Gå til innhold

Kan nabo kreve gjelling av hannkatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gul snø? Plager det deg virkelig? 

Det som plager meg er kattebæsj OG hundebæsj overalt. Blir så jævlig provosert. Seinest idag plukket jeg opp fire ruker langs veien på tur... 

Anonymkode: cf437...ca1

Ja, jeg syns det ser for jævlig ut. Ekkelt. Men poenget var at folks hunder ikke mer uskyldig enn katter. Men kjæledyr kan ikke forbys.

Helt utrolig at noen tror at bikkjene deres kan pisse og drite over alt, men raser mot kattene hvis de gjør det samme. Og hvis noen er urenslige så er det vel hundene.

Det er forskjell på hunde- og kattemennesker. Jeg har hatt begge deler, men skitt i huset var det vel mest hunden som sto for

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innlegget ditt, fullstendig fritatt for enhver ansvarsfølelse, behov for å forklare, eller respekt for de plager disse dyrene påfører nabolag og mennesker sier så uendelig mye om hvem dere er.

 

Anonymkode: 8c17b...f86

Ta deg ei bolle du a, katter er fascinerende små dyr. Du får flytte til Svalbard om du ikke liker dyreliv i nabolaget.

Anonymkode: 7f04b...7d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg ei bolle du a, katter er fascinerende små dyr. Du får flytte til Svalbard om du ikke liker dyreliv i nabolaget.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Men der er det jo isbjørn. Tenk hvor stor bæsj DE legger igjen da 🤪

Anonymkode: 5643a...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2019 den 13.00, AnonymBruker skrev:

Fatter ikke at katteeiere kan være så utrolig lite ansvarsfulle. Kjæledyrene deres ødelegger livskvaliteten til naboene sine, raserer småfuglbestander og er en generell plage. Likefullt blir de bare hivd på dør uten tilsyn når eierne er lei av at de er inne. 

På høy tid det kommer en lov som forbyr slikt husdyrhold.

Anonymkode: 8c17b...f86

Du her er det fem hus med 6 katter totalt hvor ca 1 fugl blir tatt i året. Og vi mater fuglene om vinteren, har fuglekasser og jager kattene vekk hvis de jaktet på fuglene. Reiser man på ferie passer naboen katten(e). Når barna i området var små hadde de lokk over sandkassene og ble blomsterbed brukt som do ser vi på det som gjødsel, dessuten går 4 av kattene utelukkende på do inne. Så ikke dra alle over en kam du. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Diamant20 skrev:

Du her er det fem hus med 6 katter totalt hvor ca 1 fugl blir tatt i året. Og vi mater fuglene om vinteren, har fuglekasser og jager kattene vekk hvis de jaktet på fuglene. Reiser man på ferie passer naboen katten(e). Når barna i området var små hadde de lokk over sandkassene og ble blomsterbed brukt som do ser vi på det som gjødsel, dessuten går 4 av kattene utelukkende på do inne. Så ikke dra alle over en kam du. 

Noen har gjort det til sin livsoppgave å hate både katter og deres eiere. Virker ikke som at de godtar katter ute uansett hva man sier. 

Anonymkode: 5643a...726

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen har gjort det til sin livsoppgave å hate både katter og deres eiere. Virker ikke som at de godtar katter ute uansett hva man sier. 

Anonymkode: 5643a...726

Så sant:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Diamant20 skrev:

Så sant:fnise:

Her får feks ikke kattene gå ut før de er kastrerte, de tilvennes uteområder i bånd, går ikke gå fritt ute før de er 8-12 mnd (avhengig av katten, ser det an om jeg klarer å gi dem stimulien de trenger inne). I tilleg har de do inne og blir aldri oppfordret til å gå ut for å gjøre fra seg så den blir flittig brukt til og med om sommeren. 

Men det er jo ikke bra nok for de som hater utekatter 🤪

Anonymkode: 5643a...726

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her får feks ikke kattene gå ut før de er kastrerte, de tilvennes uteområder i bånd, går ikke gå fritt ute før de er 8-12 mnd (avhengig av katten, ser det an om jeg klarer å gi dem stimulien de trenger inne). I tilleg har de do inne og blir aldri oppfordret til å gå ut for å gjøre fra seg så den blir flittig brukt til og med om sommeren. 

Men det er jo ikke bra nok for de som hater utekatter 🤪

Anonymkode: 5643a...726

Nettopp! Her har kattene blitt luftet i bånd frem til de var gamle nok til å være ut, noen av kattene har ikke engang vært der fuglene mates og oppholder seg😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Diamant20 skrev:

Du her er det fem hus med 6 katter totalt hvor ca 1 fugl blir tatt i året. Og vi mater fuglene om vinteren, har fuglekasser og jager kattene vekk hvis de jaktet på fuglene. Reiser man på ferie passer naboen katten(e). Når barna i området var små hadde de lokk over sandkassene og ble blomsterbed brukt som do ser vi på det som gjødsel, dessuten går 4 av kattene utelukkende på do inne. Så ikke dra alle over en kam du. 

Så du ber meg om å ikke dra alle over en kam, men presenterer selv en rosa-blogg av ei kattegate-historie hvor alle levde lykkelig sammen til de endte sine dager....og forventer at vi skal kjøpe dette som at det er slik overalt?

Den virkelige verden er nok litt annerledes med katter som pisser og driter på våre eiendommer. Unger som kommer inn med kattemøkk på seg, småfuglbestander som er utrydda og utemøbler fulle av kattehår....

Det verste er uansett den totale mangelen på forståelse fra dere om at DERES kjæledyr plager andre mennesker....

Tror du vi sier dette for å være slemme????

Anonymkode: 8c17b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du ber meg om å ikke dra alle over en kam, men presenterer selv en rosa-blogg av ei kattegate-historie hvor alle levde lykkelig sammen til de endte sine dager....og forventer at vi skal kjøpe dette som at det er slik overalt?

Den virkelige verden er nok litt annerledes med katter som pisser og driter på våre eiendommer. Unger som kommer inn med kattemøkk på seg, småfuglbestander som er utrydda og utemøbler fulle av kattehår....

Det verste er uansett den totale mangelen på forståelse fra dere om at DERES kjæledyr plager andre mennesker....

Tror du vi sier dette for å være slemme????

Anonymkode: 8c17b...f86

Herregud du nekter jo å se noe annet enn din egen verden 😂 

Anonymkode: 5643a...726

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du ber meg om å ikke dra alle over en kam, men presenterer selv en rosa-blogg av ei kattegate-historie hvor alle levde lykkelig sammen til de endte sine dager....og forventer at vi skal kjøpe dette som at det er slik overalt?

Den virkelige verden er nok litt annerledes med katter som pisser og driter på våre eiendommer. Unger som kommer inn med kattemøkk på seg, småfuglbestander som er utrydda og utemøbler fulle av kattehår....

Det verste er uansett den totale mangelen på forståelse fra dere om at DERES kjæledyr plager andre mennesker....

Tror du vi sier dette for å være slemme????

Anonymkode: 8c17b...f86

Men hvordan vet at det ikke et ca samme situasjon flere steder i Norge? For jeg har ennå ikke møtt noen som ønsker at katten skal lage problemer for naboer eller behandler katten sin dårlig.

Å skylde på at katter utrydder fugler er ikke nødvendigvis sant det krever mye mer fra en katt å fange en fugl i forhold til hva som kreves for å fange en mus. Mange fugler dør også i ulykker, kulde eller av matmangel. Dessuten er det sånn at de fuglene som blir tatt av katt som regel er såpass svake at de ville dø snart uansett. Matmangelen kan feks komme av at det blir færre bønder og dermed mindre korn.

De aller fleste katter graver ned møkka si og da skjønner jeg ikke hvordan det lager problemer? Hvis det virkelig luktet så ille får du ta det opp med naboen din for møkka/tisset til kastrerte katter luktet omtrent ingen ting. Hvis katten min plager andre vil jeg gjerne ha beskjed, men så vidt jeg vet er det ingen store problemer med katter eller dyr generellt her jeg bor. Kanskje det er  fordi at man aksepterer at noen ting må man bare godta, fordi andre kanskje plages av bråkete barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt som hønene kaklet nå da. Her må nok en mann inn og ordne opp. Temaet i denna tråden er for lengst besvart, nå trenger dere ikke å vri denne over til en kamp mellom fisefine vestkantfruer, veskebikkjene deres og kattemøkk på plenen. Arnold har eti en stor dumpapp i dag forresten, jafset den rett ned fra fuglebrettet 😎.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/9/2019 at 3:10 PM, AnonymBruker said:

Vanlig begrep for de som bor utenfor østlandet. 

Anonymkode: 047c9...149

Oppvokst på gård på vestlandet. Aldri hørt akkurat ordet gjelling.

On 2/10/2019 at 7:18 PM, Kontormus said:

Spiller i ingen rolle. Jeg setter ikke pris på piss og dritt på NOE som er mitt. Hunder er ikke det spor bedre, og har nok like mye rart i avføringen. (Og de kan jo finne på å spise bæsj de finner). Det er så vidt jeg vet laget ormekurer som det er meningen en skal behandle våre dyr med. Både hunder og katter

Ikke nødvendigvis, kattebæsj er mye "skumlere" for gravide. (Toksoplasmose.)

 

Anonymkode: 80f96...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppvokst på gård på vestlandet. Aldri hørt akkurat ordet gjelling.

Ikke nødvendigvis, kattebæsj er mye "skumlere" for gravide. (Toksoplasmose.)

 

Anonymkode: 80f96...c0c

Da må den gravide bare la være å ta på bæsjen da. Herlighet 

Anonymkode: 5643a...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2019 den 20.12, AnonymBruker skrev:

TS her. Jøss, her var det en overveldende respons gitt. Ser at mange har hysteriske og bastante påstander her, skulle tro alle var i slekt med nabokjerringa... Jeg er personlig i mot å frarøve et dyr sine edlere deler, synes det er en mentalitet som passer for jålete byfolk. Min hannkatt er barsk og glad i damene, og det skal han få lov til å fortsette å være. Ville i grunn bare vite at hun ikke kan kreve "barnebidrag" for et utall kull som katta hennes trøkker ut. Og det har jeg fått bekreftet, så da er jeg fornøyd.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Kanskje du skulle vært gjellet i også så du ikke lærer avkommet ditt disse dustete holdningene?

Anonymkode: 549f9...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skulle vært gjellet i også så du ikke lærer avkommet ditt disse dustete holdningene?

Anonymkode: 549f9...a27

Støtter dette 😂

Anonymkode: 5643a...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gudskjelov !

Lovendring på gang med innskjerpede regler for dyrehold. Nå ble jeg glad!

 

Anonymkode: 8c17b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...