Gå til innhold

Lærere i andre yrker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som lærer på tiende året. Nå er det nok. Jeg ble lærer fordi jeg likte å undervise, det er vel det vi gjør minst av i dag. Jobber i ungdomsskolen, og har vært innom både spesped og voksenopplæring. Vil bort fra skolen. 

Er det noen der ute som har skiftet yrke, og kan fortelle meg hva de jobber som? Ble det som forventet i ny jobb? 

Anonymkode: 3ea8f...c4b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ble jeg nysgjerrig (som vgs-elev), hva mener du med at det dere gjør minst i dag er å undervise?

Anonymkode: ad2f1...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det samme som deg ts. Snart ferdig med elleve år på ungdomstrinnet. Elsker undervisningen, men er så utslitt av alt det andre rundt (og det andre tar mer og mer tid). 

Anonymkode: 1049c...b9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Det jeg mener med at der jeg gjør minst av er undervisning er at det så mange andre oppgaver som tar fokus fra dette. Vi er liksompsykologer for både ungdom og foresatte, det er møter og dokumentasjon av alt vi gjør. Det er hele tiden noe som dukker opp. Du skal kunne noe om alle diagnoser og du skal forstå alle. Jeg tenker at stillingsbetegnelsen like gjerne kan være miljøarbeider.... om det var det jeg ville jobbe som  hadde jeg tatt ei annen utdanning. 

Anonymkode: 3ea8f...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring som deg, TS.

Endte opp i en annen etat i samme kommune. Jobber med kultur og formidling rettet mot barn. Er sånn passe fornøyd. En del av arbeidsoppgavene er repeterende og arbeidsdagene er mer kjedelige og ensformige. Savner av og til tempoet i lærerjobben, men samtidig så er det gull verdt å kunne gå hjem fra jobb og være _ferdig_ med det man skal gjøre uten å ende opp på nærmere 50 timer i uka. Er også lettere å ta seg fri/avspasere med god samvittighet og være syk uten å måtte skrive vikaropplegg.