Gå til innhold

Alle gode ting er visst 6…


Lorieen

Anbefalte innlegg

On 6/12/2019 at 10:36 PM, Lorieen said:

Var hos jordmor i går, fikk høre hjertelyd! 😍 I dag har jeg kjent liv i magen flere ganger. Det er tidlig, men jeg er helt sikker på at det er baby jeg kjenner. Har morkaka på bakvegg, og har kjent dette tre ganger før så vet hvordan det kjennes. Det er så deilig!

 

Å, kan man kjenne så tidlig? 😍 Du har jo tre fra før, så regner med du vet hva det kjennes som. Selv er jeg 5+6 og her kjennes bare rumbling I magen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Palme skrev:

Å, kan man kjenne så tidlig? 😍 Du har jo tre fra før, så regner med du vet hva det kjennes som. Selv er jeg 5+6 og her kjennes bare rumbling I magen 😂

Jeg har kjent rundt uke 12 med barn nummer 2 og 3 også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny UL i dag, alt ser fortsatt fint ut. 13+4 i dag. Nå er neste kontroll ordinær UL som er om ca 5-6 uker, venter på innkalling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag er jeg 15+6. Formen er fin, har ikke blødd noe mer på lenge, og kjenner liv så og si daglig. Nå er det bare 15 dager til ordinær UL 19. juli, da er jeg 18+0. Håper vi får vite kjønn og at alt fortsatt ser bra ut med baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har vi vært på OUL, alt ser fint ut og vi skal få en lillebror 😍💙

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

20+5 i dag. Nå synes jeg det går ganske fort, plutselig. Er allerede over halvveis, jo!

Magen vokser og pappaen og storesøsknene kjenner liv utenpå magen nå. Stor stas! Jeg er i god form, bortsett fra litt ligamentsmerter innimellom har jeg ingen plager. Etter tre svangerskap med invalidiserende bekkenløsning fra 1. trimester er det rart å overhodet ikke kjenne noe i bekkenet denne gangen. Men jeg nyter det, og håper det fortsetter resten av svangerskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

24+4 i dag. Lillebror i magen har det tipp topp og veier over 700 gram etter vektestimering på torsdag. Ligger ca 6 % over gjennomsnittet, så han vokser fint til tross for at jeg er vektoperert. Veldig glad for det. Formen min er fin, jeg begynte i ny jobb 1/8 og jobber fullt. Litt sliten enkelte ettermiddager, men det løser seg med en powernap på sofaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Tida flyr, 37+0 og nå er det virkelig ikke lenge igjen til han er her. Mye kynnere, nedpress og murringer de siste dagene, ellers er formen ganske fin. Fortsatt ingen bekkenløsning, utrolig nok. Går ut i permisjon på fredag. Det blir godt. Lillebror var estimert til 2972 g forrige uke, så han blir rundt 4 kg om jeg går helt til termin (noe jeg ikke tror jeg gjør). Jeg går til modningsakupunktur to ganger i uka nå. Jordmortime i dag kl 10. Fødebassenget og alt av utstyr til fødselen er i hus og til uka går verdens fineste hjemmejordmor på beredskapsvakt. Jeg gleder meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

38+3 og jeg håper han kommer snart. Er sliten og tung og trøtt. Var på vekstestimering igjen torsdag og han var estimert til 3355 g. Så om jeg går helt til termin blir han ca 3800-3900 sier jordmor. Det tenker jeg er helt fin størrelse. 
 

Mine tre andre barn er født  40+2, 38+2 og 39+3, så det kan jo egentlig skje når som helst nå. Har endel kynnere og modningssmerter men ingen umiddelbare tegn på at fødsel nærmer seg, så det blir spennende å se. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjenner du disse modningssmertene? Har det sånn  nå at jeg ikke klarer å gå nesten pga det er så mye stikkesmerter, og han ligger å hviler i åpningen føles det som

Holder på å bli sprø 😅 Har termin ca som deg. Kjenner litt på at det er så tett opp mot julaften 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2019 den 10.54, cHg skrev:

Hvordan kjenner du disse modningssmertene? Har det sånn  nå at jeg ikke klarer å gå nesten pga det er så mye stikkesmerter, og han ligger å hviler i åpningen føles det som

Holder på å bli sprø 😅 Har termin ca som deg. Kjenner litt på at det er så tett opp mot julaften 🙊

Kjennes likt som hos deg. Masse stikk og føles nesten som at han skal falle ut når jeg går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Termin i dag. Ingen tegn til fødsel, men ble undersøkt av jordmor og hadde da 3 cm åpning for en uke siden. Hadde 6 timer med regelmessige rier 8. desember og trodde det var i gang, men det stoppet opp og etter det har det vært helt stille. Frustrerende at det ikke skjer noe. Har aldri gått over termin før, men ser ut som at fjerde gangen skal bli den gangen jeg opplever det. 

Endret av Lorieen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Han kom julaften kl 11.04. Styrtfødsel, tok 1 time og 19 min fra første ri til han var ute. 
Drømmefødsel i basseng hjemme i stua. Det heftigste jeg har gjort noensinne! Han var 3805 g og 53 cm lang. Og han er verdens fineste!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Da er jeg tilbake her. Lille blir ti måneder på lørdag og vi prøver offisielt på femtemann (og sistemann). Har ikke fått tilbake mensen etter fødsel ennå, men jeg er rimelig sikker på at jeg hadde EL i helga. Positiv EL-test og smerter/slim. Håper! Vi har ikke brukt prevensjon etter forrige fødsel. Jeg er 38 og mannen er 49, så vi har ikke så lang tid å gjøre på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med flere som prøver på sistemann 😊 Håper det ikke tar så lang tid før det blir klaff. Kanskje helga allerede gjorde susen? Om du hadde EL da så får du vel enten en positiv test eller mensen om ca. to uker. Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ble kjemisk. Fikk positive strimler i to dager onsdag og torsdag, men mensen kom lørdag. Ja ja - nå er ihvertfall syklus på plass. Prøver videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei uff så kjedelig å få forhåpningene sine opp sånn :( Ikke noe annet å gjøre enn å prøve igjen! Satser på at det blir en fulltreffer som holder løpet ut nå neste gang her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...