Gå til innhold

Hvorfor er det så mye knivstikking for tiden?


Gjest Calm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åpne grenser, null kontroll med innvandring av kultur der kniv er populært "verktøy" i konflikter. Eller til ran, halshogging og sånt. Altså økende kriminalitet, flere kriminelle, gjerne mindreåringe som ikke kan straffes i naive lille Norge. Altså kan kniv bæres og brukes av kriminelle mindreårige nesten uten konsekvenser, noe jeg også mistenker at de spekulerer i.

Bæring av kniv i offentlig rom er strengt forbudt, og de lovlydige følger selvsagt loven. Unge og voksne kriminelle har fritt fram, både med kniv og skytevåpen.

Men slapp helt av. Det blir verre.

Endret av Skywalker
Rettet skriveleif
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Calm skrev:

Altså i Norge. Syns jeg leser om det ukentlig. Både folk som blir stukket med kniv i bolig og ute på gata. 

Fordi psykiatribehandlingen i Norge er en gedigen vits

Endret av Maleficenta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de med annen kultur er overrepresentert her. Grunnen er at når slikt skjer, så har pressen begynt å skrive at det er nordmenn som står bak om det er tilfelle. Er de innvandrere ol nevnes ikke nasjonalitet. Det er ikke ok. Vært for mange tilfeller i det siste, og håper politiet får ryddet opp. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Tror de med annen kultur er overrepresentert her. Grunnen er at når slikt skjer, så har pressen begynt å skrive at det er nordmenn som står bak om det er tilfelle. Er de innvandrere ol nevnes ikke nasjonalitet. Det er ikke ok. Vært for mange tilfeller i det siste, og håper politiet får ryddet opp. 

Det finnes koder som avslører pressen: Nordmann betyr egentlig "nordmann". Ellers skriver de "etnisk norsk". Er det en asysløker er han "barn" til over 20. Er han etnisk norsk er han "mann" fra 18 år, gjerne enda tidligere.

Dreier det seg om kriminalitet blir en "etnisk norsk" straffet, og gjerne identifisert med bilde. En asylsøker blir sladdet selv om politiet ønsker tips gjennom media. Og sånn bortetter..

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skywalker skrev:

Det finnes koder som avslører pressen: Nordmann betyr egentlig "nordmann". Ellers skriver de "etnisk norsk". Er det en asysløker er han "barn" til over 20. Er han etnisk norsk er han "mann" fra 18 år, gjerne enda tidligere.

Dreier det seg om kriminalitet blir en "etnisk norsk" straffet, og gjerne identifisert med bilde. En asylsøker blir sladdet selv om politiet ønsker tips gjennom media. Og sånn bortetter..

Det er nok tilfelle ja. Det er ikke ok. At de bruker betegnelsen voksne og barn handler også mye om omstendigheter. En 18-åring kan være en ung mann om han gjør noe straffbart, men blir betegnet som gutt om det er en ulykke osv. Bare for å ta det eksempelet også. Media "bestemmer" hvem som er ofre og hvem som er ansvarlige. En bør lese med kritisk blikk. Alltid.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste av tilfellene er jo etnisk norske, men det vil jo rasistene bare glemme og de sakene blåses ikke like mye opp. Det skjer vold blant alle etnisiteter og knivstikking er ikke bare noe innvandrerproblem. Grunnen til at det er knivstikking er nok fordi kniv er det våpenet som er enklest å få tak i og å ta med seg usett. Eksempelvis jenten som knivstakk noen på Coop Obs brukte bare en kniv hun fant i butikken. Og om de ikke sier etnisitet så er det jo fordi informasjonen ikke var utgitt av politiet eller de var norske, ser stadig vekk det stå i saker hvilken etnisitet folk er av. Men hver gang det ikke står skriker alle at mediene beskytter utlendinger, men kort tid etter så kommer det frem at de var norske. Politiet kommer også ut med veldig lite informasjon til mediene. Jeg har vært vitne til mye vold, t.o.m. knvistikking da jeg bor i en belastet gate i min hjemby. Alle er hvite og alt underdrives veldig i mediene i forhold til det som faktisk skjer. Med tanke på hvor mange innbyggere vi faktisk er så skjer det heller ikke så ofte statistisk sett

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pepsimarx skrev:

De fleste av tilfellene er jo etnisk norske, men det vil jo rasistene bare glemme og de sakene blåses ikke like mye opp. Det skjer vold blant alle etnisiteter og knivstikking er ikke bare noe innvandrerproblem. Grunnen til at det er knivstikking er nok fordi kniv er det våpenet som er enklest å få tak i og å ta med seg usett. Eksempelvis jenten som knivstakk noen på Coop Obs brukte bare en kniv hun fant i butikken. Og om de ikke sier etnisitet så er det jo fordi informasjonen ikke var utgitt av politiet eller de var norske, ser stadig vekk det stå i saker hvilken etnisitet folk er av. Men hver gang det ikke står skriker alle at mediene beskytter utlendinger, men kort tid etter så kommer det frem at de var norske. Politiet kommer også ut med veldig lite informasjon til mediene. Jeg har vært vitne til mye vold, t.o.m. knvistikking da jeg bor i en belastet gate i min hjemby. Alle er hvite og alt underdrives veldig i mediene i forhold til det som faktisk skjer. Med tanke på hvor mange innbyggere vi faktisk er så skjer det heller ikke så ofte statistisk sett

Jeg er ikke rasist. Det tror jeg ingen kan beskylde meg for gitt.

Det er ekstremt mye vold og trusler blant gjenger visse steder i Oslo. De bruker og har våpen. Dette er det overhodet ikke kultur for blant nordmenn, og det har vært flere tilfeller nå hvor de har vært involvert i både knivstikking og skyting. Jeg erfarer altså, og jeg sier ikke at ikke etniske nordmenn også kan! Selvfølgelig kan de, men gjengene er det skumleste nå. Det må stoppes. Tror også etniske nordmenn ofte handler i affekt, som miljøet du beskriver i gata du bor? 

Mens gjengene ofte faktisk planlegger angrep osv. Det er en stor forskjell. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det blitt mer knivstikking eller har media begynt å dekke slike saker mer, politiet går mer ut i media med det eller at det oppdages/observeres tydeligere? 

Syns det er skremmende, uansett hvilken etnisitet majoriteten står bak. Ser jo den at alle kan kjøpe en kniv. Henger det sammen med mer utbredt bruk av rusmidler også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Calm skrev:

Men er det blitt mer knivstikking eller har media begynt å dekke slike saker mer, politiet går mer ut i media med det eller at det oppdages/observeres tydeligere? 

Syns det er skremmende, uansett hvilken etnisitet majoriteten står bak. Ser jo den at alle kan kjøpe en kniv. Henger det sammen med mer utbredt bruk av rusmidler også? 

Godt spørsmål. Tror at det skjer oftere "på åpen gate" nå kanskje? Og det blir dekket der det blir mer alvorlige skader. Hva som skjer i miljøer hvor det er mye rus og hvor "kjenninger av politiet" holder til blir vel ikke alltid dekket med mindre det er alvorligere hendelser? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skywalker skrev:

Det finnes koder som avslører pressen: Nordmann betyr egentlig "nordmann". Ellers skriver de "etnisk norsk". Er det en asysløker er han "barn" til over 20. Er han etnisk norsk er han "mann" fra 18 år, gjerne enda tidligere.

Dreier det seg om kriminalitet blir en "etnisk norsk" straffet, og gjerne identifisert med bilde. En asylsøker blir sladdet selv om politiet ønsker tips gjennom media. Og sånn bortetter..

Det er bare når idioter leser aviser at dem tolker det som skrives til å passe inn i egne forskrudde meninger, i de fleste tilfeller så har de norske mediene en veldig ok tilnærming til sakene. Les statistikk fra før det var innvandring her til landet, var drap og kriminalitet da også og drapsstatistikken har sågar gått ned tross innvandringen. Men slike som deg tror helt misoppfattet at livet ditt blir så mye bedre om det ikke er innvandrere her, helt feil da det kan du bare gripe fatt i og forbedre selv - inntil du ser det siste så famler du i blinde i en virkeligjetstolkning du bør komme deg ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Made4u skrev:

Det er bare når idioter leser aviser at dem tolker det som skrives til å passe inn i egne forskrudde meninger, i de fleste tilfeller så har de norske mediene en veldig ok tilnærming til sakene. Les statistikk fra før det var innvandring her til landet, var drap og kriminalitet da også og drapsstatistikken har sågar gått ned tross innvandringen. Men slike som deg tror helt misoppfattet at livet ditt blir så mye bedre om det ikke er innvandrere her, helt feil da det kan du bare gripe fatt i og forbedre selv - inntil du ser det siste så famler du i blinde i en virkeligjetstolkning du bør komme deg ut av.

Og økningen av bilbranner både i Sverige og Norge, kommer selvsagt av at bilene er dårligere konstruert enn før? Og her i Norge har vi selvsagt lang tradisjon for å angripe politi, og rane tolvåringer med kniv, ikke sant? Stikke kniven i ryggen på kunder på Kiwi og Sørlandssenteret, skjære halsen av på folk i Vadsø..

Så du har nok rett. Det må være etnisk norske som står for mesteparten av dette.

Her har vi et ferskt eksempel på knivstikking begått av "etnisk norske" går jeg ut fra. Eller?
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/02/10/195550246/tilstanden-ikke-lenger-kritisk-for-knivoffer

God bedring. Over og ut.

Endret av Skywalker
La til lenke
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Skywalker skrev:

Og økningen av bilbranner både i Sverige og Norge, kommer selvsagt av at bilene er dårligere konstruert enn før? Og her i Norge har vi selvsagt lang tradisjon for å angripe politi, og rane tolvåringer med kniv, ikke sant? Stikke kniven i ryggen på kunder på Kiwi og Sørlandssenteret, skjære halsen av på folk i Vadsø..

Så du har nok rett. Det må være etnisk norske som står for mesteparten av dette.

God bedring. Over og ut.

Om du leser kriminalstatistikk, du finner denne enkelt på nettet, så ser du at det ikke har vært så mange drap begått av innvandrere de siste 30-årene. Den statistikken betyr mye mer enn de virkelighetsfjerne følelsene dine som skremmer deg. Det at det var flere drap i Norge tidligere, altså før innvandringen som startet på 70-tallet startet, det bekrefter jo bare hvor lite rasjonelt du tenker og argumenterer. Du må slutte å se til egen frykt og dine følelser og heller se på fakta.

Ja visst skjer det ille ting, både begått av Nordmenn og Innvandrere, enkelthendelser blir dog lite representative. Det er ingen grunn for din frykt, de fleste drap i norge begås av nordmenn og de fleste drap begås i nære relasjoner - tilfeldige drap har vi ikke så mange av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at det er så mange knivepisoder er åpenbar. Årsaken til at mange av dem ikke ender som drapssaker er dyktig ambulanse- og helsepersonell og flaks.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, SoWhat? skrev:

Enda en som ble slått og truet med kniv i kveld, ved Stovnesenteret. Gjeng igjen. 

Sikkert et "enkelttilfelle" begått av "etnisk norske". ;)

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er innvandrere eller etniske Norske har ingen betydning.  Det som burde gjøres er å slå mye hardere ned på dette.  Deportering til Svalbard, Hopen eller Bjørnøya for en tid hadde nok kjølt ned temperemanget. Splitte gjeng medlemmene geografisk.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Pepsimarx skrev (På 10.2.2019 den 14.21):

De fleste av tilfellene er jo etnisk norske, men det vil jo rasistene bare glemme og de sakene blåses ikke like mye opp. Det skjer vold blant alle etnisiteter og knivstikking er ikke bare noe innvandrerproblem. Grunnen til at det er knivstikking er nok fordi kniv er det våpenet som er enklest å få tak i og å ta med seg usett. Eksempelvis jenten som knivstakk noen på Coop Obs brukte bare en kniv hun fant i butikken. Og om de ikke sier etnisitet så er det jo fordi informasjonen ikke var utgitt av politiet eller de var norske, ser stadig vekk det stå i saker hvilken etnisitet folk er av. Men hver gang det ikke står skriker alle at mediene beskytter utlendinger, men kort tid etter så kommer det frem at de var norske. Politiet kommer også ut med veldig lite informasjon til mediene. Jeg har vært vitne til mye vold, t.o.m. knvistikking da jeg bor i en belastet gate i min hjemby. Alle er hvite og alt underdrives veldig i mediene i forhold til det som faktisk skjer. Med tanke på hvor mange innbyggere vi faktisk er så skjer det heller ikke så ofte statistisk sett

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...