Gå til innhold

Skuddår - 2020 - kvinnen kan fri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om litt over 1år har vi skuddår. De sies at det er den ene dagen damene kan fri. Samboeren min kommer aldri til å få ut fingeren så jeg vurderer å være utradisjonell og være den som frir. Hva synes du om det?😅

Anonymkode: e3965...44a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å si det sånn, dersom mannen min ikke har fridd til meg innen den dagen kommer, så tror jeg jaggu jeg skal gjøre det sjæl 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om litt over 1år har vi skuddår. De sies at det er den ene dagen damene kan fri. Samboeren min kommer aldri til å få ut fingeren så jeg vurderer å være utradisjonell og være den som frir. Hva synes du om det?😅

Anonymkode: e3965...44a

En kvinne kan fri når som helst.

Det eneste som er spesielt med skuddår er at han du frir til må gi deg 12 par hansker om han svarer nei:-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om man frir utenom skuddår, blir man fengslet? :ler:

Anonymkode: 13108...d04

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fridde i 2016 😊 Jeg kunne selvsagt gjort det hvilken som helst dag i året, men på den dagen ble det liksom litt mer spesielt.

Gjorde ikke så mye ut av det, men det morsomme med hele historien er at på jobben samme dag fikk mannen beskjed av kolleger om hvilken dag det var, og at han burde jobbe overtid for å slippe å bli fridd til.😂 Hjalp ikke det gitt, han kom hjem innen midnatt 😉 Og svarte ja, da. 

Anonymkode: 57333...554

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn rent praktisk, hvordan blir det med ringer når damen frir?

Anonymkode: 08ebc...93d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn rent praktisk, hvordan blir det med ringer når damen frir?

Anonymkode: 08ebc...93d

Hva mener du? Hva slags forskjell mener du at det skal utgjøre?

Anonymkode: db9d1...142

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frir du til mannen med en forlovelsesring? Kjøper du ring til deg selv?

Anonymkode: 08ebc...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Frir du til mannen med en forlovelsesring? Kjøper du ring til deg selv?

Anonymkode: 08ebc...93d

Den norske tradisjonen er jo ring til begge og de ringene spleiser man jo på uansett.

Anonymkode: db9d1...142

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sansen for det 😊 Har satt det som en "frist", har ikkje mannen fridd innen den tid så blir han fridd til , han vet selvfølgelig ikke om "fristen" 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er manns oppgave å fri. Feminister får tenke hva de vil men for meg har det ingenting med likestilling å gjøre. Det finnes ikke en eneste kvinne i verden som ikke ville likt å bli fridd til. Det er flere ulemper ved å fri selv: det må jo være grunn til at han ikke frir, hvorfor da initiere noe han ikke har planer om, og det viktigste: han kan si nei, eller enda verre: han skal si ja men det blir aldri noe konkret planlegging, du må initiere alt og til slutt sier han kanskje at han ikke vil men ville ikke såre deg. 

Det eneste riktige etter min mening er å hinte eller si det rett ut. Jeg er glad i deg men jeg føler jeg går glipp av noe. Det ville gjort meg lykkelig å være gift. Og jenter! Hvis han er glad i dere så gjør han det fordi det er det forelskede folk gjør: gjør ting for åglede hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 23.24, Liven_ skrev:

Jeg tenker at det er manns oppgave å fri. Feminister får tenke hva de vil men for meg har det ingenting med likestilling å gjøre. Det finnes ikke en eneste kvinne i verden som ikke ville likt å bli fridd til. Det er flere ulemper ved å fri selv: det må jo være grunn til at han ikke frir, hvorfor da initiere noe han ikke har planer om, og det viktigste: han kan si nei, eller enda verre: han skal si ja men det blir aldri noe konkret planlegging, du må initiere alt og til slutt sier han kanskje at han ikke vil men ville ikke såre deg. 

Det eneste riktige etter min mening er å hinte eller si det rett ut. Jeg er glad i deg men jeg føler jeg går glipp av noe. Det ville gjort meg lykkelig å være gift. Og jenter! Hvis han er glad i dere så gjør han det fordi det er det forelskede folk gjør: gjør ting for åglede hverandre. 

Hvis en fyr var så forelsket i meg at han fridde til meg bare for å glede meg, håper jeg at jeg hadde vett til å si nei....

Det beste er vel at man blir enige om å gifte seg? Frieriet i dag er jo den som spør om å bli samboere. Hvis man bor sammen, i et seriøst forhold, er jo valget allerede tatt, og giftemål blir bare en formell detalj, og bryllupet en hyggelig fest.

Anonymkode: 363c8...6e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På Tuesday, February 05, 2019 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Om litt over 1år har vi skuddår. De sies at det er den ene dagen damene kan fri. Samboeren min kommer aldri til å få ut fingeren så jeg vurderer å være utradisjonell og være den som frir. Hva synes du om det?😅

Anonymkode: e3965...44a

For noe sludder og vås!!                        

Anonymkode: c0b59...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fridde til mannen i fjor, arrester meg! 

Anonymkode: 5e914...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen kan alltid fri. Jeg synes hele denne tradisjonen om skuddår er så teit. 

 

På 8.2.2019 den 15.19, AnonymBruker skrev:

Frir du til mannen med en forlovelsesring? Kjøper du ring til deg selv?

Anonymkode: 08ebc...93d

Jeg kjøpte forlovelsesring/giftering til mannen da jeg fridde i 2017. Så kjøpte vi ring til meg sammen etterpå. Jeg betalte hans, og litt av min, mens han betalte det resterende beløpet av min. Så vi endte med å betale det samme (min var dyrere). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...