Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det komme til å bli endringer i straffeutmåling i lignende saker, etter denne saken der moren fikk fire års fengsel  for å ha tappet blod fra sønnen i fem år?https://www.dagbladet.no/nyheter/mor-tappet-blod-fra-sonnen-i-ei-arrekke-far-fire-ars-fengsel/70742271 Moren har erkjent i retten at hun lider av sykdommen Münchhausen by proxy, som brukes om en person som påfører en annen sykdom eller skade for å komme i en situasjon hvor vedkommende selv kan få oppmerksomhet og medfølelse på grunn av barnets sykdom.

Hva ville straffen blitt dersom sønnen hadde dødd som følge av denne mishandlingen?

Anonymkode: 78796...96b

Skrevet

Hvorfor lurer du på konsekvenser for straffeutmåling og rettspraksis i Danmark?

Anonymkode: f6725...3bd

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lurer du på konsekvenser for straffeutmåling og rettspraksis i Danmark?

Jeg tenker på i Norge.

Skrevet

Jeg tenker på i Norge.

Hvorfor skal en sak i det danske rettsvesen ha konsekvenser for straffeutmålingen i norske rettssaker? 🤔

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal en sak i det danske rettsvesen ha konsekvenser for straffeutmålingen i norske rettssaker? 🤔

Jeg er muligens både dum og uopplyst. Er det ikke slik at man også ser på andre lands straffer i forbindelse med straffeutmålinger?

Skrevet

Jeg er muligens både dum og uopplyst. Er det ikke slik at man også ser på andre lands straffer i forbindelse med straffeutmålinger?

Nei. Skulle man da kunne plukke litt her og der fra et annet land med andre lover og strafferammer?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Skulle man da kunne plukke litt her og der fra et annet land med andre lover og strafferammer?

Takk for svar! 😊

Skrevet

Hvordan er straffenivået i andre nordiske land og i Europa i saker der foreldre har mishandlet sine barn grovt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...