Gå til innhold

Alle gode ting er visst 6…


Lorieen

Anbefalte innlegg

14+0

Nå er jeg lei av å være kvalm! 😩

Blir kvalm hver gang jeg spiser, og hver gang jeg kjører bil. Det er skikkelig plagsomt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg! Har det på samme vis selv, hadde håpt at det skulle gitt seg til nå 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+4

I morgen skal vi på privat UL. Håper alt fremdeles er fint med baby, og at vi kanskje får vite kjønnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

16+0

Ny svangerskapsuke! 😁

Jeg kjenner liv stort sett hver dag nå, og det er veldig betryggende. Magen vokser og det begynner å gå opp for meg at vi faktisk får en baby til jul i år også. 
 

Sliter litt med kvalme fremdeles og har litt vondt i ryggen, ellers er formen fin. Men det merkes at det er tyngre å gå gravid som snart 39-åring enn som 25-åring, helt klart! Kjenner at dette definitivt er siste barnet, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 16 uker! :strix: Tenk så koselig med baby til jul ♥️

Signerer det du skriver om graviditet og alder. Føles endelig trygt og godt å vite at dette er sistemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

18+3

Formen min er ganske dårlig for tida. Har ferie, men er utrolig sliten og har stort søvnbehov, noe som er vanskelig å kombinere med en meget aktiv 18 mnd gammel gutt som trenger aktivisering om dagene. Heldigvis er mannen suveren og tar det meste av husarbeid og matlaging så jeg kan konsentrere meg om to ting - å være gravid og å være der for ungene. Men det er tungt denne gangen. Forrige svangerskap var a walk in the park i forhold. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så kjedelig at du er i dårlig form! :troest:Håper virkelig det avtar snart. Men godt å høre at du har en forståelsesfull mann som tar tak :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+3

I dag sparket lille i magen så hardt at det både kjentes og kunne ses utenpå! Veldig gøy å ha kommet så langt at det er litt mer liv og røre. Denne lille fyren er foreløpig mye roligere i magen enn det storebroren var, det blir spennende å se om det varer ved resten av svangerskapet og ikke minst om det fortsetter når han kommer ut… Ordinær UL i overmorgen. Litt synd at jeg må dra alene, de slipper fortsatt ikke inn partner på mitt lokalsykehus, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig dust at man må gå alene på OUL... det må nok jeg også. Men men, får ikke gjort noe med det. Masse lykke til til deg! Gøy at du kjenner liv, det er koselig! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20+0 (ifølge OUL)

Da er ordinær UL overstått, og alt ser fint ut. UL-termin ble flyttet frem til 16/12, som er min opprinnelige menstermin. 😁 Lillebror ligner veldig på sin yngste storebror. 

Endret av Lorieen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+0

Kontroll i dag. Har hatt ganske høyt blodtrykk tidligere i svangerskapet og protein/sukker i urinen, men i dag var blodtrykket 117/71 (jeg ligger normalt på 120/80, har ligget på 143/93 tidligere i svangerskapet pga mye stress) og urinen var negativ, så det er jeg veldig fornøyd med! Ferie er åpenbart bra for helsa. 😁 Alt er fint med baby og jeg kjenner masse fosterbevegelser. 

Endret av Lorieen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

22+1

Er inne i min siste ferieuke, og kjenner at jeg gruer meg skikkelig til å starte på jobb. Jeg har vært utrolig sliten og i dårlig form hele ferien, så har ikke orket å reise noe sted. Vi har bare vært på hytta en ukes tid, ellers har vi vært hjemme. De tre store ungene har vært litt på farten, da. Så tror de har hatt en fin ferie tross alt. 

Jeg sliter fremdeles med kvalme og magevondt hver gang jeg spiser, og diaré like etter at jeg har spist. Dette er uansett hva jeg spiser, om det er et eple eller et knekkebrød eller middagsmat, liksom. Utrolig slitsomt og ganske hemmende, og det gjør at jeg kvir meg for å spise. Må liksom holde meg i nærheten av et toalett hvis jeg skal spise noe som helst. Er veldig trøtt, svimmel, andpusten og trenger 12-15 timer søvn i døgnet for å fungere sånn brukbart de resterende timene. 
 

Lillebror i magen har det heldigvis bra, han vokser og er aktiv inni der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, overgangen fra ferie til jobb er hardt, generelt for ikke-gravide også. Så er ikke så rart at vi gravide syns det er tungt. Jeg er faktisk hjemme i dag fordi jeg har hatt jevn hodepine siden min oppstart og vært utrolig sliten. Men vi får ta vare på oss selv så blir det nok greit :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

27+5
Ferritin nede på 17 og HB nede på 10. For to uker siden var ferritin 30 og HB 11,5 og imellom der har jeg spist dobbel dose Duroferon. Går rundt i ei eneste tåke av trøtthet og svimmelhet, det er tungt å puste og jeg orker ingenting. Fastlegen sendte hastehenvisning til svangerskapspoliklinikken torsdag formiddag, men jeg hørte ingenting mer hverken fra henne eller poliklinikken så de har vel glemt meg, antakelig. Det er vanskelig å konsentrere seg på jobb og jeg holder på å besvime hver gang jeg reiser meg opp eller må gå lenger enn noen få meter. Fint… 

Endret av Lorieen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...