Gå til innhold

Hvilke steder i Norge er ikke din type sted?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne bodd de fleste steder så lenge jeg har venner og familie i nærheten tror jeg. Men akkurat Oslo hadde jeg glatt styrt unna for der har jeg aldri likt meg, og slike små bygder der de samme familien har regjert i generasjoner uten innblanding av nytt blod hadde jeg også droppet.  

Anonymkode: 5eb56...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utenfor Oslo. Hva driver man med hvis man bor utenfor byen? Ser på TV hele dagen? Stirrer i veggen? Hekler med radioen på i bakgrunnen?

Ja, jeg er seriøs. 🤣

Har vokst opp her i Oslo da, og har ADHD++. Elsker å være alene blant folk. Gå i byen alene men ikke være ensom. Alle vennene mine bor rett i nærheten. Elsker at det tar 5 min til sentrum og alle kulturtilbudene. Elsker at marka er 5 minutter unna med T-bane. Osv osv

Anonymkode: 1f363...a7e

Fordomsfulle og kunnskapslause  innlegg treng vel ikkje svar . Du får kome på bygda og sjå kor mange hekladuker det finns . 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i Oslo i 5 år og kan ikke tenke meg å bo der igjen. De siste årene har det både vært kaldere og mer snø enn det er her jeg bor i Finnmark.

Anonymkode: 462bc...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Em11mily skrev:

Trekk for gardinene så er det ingen som ser hva du spiser,haha

Haha ja hadde det hjulet så hadde det jo vært greit 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Sirah skrev:

Haha ja hadde det hjulet så hadde det jo vært greit 😂

Hahahaha, men forstår hva du mener da. Når alle kjenner alle kan det ofte bli litt for lite privatliv  🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gagaen skrev:

Fordomsfulle og kunnskapslause  innlegg treng vel ikkje svar . Du får kome på bygda og sjå kor mange hekladuker det finns . 

 

Hekleduker er da søte 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Em11mily skrev:

Hahahaha, men forstår hva du mener da. Når alle kjenner alle kan det ofte bli litt for lite privatliv  🙂 

Ja det gjør fort det 🤪

Ikke misforstå meg, det er utrolig fint på bygda og det er mange fine mennesker der. Men merker at jeg IKKE savner det bygdeslarvet som ofte oppstår. Har bodd på bygda i mange år (tre forskjellige bygder, ganske nære hverandre) og bor nå i en mellomstor by. Det er jo prat og slarv her også, men på en helt annen måte føler jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirah skrev:

Ja det gjør fort det 🤪

Ikke misforstå meg, det er utrolig fint på bygda og det er mange fine mennesker der. Men merker at jeg IKKE savner det bygdeslarvet som ofte oppstår. Har bodd på bygda i mange år (tre forskjellige bygder, ganske nære hverandre) og bor nå i en mellomstor by. Det er jo prat og slarv her også, men på en helt annen måte føler jeg. 

Helt enig. Bygda er på mange måter ett hærlig sted men savner å kunne stikke meg unna når jeg føler for det , da er det bedre å bo på ett større sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Skien og Drammen

Hvorfor ikke disse byene? Kunne godt tenke meg å bo i Skien, men kanskje ikke Drammen. 

Ellers er vestlandet uaktuelt på grunn av regnet, tror jeg kunne bodd de fleste andre steder så lenge sivilisasjon var innenfor rimelighetens grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utenfor Oslo. Hva driver man med hvis man bor utenfor byen? Ser på TV hele dagen? Stirrer i veggen? Hekler med radioen på i bakgrunnen?

Ja, jeg er seriøs. 🤣

Har vokst opp her i Oslo da, og har ADHD++. Elsker å være alene blant folk. Gå i byen alene men ikke være ensom. Alle vennene mine bor rett i nærheten. Elsker at det tar 5 min til sentrum og alle kulturtilbudene. Elsker at marka er 5 minutter unna med T-bane. Osv osv

Anonymkode: 1f363...a7e

Det er da massevis å finne på på bygda! Hekle, strikke, se på TV, skyte ulv, spise hamburger på bensinstasjonen,  TV-shop, henge utenfor det lokale NAV kontoret, massevis!

Anonymkode: be050...6a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2019 den 11.11, AnonymBruker skrev:

Hm, kanskje et sånt vintersportssted der folk suser forbi i kondomdresser på ski, eller på sykkel når det ikke er snø, ingen har vanlige klær, bare treningstøy, og alt dreier seg om å fremstå sprek og fjellvant og legge ut på face om hvor langt du har sprunget hver eneste ettermiddag.

Anonymkode: f9dc3...b8d

Dette beskriver hjembyen min perfekt. Føler meg mistilpasset her, men endte på mystisk vis med å flytte tilbake.

Anonymkode: ad96e...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo, nei takk, den har ikke særpreg, og det blir for kalde vintrer. Innlandet, må være i nærheten av sjø, i tillegg er det ofte veldig kalde vintre i innlandet. Trondheim har jeg aldri vært i, men dialekten gir meg frysninger ;) . Stavanger, nei takk. Kristiansand virker koselig, men samtidig en veldig liten by. Nord-Norge kan jeg lite om, og har heller aldri vært der,men liker dialektene da.

Anonymkode: d9eb7...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.2.2019 den 9.01, Gagaen skrev:

Fordomsfulle og kunnskapslause  innlegg treng vel ikkje svar . Du får kome på bygda og sjå kor mange hekladuker det finns . 

 

Så jeg har rett? Ettersom du kommer med personangrep istedenfor å svare på spørsmålet?

Jeg skrev jo at jeg lurte oppriktig på hva folk gjør på landet. Jeg er født og oppvokst i byen, jeg aner ikke. De jeg kjenner som bor i skauen ser fryktelig mye på TV, følger med og "liker" absolutt ALT på Facebook og hekler mens de hører på radioen.

Anonymkode: 1f363...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg har rett? Ettersom du kommer med personangrep istedenfor å svare på spørsmålet?

Jeg skrev jo at jeg lurte oppriktig på hva folk gjør på landet. Jeg er født og oppvokst i byen, jeg aner ikke. De jeg kjenner som bor i skauen ser fryktelig mye på TV, følger med og "liker" absolutt ALT på Facebook og hekler mens de hører på radioen.

Anonymkode: 1f363...a7e

Jeg bor på landet, ser lite på TV , følger en del med på Facebook, men liker lite, hekler/strikker ikke og hører bare nyheter på radioen. Det er meg,men men tror folk på bygda er forskjellige. Her springer folk til fjells hele tiden virker det som. 

Anonymkode: 844dd...ac9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typiske mellomstore industritettsteder, særlig hvor råning og harrykultur står sterkt. Jeg har trivdes godt både i små bygder og på det sentrale Østlandet, men mistrives sterkt da jeg bodde på et industritettsted. 

Kan heller ikke tenke meg å bo på ei øy hvor man er avhengig av ferge eller rutebåt. Jeg har aldri bodd slik selv, men hadde en kjæreste for mange år siden som gjorde det. Når jeg var på besøk hos han, følte jeg meg helt innesperret av å ha sjø på alle kanter, og være prisgitt fergetidene hvis vi skulle til nærmere by. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kjæreste i Bærum, og hater stedet. Det er fint i øst på sommeren for en som selv bor i regnet, men de har altfor mye Tesla! Der jeg kommer fra er det ingen som har hushjelp og robotgressklipper. Jeg føler meg utrolig malplassert når jeg er på besøk. 

Anonymkode: f2da8...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke trange mørke daler. Kunne aldri bodd på Rjukan.

 

Liker meg best ved sjøen.

 

Bor i Oslo, og kunne vel egentlig knapt  tenke meg å bo et annet sted ;) 

Anonymkode: 33ce6...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den snodigste byen i Norge må være Bodø. Her tror folk at de faktisk bor i en storby, selv om det bare er 50 tusen innbyggere.. Mer Wannabe byfolk skal man lete ke lenge etter. 

Det som er enda mer interessant er at alle de tilhørende tettstedene snakker ned byfolka i "byen". 

Anonymkode: 09141...1d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok endel fordommer mot det å bo på bygda, men det kommer sikkert an på hvor det er.

Jeg har vokst opp på bygda og bodd på flere rundt omkring på Vestlandet, men klarer altså ikke å like det. Det har nok sikkert mest med kulturen på stedet og hvordan jeg er som person.

Jeg trives best i byen og det trenger ikke å være en veldig stor by, men jeg trives med at det er et bysentrum hvor alt finnes og mye som skjer året rundt. Jeg liker at det er litt liv og røre rundt meg og at det er lett og enkelt å komme seg rundt. I tillegg liker jeg mennesker som tenker litt mer likt som det jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...