Gå til innhold

Alle gode ting er visst 6…


Lorieen

Anbefalte innlegg


Positiv test 12/4-23, termin 24/12-23.

———————————

14.01.23: Ja, hva skal man si? Minsten er 13 måneder, og jeg fikk mensen tilbake etter fødsel 17/12. Trodde vi var forsiktige, men vi har åpenbart ikke vært forsiktige nok, for i forgårs fikk jeg positiv CB digital på 8 dpo…! Har tatt flere tester, alle like positive. Så her er vi altså, og skal visst ha en sjettemann…

Hvis dere lurte, så er det lurt å prioritere vasektomi over verksted med bil.

Termin ca 27.09.23. —-> MA m/utskrapning 6/2-23.

———————————————————-

Positiv test 01.04.21, foreløpig termin 15.12.21.
 

Oppdatering per 6/1-21: MA konstatert 22/12, uke 6+3. Hjemmeabort med cytotec 23/12. 
 

Oktober 2020:

Da oppdaterer jeg litt her. Fjerdemann er straks 10 mnd og vi har startet prøvingen på femtemann.

 

 

Endret av Lorieen
Oppdatering
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verdens fineste folk på Spiren 🌱 Lykke til på ferden mot en ny spire ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2019 den 2.00, Lorieen skrev:

Da starter jeg dagbok her. Jeg er 36, min kjære er 47. Vi prøver på min fjerde og hans første. Barna mine fra et tidligere forhold er født i 2003, 2007 og 2009. De to yngste ønsker seg veldig småsøsken.

Vi er i pp 5, og skal utredes på Spiren fertilitetsklinikk i neste syklus pga at vi er i nokså høy alder.

Lykke til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg var på Spiren og tok blodprøver forrige fredag. Har time til undersøkelse (ultralyd av meg, sædprøve av min kjære) nå på fredag. Er veldig spent på hva prøvene sier, om vi i det hele tatt kan få barn sammen naturlig eller om vi må ha hjelp. Jeg blir 37 i oktober så vi har ikke veldig god tid, samtidig er jeg usikker på om jeg er villig til å gå gjennom en prøverørsprosess som er hard mot både kroppen og psyken. Jeg har tross alt tre barn fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på Spiren på fertilitetssjekk. Hos meg er alt tipp topp, jeg har masse eggreserver og alt så helt supert ut. Fått resept på Lutinus da jeg har litt kort lutealfase og hatt 2 kjemiske graviditeter.

Kjærestens sædprøve var ikke bra, dessverre... vi tok en hjemmetest i oktober som viste høyt antall motile spermier, men prøven i dag var så dårlig at legen sa at om denne prøven fra i dag var representativ for sædkvaliteten så er det ICSI som er eneste mulighet. Men hun mente det kunne være en enkelt dårlig prøve, og hun anbefalte oss å prøve noen måneder selv og eventuelt ta en kontrollprøve av sæden om et par måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi inne i PP 6. Det er jo ikke rare håpet for å unnfange naturlig, men vi ble rådet til å fortsette å prøve på egenhånd likevel fram til neste sædprøve om åtte uker. Mirakler skjer jo, selv om det ikke er spesielt sannsynlig...

Min kjære tar nå tilskudd av sink, selen, e-vitamin, c-vitamin og omega 3. Så får vi håpe at sædkvaliteten kan ta seg opp noe, kanskje så mye at vi kan få prøve inseminasjon og slipper prøverørskarusellen. Mange tanker som surrer i hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Lorieen skrev:

Da er vi inne i PP 6. Det er jo ikke rare håpet for å unnfange naturlig, men vi ble rådet til å fortsette å prøve på egenhånd likevel fram til neste sædprøve om åtte uker. Mirakler skjer jo, selv om det ikke er spesielt sannsynlig...

Min kjære tar nå tilskudd av sink, selen, e-vitamin, c-vitamin og omega 3. Så får vi håpe at sædkvaliteten kan ta seg opp noe, kanskje så mye at vi kan få prøve inseminasjon og slipper prøverørskarusellen. Mange tanker som surrer i hodet...

Min mann fikk også en dårlig sædprøve, tok de tilskuddene du nevner samt unngikk å ha tlf i lomma og PC i fanget. I tillegg skjerpet han inn kostholdet og begynte å trene. 3 mnd og 6 mnd etter fikk han mye bedre resultat på prøvene, og vi har blitt naturlig gravide etter det. Det er håp! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

6 dpo i dag. Dagene snegler seg mot mens, som jeg regner med at kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så irritert på meg selv når jeg tar meg i å håpe selv om jeg innerst inne vet at sjansen for å bli gravid naturlig er minimal. 8 dpo i dag og tempen er høy og stigende. Ømme bryster. Forventet mens på fredag. 

61FB7138-C02F-4456-BD51-C3477FB34B9A.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin kurve så langt @Lorieen! Om det betyr det ene eller andre er jo umulig å si, men høye temperaturer er aldri et minus ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen i går, 14 dpo. Hadde to svakt positive tester 10 og 11 dpo. Normalt sett har jeg lutealfase på 11 dager, så da var vel dette nok en kjemisk. 

PP 7 er herved påbegynt, men sjansene for å klare det er jo minimale på egen hånd. Vi må nok ha ICSI. Men det blir ikke før til sommeren tidligst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med mensen, ønsker dere masse lykke til! 🤞😊! Vi er på søskenforsøk ivf, har en ivf-gutt fra 2015 og prøvd endel på søsken. Håper det lykkes for dere uten ICSI, men uansett har dere nok gode odds om det skulle bli prøverør siden du har tre fra før 👍. Ikke er du så gammel, heller! Heier på dere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mensen ferdig for denne gang, og om noen dager begynner jakten på EL. Egentlig er det bare dumt å stresse med det, men jeg klarer liksom ikke helt å la være. Uansett greit å følge med på syklusen hvis vi skal ha icsi til høsten, så jeg temper og kommer nok til å ta EL-tester også, i hvertfall noen sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

4 dpo. Klarer liksom ikke å la være å håpe, hver eneste måned, at denne gangen klaffer det. Jeg VET jo at vi sannsynligvis aldri vil lykkes uten ICSI. Og likevel håper jeg. Leter etter symptomer. Hver gang.

8087EAF5-5CD5-44C9-9836-A3DB9544F8D9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet svakt positivt i dag, 9 dpo. Nå gjenstår det å se om denne sitter.

9F541922-B43E-44DD-A4BC-4E302A323DE7.png

450DE63F-57CD-4893-A1DD-1B3B35D49A6E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8.4.2019 den 19.04, tweet skrev:

Wow! Tidligste positive digitale jeg har sett 👌🏼 Gratulerer 😄

Jeg begynner å lure på om det kan være fler enn én inni der...  😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 dpo i dag, og allerede fire dager siden jeg testa positivt. Kjennes ut som jeg har vært gravid kjempelenge, men er faktisk bare 3+6 i dag. Så spørs om det kanskje kan være flere enn en huleboer inni der. Jeg har aldri testa positivt så tidlig før. 

Er helt sikker på EL, da jeg har tempet og tatt EL-tester. EL var 29. mars, på syklusdag 12. Normal lutealfase hos meg er på 11 dager. 

Testene blir sterkere og sterkere, så det er tydelig at HCG stiger som det skal. Nå håper jeg bare at alt går bra og at vi får verdens fineste julegave. Termin er foreløpig beregnet til 21. desember. 2007-gutten min er født 23. desember, så denne her blir mitt andre desemberbarn.

Dersom alt ligger til rette for det, skal jeg føde hjemme denne gangen. De tre andre er født på sykehus, men helt uten smertelindring. Spesielt fødsel nr 3 var veldig enkel og grei. Men det er jo ti år siden sist, så vi får se hvordan det blir denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, du stresset unødvendig med tanke på alderen din slik som meg du☺️😅🥰 Jeg har barn født 2003,2005 og 2007 fra før og venter nå nr 2 til sommeren med ny mann🥰 (Jeg var 36 da jeg ble gravid med minste mann og 38 år denne gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...