Gå til innhold

Flere som har merket prisøkningen på matvarer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 8.2.2019 den 18.58, AnonymBruker skrev:

Som vanlig. Kjedene tar inn igjen det de "tapte" på julehandelen med sine tilbud og priskrig.

Anonymkode: 1fe37...2f1

Det er naivt å tro at prisene ikke hadde blitt satt opp uten priskrig. Jeg tror prisene blir satt opp uavhengig av priskrig. Det har vært mange år uten noen form for priskrig, og varene har steget akkurat like mye i pris.

Anonymkode: 57a2c...d56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er naivt å tro at prisene ikke hadde blitt satt opp uten priskrig. Jeg tror prisene blir satt opp uavhengig av priskrig. Det har vært mange år uten noen form for priskrig, og varene har steget akkurat like mye i pris.

Anonymkode: 57a2c...d56

Og kjedene tar inn igjen det det tapte på priskrigen.

Anonymkode: 1fe37...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Oppdaget f.eks. at Bremykt smør kostet 37 kr(!). Kostet ikke Bremykt under 30 kr før jul og i januar??? Sykt

Anonymkode: 034a7...4e8

Også lurer de på hvorfor jeg kjøper en liten stabel Lätta hver gang jeg er på Nordby. Et stort beger (600 gram) koster 19,90 SEK

Anonymkode: f4617...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med som tjener så dårlig at du ikke har råd til skikkelig mat?

Anonymkode: 79b8b...56f

Jeg er på dagpenger og kjemper for å få meg jobb. Huslån og alene med barn. Barna får bedre mat enn meg. Gått ned flere kg etter matprisene steg sånn. Det er ikke moro å være fattig i Norge. Ja jeg kan selge huset, men leieprisene er dyrere enn huslånet. Jeg snur om på hver krone. Barna får spise normal mat og minst til meg. 

Anonymkode: e46d9...c51

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tipser om at det til enhver tid er flere tråder her inne om hvordan strekke matbudsjettet, for alle som er interessert. Mange av innspillene er virkelig gode, verdt å ta en titt.

Anonymkode: a748c...c33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke nytt, men det er en helt hinsides prisøkning på laks. Jeg pleide å kjøpe en 4- pakning laksefilet fra First Price eller Rema, og den kostet alltid 40 kr. Nå koster den over 100 kr! Det er helt koko. Jeg har ei lita datter som må få i seg omega 3 og. Har noen tips til andre kilder til omega 3 enn fet fisk? Hun elsker laks og nekter tran...

Anonymkode: 71dba...bbe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje ikke nytt, men det er en helt hinsides prisøkning på laks. Jeg pleide å kjøpe en 4- pakning laksefilet fra First Price eller Rema, og den kostet alltid 40 kr. Nå koster den over 100 kr! Det er helt koko. Jeg har ei lita datter som må få i seg omega 3 og. Har noen tips til andre kilder til omega 3 enn fet fisk? Hun elsker laks og nekter tran...

Anonymkode: 71dba...bbe

Makrell i tomat, valnøtter, knuste linfrø, sardiner på boks.

Anonymkode: b5fa8...b12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Det er kanskje ikke nytt, men det er en helt hinsides prisøkning på laks. Jeg pleide å kjøpe en 4- pakning laksefilet fra First Price eller Rema, og den kostet alltid 40 kr. Nå koster den over 100 kr! Det er helt koko. Jeg har ei lita datter som må få i seg omega 3 og. Har noen tips til andre kilder til omega 3 enn fet fisk? Hun elsker laks og nekter tran...

Anonymkode: 71dba...bbe

Ikke tilfeldigvis har laksepriser på verdensmarkedet sunket. Dvs utlendinger bader ikke norske oppdrettsindustrien i penger lenger. Da må Ola Nordmann ribbes. Fordi de rike må alltid blir rikere...

Anonymkode: 9b35b...fd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Nordmenn ville jo ikke ha en ekte lavpriskjede: Lidl. Merkelig nok har de stor suksess i alle andre land de etablerer seg. Det var media som gjorde kjeden til djevelens verk lenge før de åpnet første butikk. Men du verden, for en kvalitet og pris de hadde, spesielt på frukt og grønt. Jeg savner dem fremdeles.

Nå er dagligvarehandel delt på 3 aktører og de har ingen grunn å ha virkelig konkurranse mellom seg, og Nordmenn skjønner ikke at de blir ribbet. I et så lite land klarer en håndfull kjøpmenn bli milliardærer.

Anonymkode: 22011...f86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, Nordmenn ville jo ikke ha en ekte lavpriskjede: Lidl. Merkelig nok har de stor suksess i alle andre land de etablerer seg. Det var media som gjorde kjeden til djevelens verk lenge før de åpnet første butikk. Men du verden, for en kvalitet og pris de hadde, spesielt på frukt og grønt. Jeg savner dem fremdeles.

Nå er dagligvarehandel delt på 3 aktører og de har ingen grunn å ha virkelig konkurranse mellom seg, og Nordmenn skjønner ikke at de blir ribbet. I et så lite land klarer en håndfull kjøpmenn bli milliardærer.

Anonymkode: 22011...f86

Lidl solgte jo nesten ikke kjente merkevarer. Det ble deres bane i Norge.

Men som du sier - media var ikke til hjelp de heller. Og det handler vel mest om at Lidl ikke ville kjøpe like mye annonseplass som de et etablerte.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Lidl satset for tidlig. Tror de hadde greid det om de kom igjen nå. 

Anonymkode: 597d3...3d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lidl ble skviset ut av de øvrige aktørene i bransjen som lever godt av at "Vi er billigst i Europa i forhold til inntekt".  Lidls konsept var å være billigst. 

Norsk matvarebransje har for få aktører i alle ledd.  Det har ført til at vi har fått billig mat i bytte for et dårlig utvalg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og jeg synes at det har vært ganske drøye økninger i pris. Nå kjøper jeg ikke det så ofte, men kjøttdeig av svin kostet plutselig 49.90 på Rema. Jeg mener at den har ligget rundt 30 kroner selv om det var Gilde?

Så Påskeegg fra Freia her om dagen og de kostet rundt 74 kroner. De har vel ikke vært så dyre før?

Jeg har også pleid å kjøpe lårfilet av kylling på coop. Før kostet den 59.90 og nå koster den rundt 70 kroner.

Jeg er student og sånt merkes, men har begynt å spise mer vegetarmat nå. Det er drøyt når ting øker med 10 kroner og i hvert fall om det gjelder mange hverdagsvarer.

Anonymkode: 45a60...989

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere burde laste ned den appen som heter mattilbud. Der kommer det kundeavis hver uke fra de vanligste butikkene. Vi sjekker hva som er på tilbud å planlegger ukes handlingen ut ifra det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2019 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Hallo...? Leste du ikke at enkelte varer har gått opp 20%+ i pris ell?

 

Hallo... dere spiser vel ikke utelukkende denne varen, eller? Det er jo totalen som teller...

Uansett, mat er noe alle trenger, så da må andre ting vike. Så enkelt er det.

Anonymkode: 61990...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/8/2019 at 6:33 PM, AnonymBruker said:

Regner med de ble satt opp fra ca 1. Februar som vanlig. 

Anonymkode: b5fa8...b12

Merket det etter nyttår. Alt har blitt dyrere. 

Anonymkode: b1dbb...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 2/10/2019 at 10:14 PM, AnonymBruker said:

Det er kanskje ikke nytt, men det er en helt hinsides prisøkning på laks. Jeg pleide å kjøpe en 4- pakning laksefilet fra First Price eller Rema, og den kostet alltid 40 kr. Nå koster den over 100 kr! Det er helt koko. Jeg har ei lita datter som må få i seg omega 3 og. Har noen tips til andre kilder til omega 3 enn fet fisk? Hun elsker laks og nekter tran...

Anonymkode: 71dba...bbe

Valnøtter! 

Anonymkode: b1dbb...a84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og jeg synes at det har vært ganske drøye økninger i pris. Nå kjøper jeg ikke det så ofte, men kjøttdeig av svin kostet plutselig 49.90 på Rema. Jeg mener at den har ligget rundt 30 kroner selv om det var Gilde?

Så Påskeegg fra Freia her om dagen og de kostet rundt 74 kroner. De har vel ikke vært så dyre før?

Jeg har også pleid å kjøpe lårfilet av kylling på coop. Før kostet den 59.90 og nå koster den rundt 70 kroner.

Jeg er student og sånt merkes, men har begynt å spise mer vegetarmat nå. Det er drøyt når ting øker med 10 kroner og i hvert fall om det gjelder mange hverdagsvarer.

Anonymkode: 45a60...989

Mulig jeg overdrev litt. Så i dag at kyllingen jeg skrev om kostet 65 kroner, men det er fortsatt en ganske høy økning synes jeg.

Anonymkode: 45a60...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...