Gå til innhold

Hvorfor er det så mye knivstikking for tiden?


Gjest Calm

Anbefalte innlegg

Gjest Rosetelys
2 minutter siden, Rullerusk skrev:

Det nytter dårlig som argument når disse ungene allerede er født. Økt utdanning er en faktor som får med fødselstallene, også hos innvandrere, så kanskje man heller skal sette inn tiltak nå og satse på at det sånn blir bedre i neste generasjon. 

 

1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Problemet er jo at de går ute uten å gjøre noe. Enten så sitter barna inne og spiller, eller så går de rundt og gjør hærverk fordi de ikke har noe å gjøre. Problemet er nok mangel på fritidsaktiviteter. Enten så må det bli flere gratis alternativer og oppholdssteder, eller så burde de senke prisene på de som er, fordi svært mange har ikke råd til fritidsaktiviteter i dag. Har du 4+ barn og ingen normal inntekt eller lever på 1 vanlig inntekt og 1 trygd, så sier det seg selv at barna ikke vil ta del i fritidsaktiviteter. 
Slike klubbhuser er jeg litt imot... da de bringer sjeldent med seg noe godt. Spesielt de jeg vokste opp med. Rus og vold/mobbing var størst på klubbene rundt i byen, mens hos de fritidsaktivitetene med en mening (fotball, håndball, turn, dans etc) var et bedre alternativ. 

Jeg skjønner at her skal skylden plasseres alle andre steder enn der den hører hjemme. Er det virkelig alle andres (les det norske samfunnet) sin skyld at disse ungene ikke får det til på lik linje med norske ungdommer? Det kan ikke være slik at de rett og slett har en kultur som ikke er kompatibel med vår? Eller at integrering i det hele og det store ikke fungerer? At det er en utopi som ser veldig bra ut på papiret, men som rett og slett ikke fungerer i praksis?

Jeg hadde ikke noe fritidstilbud da jeg var ungdom, annet enn "klubben" en gang i måneden. Her vi bor er det ikke noe mer tilbud enn det, for ungdom som ikke driver med idrett. Det finnes også økonomiske ordninger for å få unge til å bli med på idrett, så jeg ser ikke helt det argumentet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ahh, så deilig med litt berikelse!
Alle kulturer er like vakre, ikke sant dere? :)

Heldigvis, så vil disse kulturene berike de vestlige landene i stadig økende grad fremover!
Dere som har barn, kan glede dere over at de mest sannsynlig vil oppleve dagen når denne kulturen blir i overtall, og kan glede seg over hvordan berikelsen vil stige drastisk når dette skjer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Rosetelys skrev (På 14.2.2019 den 20.14):

 

Jeg skjønner at her skal skylden plasseres alle andre steder enn der den hører hjemme. Er det virkelig alle andres (les det norske samfunnet) sin skyld at disse ungene ikke får det til på lik linje med norske ungdommer? Det kan ikke være slik at de rett og slett har en kultur som ikke er kompatibel med vår? Eller at integrering i det hele og det store ikke fungerer? At det er en utopi som ser veldig bra ut på papiret, men som rett og slett ikke fungerer i praksis?

Jeg hadde ikke noe fritidstilbud da jeg var ungdom, annet enn "klubben" en gang i måneden. Her vi bor er det ikke noe mer tilbud enn det, for ungdom som ikke driver med idrett. Det finnes også økonomiske ordninger for å få unge til å bli med på idrett, så jeg ser ikke helt det argumentet heller.

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Rosetelys said:

 

Jeg skjønner at her skal skylden plasseres alle andre steder enn der den hører hjemme. Er det virkelig alle andres (les det norske samfunnet) sin skyld at disse ungene ikke får det til på lik linje med norske ungdommer? Det kan ikke være slik at de rett og slett har en kultur som ikke er kompatibel med vår? Eller at integrering i det hele og det store ikke fungerer? At det er en utopi som ser veldig bra ut på papiret, men som rett og slett ikke fungerer i praksis?

Jeg hadde ikke noe fritidstilbud da jeg var ungdom, annet enn "klubben" en gang i måneden. Her vi bor er det ikke noe mer tilbud enn det, for ungdom som ikke driver med idrett. Det finnes også økonomiske ordninger for å få unge til å bli med på idrett, så jeg ser ikke helt det argumentet heller.

Det ene utelukker vel ikke nødvendigvis det andre. Men ungdommer som driver ute uten mål og mening på kveldene, fordi det ikke er plass til dem hjemme, er iallefall et lettere bytte for feile folk, enn de som sitter hjemme og gjør leksene sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 17.26, Made4u skrev:

Om du leser kriminalstatistikk, du finner denne enkelt på nettet, så ser du at det ikke har vært så mange drap begått av innvandrere de siste 30-årene. Den statistikken betyr mye mer enn de virkelighetsfjerne følelsene dine som skremmer deg. Det at det var flere drap i Norge tidligere, altså før innvandringen som startet på 70-tallet startet, det bekrefter jo bare hvor lite rasjonelt du tenker og argumenterer. Du må slutte å se til egen frykt og dine følelser og heller se på fakta.

Ja visst skjer det ille ting, både begått av Nordmenn og Innvandrere, enkelthendelser blir dog lite representative. Det er ingen grunn for din frykt, de fleste drap i norge begås av nordmenn og de fleste drap begås i nære relasjoner - tilfeldige drap har vi ikke så mange av.

Amen

Så deilig å lese noen som faktisk bryr seg om fakta og ikke irrasjonelle følelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var ikke bedre før:

https://www.side3.no/alt-var-ikke-bedre-for-4034601

https://www.tv2.no/a/9694314/

Faktum var at det var flere gjenger og mer skyting i det offentlige rom i Oslo for 12-15 år siden.

Men da hadde vi ikke bla.a Document.no på saken.

 

 

Endret av Gjeste mann
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Amen

Så deilig å lese noen som faktisk bryr seg om fakta og ikke irrasjonelle følelser

Det blir heldigvis gradvis lavere kriminalitet. Hadde vi vært kvitt overrepresentasjonen blant innvandrere, ville det vært enda lavere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/10/2019 at 5:26 PM, Made4u said:

Om du leser kriminalstatistikk, du finner denne enkelt på nettet, så ser du at det ikke har vært så mange drap begått av innvandrere de siste 30-årene. Den statistikken betyr mye mer enn de virkelighetsfjerne følelsene dine som skremmer deg. Det at det var flere drap i Norge tidligere, altså før innvandringen som startet på 70-tallet startet, det bekrefter jo bare hvor lite rasjonelt du tenker og argumenterer. Du må slutte å se til egen frykt og dine følelser og heller se på fakta.

Ja visst skjer det ille ting, både begått av Nordmenn og Innvandrere, enkelthendelser blir dog lite representative. Det er ingen grunn for din frykt, de fleste drap i norge begås av nordmenn og de fleste drap begås i nære relasjoner - tilfeldige drap har vi ikke så mange av.

Det har vært en medisinsk utvikling siden 70-tallet, færre dør av drapsforsøk lenger, med mindre døden inntrer straks. Vi har også fått mobiltelefoner, noe som gjør at nødetatene blir oppringt straks. Du trenger ikke løpe til nærmeste hus med fasttelefon. Mange av de som er stukket ned den siste tiden i Oslo ville ha dødd for 50 år siden.

Vi har også lavest antall trafikkdrepte siden 1970, på grunn av bilbelte, bedre veier og medisinske framskritt. Jeg regner med at du ikke nekter for det? Antall skadde på veiene har ikke gått ned så mye som antall drepte.

Men at færre ender opp døde etter stikkskader, grov vold og skuddskader vil du ikke kreditere medisinske framskritt for? https://www.nrk.no/norge/faerrest-trafikkdrepte-pa-50-ar-1.517870

25% av drapene i fjor var partnerdrap, og 4 av 5 var begått av innvandrere. Innvandrere er 13% i Norge og står for 47% av partnerdrapene. Det er det som kalles overrepresentasjon. Lær deg ordet. Topp 5 på listen over gjerningsmenn når han er utlending:

Iran, Afghanistan, Irak, Eritrea og Somalia. https://www.vg.no/spesial/2016/partnerdrapene/overview/stats

82 av 89 som er dømt for vold mot barn har innvandrerbakgrunn: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rQR6K/nesten-alle-som-doemmes-for-familievold-har-innvandrerbakgrunn

Hvordan ville kriminaliteten i Norge sett ut uten innvandring?

Antall gjerningspersoner 2010-2013 per 1000, bosatt. 15 år eller eldre per 1.1.2010.

Flyktninger

92,58

Barn av flyktninger

62,84

Øvrig befolkning

44,93

Tall justert for kjønn og alder.

https://www.aftenposten.no/norge/i/5V07Am/Disse-syv-grafene-forklarer-den-nye-SSB-rapporten-om-kriminalitet-blant-innvandrere

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge til noe som bør avgjøre spørsmålet om medisinsk utvikling og mobiltelefon har noe å si for dødsfall etter knivstikking eller annen kriminell handling:

I 1979 (!) sto fremdeles 100 000 på venteliste for å få fasttelefon. Var det et oppgjør mellom to gjenger, og kameraten din fikk knivstikk i magen eller brystet, så måtte du velge mellom å prøve å stoppe blødningen eller springe for å finne en telefonkiosk. Det kunne være langt dit.

190px-Phone_booth2_Norway.jpg

Eller springe til den nærmeste bebyggelsen, og banke på dørene til du fant et hus med telefon, og som ville slippe inn en person midt på natta for å ringe. Hvis ikke dere var flere, så en kunne springe og den andre prøve å stoppe blødningen. Glem mobiltelefon og GPS. https://telenorkulturarv.no/mobiltelefonen

Når det endelig kom en ambulanse, så var oppgaven å frakte skadde til sykehuset. Ambulansepersonalet drev ikke livreddende behandling. Først fra 1975 ble det en innstilling om at ambulansepersonell skulle ha medisinsk utdanning!

Quote

I 1975 kom den første innstillingen som sa at ambulansepersonellet skulle ha en bilteknisk-, redningsteknisk- og medisinsk utdanning. Og fire år senere kom det første lokale basiskurset i Stavanger. Etter en lang prosess ble omsider faget godkjent som et eget lærefag. 

https://helse-stavanger.no/om-oss/nyheter/historisk-tilbakeblikk-fra-sjukevogn-til-ambulanse

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Gjeste mann said:

Alt var ikke bedre før:

https://www.side3.no/alt-var-ikke-bedre-for-4034601

https://www.tv2.no/a/9694314/

Faktum var at det var flere gjenger og mer skyting i det offentlige rom i Oslo for 12-15 år siden.

Men da hadde vi ikke bla.a Document.no på saken.

 

 

Og hvem var Young Guns, A-gjengen og B-gjengen? Selv din egen link sier at de er pakistanere og norsk-pakistanere. Allerede for 12-15 år siden var det innvandrere som gjorde livet surt for Oslos befolkning. https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/dette-er-a--og-b-gjengen/768854.html

Linken til 50-tallet er jo søt. Men det endrer ikke fakta: Dagens gjenger ikke består av Ola og Knut. Hvor mange innvandrere fra Afrika og Midtøsten var det på 50-tallet? Det var ikke noen gjeng med kriminelle innvandrere og innvandreres barn fordi de ikke fantes. (unntatt svensker og andre europeere som hadde samme bakgrunn som nordmenn) Hadde vi redusert innvandrergjengenes kriminalitet i dag, hadde vi redusert kriminaliteten i dag. Slik er det.

 

Endret av ops2
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
På 10.2.2019 den 17.26, Made4u skrev:

Det er ingen grunn for din frykt, de fleste drap i norge begås av nordmenn og de fleste drap begås i nære relasjoner - tilfeldige drap har vi ikke så mange av.

Jeg tipper at foreldrene og øvrig familie og pårørende til Håvard, https://www.tv2.no/a/10327578/, kvinnen på Sørlandssenteret https://www.nrk.no/sorlandet/dommes-til-12-ar-for-drapet-pa-sorlandssenteret-1.14263834, hun som ble knivstukket på Kiwi https://www.tv2.no/a/10351212/ og alle de andre er enig med deg, siden det tross alt ikke er så mange.

Faktum er at utenlandske og de med utenlandsk bakgrunn er grovt overrepresentert i drapstatistikker, akkurat som de er de fleste andre negative statistikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i denne tråden i går kveld, og reagerte på @Husholdning1 og @Gjeste mann sin oppfatning av fakta. Jeg hadde lyst til å svare, bestride deres opplysninger. Jeg «gadd» ikke, for det krevde å Google opp statistikker, artikler, analyser slik at jeg kunne linke, og ikke bare påstå, slik som de gjorde.

Nå gjorde @ops2 denne jobben. Bra jobbet! 😊Det skulle derimot vært unødvendig.

Det dreper diskusjonen om hvorfor. Det er konsensus om fakta, innvandrere er overrepresenterte på vold, voldtekt, drap. Både Dette sier tall fra SSB, og dette sier de såkallede MSM. Det er ikke omstridt. Det gjelder både i nære relasjoner og ovenfor fremmede. 

Opplever desverre dette ofte, «gidder» ikke svare, og Google opp dokumentasjon som viser påstander feil.

Hvorfor kommer slike påstander? Har aldri sett statistikker på motsatt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Madame Butterfly skrev:

Jeg leste i denne tråden i går kveld, og reagerte på @Husholdning1 og @Gjeste mann sin oppfatning av fakta. Jeg hadde lyst til å svare, bestride deres opplysninger. Jeg «gadd» ikke, for det krevde å Google opp statistikker, artikler, analyser slik at jeg kunne linke, og ikke bare påstå, slik som de gjorde.

Nå gjorde @ops2 denne jobben. Bra jobbet! 😊Det skulle derimot vært unødvendig.

Det dreper diskusjonen om hvorfor. Det er konsensus om fakta, innvandrere er overrepresenterte på vold, voldtekt, drap. Både Dette sier tall fra SSB, og dette sier de såkallede MSM. Det er ikke omstridt. Det gjelder både i nære relasjoner og ovenfor fremmede. 

Opplever desverre dette ofte, «gidder» ikke svare, og Google opp dokumentasjon som viser påstander feil.

Hvorfor kommer slike påstander? Har aldri sett statistikker på motsatt. 

Ehh, jeg sier jo det motsatte av Gjeste nann ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.2.2019 den 13.40, Skywalker skrev:

Åpne grenser, null kontroll med innvandring av kultur der kniv er populært "verktøy" i konflikter. Eller til ran, halshogging og sånt. Altså økende kriminalitet, flere kriminelle, gjerne mindreåringe som ikke kan straffes i naive lille Norge. Altså kan kniv bæres og brukes av kriminelle mindreårige nesten uten konsekvenser, noe jeg også mistenker at de spekulerer i.

Bæring av kniv i offentlig rom er strengt forbudt, og de lovlydige følger selvsagt loven. Unge og voksne kriminelle har fritt fram, både med kniv og skytevåpen.

Men slapp helt av. Det blir verre.

preach!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
På 12.2.2019 den 7.53, Brutex skrev:

Kniv er og har alltid vært det mest vanlige drapsvåpnet i Norge. Det er mange historier om hvordan det var på bygdefester på landet i gamle dager (ref fanitullen). Vi er et av landene med størst tetthet av skytevåpen men samtidig nesten på bunden når det gjelder drap. Selv om innvandrere er overrepresentert er økningen så liten at dette kan ikke brukes som argument. Også innen innvandrergruppen er det svært lite vold i Norge. Er man mot innvandring må man finne andre argumenter.

Trist å lese at noen kan skrive så mye tull. Hva med nullvisjonen i trafikken, bør den økes til 100-visjonen siden så få blir drept i trafikken? Hva blir det neste? knivstikking øker samtidig med drivhuseffekten, og nye miljøavgifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg forklare hvorfor innvandreres barn er overepresentert i vold.

All forskning om barn som selv er utsatte for vold, viser tydelig at de selv utøver vold i mye større grad enn barn som vokser opp uten å bli utsatt for vold. http://www.altakrise.no/no/Konsekvenser-av-vold-i-barnear.html

https://psykologtidsskriftet.no/oppsummert/2011/03/blinde-voldens-konsekvenser

Quote

Når far bruker vold mot mor, lærer barna en konkret handlingsmåte, de lærer noe om hvordan man takler konflikter, de lærer noe om forholdet mellom mann og kvinne, og om hvordan man uttrykker sinne (Isdal, 2002).

Quote

De skadelige effektene av fysisk avstraffelse/vold er tydelige, og de er kumulative – det vil si at jo mer avstraffelse, desto klarere negativ effekt. Forskningen hans finner at fysisk avstraffelse henger sammen med:

  • Mer aggressiv og vanskelig atferd utenfor hjemmet, for eksempel i skolen
  • Mer risiko for voldsproblemer og senere kriminell atferd
  • Større risiko for problematisk rusbruk og tidlig rusdebut
  • Dårligere skoleprestasjoner og lavere intelligens

Særlig det siste punktet om dårligere prestasjoner og lavere intelligens er et dramatisk bevis på at fysisk avstraffelse av barn er skadelig. I sin videre forskning har Straus dokumentert at et barn som blir oppdratt med fysisk avstraffelse/vold, i gjennomsnitt vil skåre 5 IQ-poeng lavere enn barn som aldri blir fysisk avstraffet.

 

 

La meg gå tilbake til @Gjeste mannsin link om ungdomsvold i Oslo på 1950 - tallet, og også @Brutexsin post om knivslagsmål på bygda.

Hvordan var livet i familiene i Norge før det ble forbudt å slå sin kone og sine barn? Bibelen, Ordspr 13,24: «Den som sparer sitt ris, hater sin sønn, men den som elsker ham, tukter ham tidlig.» Jfr. Hebr 12,6.

Hustukt er å "tukte" sin familie til lydighet. På 1970-tallet kom det lover som vernet barn og kvinner mot vold i familien.

Barn som er vokst opp i denne kulturen hvor barn og kvinner er beskyttet av loven, har mye lavere risiko for å bli utsatt for vold.

Vi i kristne vestlige land, har forlatt kristendommen, vi er ikke lenger slaver av en allmektig gud som dikterer oss regler. Våre samfunn sier nå at du er selv ansvarlig for dine gjerninger. Du kan ikke si i en norsk rett at "Bibelen gir meg lov til dette", og få medhold og mildere straff.

De som migrerer til Norge fra land hvor det er tillatt å slå sin familie, tar med seg sine redskaper for å oppdra sin familie.

Derfor får vi en skjev fordeling av volden. Gutter av norsk avstamming har vokst opp i nesten 50 år med en kultur som ser ned på bruk av vold, og hvor man legger vekt på samtale som en løsning på konflikter.

Jeg viser til mine lenker over om partnerdrap og vold mot barn, innlegg #48.

Dette er velkjent fra over ti år tilbake. Innvandrere utgjorde i 2007 9% av Norges befolkning, men 58% av kvinnene på krisesenterene hadde innvandrerbakgrunn. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/faerre-paa-krisesentre-flest-har-innvandrerbakgrunn

Endret av ops2
lagt til "og få medhold og mildere straff"
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som stemmer for mer innvandring i et land som Norge hvor integreringen har slått feil, de har blod på hendene. Dere har mye å bøte for. Selv om dere ikke har direkte gjennomført mord med kniv, så er dere grunnen til at dette kan skje. Og dette vil dere måtte bøte for, alle som en. Karma er uungåelig. Takk og pris for det. Verden er rettferdig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror vi nordmenn at vi er så intolerante mot utlendinger? Det er mange som hevder nettopp dette. 

Prøv å bygge en kirke i hvilket som helst muslimsk land og se hvor lang tid det tar før du blir arrestert eller halshugd. 

Prøv å bygge en moske i et kristent land og se hva som skjer, der får du alle sin velsignelse.

 

Det er helt klart at vi er mye mer tolerante i Norge enn de aller fleste menneske kulturer på jorden. Er det noen som er rasister, så er det nettopp muslimene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://munin.uit.no/bitstream/handle/10037/1602/thesis.pdf?sequence=1

I masteroppgaven over dekkes kulturforskjeller innen barneoppdragelse fra side 58 og islamsk barneoppdragelse fra siste avsnitt, side 61. Denne oppramsingen er nøyaktig, metodisk og stemmer overens med det jeg og andre som er kritiske til islam sier. Islamsk barneoppdragelse og profeten Muhammed beskrives, og det er ikke hyggelig lesing.

Likevel er det lagt stor vekt på å forstå og imøtegå andre kulturer. Et eksempel fra side 60, som ikke går på vold, men som likevel er skadelig for barn.

Quote

I og med at det finnes mange kulturer i Norge, finnes det mange meninger på hva som er rett og galt. Et eksempel kan være at i Norge kan det synes at vi som regel har klare regler på innetider og leggetider, og at andre fremmedkulturer i Norge ikke nødvendigvis har disse normene i sin egen kultur, og barna kan være oppe så lenge foreldrene er oppe. Det viser at det er forskjell mellom kulturer og at det ikke er feilaktig og unormal omsorg om ikke alle yter samme form. Det er heller ikke slik at den måten er mer korrekt enn den andre.

En etnisk norsk familie som lar sine barn være oppe så lenge foreldrene er oppe, blir møtt med en klar beskjed: Dette er skadelig for barnet. En fremmedkulturell familie får høre at det ikke er noe feil.

Forfatterene synes å likestille kulturer og strekker seg langt for å "forstå" selv om de selvfølgelig tar avstand fra vold. Men litt søvndeprivasjon, pytt pytt. Det er jo så koselig at barna hjelper foreldrene som driver resturanten i Agadir, og de småungene som er oppe sent på kvelden i Tyrkia. Herlig å se slik livsutfoldelse, så varme kulturer. Om de gjør akkurat det samme i Norge, hvor barna skal stå opp tidlig for å gå på skolen, så må de få fortsette med det..../ironi

All forskning viser at mangel på søvn er skadelig for barn.

https://tidsskriftet.no/2003/01/oversiktsartikkel/sovn-og-utvikling-hos-barn-og-unge

Quote

Små barn har stort behov for svært dyp søvn. Det er mest av denne søvntypen i første tredel av natten......

Søvnmangel hos små barn kan føre til mistrivselssyndromet (failure to thrive), hvor barnet påvirkes fysisk og psykisk.....

Mange ser ut til å tilpasse seg for lite søvn. Men kortvarige søvnepisoder eller mikrosøvn rammer evnen til å løse oppgaver allerede etter én natt med redusert søvn (3). Prestasjonene blir variable, med mange forskjellige typer feil (28).....

Blant barn som sover lite, er det høyere forekomst av psykiatriske symptomer som aggressiv, regelbrytende atferd, oppmerksomhetssvikt og sosiale vansker (32).

 

Tilbake til masteroppgaven og mer om oppdragelse:

Quote

Vi må ha forståelse for andres kulturer og deres definisjon på hva som menes som riktig i forhold til omsorgsrollen og utvikling hos barnet. Dette kan ofte by på utfordringer. Videre synes det viktig at man ikke er låst i en vestlig forståelse av hva som generelt regnes som bra og dårlig for barn.

Det er ganske drøyt, at forfatterene som  har beskrevet islamsk familieoppdragelse og kulturell vold i samme masteroppgave, sier dette.

Min mening er at kulturer ikke er like bra. De kan være likestilte på en abstrakt måte, å beskrive kultur A som lik kultur B på en immatriell måte.

Når man går til det konkrete innhold i kulturene, og jeg blir møtt med at "Kultur A sier" så vil jeg hevde at kultur A er dårligere enn kultur B. Jeg vil også hevde, at når praksis i kultur A beviselig er skadelig, så skal ikke praksisen tolereres. Det skal være nulltoleranse fra det øyeblikk man ønsker å praktisere de skadelige delene av kulturen.

 

Endret av ops2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Tre nye knivepisoder på en fredag i Bergen, Oslo og Fredrikstad, hva har skjedd med unge norske menn?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XwXK4m/politiet-etterforsker-drap-etter-masseslagsmaal-i-bergen?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

https://www.document.no/2019/02/16/fredag-kveld-i-oslo-mann-slatt-og-sparket-bevisstlos-gjengslagsmal-knivtrusler/

https://www.nettavisen.no/nyheter/alvorlig-knivstikking-i-fredrikstad/3423593935.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...