant når dere ikke er denne personen.

Anonymkode: 51cd3...243

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...