Gå til innhold

Sykemelding pga. syk hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden har blitt syk, jeg har vært hos vet. og vi har funnet ut av dette. Håper det er som de mistenker, og i såfall vil man merke bedring om en ukes tid. Uansett, hunden har det veldig vondt, sliter med å spise eller drikke, oppkast og/eller diarè hele døgnet. Noen ganger rekker vi å komme oss ut, noen ganger går det for fort og det kan bli en real vaskejobb. Nettene er variable, og er det kommer mellom hver 3.time til hver time. I tillegg har jeg fem ulike medisiner som skal gies alt fra en gang daglig, til fire ganger daglig. 

Alt dette gjør at jeg er så forbaska stilen. Jeg sover veldig lite, mye våken og ut, vaskejobber, veterinær osv. Faktisk så er jeg rimelig kaputt for å være helt ærlig, og vet virkelig ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg har jo jobb, og jeg har forsøkt å få mine vakter dekket opp, byttet bort, el gitt bort. Men til ingen nytte. Nå holder jeg på til å gå på veggen, har ingen familie som kan hjelpe meg heller. 

Skjønner at det er en hund, men jeg har jo et visst ansvar for hunden også. Hadde det vært et barn ville foreldre være hjemme med barna. Det er jo selvsagt ikke det samme med hund, det skjønner jeg jo.. Men dette er ganske tøft og jeg er sliten, rett og slett.  Har du noen gang vært hos lege og fått sykemelding pga. syk hund? Eller det vil si fordi du er utbrent, mangel på søvn og ute av stand til å fungere på grunn av syk hund? Noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: 8cc4f...13c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner du er fortvilet, men jeg kan garantere deg at du ikke får sykemelding fra fastlegen for å passe hunden. Det burde være åpenbart. Du må alliere deg med venner og familie. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Ta deg en ferieuke. Jeg har selv hund og forstår deg, samtidig hadde jeg som arbeidsgiver følt det litt feil å betale deg lønn fordi du er sliten pga hunden din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hunden har blitt syk, jeg har vært hos vet. og vi har funnet ut av dette. Håper det er som de mistenker, og i såfall vil man merke bedring om en ukes tid. Uansett, hunden har det veldig vondt, sliter med å spise eller drikke, oppkast og/eller diarè hele døgnet. Noen ganger rekker vi å komme oss ut, noen ganger går det for fort og det kan bli en real vaskejobb. Nettene er variable, og er det kommer mellom hver 3.time til hver time. I tillegg har jeg fem ulike medisiner som skal gies alt fra en gang daglig, til fire ganger daglig. 

Alt dette gjør at jeg er så forbaska stilen. Jeg sover veldig lite, mye våken og ut, vaskejobber, veterinær osv. Faktisk så er jeg rimelig kaputt for å være helt ærlig, og vet virkelig ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg har jo jobb, og jeg har forsøkt å få mine vakter dekket opp, byttet bort, el gitt bort. Men til ingen nytte. Nå holder jeg på til å gå på veggen, har ingen familie som kan hjelpe meg heller. 

Skjønner at det er en hund, men jeg har jo et visst ansvar for hunden også. Hadde det vært et barn ville foreldre være hjemme med barna. Det er jo selvsagt ikke det samme med hund, det skjønner jeg jo.. Men dette er ganske tøft og jeg er sliten, rett og slett.  Har du noen gang vært hos lege og fått sykemelding pga. syk hund? Eller det vil si fordi du er utbrent, mangel på søvn og ute av stand til å fungere på grunn av syk hund? Noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: 8cc4f...13c

Høres ut som hunden Burde legges inn på klinikken......

Anonymkode: f3ca4...ad4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det feriedager og/eller avspasering som gjelder, ja! Av erfaring vet jeg at som kjæledyreier bør man alltid ha minst 4 - 5 dager i bakhånd fordi det stort sett hver eneste år er en og annen dag man ikke kan reise fra hunden/katten. Det trenger ikke være mer enn at hunden er litt dårlig i magen før det vil by på problemer å la den være alene hjemme i åtte timer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke sykemelding på grunn av sykt dyr. Da må du heller ta ut feriedager, avspasering etc

Anonymkode: 5cebe...032

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.. Ja hadde jeg kunne tatt ferie eller avspasering så hadde jeg virkelig gjort det Nå er jeg i den type jobb at vi må ha noen til å dekke inn vaktene våre ved sykdom, og får ikke ferie eller avspasering på så kort varsel. Hvis jeg hadde fått sykemelding så hadde sjefene måtte trø til mest sannsynlig, eller at de kanskje hadde fått inn en ekstrahjelp som i utgangspunktet har svart meg nei på om å jobbe for meg. 

Så jeg står mellom to valg, gå på jobb og la bikkja klare seg, eller forsøke sykemelding.. 

Anonymkode: 8cc4f...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel 3 dagers egenmelding du kan bruke i første omgang? 

Ikke sikkert hunden er like syk hele uka, så kanskje 3 dager holder. 

Bare si du har omgangssyke. 

Anonymkode: 397d1...5f1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sjefen får greie på at du bruker egenmelding pga syk hund så kan han bestride den. Du får ikke sykmelding pga hunden. Er den så dårlig så får jo klinikken ta den inn og ha den der. Har hatt syke dyr selv og tatt av feriedagene mine. 

Anonymkode: 99e7f...158

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er veldig gjennomskuelig og påfallende at du først prøver å bytte bort og gi vekk vakter, for så å bli sykemeldt.

Du kan ikke ha hunden på dyreklinikken noen dager? Har du forsikring som dekker det? 

Anonymkode: 46e27...07c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Uni skrev:

Kunne det funket å grine til legen at du blir utbrent? 

Det er jo missbruk av goder vi er heldige å ha her i Norge! 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn kan du jo ta en spansk en, å være hjemme med sykt barn...

Anonymkode: 9dee6...6bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Nerine_ said:

Det er jo missbruk av goder vi er heldige å ha her i Norge! 

Hvis man faktisk blir utbrent, fordi man ikke strekker til på ting som virkelig er viktig, så kaller jeg ikke det misbruk. 

TS's situasjon høres ikke ut som noe pytt pytt. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, dessverre, du må nok få andre til å passe hunden. God bedring til hunden din.

 

Anonymkode: a5fd9...63a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke snakke med sjefen og be om å få ta ut noen feriedager eller avspasering? De burde vel ikke være så firkantet?

Hvis ikke får du høre med folk du kjenner og evt. betale dem for jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Uni skrev:

Hvis man faktisk blir utbrent, fordi man ikke strekker til på ting som virkelig er viktig, så kaller jeg ikke det misbruk. 

TS's situasjon høres ikke ut som noe pytt pytt. 

Nei, man bruker ferie eller avspasering når det er behov i forhold til kjæledyr. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min ga meg egenmelding på eget initiativ da hunden lå hjemme med lungebetennelse og trengte oppsyn. Er heldig som har en så forståelsesfull sjef.

Anonymkode: 3d26b...165

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...