Gå til innhold

Vi prøver på en spire!


Mrs Robinson

Anbefalte innlegg

Da var det endelig vår tur til å prøve 😁 

Spiralen ble tatt ut i november, og vi er nå på 4 pp. 

Syklus på 27 dager, har vært stabilt siden spiralen kom ut. 

Er i dag 4 dpo :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Følger med her 😊

Oi, så koselig! :)

Jeg hadde ikke forventet en følger allerede så snart da jeg ikke er en kjent her på forumet, men alltid hyggelig å ha noen som leser tanker og frustrasjoner 😅 

Våknet i dag med kvalme. Jeg vet så godt at det fortsatt er for tidlig å kjenne symptomer, og at kvalmen antageligvis var på grunn av lite mat i kroppen, men akk, det er symptomjakt på gang 😂 jeg forteller meg selv foran hver prøveperiode at "nå skal jeg ikke jakte symptomer før det er gått minst en uke, og ikke teste før mensen", men ønsket er så stort.. vil helst ha baby NÅ 🙈

Er litt småbekymret for om alt er som det skal være. Har nemlig hatt infeksjon nedentil som KAN klusse litt til (ikke klamydia eller andre kjente), så jeg føler at det er ikke mange prøveperiodene før jeg tar en sjekk hos gynekolog for å sjekke eggledere. Min største bekymring nå er at jeg har ikke eggløsningsslim, mangler egentlig noe særlig variasjon gjennom hele syklusen. Kontrasten er ganske stor siden jeg hadde rimelig med slim i store deler av syklusen når jeg hadde spiralen inne.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo i dag, dagene snegler seg av gårde frem til testdag. Har ikke helt bestemt meg hvilken dag jeg skal sette som festdag ennå, jeg er en utålmodig sjel og i pp 1 testet jeg sånn ca 5 dpo :fnise: husker det så godt fordi jeg brukte RFSU og fikk en svak skyggestrek.. fikk helt bakoversveis, men har i pp 2 og pp 3 innsett at de gir skyggestreker. Jeg må vel klare å vente til 10 dpo?!

Morsdag i dag, litt sorg at jeg ikke er gravid med et lite gull, men jeg får nyte dagen sammen med eldstebarnet vårt og være  takknemlig for henne ❤

Edit: TESTDAG, ikke festdag 🙈 selv om jeg håper det blir en festdag😉

Endret av Mrs Robinson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dpo, og jeg er overraskende lite testelysten :fnise: kjenner jo på trangen, men langt ifra så ille som det var de 3 første PP. Nå er det en uke igjen av denne syklusen, og jeg klarer å slå meg til ro med at 7 dager ikke er såååå lenge.. 

har hatt noen "anfall" av svimmelhet i dag.. 

Jeg setter meg fredag som mål, så får vi se om jeg klarer det 🙈

Endret av Mrs Robinson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo, og en uke til mensen ventes. Klarte ikke stå imot på butikken isted, og kjøpte en rfsu test tidlig 😂 det er visstnok 80 % sjanse for å få riktig positiv 6 dager før mens, så får se om den brennes av i morgen eller om jeg klarer holde meg liiiiiitt til :)

Har ikke fått flere symptomer, bortsett at jeg har vært litt kvalm de siste 3 dagene. Vet at det er for tidlig for symptomer, men man håper jo likevel..  

Jeg bruker appen WomanLog for å loggføre, den er jeg veldig fornøyd med :) men har skjønt at FF er mest vanlig å bruke? Hva er fordel/ulempe med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 dpo... 

Av en eller annen idiotisk grunn så klarer.jeg.ikke.la.være.å.teste. Selv om jeg vet så alt for godt at det vil føre til dager med grubling, tolkning av symptomer, tyding av streker. Likevel så gjennomgår jeg dette frivillig hver eneste måned. Nok en gang plasserer jeg meg selv i et vakum, eller kanskje i schroedingers katteboks? Jeg er gravid/ikke gravid, men det vites ikke før om 6 dager?! 

Det er et rent helvete. Jeg er så LEI av å teste, LEI av å svi av flere hundrelapper hver måned på tester, LEI av blendahvite (eller verre - skyggestreker) tester. 

Samtidig så "kan" jeg ikke klage all den tid der finnes flere som har brukt godt over ett år. Samtidig begynner jeg p tenke tanken "hva om det er noe galt?" når spiren ikke sitter etter 4 sykluser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2019 den 12.33, Mrs Robinson skrev:

8 dpo... 

Av en eller annen idiotisk grunn så klarer.jeg.ikke.la.være.å.teste. Selv om jeg vet så alt for godt at det vil føre til dager med grubling, tolkning av symptomer, tyding av streker. Likevel så gjennomgår jeg dette frivillig hver eneste måned. Nok en gang plasserer jeg meg selv i et vakum, eller kanskje i schroedingers katteboks? Jeg er gravid/ikke gravid, men det vites ikke før om 6 dager?! 

Det er et rent helvete. Jeg er så LEI av å teste, LEI av å svi av flere hundrelapper hver måned på tester, LEI av blendahvite (eller verre - skyggestreker) tester. 

Samtidig så "kan" jeg ikke klage all den tid der finnes flere som har brukt godt over ett år. Samtidig begynner jeg p tenke tanken "hva om det er noe galt?" når spiren ikke sitter etter 4 sykluser? 

Du må huske på at dere har prøvd i 4 måneder, og du har stabil syklus. Mest sannsynlig er det bare tilfeldighetene som gjør at du ikke har blitt gravid enda :klem: Det er utrolig mye som skal klaffe faktisk! Tester du for eggløsning? Temper du? Hvis ikke kan det jo bare være at dere har bommet på eggløsning med mindre dere har sex annehver dag. Når du skriver at du ikke har noe eggløsningsslim eller noe særlig variasjon gjennom syklusen i det hele tatt, har du sjekket inni? Det er ikke alle som har mengder med utflod, så da kan det være man må sjekke med en finger inni for å finne ut hvilken konsistens det er på slimet fra dag til dag.

Jeg vil anbefale å prøve og la være å teste tidlig, på den måten vil man kanskje unngå å oppdage en kjemisk graviditet også. 

Til spørsmål om Fertility Friend: Jeg bruker FF og Flo. FF er ganske "avansert", mye forskjellig man kan legge inn og den kan virke litt rotete når man ikke er kjent med appen. Den er veldig bra når man temper da! Flo synes jeg er enklere og mye søtere :fnise: Kan også legge inn temp der.

Endret av Dovendyr1
La til noe om app
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Du må huske på at dere har prøvd i 4 måneder, og du har stabil syklus. Mest sannsynlig er det bare tilfeldighetene som gjør at du ikke har blitt gravid enda :klem: Det er utrolig mye som skal klaffe faktisk! Tester du for eggløsning? Temper du? Hvis ikke kan det jo bare være at dere har bommet på eggløsning med mindre dere har sex annehver dag. Når du skriver at du ikke har noe eggløsningsslim eller noe særlig variasjon gjennom syklusen i det hele tatt, har du sjekket inni? Det er ikke alle som har mengder med utflod, så da kan det være man må sjekke med en finger inni for å finne ut hvilken konsistens det er på slimet fra dag til dag.

Jeg vil anbefale å prøve og la være å teste tidlig, på den måten vil man kanskje unngå å oppdage en kjemisk graviditet også. 

Til spørsmål om Fertility Friend: Jeg bruker FF og Flo. FF er ganske "avansert", mye forskjellig man kan legge inn og den kan virke litt rotete når man ikke er kjent med appen. Den er veldig bra når man temper da! Flo synes jeg er enklere og mye søtere :fnise: Kan også legge inn temp der.

Jeg testet for eggløsning første 2 mnd, siden jeg stabil fikk eggløsning på dag 14 fra første stund har jeg ikke testet de 2 siste. Jeg gjenkjenner også symptomene jeg får under eggløsning :) 

Denne syklusen hadde vi sex 2 dager før eggløsning + 3 dager etter. 

Jeg har ikke eggløsningsslim i det hele tatt. Sjekker også inni. Kontasten er veldig stor da jeg hadde rimelig med slim gjennom hele syklusen mens spiralen satt inne, i periodevis var det så mye at jeg måtte skifte truseinnlegg 2 ganger om dagen. Nå er det så lite utflod at jeg ikke tar meg bryet med å bruke innlegg 🙈 Nå har jeg små melketopper hver dag, med ørlitengranne slim i slutten av lutealfasen 

Negativ test i dag, mensen ventes tirsdag. Har mest lyst å droppe prøving de par neste månedene for å unngå desember-baby, men om vi SKULLE slite med å bli gravid blir det liksom for dumt det også..  

Tenkte bestille tempmåler og en haug med billige tester på nett nå til neste periode. Antar at toget er gått for denne måneden. Så får jeg tempe og se om eggløsning faktisk kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer også sjekk hos gynekolog for å sjekke ut om egglederne er åpne og at alt ser ok ut. Så slipper jeg ihvertfall bekymre meg for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dpo og testedager i gang her (eventuelt crazy days🤭). Strektyding er i gang for fullt og jeg blir like forbaska oppgitt hver gang jeg ser.en.kanskje.skygge. 

Var i det minste lur nok til å skygge unna skyggegraviditetstestene fra RFSU (Test ofte). Makan til ræl har jeg aldri vært borti.. Tenkte jeg skulle være lur de første 3 pp og kjøpe RFSU test ofte, men de viste jo så godt som alltid skyggestrek, så jeg endte alltid opp med å kjøpte dyrere tester 😂 

Har vært imponerende flink denne prøveperioden. Kun 3 ganger med testing! Første gang 8 dpo, deretter 10 og så 11 i dag. Vanligvis er det testing daglig fra 8 dpo og helt til mensen har kommet 🤭  går fremover dette! Hvis graviditeten lar vente på seg klarer jeg kanskje vente til IKM om et halvt års tid 😂 

Så i dag gikk jeg for boots eget merke. Ulempen er jo at nå kjenner jeg ikke til merket og er usikker på om de er kjente for å gi skygge. Har uansett lært meg å ikke ha så alt for høye forhåpninger.. 

20190216_165140.jpg

Endret av Mrs Robinson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo, 1 dag igjen av denne syklusen før mensen kommer tirsdag. Negativ test, så da tenker jeg alt håp er ute for denne perioden også 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag i denne syklusen i dag. Mensen ventes i morgen, så spent på hvordan dette går! Det er ikke over før det er over, vel? ;)

Oppdaget her nå at i forrige syklus kom mensen en halv dag for tidlig, altsp ettermiddag dag 27 foran morgen dag 28. Vanligvis våkner jeg med mens/kommer på natten, men forrige periode fikk jeg mens ca midt på dagen på jobb..? 

Vet ikke helt hvor jeg vil med den opplysningen.. kanskje et håp om at siden det ikke er kommet noe i dag (dag 27) så betyr det at det er noe på gang? Samtidig så er det vel ikke så alt for uvanlig med 1 dag i + / -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var lykkelig.. i 4 timer

Våknet til ingen mens i dag. Turte såvidt å stå opp, i frykt for at det kanskje da ville begynne å renne ut mens. Mannet meg opp etter en halvtime og var veldig optimistisk idet jeg går på do og det ikke finnes spor etter blødning. Venter noen timer for å se om den kommer, men ingen antydning. Kjenner etter i livmorsområdet, og det finnes ikke tegn til murringer eller andre tegn på at mensen er på vei. 

Lykkelig kjører jeg ned til butikken mens jeg dagdrømmer om hvordan jeg skal sprette nyhetene for mannen. For det kan da ikke være tvil, når mensen ikke er kommet på mensdag? Og det er ingen symptomer på at mensen er på vei? 

Kjøper tidligtest fra clearblue, som kan vise graviditet 5 dager før mens. Greit å være helt sikker når jeg først er kommet til mensdag og mensen uteblir. 

Drar hjem, tester, og resultatet er nedslående...

 

 

Nå kan den dritten bare komme slik vi kan vente på neste PP

20190219_130001.jpg

Endret av Mrs Robinson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 uten mens. 

Jeg kjenner jeg er veldig delt nå om hvordan jeg ønsker veien videre skal bli.. 

På den ene siden er jeg fryktelig optimistisk, med tanke på at flere har opplevd å få positiv først etter IKM. Det er liksom ennå håp om at det er en liten spire der inne som klorer seg fast, men det er så pokkers frustrerende å ikke vite 😕 samtidig vil jeg på en måte ikke vite heller, men om jeg IKKE er gravid så vil jeg jo at mensen bare skal komme så vi kan haste oss over på neste periode. 

Avgårde for å kjøpe nye tester nå, blir jo blakk av hele opplegget 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Kom mensen? :klem:

Fikk svak positiv test på dag 3, som ble svakere på dag 4 og da kom mensen noen timer senere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Fikk svak positiv test på dag 3, som ble svakere på dag 4 og da kom mensen noen timer senere :(

Så synd :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Så synd :klem:

En uke igjen til neste eggløsning skal komme, så håper at den kjemiske graviditeten ikke har påvirket syklusen... 

Var ganske nedfor de første dagene, man ser liksom for seg graviditeten  babyen, setter av termindato og legger store planer.. og så er det over på et blunk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...