Gå til innhold

Formosiss prøver igjen.


Gjest Formosiss

Anbefalte innlegg

Gjest Formosiss

Da prøver jeg igjen, da. Jeg skjønner ikke hva det er med meg og dagbøker; før hadde jeg en jeg skrev i i omtrent ett år, men så begynte folk å bli ubehagelige i kommentarer o.l., så jeg slettet den. Nå klarer jeg ikke å skrive i det hele tatt, blir bare så jeg sletter det etter noen dager.

Så, jeg prøver igjen. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Formosiss

Jeg er så lei det evinnelige pengemaset. Det går ikke en dag uten at jeg bekymrer meg om pengene. Det som er så rart, er at jeg sliter -så- mye, men likevel bruker jeg ikke penger på annet enn mat og regninger.

Hver måned får jeg stipend på 6000 og en lønn på omtrent 3500 - får stipend den 14. og lønn den 3.

3900 av disse går til husleie, ca. 500 til telefonregning, 400 til ridning, ca. 600 til reising til/fra kjæreste. Resten går til mat. Utenom de månedene jeg har linser og sporveiskort, noe som dessverre ofte faller på samme måned - slik som nå. Regner vel med at jeg spiser for 1500 pr. mnd. Likevel så sliter jeg så utrolig. Jeg kjøper meg -aldri- klær eller lignende. Jeg aner ikke hvor det blir av dem. :-s

Faen.

Håper det går litt bedre etter sommeren da, for da starter jeg i alle fall ikke på scratch: jeg har en jobb da, og jeg har 16000 kr. på banken, og billigere husleie. Så får vi se da, hvordan det går. Tror ikke jeg holder ut stort lenger med dette maset i alle fall.

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

I natt så vi (Kristian og jeg) filmen National Treasure - den var knalltøff. Akkurat en slik film jeg liker nå og da; vittig og oppfinnsom, samtidig med at den handler om ting som faktisk finnes (nuvel, ikke skatten da).

Anbefales! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Nå har jeg sittet og svart på alle mulige konkurranser, og svart på slike gratisprøver hos Gjerrigknarken. Slik er det å være fattig. *Drømme om en reise for to til Wien*

:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Det er alltid trist når Kristian reiser hjem. Det blir så tomt og stille her; ingen å kose på, ingen å snakke med - ingen som bare èr her. Så nå trøstespiser jeg ryvita med philadelphia, ruccula, cherrytomater, min egen olje-dressing og pepper, drikker sitron-te og hører på P4.

Nå skal jeg se siste episode av Desperate Housewives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

I dag ble jeg skikkelig glad. Står oppe i Nydalen og venter på Maridalsbussen, og bak meg står en dame med en alldeles nusselig hund. Hunden kommer plutselig bort til meg og logrer - jeg klapper den. Senere kommer hunden igjen og er kjempeivrig på å bli klappet, hvorpå damen spør om jeg har hund selv, siden hunden hennes er så ivrig på meg. Nei, sier jeg, som sant er - og da sier hun bare at da merker nok hunden at jeg er en person som har dyretekke.

Sånt gjør meg så glad! :-D

Hadde en herlig dag i stallen, red på tur i den sør-østlige delen av Maridalen; Langsetløkka, Lillokampen og på "baksiden" av veien mot Kjelsås. Kjempefint! Pånnin oppførte seg utmerket; glad for å se at treningen min funker, har jo brukt rimelig mye tid på det nå.

Ellers har jeg fått lest litt til på rettsinformatikken og systemutviklingen. Er bare glad jeg heldigvis er ferdig med medievitenskapen for lenge siden. Håper jeg blir ferdig med rettsinformatikken før den 27. Mai, er liksom systemutviklingen jeg har mest fart på - men igjen er det den jeg har lengst tid på. Jaja.

Neste år må jeg være flinkere; nå har jeg tatt tak i ridningen min, i meg selv, i jobben - nå er det bare studiene igjen. Og å flytte.

:brunette:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Formosiss

Huff, jeg ser ikke direkte frem til denne dagen. Sitte på skolen og arbeide med et fag som er dønn kjedelig (systemutvikling) fra 10:00/10:30 til 15:30, og så på jobb fra 16:00 til 21:00. Blir i alle fall godt å komme hjem igjen, får glede meg til det - telle timene.

Fant forresten ut at jeg har samme navn på dagboken min som Fighter har, det er litt dumt, men for de som måtte lure, så var det aldri min intensjon å herme etter henne.

Ikke det at jeg tror at noen faktisk leser her, men.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Huff, typisk "etter-jobb"-humør nå; deppa og lei meg. Hater disse kveldene. Vil egentlig bare sette meg ned å grine.

Ble ikke så mye bedre av at Kristian har solgt den gamle CRT-skjermen sin til stebroren, han visste at jeg hadde lyst på den - og han har selv sagt at han har vurdert å overlate den til meg. Han vet at min skjerm er et skrap, og han burde skjønne at jeg ikke synes det er så morsomt å høre hvor liten og stygg og blablabla skjermen min er i forhold til hans nyinnkjøpte 24"-LCD-skjerm.

Jeg vet jeg kommer til å angre på og lure på hvorfor jeg skrev skrev det der i morgen, men humøret mitt akkurat nå er så dårlig at HUFF.

:sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Det begynte med dårlig humør i går. Det var ikke nevneverdig bedre når jeg våknet i dag. På kvelden kom hodepinen og trykket bak øynene smygende, så kom ørevoksen* smygende og nå har ryggen klikket. Det er klinkende klart: Det er vår, og Siljes slimhinner har tatt en forsinket påskeferie på grunn av alt støvet, slik at jeg har blitt syk. Jeg blir så lei!

Ble for øvrig ingen ridning i dag; Birtingur, som er sosialt inkompetent, har vært i slåsskamp og har et omlag 12 cm. langt sår på rompen. Lot han stå siden han så så slapp ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

bøø:D

Ingen som leser? åå joda! slenger inn en liten hilsen også jeg!

kjenner meg igjen i sånn økonomidritt, ikke lett å få endene til å møtes hele tida:(

Har du egen hest eller?Birtingur? islandshest antagelig eller? *sukk* hva skulle en vel gjort om man ikke hadde en stall å rømme til iblant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Tusen takk!

Birtingur er en alldeles skjønn islandshestvallak ja, men dessverre er han ikke min. Begynte å ri ham for en jente/dame når hun gikk gravid, og fortsetter nå. Får gjøre hva jeg vil, når jeg vil - det er veldig deilig.

Koslig med kommentarer i dagboken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Er på Gjøvik hos Kristian nå. Koslig det. Mye mindre stress og mas her enn i Oslo. Sånn med unntak av når brannalarmen går klokken tre om natten fordi en eller annen full student har stekt seg pizza og sovnet ;)

Sliter med vondt både her og der og en skikkelig øm lymfekjertel. "Morsomt" å være forkjølet; får håpe det går over til neste uke, for da skal jeg jobbe tre dager på rad.

Ellers så brant driftsbygningen på Mortensrud Gård ned natt til i går og to hester brant inne. Jeg kjente til begge hestene og hun som eier dem. Føler med henne nå.

""R.I.P" til Fàni (6) og Gjafar (20)."

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seroxata

Huffda, så trist med hestene som brant inne:( må være helt forferdelig, stå og ikke komme ut.. huff, nå ble jeg lei meg her...

Ville innom og ønske deg god helg, er litt sent ute, menmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Tusen takk; god helg til dere også.

Sitter nå her med en eller annen ekkel klomp mellom nesen og halsen, og den sistnevnte er innmari sår. Bomull i hodet er det også rikelig av. Huttetu, artig dette - eller ikke.

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

En stund siden sist nå, men jeg har ikke glemt bokji.

Har vært i Gjøvik i helgen, hos min kjære. Det er så deilig å være der; så avslappet, i mot for stresset, maset og pensumjaget som er her i byen. Deilig å slappe av, tusle halvnaken halve dagen, kose når man vil og rett og slett bare være seg selv - helt uten krav til holdning og utseende.

Ellers har min kjære klart å presse på meg gjestekontoen sin i WoW, så nå løper jeg rundt som en liten gnom med rosa hår, og lyder navnet Topplaus. Artig, men farligfarlig.

Er fortsatt syk; vondt i hodet, pottetett, vondt i lymfekjertelen i halsen osv. Artiig. Nei.

Tja, ellers i dag har jeg tenkt meg en tur i stallen, må hente vaskeklær, spille litt WoW og lese ut systemutviklingsboken slik at jeg kan begynne å lese RINF1100. Og lese det nye Det Nye.

Sånn, det var en liten triviell oppdatering av bokji.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Formosiss

Så ble jeg sittende her i dag, da. Ingen tur i stallen, siden hodet går aktivt inn for å drepe meg. Spiller litt WoW og slikt i stedet.

Handlet på Rema i sted, lenge siden jeg faktisk har kjøpt ordentlig mat. På tide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Må bare skrive et lite innlegg om hvor direkte farlig WoW er for hverdagslige ting som skole, jobb, husrengjøring o.l. Har jo lyst - og blir sittende hele dagen, jo. Får håpe jeg har penger til å betale etter at gjesteperioden min er over, for det er det slettes ikke sikkert jeg har. Pengemangel her i gården, ja.

Er for øvrig litt bedre i dag, men tar med meg apedopet* på jobb.

:Gjesp:

* = Smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Lenge siden sist nå. Sitter nå støtt og stadig med WoW, gav dog opp for en stund nå, siden jeg ble angrepet av en rekke level 19/20 monstre og jeg bare er 14. Døde rimelig momentant, kan man si, og jeg får ikke tak i liket mitt heller :roll:

Om en time, dvs. jeg går kvart over seks, så skal jeg på Boogie Nights på Edderkoppen hotell. Oppsetningen er fra Otta; det er tradisjon der å annenhvert år ha en muskaloppsetning og den har etter hvert blitt veldig bra - sist gang var den på Chateau Noir og hadde to forestilllinger. De er også i Trondheim og på Lillehammer. Veldig bra, og utrolig mange flinke skuespillere/sangere/dansere. Blir bra i kveld.

Kristian skal sitte her hjemme og drive med skolearbeid - eller wow ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Blir så inspirert av en eller annens dagboktittel "Sånn går nu dagan", ja - for sånn går de.

Kristian reiste hjem etter nok en koslig helg. Hater disse dagene. Blir så tomt etterpå. Er så godt med selskap og noen å kose på. Sukk. Det er bare 4 netter til neste gang, men det føles ut som en evighet. Jeg tror nok jeg er i ferd med å bli rimelig 'satt', for de som skjønner den :hjertesmil:

Nå er planen å skrive litt på delrapport 2 til systemutviklingen og så lese litt rettsinformatikk. Når Kristian kommer hjem er det WoW-tid. Helt hektet.

I morgen skal jeg treffe Beate, så skal vi ut på tur med Birtingur og Oliver, for at jeg skal vise henne en del stier. Det blir koslig; Beate er så trivelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...