Gå til innhold

Mange "eldre" som er bitre på unge mennesker? Her inne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, SoWhat? skrev:

Ok. Jeg har selv kalt noen umodne her. Da har jeg faktisk ikke tenkt på alder, men at de ikke kan akseptere at folk har ulike ståsted og ellers er intolerante. Det kan like godt være ei på 60 som på 25 tenker jeg.

Det er veldig typisk unge å tenke at "eldre" er misunnelige på dem 🙂 husker jeg selv tenkte det da jeg var under 20! Må jo le av det i dag da, for en får jo en helt annen selvtillit når en blir eldre. Men samtidig er det jo et tegn på at de yngre som tenker det har det bra da, og syns at det å være ung er det beste. Det er jo bare fint for dem. 

Jeg tror kvinner kan føle hverandre som en trussel på div måter. En ser jo også yngre som blir støtt over at gutter/menn foretrekker "eldre" damer også. Da rakkes det jo ned på både utseendet og annet. 

Hvis jeg lurer på hvor gammel noen er, så er det fordi jeg vil svare en på 16 annerledes enn ei på 25+ iblant når det gjelder visse ting. Så enkelt. 

 

Jeg har faktisk ALDRI tenkt at de eldre er missunnelig på meg. Det eneste jeg tenkte før var at utseendet var slik det er bare, at de bare har vært mer uheldig med rynker :fnise: men mamma spurte alltid meg om "ser jeg like gammel ut som henne?" Osv... til og med når vi var på kafe med venninner som var sånn 6 år yngre enn henne, så spurte hun "ser jeg så gammel ut som henne?" 

Så jegbhar lært at de å bli seende gammel ut er noe man helst skal unngå..

Anonymkode: 55d20...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk ALDRI tenkt at de eldre er missunnelig på meg. Det eneste jeg tenkte før var at utseendet var slik det er bare, at de bare har vært mer uheldig med rynker :fnise: men mamma spurte alltid meg om "ser jeg like gammel ut som henne?" Osv... til og med når vi var på kafe med venninner som var sånn 6 år yngre enn henne, så spurte hun "ser jeg så gammel ut som henne?" 

Så jegbhar lært at de å bli seende gammel ut er noe man helst skal unngå..

Anonymkode: 55d20...196

Å.. det er nok de som moren din også. Som vil se så ung ut som mulig 🙂 men litt dumt at du fikk det inntrykket syns jeg. Syns det er rart at folk syns at mennesker på 50 er gamle! Flere av dem er jo tenåringsforeldre. Mulig jeg er heldig med de jeg kjenner og vet om, men følger jo med ellers også. Syns liksom ikke folk blir sånn gamle lenger... ihvertfall ikke før etter at de fyller 70. Og mange nærmere 80 😄 men mulig det er litt øynene som ser også. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overhodet ikke. Jeg bare skjønner ikke hvorfor de ikke kan trives med å bli eldre uten å trykke ned de som er yngre og nyter livet. Det vitner vel heller mer om at de kanskje ikke har det så bra som de tror, og tråkker på andre for å løfte opp seg selv. 

 

Anonymkode: 97707...0e6

Mange syns det å bli eldre er fantastisk hvis de i tillegg ikke har hatt det så bra selv i yngre dager. Ikke sånn at de misliker unge for det. Men nå fins det forakt i både yngre og eldre, som hater alle.  Jeg har ikke sett at folk her inne hater unge mennesker , men noen misliker andre uavhengig alder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Alder ligger mellom ørene, heter et ordspråk.  Det tror jeg på.  Tror de fleste i min alder (60+) har funnet ut det samme, at folk kan være unge i antall år. men gamle mellom ørene. 

Personlig må jeg innrømme at jeg var veldig gammel (mellom ørene) da jeg var 30 år.  I dag er jeg mye yngre :)  
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Honey Dew skrev:

Jeg blir flau når jeg ser hvordan kvinner på min egen alder oppfører seg overfor andre og gjerne unge mennesker. De er nedlatende, latterliggjør disse, er utålmodige og klager. Alt de unge gjør er feil og de unge må forstå at de eldre vet best.

Jeg trodde at livserfaring betydde å akseptere og har respekt for andre, men ett eller annet sted på vei mot de 50, forsvinner både aksepten og respekten for de unge.

De som syter og sutrer mest, er damer på min egen alder. 

Enig! 

Anonymkode: 97f98...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! 

Anonymkode: 97f98...0c7

Jeg er ikke enig.  Tvert i mot ser jeg hvordan mange yngre kvinner stigmatiserer eldre kvinner og tildeler dem personlige egenskaper ut i fra deres alder.  

I debatt er meningsytrers alder irrelevant.  La oss huske det! :) 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Zienna skrev:

Jeg er ikke enig.  Tvert i mot ser jeg hvordan mange yngre kvinner stigmatiserer eldre kvinner og tildeler dem personlige egenskaper ut i fra deres alder.  

I debatt er meningsytrers alder irrelevant.  La oss huske det! :) 

 

Enig i dette. Min generasjon har respekt for de som er eldre enn oss, og når jeg var ung så hadde jeg aldri i verden turt å snakke til foreldregenerasjonen sånn som de unge snakker til "de eldre" idag. 

Å jeg er ikke misunnelig på de unge. Jeg har hatt min ungdomstid, nå er det andre ting og prioriteringer som gjelder for meg. 

Anonymkode: f516d...5a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Synes så mange fremhever det å være ung som noe negativt og jeg begynner å lure på om de er bitre på de yngre? 

"Hvor gammel er du?""du virker veldig umoden" "voks opp!" "Du er for gammel til dette nå!" "Herregud skulle tro du var 14!! Så jævla barnslig!" 

"Du holder deg ikke ung og pen for resten av livet" . Særlig virker det som en del eldre damer er bitre på yngre damer...

Si meg...er det å få barn i en alder av 24 det viktigste her livet? Er det slik at når man er 24 skal man være maks kjedelig, trille barnevogn, være ferdig med utdannelse og ha hus? Er dere bitre på at dagens unge kanskje har flere muligheter enn det dere hadde? Nå er det ikke slik t de gamle i dag skulle ønske de var unge i dag, med tankenpå kroppspres, sosiale media da. Jeg har hørt de si at de er glade de ikke err unge i dag. Men selv kjenner jeg jo litt på det at de som nå er på ungdomskolen har mer muligheter enn hva jeg hadde for eksempel, men jeg er ikke bitter på de unge av den grunn. 

Anonymkode: 55d20...196

Ikke bitter overhode. Men av og til lurer jeg på hva som har skjedd med unge jenter i dag. Her på KG får man ofte inntrykk av at dere mangler totalt respekt for dere selv, og at dere ser På et hysterisk utseendefokus som noe dagligdags og normalt. Gjelder særlig tråder man leder i forum seksualitet, der jeg grøsser over mange av dere. Det virker rett og slett som om verden går bakover slik synet på sex og kropp har blitt. Det gjør meg trist. Ikke bitter.

Anonymkode: 97193...994

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bitter overhode. Men av og til lurer jeg på hva som har skjedd med unge jenter i dag. Her på KG får man ofte inntrykk av at dere mangler totalt respekt for dere selv, og at dere ser På et hysterisk utseendefokus som noe dagligdags og normalt. Gjelder særlig tråder man leder i forum seksualitet, der jeg grøsser over mange av dere. Det virker rett og slett som om verden går bakover slik synet på sex og kropp har blitt. Det gjør meg trist. Ikke bitter.

Anonymkode: 97193...994

Ts : jeg henger ikke særlig på seksualforunet, det er så kjedelig og umodent der inne.

hva mener du med at unge jenter ikke har respekt for seg selv når du leser der? Fordi det er om å gjøre å ligge med flest mulig? Jeg legger meg ikke opp i at andre velger å ligge rundt, men selv synes jeg det er tåpelig. Og jentene blir veldig sure dersom andre ser ned på dette. For meg virker det som jentene trenger å vise at de er frie? At det er en slags styrke i Norge/vesten. Jeg ser det ikke som en styrke i hvertfall.

Anonymkode: 55d20...196

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke bitter. Men, jeg liker ikke at unge mennesker kaster bort livet sitt på tull. Ha det gøy, ta en utdannelse, skap ett godt fundament for ett godt og langt samliv, sørg for å ha en stabil jobb i god tid før dere fyller 35. Livet går så alt for fort og plutselig sitter man med ansvar langt oppetter ørene og angrer på at man brukte tid på å fikse kroppen hos kirurgen i stede for å ta vare på helsa. Ting snur fort når det snur. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette. Min generasjon har respekt for de som er eldre enn oss, og når jeg var ung så hadde jeg aldri i verden turt å snakke til foreldregenerasjonen sånn som de unge snakker til "de eldre" idag. 

Å jeg er ikke misunnelig på de unge. Jeg har hatt min ungdomstid, nå er det andre ting og prioriteringer som gjelder for meg. 

Anonymkode: f516d...5a7

En skal ha respekt for alle, også de unge. Respekt er noe man gjør seg fortjent til. Respekterer du ikke de unge, vil de unge heller ikke respektere deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er overhodet ikke bitter - men jeg FÅR lyst til å riste i flere av de unge kvinnene her noen ganger. Delvis på grunn av ting de finner seg i, hvordan de lar filleting tråkke på selvfølelsen deres, og hvordan de overdramatiserer små ting. Vi var helt sikkert sånn vi også, og at vi med noen år flere på baken tenker "herregud, og dette kaster du bort den verdifulle tiden din på". Men TS - jeg er ikke med på tanken om at voksne og eldre damer ser ned på eller rakker ned på yngre mer enn de yngre gjør ovenfor de som er eldre enn seg, i allfall ikke basert på dette forumet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne er folk bitre på alt. De tåler ikke folk har det bra enten det er på den ene eller andre måten. Tror mange som henger her inne sliter med mange problemer. Bare se på det med overvekt, det er også en fakkel her inne. Angrep er det beste forsvar vet du😂

Anonymkode: 679cf...167

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...