Gå til innhold

Sykemelding pga. syk hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal hun gjøre da når jobben ikke gir henne permisjon eller ferie? Kan ikke la hunde ligge der og lide alene uten stell heller. Det blir brudd på dyrevelferdsloven. Og har hun ingen rundt seg som kan hjelpe så er det rent lite annet hun kan ta seg til.

Anonymkode: 7d93e...4b7

Hunden lider fra før av når den kan gå hjemme 8 timer uten tilsyn. Folk skaffer seg hunder her, har aldri tid til dem, men når de er syke så er man plutselig engasjert i hunden. Oh the irony..

Anonymkode: a952d...1f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det blir det faen meg.

Akkurat som barn er det mest verdifulle foreldre har, er en hund det mest verdifulle vi har. Det er noe vi har omsorg, ansvar og uendelige mengder kjærlighet til. Hadde jeg måtte velge mellom å redde min egen hund og noen andres barn hadde jeg reddet hunden min, lett.

Anonymkode: 3d26b...165

Blir kvalm av slike som deg. Beviser hvor lite respekt du har for et lite uskyldig barneliv.

Anonymkode: a952d...1f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt 3-dagers egenmelding pga syk hund og ser ikke noe problem med å gjøre det 😊 Håper hunden din kommer seg og blir frisk fort ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Whistler said:

Permisjon for syke barn og permisjon for å følge nærstående mennesker til behandling er dekket av lov- og avtaleverk.
Hunder er ikke, så det blir faktisk ikke "akkurat det samme med en hund".

Dette er rettigheter vi får blant annet gjennom å betale trydgeavgift, som for alle praktiske formål tilsvarer forsikring i land som ikke har fritt helsevesen og trygdesystemer.

Hvor skal da eventuelt grensa gå?  Syk katt, undulat, marsvin, hamster, hvite mus?

Se etter hva forsikringa på dyret dekker, og hvis det ikke dekker innleggelse har du kanskje feil forsikring.

Jeg har ikke egne barn, kommer ikke til å ha egne barn og kommer aldri til å belaste skattesystemet med sykt barn dager, behandlinger og oppfølgnign udner gravditet, barnehage eller skole. Så om jeg tar med noen dager fri fordi huden min har blitt så sykt at den trenger konstant oppfølgning så har jeg null kvaler ved det. Skattepengene mine går til at du og dine barn skal ha det bra, du får bare leve med at jeg bruker litt av ditt for den ene gangen hunden min trengte meg. For det er ingen verdens ting du kan gjøre med det 😄

Anonymkode: 7d93e...4b7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Snorkfrøken said:

Har selv brukt 3-dagers egenmelding pga syk hund og ser ikke noe problem med å gjøre det 😊 Håper hunden din kommer seg og blir frisk fort ❤️

Det er (ikke) imponerende at du syns det er ok å stjele fra arbeidsgiver. Fyfy, tenker jeg. Og et prakeksempel på total fraværende arbeidsmoral!

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke egne barn, kommer ikke til å ha egne barn og kommer aldri til å belaste skattesystemet med sykt barn dager, behandlinger og oppfølgnign udner gravditet, barnehage eller skole. Så om jeg tar med noen dager fri fordi huden min har blitt så sykt at den trenger konstant oppfølgning så har jeg null kvaler ved det. Skattepengene mine går til at du og dine barn skal ha det bra, du får bare leve med at jeg bruker litt av ditt for den ene gangen hunden min trengte meg. For det er ingen verdens ting du kan gjøre med det 😄

Anonymkode: 7d93e...4b7

Nei, og som Snorfrøken over her så stjeler du ikke fra fellesskapet når du tar en egenmelding, men fra arbeidsgiver. Deg om deg, men at det er noe være stolt av? Neppe.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...................Så om jeg tar med noen dager fri fordi huden min har blitt så sykt at den trenger konstant oppfølgning så har jeg null kvaler ved det. Skattepengene mine går til at du og dine barn skal ha det bra, du får bare leve med at jeg bruker litt av ditt for den ene gangen hunden min trengte meg.......................

Anonymkode: 7d93e...4b7

For god ordens skyld så vet jo du absolutt ingen ting om hvorvidt jeg har barn, eller betaler skatt av arbeidsinntekt. (les har jobb).

 

Spørsmålet står fremdeles.  Hvor skal da eventuelt grensa gå?  Syk katt, undulat, marsvin, hamster, hvite mus?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, slutt skrev:

Nei det gjør det ikke.

Jo det gjør det, du er bare et kaldt egoistisk menneske. Skaff deg hund og se hvordan du knytter deg. Store hunder, mye personlighet. Akkurat som et barn. Du har nok ingen erfaring, derfor har du den meningen. 

Se filmen haciko.

Hunder kan bli like glad i eieren sin som barna dine kan. Blir som et barn.

Anonymkode: 89380...9e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Whistler skrev:

For god ordens skyld så vet jo du absolutt ingen ting om hvorvidt jeg har barn, eller betaler skatt av arbeidsinntekt. (les har jobb).

 

Spørsmålet står fremdeles.  Hvor skal da eventuelt grensa gå?  Syk katt, undulat, marsvin, hamster, hvite mus?

 

Du kan ikke sammenligne katter, hester, kuer, marsvin og mus med hund i det hele tatt. Hund er menneskes bestevenn. MERK. Det er ikke uten grunner for at de sier det. 

Les deg opp masse om hunder og du vil KANSKJE forstå. Egentlig tror jeg det kun er hundeeiere som forstår.

Folk kan bli glad i alle dyr, men det du får med en hund er ikke noe du kan sammenligne med noe annet. Vet ikke hvordan små hunderaser er, men jeg vet store hunderaser har kjempe personlighet. 

Hadde jeg hatt et valg, hadde jeg aldri skaffet meg hund, for det er som å bli like glad i ditt eget barn. Bare kortere liv og du har de ikke for alltid. 

 

Anonymkode: 89380...9e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir kvalm av slike som deg. Beviser hvor lite respekt du har for et lite uskyldig barneliv.

Anonymkode: a952d...1f6

Nei jeg har ikke lite respekt for andres barneliv, poenget her er at hunder er like mye verdt. Jeg velger det som er mitt. 

Det er jo som å ha et eget barn. Den hunden jeg hadde, hadde jeg valgt foran absolutt alt. Jeg snur ikke ryggen til min hund. Du hadde valgt ditt eget barn foran alt du også. Familiehunden vår var som et eget barn. 

Anonymkode: 89380...9e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun får stalle den opp hos veterinæren da! Det koster penger, men sånn er det å ha ansvar for dyr! 

Ikke komme her og tro at samfunnet skal betale for "sykemelding" for en person når et DYR et sykt!

Anonymkode: bb16f...d08

ET DYR??? Faen er det mulig. Barnet ditt er bare et menneske det også, skal du ha sykemelding pga et MENNESKE? Forstår du irritasjoner du skaper??🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️

Anonymkode: 89380...9e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hunden lider fra før av når den kan gå hjemme 8 timer uten tilsyn. Folk skaffer seg hunder her, har aldri tid til dem, men når de er syke så er man plutselig engasjert i hunden. Oh the irony..

Anonymkode: a952d...1f6

Folk har tid til hundene jo, hunden klarer seg fint hjemme frisk uten eier, men når hunden er syk er det en annen ting. 

Er folk virkelig så dumme her?😩😩

Anonymkode: 89380...9e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ET DYR??? Faen er det mulig. Barnet ditt er bare et menneske det også, skal du ha sykemelding pga et MENNESKE? Forstår du irritasjoner du skaper??🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️

Anonymkode: 89380...9e1

Nei. Jeg forstår ikke hvordan noen ved sine fulle fem kan hevde at sykemelding eller egenmelding pga et dyr er innafor. 

Bare for å slå det fast en gang for alle; det er det ikke. 

Anonymkode: bb16f...d08

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo det gjør det, du er bare et kaldt egoistisk menneske. Skaff deg hund og se hvordan du knytter deg. Store hunder, mye personlighet. Akkurat som et barn. Du har nok ingen erfaring, derfor har du den meningen. 

Se filmen haciko.

Hunder kan bli like glad i eieren sin som barna dine kan. Blir som et barn.

Anonymkode: 89380...9e1

Men en hund er ikke et barn og den kan aldri bli et barn. Den er for evig og alltid en hund. Det er noe galt hvis du ikke ser forskjellen her.

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ikke sammenligne katter, hester, kuer, marsvin og mus med hund i det hele tatt. Hund er menneskes bestevenn. MERK. Det er ikke uten grunner for at de sier det. 

Les deg opp masse om hunder og du vil KANSKJE forstå. Egentlig tror jeg det kun er hundeeiere som forstår.

Folk kan bli glad i alle dyr, men det du får med en hund er ikke noe du kan sammenligne med noe annet. Vet ikke hvordan små hunderaser er, men jeg vet store hunderaser har kjempe personlighet. 

Hadde jeg hatt et valg, hadde jeg aldri skaffet meg hund, for det er som å bli like glad i ditt eget barn. Bare kortere liv og du har de ikke for alltid. 

 

Anonymkode: 89380...9e1

Nei, det er ikke som å bir like glad i et barn fordi en hund er en hund og ikke et barn. Og hvorfor kan man ikke sammenligne med hester? Eller katter? Jeg har katter og jeg er veldig glad i dem, men om barnet mitt hadde vært allergisk, så hadde katten måtte vike. Det er noe galt når du hyler og skriker om hvor glad man blir i en hund, og ikke forstår at noen blir like glad i andre dyr, eller til og med mer glad i barn.

46 minutter siden, AnonymBruker said:

ET DYR??? Faen er det mulig. Barnet ditt er bare et menneske det også, skal du ha sykemelding pga et MENNESKE? Forstår du irritasjoner du skaper??🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️

Anonymkode: 89380...9e1

Forstår du hvor irrasjonell du fremstår når du skriver sånn som dette? :klo:

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Jeg forstår ikke hvordan noen ved sine fulle fem kan hevde at sykemelding eller egenmelding pga et dyr er innafor. 

Bare for å slå det fast en gang for alle; det er det ikke. 

Anonymkode: bb16f...d08

:enig: altså helt enig med siste taler.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke sammenligne katter, hester, kuer, marsvin og mus med hund i det hele tatt. Hund er menneskes bestevenn. MERK. Det er ikke uten grunner for at de sier det. 

Les deg opp masse om hunder og du vil KANSKJE forstå. Egentlig tror jeg det kun er hundeeiere som forstår.

Folk kan bli glad i alle dyr, men det du får med en hund er ikke noe du kan sammenligne med noe annet. Vet ikke hvordan små hunderaser er, men jeg vet store hunderaser har kjempe personlighet. 

Hadde jeg hatt et valg, hadde jeg aldri skaffet meg hund, for det er som å bli like glad i ditt eget barn. Bare kortere liv og du har de ikke for alltid. 

 

Anonymkode: 89380...9e1

Har hatt både hest, hund og katt, og har vært like knyttet til alle sammen.

Det finnes utrolig mange hundeeiere og du snakker nesten som det bare er et fåtall som vet hvordan det er å ha hund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Brunhilde skrev:

Det er (ikke) imponerende at du syns det er ok å stjele fra arbeidsgiver. Fyfy, tenker jeg. Og et prakeksempel på total fraværende arbeidsmoral!

Nei, og som Snorfrøken over her så stjeler du ikke fra fellesskapet når du tar en egenmelding, men fra arbeidsgiver. Deg om deg, men at det er noe være stolt av? Neppe.

At du ikke synes det er imponerende, kunne ikke brydd meg mindre 😂

Synes på ingen måte det er greit å stjele fra arbeidsgiver. Kunne selfølgelig tatt ut ferie, men det tenkte jeg ikke på der og da. Jeg er svært sjeldent syk og borte fra jobb. Og noe sier meg at du ikke har hund selv.

Noen som har sagt at det er noe å være stolt over?? Jeg har ikke barn, så arbeidsgiver slipper faktisk at jeg som arbeidstaker blir borte fra jobb pga permisjon og sykebarn osv.

Synes det er værre med de som tar seg en tre-dagers bare fordi de ikke gidder å dra på jobb.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hunden lider fra før av når den kan gå hjemme 8 timer uten tilsyn. Folk skaffer seg hunder her, har aldri tid til dem, men når de er syke så er man plutselig engasjert i hunden. Oh the irony..

Anonymkode: a952d...1f6

At enkelte hunder lider er jeg enig i, mange hunder som har separasjonsangts. Men ta nå ikke alle hunder og eiere under en kam. Min hund lider ikke alene hjemme, da hadde jeg ikke hatt samvittighet igjen.

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke egne barn, kommer ikke til å ha egne barn og kommer aldri til å belaste skattesystemet med sykt barn dager, behandlinger og oppfølgnign udner gravditet, barnehage eller skole. Så om jeg tar med noen dager fri fordi huden min har blitt så sykt at den trenger konstant oppfølgning så har jeg null kvaler ved det. Skattepengene mine går til at du og dine barn skal ha det bra, du får bare leve med at jeg bruker litt av ditt for den ene gangen hunden min trengte meg. For det er ingen verdens ting du kan gjøre med det 😄

Anonymkode: 7d93e...4b7

Spot on og amen!!! 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vinterferie i store deler av landet. Kan du betale noen skolebarn for å passe hunden mens du er på jobb? Kjenner du evt noen som er hjemme for tiden, arbeidsledige venner, uføre, eldre pensjonisten, naboer? Forhør deg. Bruk de kanalene du har for å nå folk, mail:/facebook /insta 

Lykke til, og god bedring til voffsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Brunhilde skrev:

Men en hund er ikke et barn og den kan aldri bli et barn. Den er for evig og alltid en hund. Det er noe galt hvis du ikke ser forskjellen her.

Nei, det er ikke som å bir like glad i et barn fordi en hund er en hund og ikke et barn. Og hvorfor kan man ikke sammenligne med hester? Eller katter? Jeg har katter og jeg er veldig glad i dem, men om barnet mitt hadde vært allergisk, så hadde katten måtte vike. Det er noe galt når du hyler og skriker om hvor glad man blir i en hund, og ikke forstår at noen blir like glad i andre dyr, eller til og med mer glad i barn.

Forstår du hvor irrasjonell du fremstår når du skriver sånn som dette? :klo:

:enig: altså helt enig med siste taler.

 

Nei de kan ikke sammenlignes. Jeg har selv katter og er veldig glad i de, men det er langt ifra det samme som hund, langt ifra. Har du hund så blir det som ditt eget barn, det er ikke et barn, men det blir akkurat det samme for deg. Du vet selvførgelig ikke det fordi du eier ikke en hund, og da vet du ikke hva slags bånd et menneske og en hund får sammen, det båndet får du ikke hos andre dyr. Så da blir det ikke så lett for deg å vite.. Så det er greit :) 

Anonymkode: 89380...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke egne barn, kommer ikke til å ha egne barn og kommer aldri til å belaste skattesystemet med sykt barn dager, behandlinger og oppfølgnign udner gravditet, barnehage eller skole. Så om jeg tar med noen dager fri fordi huden min har blitt så sykt at den trenger konstant oppfølgning så har jeg null kvaler ved det. Skattepengene mine går til at du og dine barn skal ha det bra, du får bare leve med at jeg bruker litt av ditt for den ene gangen hunden min trengte meg. For det er ingen verdens ting du kan gjøre med det 😄

Anonymkode: 7d93e...4b7

Amen!!🙏🏽

Anonymkode: 89380...9e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...