Gå til innhold

Tips til sniktrening i en hektisk hverdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småbarnsforelder med 100% jobb og deltidsstudier på si her, og det går fint mentalt, men jeg har innsett at jeg må prioritere bort seriøs trening for en periode, og ønsker derfor tips til hvordan jeg kan klare å være snik-aktiv i løpet av dagen. Har en stillesittende jobb på dagtid, og det tar meg bare 10 min å gå til jobb, så det er ikke så mye å hente der. Studiene gjøres hjemmefra når barna er lagt kl 20. Mellom 16 og 20 er det ren familietid med middagslaging og middagsspising og bading og lesing og kosing og legging. Hva kan jeg gjøre for å være litt snik-aktiv? Har hørt om en app hvor man trener noen minutter hver dag, kan det ha noe for seg? Har ei trapp inne, kan jeg gjøre noe hopp og sprett ut av den på noe vis? Noen armhevinger hver morgen og kveld? Tar i mot alle tips :)

Anonymkode: 1d813...5fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lek med ungene.

Anonymkode: 8c541...33e

Skrevet

Aking er f.eks. en kjempebra treningsøkt, hvis du kjører litt høy fart på vei opp bakken. Særlig hvis du skal dra en unge på akebrettet i tillegg.

Du sier det ikke er noe å hente på veien til jobb, men det er jo mulig å legge inn en omvei. Hvis du f.eks. løper til eller fra jobb en dag, og så legger du inn en omvei slik at det blir 30 minutter til sammen. Da har du bare brukt 20 minutter ekstra, i forhold til din normale tidsbruk. 

Ellers så synes jeg du er tøff. Jeg er student selv, og masterstudier + deltidsjobb + småbarn holdt på å knekke meg. Så jeg måtte gi opp hele deltidsjobben. 

Anonymkode: 9dbe2...86b

Skrevet

30 day shred jillian michaels

evt se på treningsvideoer på YouTube, søke opp jillian michaels. Det er effektive videoer du kan gjøre hjemme i stuen på under halv time. 

Evt bare start med å gjøre øvelser du kan: mageøvelser, situps. Maks 20min når barna er lagt før studier/lesing. Alt hjelper. 

Anonymkode: 75ed1...d16

Skrevet

Funkygine har delt videoer hvor ho trener med barna, kanskje det kunne vært noe?

Skrevet
7 minutter siden, Diamant20 skrev:

Funkygine har delt videoer hvor ho trener med barna, kanskje det kunne vært noe?

Hvem er Funkygine??

Skrevet
1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Hvem er Funkygine??

En blogger som fokuserer på trening, råsterk dame

Skrevet
1 minutt siden, Diamant20 skrev:

En blogger som fokuserer på trening, råsterk dame

Aha.

Skrevet

Da jeg var i din situasjon, hadde jeg det ganske festlig med denne: ( oppdaget at jeg egentlig hadde gjort alle øvelsene i en idrett jeg deltok i mellom 9-15 år). 

Skrevet

Du sier du jobber på kontor. Da må dette være noe for deg. Hvis du løper en omvei til jobb, som foreslått over. Og tar noen enkle styrkeøvelser i løpet av arbeidsdagen - så er du i gang. Kanskje du har pause på jobb, der du kan legge inn en treningsøkt. Jeg trener enkle styrkeøvelser hjemme. 7 øvelser, 15-20 repetisjoner, 3 runder. Tar meg ca. 20 minutter. 

Planken/sideplanke 

Burpees

Utfall

Knebøy 

Spenst hopp

Sit-UPS 

Mageløft 

Armhevinger 

++ mer. Mange forskjellige øvelser du kan bruke 

Anonymkode: 4e47a...b73

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, absinthia skrev:

Da jeg var i din situasjon, hadde jeg det ganske festlig med denne: ( oppdaget at jeg egentlig hadde gjort alle øvelsene i en idrett jeg deltok i mellom 9-15 år). 

Nå har jeg ikke sett hele videoen men det var veldig mye seksualiserte bevegelser i den videoen. Blir bekymret om du har gjort alt dette i turn når du var så ung. 

Anonymkode: a380c...02c

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke sett hele videoen men det var veldig mye seksualiserte bevegelser i den videoen. Blir bekymret om du har gjort alt dette i turn når du var så ung. 

Anonymkode: a380c...02c

Ja, en del av de var faktisk med i programmet som ble gjennomført på landsturnstevnet i 1987 eller 1989, av noe sånt som 5000 turnere. Heldigvis var det litt sånn jevnt fordelt, men jeg hadde egentlig ikke lagt merke til det, før jeg utførte denne og fikk en følelse av at jeg hadde gjort noe av det før ( uten finger i munnen, forøvrig ;) ) 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du jobber på kontor. Da må dette være noe for deg. Hvis du løper en omvei til jobb, som foreslått over. Og tar noen enkle styrkeøvelser i løpet av arbeidsdagen - så er du i gang. Kanskje du har pause på jobb, der du kan legge inn en treningsøkt. Jeg trener enkle styrkeøvelser hjemme. 7 øvelser, 15-20 repetisjoner, 3 runder. Tar meg ca. 20 minutter. 

Planken/sideplanke 

Burpees

Utfall

Knebøy 

Spenst hopp

Sit-UPS 

Mageløft 

Armhevinger 

++ mer. Mange forskjellige øvelser du kan bruke 

Anonymkode: 4e47a...b73

Heftig trening det der, ikke for nybegynnere hvertfall😱💪🏻💪🏻

Skrevet

Ser for meg at transporttrening eller å gjøre noe aktivt sammen med barna blir beste alternativ om det ikke skal gå på bekostning av noe.

Anonymkode: 8df6b...c13

Skrevet

avtal tid med sjefen at du ønsker å trene i arbeidstiden, legg frem en plan og hvorfor du mener det er en verdig i det. Sett opp et systematisk det du skal trene i den tiden. Anbefaler at du har en trenings veileder som motivasjon inspirator. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Trikset er nok å snike inn trening mens du gjør andre ting.

"Armhevinger" i dusjen: Mens du dusjer, ta 15 "armhevinger" mot veggen.

Tripp mens du står ved komfyren og lager mat. Fra fot til fot.

Gå tur med ungene - legg en bok eller to i sekken din slik at du får "ekstra utbytte" av turen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...