Gå til innhold

Feminisme er for ALLE


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

81% kvinner er feminister, og 68% menn er feminister i Norge. Dette er tall fra SSB undersøkelse for Plan Norge.

 

Anonymkode: a9ee8...425

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble de tvunget til å voldta også?

Det vet jeg ikke. Jeg lurer likevel veldig på hvordan du mener dette er relevant?

https://forskning.no/krig-og-fred-ntnu-partner/nar-voldtekt-blir-et-vapen-i-krig/1269042

Sitat

 

Dette er bare et lite utsnitt fra artikkelen:

Seksuelle overgrep havner ofte i bakgrunnen når mange mister livet i krig. Opptil to millioner tyske kvinner ble voldtatt da russerne fikk overtaket under og etter annen verdenskrig. Kanskje døde 240 000 av disse kvinnene. Når leste du sist om det?

Folk blir til tall om overgrepene er omfattende nok.

 

Anonymkode: e2786...d71

 

Jeg leste sist om dette sist jeg leste om andre verdenskrig vil jeg tro. Voldtekt er et gjentagende tema både i romaner og historiebøker som dreier seg om kriger generelt, og andre verdenskrig spesielt, og de av oss som interesserer oss for dette har lest om dette veldig mange ganger. Dette er også noe en fokuserer veldig mye på politisk så det er forhåpentligvis ikke noe nytt for særlig mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet "feminisme" brukes på så mange forskjellige måter for tiden, både i positiv og negativ kontekst.

Kan alle som vil kalle seg feminist?

Hva om man ikke kaller seg feminist?

Det blir nok feil uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, herzeleid skrev:

Det vet jeg ikke. Jeg lurer likevel veldig på hvordan du mener dette er relevant?

https://forskning.no/krig-og-fred-ntnu-partner/nar-voldtekt-blir-et-vapen-i-krig/1269042

Jeg leste sist om dette sist jeg leste om andre verdenskrig vil jeg tro. Voldtekt er et gjentagende tema både i romaner og historiebøker som dreier seg om kriger generelt, og andre verdenskrig spesielt, og de av oss som interesserer oss for dette har lest om dette veldig mange ganger. Dette er også noe en fokuserer veldig mye på politisk så det er forhåpentligvis ikke noe nytt for særlig mange. 


Du tror at voldtekt som våpen ikke har blitt brukt siden andre verdens krig? I dag er det enda mere utbredt men kvinnehatere som deg bryr seg selvfølgelig ikke om å holde seg oppdaterte på det

Anonymkode: a9ee8...425

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Example skrev:

Likestilling og feminisme er ikke nødvendigvis det samme. Du kan være feminist og støtte likestilling, men du trenger ikke være feminist for å støtte likestilling. 

Så har man det skjæringspunktet hvor en del feminister går bort fra likestilling, og ønsker kvinnelige særrettigheter. Da er det ikke lenger likestilling. 

Det burde være ganske innlysende å forstå, men som mange før opp gjennom historien, blir også en del feminister fanatikere innenfor egen ideologi, og utvikler seg bort fra grunnprinsippene, uten å engang forstå det selv. 

Derfor er det i stor grad sånn i Norge nå at de fleste støtter likestilling, men også tar avstand fra fundamentalistene. 


Likestilling er feminisme, feminisme er likestilling. Støtter man likestilling er man feminist, hevder man at man støtter likestilling men ikke feminisme så er man ikke for likestilling.

Nei, de som ønsker kvinnelige særrettigheter er ikke feminister.(kommer an på hva du mener da, om du mener at kvinnens rett til abort for eksempel er en særrettighet og urettferdig siden menn ikke kan få bestemme det, det er ikke en særrettighet, det er retten over egen kropp)  Men det er en konpsirasjon lagd av antifeminister at feminisme handler om at kvinnen skal tråkke på mannen og bli dronninga på haugen med mannen i gjørma.  Det er ikke det feminisme er.

 

Anonymkode: a9ee8...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:


Likestilling er feminisme, feminisme er likestilling. Støtter man likestilling er man feminist, hevder man at man støtter likestilling men ikke feminisme så er man ikke for likestilling.

Nei, de som ønsker kvinnelige særrettigheter er ikke feminister.(kommer an på hva du mener da, om du mener at kvinnens rett til abort for eksempel er en særrettighet og urettferdig siden menn ikke kan få bestemme det, det er ikke en særrettighet, det er retten over egen kropp)  Men det er en konpsirasjon lagd av antifeminister at feminisme handler om at kvinnen skal tråkke på mannen og bli dronninga på haugen med mannen i gjørma.  Det er ikke det feminisme er.

Anonymkode: a9ee8...425

Likestilling og feminisme er ikke nødvendigvis det samme, nei. 

Kvotering og endring av diskrimineringsloven til å omfatte kun kvinner er to tiltak som handler om særrettigheter. Det første skjer hvert år i inntak til studier, det andre er en kampsak for Kvinnefronten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Er kvinne, og vil begrave feminismen. Hater den. Ingenting har vært mer ødeleggende for samfunnet de siste årene.

Anonymkode: 4fae5...ee4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en undersøkelse av feminister. Majoriteten kan umulig være så dumme.

Anonymkode: 4fae5...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2019 den 8.48, AnonymBruker skrev:


Likestilling er feminisme, feminisme er likestilling. Støtter man likestilling er man feminist, hevder man at man støtter likestilling men ikke feminisme så er man ikke for likestilling.

Nei, de som ønsker kvinnelige særrettigheter er ikke feminister.(kommer an på hva du mener da, om du mener at kvinnens rett til abort for eksempel er en særrettighet og urettferdig siden menn ikke kan få bestemme det, det er ikke en særrettighet, det er retten over egen kropp)  Men det er en konpsirasjon lagd av antifeminister at feminisme handler om at kvinnen skal tråkke på mannen og bli dronninga på haugen med mannen i gjørma.  Det er ikke det feminisme er.

 

Anonymkode: a9ee8...425

Nei. Feminister vil ikke ha likestilling. De vil ha særbehandling og hevne seg på mannen for fortida.

De kommer som regel i 3 kategorier.

1. Indoktrinerte og hjernevaska

2. Mindre attraktive og bitre

3. Lesber

Anonymkode: 4fae5...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/6/2019 at 2:23 PM, AnonymBruker said:




Det går ikke an å være for likestiling men mot feminisme.
Det går ikke an å være for menns rettigheter uten å være feminist.
Det går ikke an å være antifeminist og hevde man er for kvinners rettigheter også.

Anonymkode: 6594b...7b6

Jeg har hørt denne type argumenter før. Det går ikke an å være kristen/muslim men mot/for X eller Y. Du virker veldig ung og uerfaren i livet. 

Anonymkode: 135e9...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2019 den 20.32, AnonymBruker skrev:

81% kvinner er feminister, og 68% menn er feminister i Norge. Dette er tall fra SSB undersøkelse for Plan Norge.

 

Anonymkode: a9ee8...425

Feil:

Sitat

 

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner.

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feminisme er ikke lenger feminisme. det er nå radikal vestlig feminisme.
de har nå som mål å styrte "the patriarchy"(som du selv nevner), white male supremacy og toxic maskulinity.
frykten/hatet er så sterkt at dem har helt glemt hva dem egentlig slåss for, et egalitært samfunn og kampen for de svake og undertrykte.
 

Denne videoen forklarer mine poeng. 04:19 min.

https://www.statepress.com/article/2018/02/spopinion-mainstream-feminism-has-the-power-to-globally-shape-gender-equality

https://eu.usatoday.com/story/opinion/nation-now/2018/10/28/white-male-bashing-trend-dangerous-saritha-prabhu-column/1778385002/
 

edit: Kan legge til at jeg er 100% egalitær.
samme mulighet og ansvar for alle uansett hudfarge, religion eller kjønn (eller hva du definerer deg som).

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.2.2019 den 20.32, AnonymBruker skrev:

81% kvinner er feminister, og 68% menn er feminister i Norge. Dette er tall fra SSB undersøkelse for Plan Norge.

 

Anonymkode: a9ee8...425

a10548229-181-making-things-up.jpg?d=151

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/15/2019 at 8:32 PM, AnonymBruker said:

81% kvinner er feminister, og 68% menn er feminister i Norge. Dette er tall fra SSB undersøkelse for Plan Norge.

 

Anonymkode: a9ee8...425

ikke lyv.
"I Norstat sin helt ferske undersøkelse laget for Plan International Norge er 81 prosent av kvinner i Norge i svært stor grad eller ganske opptatt av likestilling. Mens 68 prosent av menn er opptatt av det."
Står ingenting her om at dem er feminister.

https://www.dagbladet.no/kultur/menn-hvor-er-dere/70275711

Endret av herremann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2019 den 10.53, Example skrev:

Det ligger vel i begrepet selv at feminisme ikke er for alle. Selv om mange prøver å hevde det. Å fortelle en løgn 100 ganger, gjør ikke løgnen mer sann. Eneste forskjellen er at den som forteller løgnen begynner å tro det.

Ja. Det blir bare en større løgn.

Anonymkode: 4fae5...ee4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 2/13/2019 at 8:12 PM, AnonymBruker said:

Og ikke bare i krig men også i fredstid kvestes det. Men her iNorge kvester menn litt mindre enn andre steder da! 

Takk til vårt lille fristed her i Norden hvor feminismen har slått grundig rot. Vi er den lykkeligste, fredeligste og mest omsorgsfulle plett på jord. Elsker Norge og politikken/systemet/ velferden og selvsagt at det er et gjennomført feministisk styresystem! Til og med med høyresiden favner om verdier og politikk som hjelper kvinner til makt ! Kvinnelig statsminister 2 ganger (Gro og Erna) og de er flinke begge to! Erna viderefører likestillingspolitikk og bidrar også som forbilde!! Flotte damer virkelig!  Jeg nyter hver dag i mitt smørøye scandinavia sammen familie, barna og politikken vi har her:)

Anonymkode: a9909...a19

Erna flink? Hahahahaha! Tuller du eller? Skal ikke si noe om Gro, da fortid kan forbli fortid, men ikke kom her og påstå at Erna gjør en god jobb. Jeg stemmer aldri i verden det partiet igjen etter hennes "prestasjon".

Til TS, nei, det ligger i navnet. Feminisme er ikke for alle. Er man for alle, ja, da er man egalitær.

Anonymkode: f5ccc...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2019 den 20.30, herzeleid skrev:

Feil:

 

Og her har vi velgerne til SV, Rødt og MdG samlet på et sted. Ca. 11 prosent totalt.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
54 minutter siden, Mipsmaster skrev:

Feminisme er kunsten å kun bry seg om halvparten av Norges befolkning. 

Ikke det en gang, de bryr seg bare om kvinner som er på venstresiden,

Anonymkode: 4cfda...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...