Gå til innhold

Hvor mye kosta brudekjolen din, og hvem betalte?


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier :)

Pris?

- Var det du alene som betalte kjolen
- delte du og mannen 50/50
- var det moren din
- eller noen andre?

 

Samboeren min synes brudekjoler er for dyre og synes vil ikke spleise mer enn 3500kr (totalt 7000kr for hele kjolen, sko og slør..) Mener at jeg burde ta det overskytende selv, men føler kanskje det er litt urettferdig da jeg tror den kan bli dyrere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle utgifter deles på to, inkludert forlovelsesringen. Budsjettet til kjole er på 15 000 kr. Her er det han som gjerne vil bruke mer penger på kjolen,  men det er uaktuelt. 😊

Anonymkode: 2f55e...edc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen kostet ca 19000. Vi hadde en sparekonto som vi hadde spart opp penger til bryllupet på, så da brukte vi penger fra denne. 

Anonymkode: ced2e...24e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen kostet 13000 kr med tilpasninger. Skulle egentlig betale selv (jeg og mannen har felles økonomi, så det blir rart å kalle det «spleising» - vi benyttet våre felles sparepenger), men mamma spytta inn ca halvparten etter eget ønske.

Anonymkode: 43077...dd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15000 kr. Mine foreldre betalte kjolen. Men meg og han hadde en bryllupskonto der vi spytta inn like mye, hver mnd til sparing :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i all verden skal du betale mer enn 7000?? 

Du kan få fine kjoler til langt under den prisen! Mannen din er fornuftig! 

Anonymkode: c0b57...cf7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble spesialsydd for meg, betalte 4900 men den måtte sys inn littegrann så det ble 500 ekstra.  5400 for drømmekjolen og for en kjole ingen andre har.  Veldig fornøyd, vi betalte den sammen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk faktisk brudekjolen i julegave av kjæresten min før han hadde fridd. Takket pent, og lurte veldig på om han trodde det var en selskapskjole. Veldig søt og enkel og satt perfekt, men hva skulle jeg med den liksom? 

Så fridde han en måned etter og så "Ja kjole har du jo allerede!" Da måtte jeg bare le. Jeg hadde ikke tatt hintet. Trodde bare han hadde bommet veldig. :)

Jeg giftet meg faktisk i den kjolen. Aner ikke hva den kostet. 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor betalte, så jeg vet ikke hva den kostet.  Personlig hadde jeg tenkt meg en lett, lang og enkel sommerkjole som jeg kunne bruke ved senere anledninger også.  Helst skulle den være gul. 
Svigermor ville så gjerne bli med da kjolen skulle kjøpes.  Da hun dro meg fram til glasskapene der de hvite brudekjolene hang, forsto jeg hvorfor.  Så ble det slik.  Det spilte ingen rolle for meg hvordan kjolen min var, men jeg forsto at det betydde veldig mye for svigermor. 
Kjolen lå i skapet noen år. Så ga jeg den til ei som trengte den :)   
 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trolltunge skrev:

Jeg fikk faktisk brudekjolen i julegave av kjæresten min før han hadde fridd. Takket pent, og lurte veldig på om han trodde det var en selskapskjole. Veldig søt og enkel og satt perfekt, men hva skulle jeg med den liksom? 

Så fridde han en måned etter og så "Ja kjole har du jo allerede!" Da måtte jeg bare le. Jeg hadde ikke tatt hintet. Trodde bare han hadde bommet veldig. :)

Jeg giftet meg faktisk i den kjolen. Aner ikke hva den kostet. 

 

Så romantisk :ninuskapus:

Anonymkode: f1f3d...304

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er faktisk enig i at 7000 kan holde til en flott kjole, så dersom du ønsker en dyrere kjole, kan du spytte inn ekstra på akkurat den delen av budsjettet

Anonymkode: d41b2...d90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Energi-jenta skrev:

Som overskriften sier :)

Pris?

- Var det du alene som betalte kjolen
- delte du og mannen 50/50
- var det moren din
- eller noen andre?

 

Samboeren min synes brudekjoler er for dyre og synes vil ikke spleise mer enn 3500kr (totalt 7000kr for hele kjolen, sko og slør..) Mener at jeg burde ta det overskytende selv, men føler kanskje det er litt urettferdig da jeg tror den kan bli dyrere.

Smart mann. Du får betale det ekstra om det ikkje er mogleg å finne ein kjole innanfor 7000. Det burde ikkje vere så vanskeleg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

ca 5000 inkludert bolero.

Jeg betalte kjolen, mannen betalte sin dress og ringer (moderate, ingen diamant da jeg nektet).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leide brudekjolen min (hvorfor i all verden skal man kjøpe noe for å bruke én eneste gang?) for 2000 kr, og jeg betalte det selv.

Anonymkode: 9722e...69e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kr 56000,- :) 

Eksen betalte den 😁

Anonymkode: f1f3d...304

Da var han nok veldig lykkelig over å være blitt kvitt seg... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...