Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som er pedagog/assistent/bu-arb. i barnehage, har dere renhold på dagtid hos dere? Hvordan funker det? Hvordan får dere det til å passe inn i opplegget med ungene? Er snakk om at vi skal ha det hos oss, men skjønner ikke helt hvordan det skal funke.. 

Anonymkode: 96e5f...789

Skrevet

Nå er det år og dag siden jeg jobbet i BHG, og jeg var bare en skoleungdom på utplassering uansett, men vasking foregikk i hvert fall under barnas utetid

Anonymkode: 8b9a7...1f2

Skrevet

Der mine barnebarn har gått, så har det vært etter stengetid.

Skrevet

flere med erfaring?

TS

Anonymkode: 96e5f...789

Skrevet

Vi har det på morgenen. Vi er en basebarnehage, de starter med spiserommet før vi kommer til frokost, tar basene, (mens vi spiser) temarommene og så stellerommene og doene. 

Anonymkode: df055...ea8

Skrevet

Der jeg jobber nå vaskes det etter stengetid. Andre steder jeg har jobbet har det blitt vasker i feks utetida, eller at vi har flyttet oss litt fra rom til rom ut i fra hvor de vasker. Opplevde ingen av delen som noe stor utfordring eller problem. Selvfølgelig er det veldig greit at det blir gjort etter stengetid, men ikke noe problem at de vasker når vi er der også. 

Anonymkode: f3aaf...0a6

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde det i ene bhg jeg jobbet en stund, og det var noe herk. For hun rakk ikke alle 6 avdelingene mens vi var ute, og kom som regel akkurat da vi skulle legge de. Noe som tilsa at soverommet og gangen hvor vognene sto på vinteren ikke ble vasket ordentlig. 

Ikke var det helt rent noen gang heller, for vi brukte jo rommene etter at de hadde vasket. Så vi måtte selv alltid koste og moppe over før vi dro hjem. 

Skrevet

Der ungene mine gikk, tilsammen fire barnehager, var det vasking på ettermiddagen eller tidlig om morgenen. 

Samme er det på skolene. Der er det riktignok endel arealer som vaskes på dagtid og, når de ikke er i bruk. 

Skrevet

Jeg har ett familie-medlem som arbeider i en barnehage. Der blir det visst vasket på dagtid, samtidig som barn og ansatte er der. Alle sammen er helt enige om at dette er noe forbanna herk. Vaske-folkene, de andre ansatte og selvfølgelig alle barna løper bare i veien for hverandre hele tiden. De forsøker jo selvfølgelig å flytte seg fra rom til rom etterhvert som vaskingen foregår. Men rommene blir jo rotete og etterhvert møkkete igjen nesten emd en gang vaskingen er ferdig der, og barna begynner å leke rundt der igjen.  

Hvorfor denne vaskingen må foregå på dagtid har jeg ikke peiling på. Det skal ha vært en eller annen fra kommunen som plutselig fant på at det skulle foregå på denne måten. Før dette ble innført, så kom de som gjorde vaskingen på ettrmiddagen eller kvelden selvfølgelig ETTR at alle andre hadde reist hjem igjen. Dermed fikk de som vasker huset helt for seg selv, uten noen som bråker eller maser rundt hele tiden, og alle de andre ansatte kan komme til ett helt rent og ryddig hus neste morgen. 

Anonymkode: 9fb81...f9b

• Liker 1
Skrevet

Da slipper kommunen å betale kveldstillegg....

Anonymkode: eec45...82d

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett familie-medlem som arbeider i en barnehage. Der blir det visst vasket på dagtid, samtidig som barn og ansatte er der. Alle sammen er helt enige om at dette er noe forbanna herk. Vaske-folkene, de andre ansatte og selvfølgelig alle barna løper bare i veien for hverandre hele tiden. De forsøker jo selvfølgelig å flytte seg fra rom til rom etterhvert som vaskingen foregår. Men rommene blir jo rotete og etterhvert møkkete igjen nesten emd en gang vaskingen er ferdig der, og barna begynner å leke rundt der igjen.  

Hvorfor denne vaskingen må foregå på dagtid har jeg ikke peiling på. Det skal ha vært en eller annen fra kommunen som plutselig fant på at det skulle foregå på denne måten. Før dette ble innført, så kom de som gjorde vaskingen på ettrmiddagen eller kvelden selvfølgelig ETTR at alle andre hadde reist hjem igjen. Dermed fikk de som vasker huset helt for seg selv, uten noen som bråker eller maser rundt hele tiden, og alle de andre ansatte kan komme til ett helt rent og ryddig hus neste morgen. 

Det er mest fordi dei som vaskar skal sleppe ufordelaktig arbeidstid og ha kjernetid på dagtid. Og det er veldig greitt for kveldsarbeid er noko dritt. 

Skrevet
4 timer siden, Gagaen skrev:

Det er mest fordi dei som vaskar skal sleppe ufordelaktig arbeidstid og ha kjernetid på dagtid. Og det er veldig greitt for kveldsarbeid er noko dritt. 

De som vasker i denne barnehagen, synes i alle fall at dette er mest slitsomt. 

De snakker jo med vaskerne også, som også synes at dette er slitsomt. De ville heller ha foretrukket å gjøre dette arbeidet på ettermiddagen. Da ville de hatt muligheten til å arbeide i fred og ro, uten noen andre voksne eller barn som løper i beina på dem til enhver tid... 

• Liker 1
Skrevet

Vi er 3 avdelings bhg. Tidlig på morgenen vaskes avdeling 1 og 3, mens vi er på kjøkkenet og på avdeling 2. Mens barna er ute vaskes avdeling 2, og resten av bhg, som kjøkkenet vaskes når det ikke er i bruk. Før var det bare kaos,  vasking foregikk inne på avdelingene mens barna lekte. Vi måtte stadig flytte oss og bryte opp god lek for å slippe renholderen til. Og rett etter hun hadde vasket ganga måtte vi dra frem alle utedressene fulle av sand og søle for å gå ut.  

Anonymkode: ceabc...d66

• Liker 2
Skrevet

Eg vasker i bhg og vasker på dagtid. Sjølvsagt er det ikkje berre enkelt å kome til men eg vil ha eit sosialt liv og gidd ikkje bruke alle kvelder til jobb. Og så er det jo slik at det er reint kun sekundet etter at det er vaska og så er det fritt vilt for å søle utover igjen. Men slik er det. 

Skrevet

Her vaskes det når jeg leverer ungen. Vil tro vaskedama er ferdig før kl. 08. Kommunal barnehage.

Skrevet

Da jeg vasket i barnehage, jobbet jeg etter at barnehagen var stengt om ettermiddagen.

Anonymkode: 289c5...2ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...