Gå til innhold

Hjeelp, jeg klarte å kollidere i en stolpe med grombilen til mitt søskenbarn, jeg kommer til å få bank 😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det kan jo være at de blir sinna, men som du har det nå så tror jeg de vil skjønne at dette er fryktelig tungt for deg altså. De kommer ikke til å hate deg! Og du kommer ikke til å ende på gata. Du krisetenker bare akkurat nå kjære deg 

Jeg håper ikke det blir et helvete ut av det men jeg frykter det verste. Familien min er de snilleste som er men redd alt skal bli forandring og ødelagt etter dette føler jeg på en måte har drept et menneske føles helt forferdelig jeg angrer så mye jeg er dum. 

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, det er bare en bil! Folk har gjort mye verre ting enn deg. Hvert år brenner folk ned hele huset sitt fordi de er uforsiktige. Folk starter skogbranner. Det er folk som har glemt barn og dyr i bilen, hvor de har dødd. Folk gjør feil på jobb som kan koste flere hundre tusen, uten å få sparken. Du har bare bulket en bil. Selvfølgelig vil søskenbarnet ditt bli skuffet, lei seg, kanskje sint, men det går over. Mest sannsynlig går det over ganske fort, etter skaden er avklart og en løsning er på plass. Jeg vedder på at du er viktigere for han enn bilen. Er du ikke det, så er søskenbarnet ditt en bedriten person. En liten stund vil han nok være sint, men det tåler du. Du får bare stå i det og ta imot dritten den korte stunden det varer. Så går det over.

Og familien din vil ikke kutte kontakten med deg pga en bil, det er bare krisetankene dine som sier det. Prøv å tenk rasjonelt. Alle katastrofene du ser for deg i hodet er ikke ekte, det er BARE tanker. Dine tanker, som du påfører deg selv. 

Jeg har selv driti meg ut og tatt svært vanskelige telefoner. Det har gått bra hver eneste gang, fordi jeg har vært dønn ærlig og lagt meg flat. Jeg har ikke unnskyldt min egen oppførsel i det hele tatt. Så hvis du vil gjøre deg selv en tjeneste, ikke kall det et uhell, kall det uforsiktig kjøring, og ikke si "en liten bulk" eller "kom borti". Si det som det er, du kjørte rett inn i stolpen, og den har laget en bulk i hele siden. 

 

 

Anonymkode: 8a270...1c3

Det føles som jeg har gjort det verste som jeg kunne gjort jeg har følelse på at jeg har drept noen selv om jeg ikke har det. Han er veldig snill og grei men redd alt blir snudd på hodet jeg har jo egentlig startet en krig mot han etter dette og startet krigserklæring. Ingen er som meg å knuser søskenbarns yndlingsbiler jeg er verdens verste søskenbarn.

Det er slik telefon jeg ikke klarer å ta til søskenbarnet mitt hvertfall jeg tør ikke å snakke med han eller si hva som har skjedd det må han nok få høre fra andre. Jeg kommer ikke til å tørre å se han i øynene eller se han i det heletatt jeg føler meg som en djevel. Hvis jeg må noe så må det bli sms selv om jeg ikke tror jeg kommer til å klare det heller må nesten bare ta bilde av bilen og skaden og sende som mms eller på messenger tør ikke noe annet 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ikke til å være behagelig, men uten å kjenne familien din gjetter jeg på at det kommer til å gå fint, familien din kommer ikke til å hate deg eller kaste deg på gata. De elsker deg vel. Bor du hjemme enda? Går du på vgs da?

Igjen, selv om det blir 200.000 blir du ikke føkka økonomisk for livet. Og i alle fall ikke om det er gjeld til en privatperson. På lang sikt blir i verste fall konsekvensen at du først får kjøpt deg hus noen få år etter at du ellers ville ha fått gjort det. Men det kan jo godt være at det blir et mye mindre beløp hvis han har forsikring som dekker det og/eller bilen kan repareres.

Anonymkode: 56a07...66f

Jeg leier en liten leilighet i området hvor familien bor jeg lever nå på sosialhjelp og hjelp til leie selv om den er lav bor ikke i by så det er billig. 

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at det sies at det bare er en bil, og at det vil ordne seg. Det er jo fetteren som vil sitte igjen med problemet, og han som må ta støyten. Man får vel ikke mye igjen på forsikringen hvis man har vært så ekstremt uforsiktig som ts? 

Ts, har fetteren din økonomi til å skaffe seg ny bil?

Er fetteren din avhengig av bilen for f.eks å komme seg på jobb? 

Anonymkode: 0cd2a...5e6

Det er dette jeg er redd for jeg vet ikke hvordan forsikringen vil reagere på dette og hvordan forsikring han har. 

Nei han har ikke økonomi til å kjøpe en ny slik bil så jeg har ødelagt livet hans

Ja han må ha bilen for å komme på jobb men imorgen har han avspasering derfor jeg fikk lånt den. Men han har en bil til som er samboeren hans sin så den er ikke hans ligsom så han må få skaffet seg en bil imorgen jeg vet ikke hvordan jeg kan få ordnet dette bilen hans er nok ikke kjørbar da fordøren ikke kan lokkes helt å låses og bakdøren går ikke opp 

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter du skrev typen på bilen, så gjorde du deg gjenkjennelig. Verden er liten. 

Anonymkode: 72ad3...123

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dette jeg er redd for jeg vet ikke hvordan forsikringen vil reagere på dette og hvordan forsikring han har. 

Nei han har ikke økonomi til å kjøpe en ny slik bil så jeg har ødelagt livet hans

Ja han må ha bilen for å komme på jobb men imorgen har han avspasering derfor jeg fikk lånt den. Men han har en bil til som er samboeren hans sin så den er ikke hans ligsom så han må få skaffet seg en bil imorgen jeg vet ikke hvordan jeg kan få ordnet dette bilen hans er nok ikke kjørbar da fordøren ikke kan lokkes helt å låses og bakdøren går ikke opp 

Anonymkode: a7361...267

Nå har jeg litt lyst til å si at du må skjerpe deg. Ingenting blir bedre av at du graver deg ned og hater deg selv. Har du psykiske problemer fra før? Svært dårlig selvfølelse eller noe slikt? Det er ikke normalt å reagere så sterkt på dumme ting man gjør, jeg blir bekymret for deg.

Du har ikke ødelagt livet hans! Ingen er skadet, ingen er syk og ingen har dødd! Da er ikke livet ødelagt. Det økonomiske ordner seg. Først må dere sjekke forsikringen. Hvis han elsker bilen så høyt så har han vel fornuft til å forsikre bilen fra topp til tå.

Kanskje må du få deg en litt kjip jobb for å betale det søskenbarnet ditt taper, men den tiden går fort den også. Er det realistisk for deg å få deg en jobb, om det så er en nattevaktstilling på bensinstasjon eller en vaskejobb? 

Anonymkode: 8a270...1c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter du skrev typen på bilen, så gjorde du deg gjenkjennelig. Verden er liten. 

Anonymkode: 72ad3...123

Prøver du å være ekkel? Ts ønsker jo å bli oppdaget, han/hun vil jo ikke si det face to face. 

Anonymkode: 8a270...1c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter du skrev typen på bilen, så gjorde du deg gjenkjennelig. Verden er liten. 

Anonymkode: 72ad3...123

Vær så snill å ikke si ifra til han før imorgen, vil ikke at denne natten skal bli ødelagt for han det er ille nok neste natt. Du kan si til meg før du sier fra til han imorgen om du hadde giddet det da jeg ikke tør å si ifra selv håper du kan si fra før meg

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg litt lyst til å si at du må skjerpe deg. Ingenting blir bedre av at du graver deg ned og hater deg selv. Har du psykiske problemer fra før? Svært dårlig selvfølelse eller noe slikt? Det er ikke normalt å reagere så sterkt på dumme ting man gjør, jeg blir bekymret for deg.

Du har ikke ødelagt livet hans! Ingen er skadet, ingen er syk og ingen har dødd! Da er ikke livet ødelagt. Det økonomiske ordner seg. Først må dere sjekke forsikringen. Hvis han elsker bilen så høyt så har han vel fornuft til å forsikre bilen fra topp til tå.

Kanskje må du få deg en litt kjip jobb for å betale det søskenbarnet ditt taper, men den tiden går fort den også. Er det realistisk for deg å få deg en jobb, om det så er en nattevaktstilling på bensinstasjon eller en vaskejobb? 

Anonymkode: 8a270...1c3

Nei jeg har aldri hatt psykiske problemer tidligere og heller ikke dårlig selvfølelse men er blitt i sjokk etter uhellet da det ikke er min bil og at bilen er av en slik verdi. 

Jeg er villig til å gjøre alt for å få betalt han absolutt alt kan jeg gjøre. Skal aldri låne andres biler igjen noen gang orker ikke dette en gang til da omkommer jeg

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke ødelagt livet hans, du har ødelagt bilen hans. Du har ikke ødelagt ditt liv heller selv om det blir vanskelig en stund nå mens du finner en løsning. Jeg tror det beste er å trosse frykten din og fortelle fetteren din hva som har skjedd og hvor lei deg du er, at du vil finne en løsning sammen med ham. Hvis han bare får tilsendt bilder eller høre dette fra andre så vil det bare gjøre ting verre mellom dere. Håper ikke han virkelig er en voldelig person (du nevnte at du kunne få bank), i så fall er det best å ikke møte ham. 

Prøv å roe deg ned, ja du gjorde noe veldig dumt og det gikk galt. Men uansett hvor fin denne bilen er så er det bare en ting, ting kan erstattes. Hadde du drept eller alvorlig skadet et annet menneske ville det vært uopprettelig, det samme om du hadde alvorlig skadet deg selv. Prøv å sorter tankene for å få litt perspektiv, håper du får sove. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frøkensina skrev:

Du har ikke ødelagt livet hans, du har ødelagt bilen hans. Du har ikke ødelagt ditt liv heller selv om det blir vanskelig en stund nå mens du finner en løsning. Jeg tror det beste er å trosse frykten din og fortelle fetteren din hva som har skjedd og hvor lei deg du er, at du vil finne en løsning sammen med ham. Hvis han bare får tilsendt bilder eller høre dette fra andre så vil det bare gjøre ting verre mellom dere. Håper ikke han virkelig er en voldelig person (du nevnte at du kunne få bank), i så fall er det best å ikke møte ham. 

Prøv å roe deg ned, ja du gjorde noe veldig dumt og det gikk galt. Men uansett hvor fin denne bilen er så er det bare en ting, ting kan erstattes. Hadde du drept eller alvorlig skadet et annet menneske ville det vært uopprettelig, det samme om du hadde alvorlig skadet deg selv. Prøv å sorter tankene for å få litt perspektiv, håper du får sove. 

 

Det føles så at jeg har ødelagt livet hans, han har vært så glad og stolt av den bilen og nå har jeg ødelagt den, det er utilgivelig. Jeg kommer ikke til å klare det, er for nervøs orker ikke å se eller høre at han blir lei seg eller sur, jeg klarer det bare ikke. Han er verdens snilleste så han kommer ikke til å banke meg det er jeg nesten helt sikker på men jeg er vel litt redd for det og mener selv at jeg hadde fortjent det etter det jeg har gjort mot han.

Klarer ikke å roe meg ned å slappe av er helt fra meg er både sur og lei meg for hva jeg har gjort skjønner ikke at jeg kan være så idiot å klare det jeg klarte, jeg er verdens verste søskenbarn. Sove kommer jeg aldri til å klare mer

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dette jeg er redd for jeg vet ikke hvordan forsikringen vil reagere på dette og hvordan forsikring han har. 

Nei han har ikke økonomi til å kjøpe en ny slik bil så jeg har ødelagt livet hans

Ja han må ha bilen for å komme på jobb men imorgen har han avspasering derfor jeg fikk lånt den. Men han har en bil til som er samboeren hans sin så den er ikke hans ligsom så han må få skaffet seg en bil imorgen jeg vet ikke hvordan jeg kan få ordnet dette bilen hans er nok ikke kjørbar da fordøren ikke kan lokkes helt å låses og bakdøren går ikke opp 

Anonymkode: a7361...267

Du har satt han i en skikkelig knipe, og jeg skjønner han hvis han blir skikkelig forbanna. Han hadde tillit til deg og lånte deg bilen, og du har ikke bare ødelagt den tilliten, men også bilen hans. En ting er at uhell kan skje, men man kan ikke akkurat kalle dette for uhell. 

Anonymkode: 0cd2a...5e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har satt han i en skikkelig knipe, og jeg skjønner han hvis han blir skikkelig forbanna. Han hadde tillit til deg og lånte deg bilen, og du har ikke bare ødelagt den tilliten, men også bilen hans. En ting er at uhell kan skje, men man kan ikke akkurat kalle dette for uhell. 

Anonymkode: 0cd2a...5e6

Ja jeg vet og jeg har full forståelse for om han aldri kommer til å tilgi meg og om han aldri mer vil ha noe mere med meg å gjøre. Ingen vil sikkert ha med meg å gjøre etter det jeg har gjort, jeg er verdens verste søskenbarn. Det jeg gjorde var ikke uhell nei og totalt idiotisk og unødvendig, jeg ble bare fristet til å leke litt med en så tøff og sporti bil. Uhell var det ikke og kan nok heller kaldes for gjørs og at jeg ville ødelegge den mer sannhet i det enn uhell

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei tror ikke jeg blir drept men jeg kan få bank, han elsket den bilen. 

Anonymkode: a7361...267

Livredd skrev du, da frykter man for livet sitt. 

Anonymkode: 6c883...3a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer tiden seg fort med at søskenbarnet mitt kanskje kommer til å ringe, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg lenger og hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er redd for hvordan han kommer til å reagere 

Hvordan mener du jeg skulle reagert da, jeg har klart å ødelegge en fin bil som mitt søskenbarn elsket 

Anonymkode: a7361...267

Du overreagerer! 

 

Her må du roe deg ned og tenke klart. Det kan være han har en god idiotforsikring slik at det kanskje kun blir en forhøyet egenandel pga uforsiktig kjøring. 

Snakk med han, forklar og si at du beklager deg. Det er ‘kun’ snakk om en bil, ikke et liv! 

Livet blir så absolutt ikke ødelagt av en krasjet bil. Det er bilen som kan bli det. 

Shit happens, sånn er det. Dessverre var du skyld i det denne gangen. Ta lærdommen og grip frykten din ved hornene! 

Du vet at han vil finne ut av det, den biten er uungåelig. Kryp til korset og innrøm det. Snakk med familien om en løsning. 

Mat du graver deg ned og lar hjernen mørne alle de angsttendensene dine, gjør bare vondt verre. 

Anonymkode: 0d7ff...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå nærmer tiden seg fort med at søskenbarnet mitt kanskje kommer til å ringe, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg lenger og hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: a7361...267

Du bør ringe han! At han må ta kontakt for å få vite om bilen er ikke bra! 

Anonymkode: 0d7ff...080

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil og sertifikat er ikke for leking. Leking skjer med lisens og godkjent bil på godkjent bane. Når du klarer å herpe to biler på to uker bør du ikke ha lappen i det hele tatt. Om du er ei fattiglus, så er du ihvertfall nå blitt ei lus med gjeld.

Endret av Macro
Skrivefeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du bør betale for reprasjon/ny bil + tapet på bonus som han får. Hvordan du velger å løse det blir opp til deg. 

Anonymkode: 000c8...0eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En Mercedes E250 diesel med bakhjulsdrift 

Anonymkode: a7361...267

Trodde først det var snakk om audi RS4 / RS6, litt mer blodpris.

Til TS. hvorfor slædda du på en plass som ikke var fri for hindringer, har lekt ned bil selv, men treffer ikke lyktestolper og sånt. Pass på at plassen er fri sånn sett

Anonymkode: fb228...f7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er veldig ung føles nok dette ut som det verste som kunne skjedd, jeg forstår det. Men helt ærlig, det er bare en bil, ingen mennesker ble skadet, livet kommer til å gå videre. 

Det aller viktigste er vel om du har lært av dette eller ikke. Det økonomiske kommer til å ordne seg. 

Lykke til med å snakke med fetteren din, jeg håper det går bra og at du kan slappe mer av etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du overreagerer! 

 

Her må du roe deg ned og tenke klart. Det kan være han har en god idiotforsikring slik at det kanskje kun blir en forhøyet egenandel pga uforsiktig kjøring. 

Snakk med han, forklar og si at du beklager deg. Det er ‘kun’ snakk om en bil, ikke et liv! 

Livet blir så absolutt ikke ødelagt av en krasjet bil. Det er bilen som kan bli det. 

Shit happens, sånn er det. Dessverre var du skyld i det denne gangen. Ta lærdommen og grip frykten din ved hornene! 

Du vet at han vil finne ut av det, den biten er uungåelig. Kryp til korset og innrøm det. Snakk med familien om en løsning. 

Mat du graver deg ned og lar hjernen mørne alle de angsttendensene dine, gjør bare vondt verre. 

Anonymkode: 0d7ff...080

Jeg kommer ikke til å klare å si det til han at jeg har ødelagt bilen hans, han kommer til å ta det tungt og det orker ikke jeg å hverken se eller høre. Jeg er dødstrøtt men får ikke sovnet og nå kan han ringe hvert øyeblikk også, jeg orker ikke mer

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ringe han! At han må ta kontakt for å få vite om bilen er ikke bra! 

Anonymkode: 0d7ff...080

Jeg klarer ikke, klarer ikke å ta telefonen om han ringer engang, jeg orker ikke å høre at han blir skuffet og lei seg

6 minutter siden, Macro skrev:

Bil og sertifikat er ikke for leking. Leking skjer med lisens og godkjent bil på godkjent bane. Når du klarer å herpe to biler på to uker bør du ikke ha pappen i det hele tatt. Om du er ei fattiglus, så er du ihvertfall nå blitt ei lus med gjeld.

Jeg vet det og angrer veldig på det jeg har gjort,jeg er verdens verste søskenbarn 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du bør betale for reprasjon/ny bil + tapet på bonus som han får. Hvordan du velger å løse det blir opp til deg. 

Anonymkode: 000c8...0eb

Ja jeg skal betale men vet virkelig ikke hvordan, det må bli for lån 

Anonymkode: a7361...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...