Gå til innhold

Kan nabo kreve gjelling av hannkatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en rabiat nabo som nå har sendt brev i posten og trappet opp på døra for å kjefte. Hun mener at hun kan kreve at jeg får hannkatten min gjellet bare fordi hun mener den har fått hennes katt gravid tre ganger på et par år, og at hun vil kreve "bidrag" til kattemat og vaksiner dersom det skjer igjen. Jeg mener dette høres totalt urimelig ut. Går det an å kreve dette? Jeg sa hun kunne fôre katta si p-piller men da hisset hun seg opp voldsomt og kjeftesmella gikk i flere minutter.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dummeste jeg har hørt!  Enkelte naboer tror de kan kreve hva som helst! Skal hun kreve det, får du kreve at hun steriliserer/kastrerer sin katt 😃

Anonymkode: d471d...984

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kan hun ikke kreve. Men det er forferdelig uansvarlig å ha katt og ikke koste på seg en tusenlapp for å kastrere den.

Det er ett enklere inngrep med hannkatt enn hunnkatter. Hunnkattene spytter gjerne ut ppillene. 

For det første fører ukastrerte katter til at det blir en drøss hjemløse katter (katter er skadedyr, da de er en seriøs trussel for arter i norsk fauna)de markerer overalt de vandrer kilometervis og du risikerer å miste den (du skal jo på død og liv ha katt så da regner jeg med du er interessert i å beholde den) og de sloss og påfører seg selv og andre katter skader og sår som i verstefall kan gi dødelig utfall.

Katter som ikke er rasekatter bør kastreres. Skal man ha dem må man ta ansvar for dem.

Du bør også følge opp årlig helsesjekk hos veterinær med vaksinasjonsprogram. 

Anonymkode: 047c9...149

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er begge svært dårlige dyreeiere å burde igrunn bli fratatt dyra deres. Kastrer katten din!!!!!! Og p-piller er 100% kreftfremkallende for katter så skjønner hun ikke vil gi pus det, men hun burde virkelig sterilisere katten sin. Dere burde egentlig skamme dere begge to.

Anonymkode: 67ae6...6f1

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kastrerer du ikke? Dere burde selvsagt BEGGE ta ansvar og kastrere. Totalt uansvarlig å la en ukastrert hannkatt renne gatelangs, med tanke på hvor mange uønskede kattunger som blir født. 

Nei, hun kan ikke kreve det. Men du burde gjøre det på eget initiativ, og det burde du gjort for lenge siden! 

Anonymkode: 3f893...200

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en rabiat nabo som nå har sendt brev i posten og trappet opp på døra for å kjefte. Hun mener at hun kan kreve at jeg får hannkatten min gjellet bare fordi hun mener den har fått hennes katt gravid tre ganger på et par år, og at hun vil kreve "bidrag" til kattemat og vaksiner dersom det skjer igjen. Jeg mener dette høres totalt urimelig ut. Går det an å kreve dette? Jeg sa hun kunne fôre katta si p-piller men da hisset hun seg opp voldsomt og kjeftesmella gikk i flere minutter.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Gjelling er det kastrering for folk flest sin forståelse? (Hvorfor ikke bruke et språk alle kan forstå?)

Har du ikke hatt vett og forstand til å kastrere katten din så får alvorlig talt holde katten innestengt 24/7. 

Her er ikke den ene bedre enn den andre, snarere tvert i mot. 

Anonymkode: 118e8...da8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan hun ikke. Det hun kan og bør gjøre er jo ta ansvar for egen katt. Må være knallhardt for katten hennes å ha kull etter kull.

Det er en utgift å chippe og kasterere kattene sine. Men har man ikke råd til det så bør man heller ikke ha katt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjelling er det kastrering for folk flest sin forståelse? (Hvorfor ikke bruke et språk alle kan forstå?)

Har du ikke hatt vett og forstand til å kastrere katten din så får alvorlig talt holde katten innestengt 24/7. 

Her er ikke den ene bedre enn den andre, snarere tvert i mot. 

Anonymkode: 118e8...da8

Stusset også på gjelling.

Anonymkode: 5cf74...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Chablis skrev:

Hvorfor kan ikke hun sterilisere sin katt? Driver hun avl? 

Det er ett langt dyrere inngrep forbundet med større risiko på hunnkatter. 

Anonymkode: 047c9...149

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ett langt dyrere inngrep forbundet med større risiko på hunnkatter. 

Anonymkode: 047c9...149

Uavhengig av dette burde alle huskatter steriliseres. 

Anonymkode: ee83d...a71

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det kan hun ikke kreve. Men det er forferdelig uansvarlig å ha katt og ikke koste på seg en tusenlapp for å kastrere den.

Det er ett enklere inngrep med hannkatt enn hunnkatter. Hunnkattene spytter gjerne ut ppillene. 

Anonymkode: 047c9...149

Hannkatter risikerer å få krystaller i urinveien som kan føre til død. Ved å kastrere hunnkattene så minsker de risikoen for kreft. 
Ja hannkatter bør kastreres, men også hunnkatter! Er så dritt lei av slike dumme argumenter for at bare hannkatter bør kastreres. Hunnkattene får noe veldig positivt igjen for det, hannkattenes positive bivirkninger er ikke like store. 

Anonymkode: c4ce6...90f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere er like store idioter begge to. Nei ingen kan kreve at du kastrerer din katt. Men samtidig er du faktisk med på å spre sykdommer, gjøre husløse hunnkatter drektige som føder kull på kull som dør av sult, din katt pisser garrantert ned alt i nærområdet, å pisset til en ukastrert hannkatt stinker!! Samtidig er denne naboen en idiot som ikke tar ansvar for sitt eget dyr ved å kastrere pusen sin, p-piller sørger for at katter får kreft så det er en dum løsning uansett. 

Anonymkode: 5643a...726

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hannkatter risikerer å få krystaller i urinveien som kan føre til død. Ved å kastrere hunnkattene så minsker de risikoen for kreft. 
Ja hannkatter bør kastreres, men også hunnkatter! Er så dritt lei av slike dumme argumenter for at bare hannkatter bør kastreres. Hunnkattene får noe veldig positivt igjen for det, hannkattenes positive bivirkninger er ikke like store. 

Anonymkode: c4ce6...90f

Ja hunnkatter bør og kastreres. Med mindre de brukes i avl. Har ikke blitt hevdet noe annet. 

Anonymkode: 047c9...149

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stusset også på gjelling.

Anonymkode: 5cf74...a77

Vanlig begrep for de som bor utenfor østlandet. 

Anonymkode: 047c9...149

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...