Gå til innhold

1000,- r som går til lunsj på jobben!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker 0,-

Har gratis lunch på jobb, gratis kaffe/te/juice/melk. Spiser som regel både frokost og lunch på jobb :)

Før jobbet jeg et sted med stor kantine med salatbar og mange varmretter. Da gikk det 45 kr dagen i kantina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betaler 300 kr for enkel kantine på jobb. Brødskiver, knekkebrød, pålegg, salatbar og varmmat to ganger i uken. Vann, kaffe, juice, kjeks og frukt er også inkludert

Anonymkode: 26302...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får heldigvis alle måltider gratis på jobben. Jeg kan ikke fordra svette brødskiver🤮🤢. Tror det henger igjen fra skoletiden der maten lå 4-5 timer i ranselen før den skulle spises. Bøkene stinket av gammel mat, og den varme O’boyen på thermosen var alltid pisslunken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 1000 kr i måneden på lunsj er mye. Vi har kantine på jobb, men prøver å handle minst mulig der. Har tilgang til kjøleskap på pauserommet og har med pålegg osv.. Handlet mer i kantina før og brukte nok opp mot 400/mnd, men for meg var det en unødvendig utgift. 

Anonymkode: d65b6...1df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har matpakke. Siden jeg er ansatt i og lønnes av et annet firma får jeg ikke spise av maten der jeg jobber (de som er ansatt i firmaet blir trukket i lønn for maten). Har ikke mulighet til å betale for mat der jeg jobber eller forlate arbeidsplassen for å kjøpe mat et annet sted. Det ironiske er at det er jeg som tilbereder maten...

Anonymkode: 9fc55...c5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm...

Har matpakke, så jeg har aldri tenkt over hva lunsjen egentlig koster hver måned.

Hvis vi sier 3 brød i uka, a 30kr pr. (Jeg spiser ikke disse alene da, deler med ungene.) = 360kr

1,5 pk ost hver uke a 30kr = 180kr

En hodesalat hver uke a 15kr = 60kr

1,5 agurk i uka = 20 x 6 = 120kr

En paprika pakke i uka = 4 x 20kr = 80kr

Majones - 1 pr mnd = 25kr

(Tipper dette egentlig bærer preg av at jeg ikke aner hva ting egentlig koster.)

Totalt 825kr per mnd.

Men da snakker vi nok egentlig om total for lunsj og frokost. (Pluss melk til frokosten) Og jeg deler en del av produktene med familien hjemme. Så det blir nok egentlig mindre enn dette.

Av drikke til maten drikker jeg konsekvent vann på jobb.

Anonymkode: 59057...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2019 den 17.11, AnonymBruker skrev:

I løpet av en måned bruker jeg ca 1000,- kr på  kjøp av lunsj på jobben. Hvor mye bruker du?  Synes du at det er mye?

Anonymkode: 2fdbb...630

Matpakke! 

Kr. 250 hver uke på elendig, usun kantinemat :hakeslepp:

Anonymkode: 22de6...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Matpakke! 

Kr. 250 hver uke på elendig, usun kantinemat :hakeslepp:

Anonymkode: 22de6...8dd

Hvorfor tror du at den er usunn??? På kantina der jeg jobbet, hadde de flere forskjellige brødtyper, alt fra grove rugbrød og til vanlig kneipp. Normalt pålegg som brunost og leverpostei osv.

Det serveres som regel helt vanlig, norsk sunn mat i kantiner på arbeidsplassene rundt om. Hos oss hadde vi litt uskeiing på fredager, da kunne det være varmmat som pølser og potetmos.

Anonymkode: 2c838...702

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 9.2.2019 den 17.11, AnonymBruker skrev:

I løpet av en måned bruker jeg ca 1000,- kr på  kjøp av lunsj på jobben. Hvor mye bruker du?  Synes du at det er mye?

Anonymkode: 2fdbb...630

Jobben betaler brød, smør, kaffe og pålegg til oss alle. 

1000 kr er ikke nødvendigvis mye hvis du føler det er verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste vi får gratis på jobben min, er vann. Jeg bruker en del på kaffekapsler, ellers bruker jeg å ta med lunsj eller oppbevare litt pålegg og knekkebrød 

Anonymkode: e6bd1...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm.. Ca 150 i mnd. Kjøper mat og har på jobben :)

Anonymkode: 257f0...5b6

Hva spiser du da? Jobber du ikke fulltid?

Anonymkode: 02a2a...7a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg ser ikke hvordan man kan spise et måltid i Norge for under 15 kroner. Hvis noen har forslag, så leser jeg dem med interesse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på havet, så alle måltider dekt i jobb perioden 👌

Anonymkode: f9e14...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har 2 kolleger som handler frokost og lunsj hver dag, samt kaffe eller brus. Vi prøvde å regne ut hva hun ene brukte, men da jeg kom til 14000,- i året, orket hun ikke høre mer, da hun visste at det sannsynligvis kom opp i ca 18000,- bare på mat på jobb i året. 

Anonymkode: 95a88...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 11.3.2019 den 0.54, H80 skrev:

Jeg ser ikke hvordan man kan spise et måltid i Norge for under 15 kroner. Hvis noen har forslag, så leser jeg dem med interesse.

Eksempel:

Wasa Husmann knekkerbrød = 1.33kr for 4 stk
NordFjord Jalapenoskinke: 6.25kr for 4 skiver
Philadelphia Light: 4.58 kr for ost til 4 knekkerbrød
En tomat: 3.75 kr
= 15.91kr

100g Havregryn = 1,7kr
2dl melk: 3.2kr
1 banan: 6.50 kr
25g hakkede mandler = 3.18 kr
+sukker/kanel, gidder ikke finregne på dette
= 14,58kr




 

Anonymkode: 26951...7cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
På 9.2.2019 den 17.20, oysterlover skrev:

Jeg spiser lunsj 5 dager per uke til ca. 70,- per gang, dvs 1400 per mnd. Synes det er mye. Alternativt kan man laget matpakke, men det tar tid og man må ta med sekk. Arbeidsgiver burde egentlig dekket lunsjkostnadene.

Har de ikke kjøleskap? D kan du handle for hele uken, blir jo billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...