Gå til innhold

Alle gode ting er visst 6…


Lorieen

Anbefalte innlegg

Første gang jeg er inne i denne dagboka, men overskriften vekte interesse. Hvor gamle er dere nå? Hvorfor tenkte dere på IVF så tidlig i prøveprosessen? Dette barnet er hjemmelaget, ikke sant. Hva med resten?

 

Selv har jeg en på 4 og en på 2. Stod i IVF-køen og hadde et par påbegynte IVF-runder som ble avbrudd/ikke gjennomført på grunn av feriestengt og så plutselig satt spiren av seg selv.  Begynte å prøve på nestemann når eldste var 3 mnd, så brukte totalt 2 år på å bli gravid førstegangen og 1 år andre gangen. Begge er laget hjemme. Mannen har nedsatt sædkvalitet.

Jeg ønsker inderlig et tredjebarn, men mannen føler seg ferdig. 

Vi er 37 og 42 år gamle.

Skal du ha flere? Hva tenker du om alderen din og denne graviditeten? Var det noe mer oppfølging på grunn av alderen og risikoene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny Bruker skrev (1 time siden):

Første gang jeg er inne i denne dagboka, men overskriften vekte interesse. Hvor gamle er dere nå? Hvorfor tenkte dere på IVF så tidlig i prøveprosessen? Dette barnet er hjemmelaget, ikke sant. Hva med resten?

 

Selv har jeg en på 4 og en på 2. Stod i IVF-køen og hadde et par påbegynte IVF-runder som ble avbrudd/ikke gjennomført på grunn av feriestengt og så plutselig satt spiren av seg selv.  Begynte å prøve på nestemann når eldste var 3 mnd, så brukte totalt 2 år på å bli gravid førstegangen og 1 år andre gangen. Begge er laget hjemme. Mannen har nedsatt sædkvalitet.

Jeg ønsker inderlig et tredjebarn, men mannen føler seg ferdig. 

Vi er 37 og 42 år gamle.

Skal du ha flere? Hva tenker du om alderen din og denne graviditeten? Var det noe mer oppfølging på grunn av alderen og risikoene?

Vi er 39 og 50 og baby er hjemmelaget, ja. Vi fikk beskjed i februar 2019 om at mannen hadde så dårlig sædkvalitet at ICSI var eneste mulighet, men vi har fått to barn sammen på naturlig måte etter det (og mistet flere tidlig i graviditeten også).
Jeg har tre barn fra et tidligere forhold, alle de er hjemmelaget. Vi skal ikke ha flere. Har fått fosterdiagnostikk (KUB) denne gang pga alder, ellers ingen ekstra oppfølging pga alder, men har ekstra oppfølging fordi jeg er vektoperert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (5 minutter siden):

Vi er 39 og 50 og baby er hjemmelaget, ja. Vi fikk beskjed i februar 2019 om at mannen hadde så dårlig sædkvalitet at ICSI var eneste mulighet, men vi har fått to barn sammen på naturlig måte etter det (og mistet flere tidlig i graviditeten også).
Jeg har tre barn fra et tidligere forhold, alle de er hjemmelaget. Vi skal ikke ha flere. Har fått fosterdiagnostikk (KUB) denne gang pga alder, ellers ingen ekstra oppfølging pga alder, men har ekstra oppfølging fordi jeg er vektoperert. 

Vi hadde også planer om icsi. Alt for få levende svømmere,selv om de levende er av kategori A, de raskeste.

På 2,5 år med prøving totalt ble gravid 4 ganger og har fått to friske barn.

 

Av og til tar det bare tid.

 

Blir spennende. Tenker du å ha dagbok etter fødsel også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Bruker skrev (22 minutter siden):

Vi hadde også planer om icsi. Alt for få levende svømmere,selv om de levende er av kategori A, de raskeste.

På 2,5 år med prøving totalt ble gravid 4 ganger og har fått to friske barn.

 

Av og til tar det bare tid.

 

Blir spennende. Tenker du å ha dagbok etter fødsel også?

Det har jeg ikke tenkt så mye på faktisk - regner med det blir hektisk med fem barn og full rulle. Men en og annen oppdatering blir det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg født i går kveld - en stor fin gutt på 3890 g og 53 cm. Hjemmefødsel og alt gikk fint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...

Tida flyr - minsten er snart 4 mnd, himmel og hav! 😅 Han er verdens blideste baby, sover hele natta og gråter så og si aldri. Det er selvfølgelig hektiske dager med fem barn, men jeg nyter det skikkelig også. Nå er familien komplett og jeg kjenner at jeg har fått de barna jeg skal ha - nå er det ingen som mangler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg! Tenk å få en baby som sover og knapt gråter 😳 Skjønner godt du nyter! Fortsett med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Om ei uke fyller minsten vår ett år - herlighet så fort det året gikk! Han er fremdeles verdens blideste og mest harmoniske lille fyr, og jeg har kost meg så uendelig mye hjemme med ham dette året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk det - ett helt år! Virkelig mye som skjer på det året. Samtidig som det går fort. Merkelig følelse. Må ha en fantastisk bursdagsfeiring i heimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

14.01.23: Ja, hva skal man si? Minsten er 13 måneder, og jeg fikk mensen tilbake etter fødsel 17/12. Trodde vi var forsiktige, men vi har åpenbart ikke vært forsiktige nok, for i forgårs fikk jeg positiv CB digital på 8 dpo…! Har tatt flere tester, alle like positive. Så her er vi altså, og skal visst ha en sjettemann…

Hvis dere lurte, så er det lurt å prioritere vasektomi over verksted med bil. 😂

Termin ca 27.09.23.

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Ooooi! Det skjønner jeg var en overraskelse ja! 

Hvordan er mannens reaksjon? 

Han ler, og sier «Det ordner seg!» Det er egentlig jeg som har hatt hetta de siste dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+2

Dagene snegler seg avgårde. Ei uke i dag siden positiv test. Tok en ny digital for å sjekke stigning.

D8356304-0F08-4F30-83DB-27664881F78A.jpeg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5+2

Skal ta en ny digital i dag og håper å se 3+.
Har bestilt en UL på tirsdag når jeg er 6+0. Må vite om det sitter der det skal.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hjerteaktivitet og unormalt stor plommesekk. Har tatt en hcg-blodprøve og skal ta en ny på fredag, men vet innerst inne at dette ikke er liv laga. Forbereder meg på nok en MA, og håper jeg kan få aborten kirurgisk. Holdt på å blø ihjel forrige gang jeg tok medisinsk abort hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei dette var triste nyheter da Lorieen comfort.gif.4ef21cb680a2d9b6203cf51520d94dac.gif Håper virkelig du slipper store komplikasjoner med hele prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...