Gå til innhold

Mange "eldre" som er bitre på unge mennesker? Her inne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes så mange fremhever det å være ung som noe negativt og jeg begynner å lure på om de er bitre på de yngre? 

"Hvor gammel er du?""du virker veldig umoden" "voks opp!" "Du er for gammel til dette nå!" "Herregud skulle tro du var 14!! Så jævla barnslig!" 

"Du holder deg ikke ung og pen for resten av livet" . Særlig virker det som en del eldre damer er bitre på yngre damer...

Si meg...er det å få barn i en alder av 24 det viktigste her livet? Er det slik at når man er 24 skal man være maks kjedelig, trille barnevogn, være ferdig med utdannelse og ha hus? Er dere bitre på at dagens unge kanskje har flere muligheter enn det dere hadde? Nå er det ikke slik t de gamle i dag skulle ønske de var unge i dag, med tankenpå kroppspres, sosiale media da. Jeg har hørt de si at de er glade de ikke err unge i dag. Men selv kjenner jeg jo litt på det at de som nå er på ungdomskolen har mer muligheter enn hva jeg hadde for eksempel, men jeg er ikke bitter på de unge av den grunn. 

Anonymkode: 55d20...196

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvordan er du så sikker på at det er eldre som skriver sånt, og ikke jevnaldrende??? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad jeg ikke er 25 lengre. Jeg er overhode ikke bitter på yngre kvinner. Men jeg vet ikke hva slags økte muligheter de har nå, kontra for 15 år siden. 

Men når er det engang sånn at jo eldre man blir jo (som oftest) mer visdom og erfaring får man. Også glemmer man ofte at man selv har vært ung og naiv en gang. 

Anonymkode: ae101...bcf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig TS!

Jeg tror de er bitre fordi de innser at ungdomstida er forbi og prøver å overbevise seg selv at de er unge til sinns og at det er mye bedre å være 50 en 25.. 

 

Anonymkode: 97707...0e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du holder deg ikke ung og pen for resten av livet" . Særlig virker det som en del eldre damer er bitre på yngre damer...

Den måtte komme. Vi som er 30+ hadde nok av muligheter selv da vi gikk ut av skolen. Mange over 30 som ikke har barn, og som ikke ønsker seg barn. De reiser, nyter livet,steller seg, tar vare på utseende, kler seg pent, dater, har et hjem e trives i, utdanner seg og masse mer. Tviler på at så mange "eldre" damer er bitre på yngre damer.  Kanskje jeg er blind, men har ikke sett eldre skjelle ut de yngre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig TS!

Jeg tror de er bitre fordi de innser at ungdomstida er forbi og prøver å overbevise seg selv at de er unge til sinns og at det er mye bedre å være 50 en 25.. 

 

Anonymkode: 97707...0e6

Er det så galt at noen trives med å bli eldre? Plager det deg på noen måte?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kommentarene kommer IKKE i tråder der ts har oppgitt alder, men i tråder der ts virker som kronidiot med max 60 i IQ.

Anonymkode: eb5ac...44b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, jeg er langt i fra "bitter" fordi andre folk er yngre enn meg. Hadde jeg gått rundt og vært det, hadde jeg jo seriøst hatt et problem. Det er naturens gang å bli eldre.

Jeg har hatt min ungdomstid, og har for lenge siden innsett at det har man bare en gang i livet. 

Nei, jeg er ikke bitter på noen. Synes imidlertid litt synd på dagens unge som lever under så sterkt press, at de føler de ta sprøyter i ansiktet i en alder av 25, og operere rumpa si større fordi det er et slags "ideal" de ønsker å oppnå.

Jeg er født på slutten av seksti-tallet.

Endret av Million
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle vi være bitre på de unge? Jeg er glad jeg ikke er ung i dag. De er utsatt for et vanvittig press over alt og er fulle av usikkerhet og har ofte identitetskrise. Unge bryr seg veldig mye om hva andre synes og mener om dem. Jeg er snart 58.Trener og holder meg i form. Har ingen rynker og er slank og spenstig. Jeg er sikker på meg selv og gir langt blaffen i hva andre mener og tror om meg. Jeg synes det å bli eldre er fantastisk. Det tror jeg de aller fleste godt voksne av i dag synes også. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo ganske morsomt. Når er man "eldre"? Og hvorfor skal man være bitter på yngre mennesker av den grunn, en dag blir de "eldre" de også?

Det er virkelig ingen konkurranse, alle aldre har sin sjarm. Det er utrolig befriende å bli "eldre" - for hver rynke og grått hår som kommer slapper jeg litt mer av. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, wintergirl skrev:

Er det så galt at noen trives med å bli eldre? Plager det deg på noen måte?

Overhodet ikke. Jeg bare skjønner ikke hvorfor de ikke kan trives med å bli eldre uten å trykke ned de som er yngre og nyter livet. Det vitner vel heller mer om at de kanskje ikke har det så bra som de tror, og tråkker på andre for å løfte opp seg selv. 

 

Anonymkode: 97707...0e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overhodet ikke. Jeg bare skjønner ikke hvorfor de ikke kan trives med å bli eldre uten å trykke ned de som er yngre og nyter livet. Det vitner vel heller mer om at de kanskje ikke har det så bra som de tror, og tråkker på andre for å løfte opp seg selv. 

 

Anonymkode: 97707...0e6

Jeg har også sett folk skrive "25 er det nye 15, foreldre behandler sine 20 åringer som om de fremdeles skulle vært barn. Ikke rart de ikke klarer noe selv lenger" og liknende slike ting. 

Anonymkode: 55d20...196

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å spørre om din alder, ts?

Jeg mener.....siden det er så mye snakk om alder her.

Anonymkode: 20b19...e0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vel en sammenheng med at det er veldig mange 50 år gamle gubber som utgir seg for å være 20 år gamle kvinner som liker 50 år gamle gubber.

Anonymkode: 00437...664

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har selv kalt noen umodne her. Da har jeg faktisk ikke tenkt på alder, men at de ikke kan akseptere at folk har ulike ståsted og ellers er intolerante. Det kan like godt være ei på 60 som på 25 tenker jeg.

Det er veldig typisk unge å tenke at "eldre" er misunnelige på dem 🙂 husker jeg selv tenkte det da jeg var under 20! Må jo le av det i dag da, for en får jo en helt annen selvtillit når en blir eldre. Men samtidig er det jo et tegn på at de yngre som tenker det har det bra da, og syns at det å være ung er det beste. Det er jo bare fint for dem. 

Jeg tror kvinner kan føle hverandre som en trussel på div måter. En ser jo også yngre som blir støtt over at gutter/menn foretrekker "eldre" damer også. Da rakkes det jo ned på både utseendet og annet. 

Hvis jeg lurer på hvor gammel noen er, så er det fordi jeg vil svare en på 16 annerledes enn ei på 25+ iblant når det gjelder visse ting. Så enkelt. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor i alle dager skulle de som er eldre være bitre på de som er yngre???  Har ikke sett at noen har vært det.

Anonymkode: 93d30...8ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes så mange fremhever det å være ung som noe negativt og jeg begynner å lure på om de er bitre på de yngre? 

"Hvor gammel er du?""du virker veldig umoden" "voks opp!" "Du er for gammel til dette nå!" "Herregud skulle tro du var 14!! Så jævla barnslig!" 

"Du holder deg ikke ung og pen for resten av livet" . Særlig virker det som en del eldre damer er bitre på yngre damer...

Si meg...er det å få barn i en alder av 24 det viktigste her livet? Er det slik at når man er 24 skal man være maks kjedelig, trille barnevogn, være ferdig med utdannelse og ha hus? Er dere bitre på at dagens unge kanskje har flere muligheter enn det dere hadde? Nå er det ikke slik t de gamle i dag skulle ønske de var unge i dag, med tankenpå kroppspres, sosiale media da. Jeg har hørt de si at de er glade de ikke err unge i dag. Men selv kjenner jeg jo litt på det at de som nå er på ungdomskolen har mer muligheter enn hva jeg hadde for eksempel, men jeg er ikke bitter på de unge av den grunn. 

Anonymkode: 55d20...196

Verken nå eller for 20-30 år siden var det spesielt poppis i være husmor med barn i en alder av 24.  Men planlegger man en skokk men unger bør en kanskje begynne å tenke på å få førstemann da.  Jeg var ikke ung på 60 tallet, jeg hadde akkurat de samme mulighetene da jeg var 24 som de på 24 har nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SeptemberRose

Tror det var litt vanligere før, at unge og eldre ikke "gikk overens". Det er fordi folk holder seg sprekere og friskere i dag enn de gjorde før. Det høres ihvertfall sånn ut på de jeg kjenner på 50 +. Og det tror jeg helt sikkert er sant. ☺️ Så tror ikke så mange blir bitre på unge, siden man ikke blir like fort "gammel" i dag som man ble før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir flau når jeg ser hvordan kvinner på min egen alder oppfører seg overfor andre og gjerne unge mennesker. De er nedlatende, latterliggjør disse, er utålmodige og klager. Alt de unge gjør er feil og de unge må forstå at de eldre vet best.

Jeg trodde at livserfaring betydde å akseptere og har respekt for andre, men ett eller annet sted på vei mot de 50, forsvinner både aksepten og respekten for de unge.

De som syter og sutrer mest, er damer på min egen alder. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...