Gå til innhold

Rer du opp senga?

Rer du vanligvis opp senga?   

76 stemmer

1. 1. Pleier du å re opp senga?

• Ja
      28
    • Nei
      48

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor/hvorfor ikke? 

Endret av Factum Factaria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi rer ikke opp i senga, men dynene våre ligger liksom ‘på plassen sin’ hvis det gir mening :) Har lest at midd trives bedre i oppredd sengetøy, og det kommer mer luft til dersom dyna ikke ligger oppredd som et lokk over senga. 

Guttungens dyne henger jeg over sengehesten slik at den «luftes» litt. 

Skrevet

Rer opp senga når jeg har tid... da jeg syns det er så deilig å legge seg i en oppredd seng. 

Lufter rommet før jeg rer opp senga. 

Anonymkode: d5b06...225

Skrevet

Jeg bare slenger over dyna og legger hodeputene fint på plass, jeg orker ikke å re opp med sengeteppe og mange pynteputer.

• Liker 1
Skrevet

Nei, pakker ikke inn midden :)

Anonymkode: 0eb84...ba4

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, Factum Factaria skrev:

Hvorfor/hvorfor ikke? 

Særlig vinterstid, med lavere temperatur på soverom, så bør ikke sengene rees opp. Putter du dynene godt over madrassene så får ikke kroppsfukten vi alle naturlig avgir i løpet av natten, tid til å tørke og lufte seg ut av dyner og madrasser. 

Dyner og puter ristes om morgenen og henges over sengegavlen nede. 

Anonymkode: fe17f...c2d

• Liker 3
Skrevet

Rer opp senga hver eneste dag. Jeg bare elsker den litt bortskjemte deilige følelsen med å legge seg i oppredd seng med puter som er tjukke og rista og ikke hodeflate fra forrige natt.

Anonymkode: 80d50...e22

Skrevet

Rer aldri opp senga omtrent. Ser ikke behovet egentlig. Ingen andre enn meg og mannen skal inn på soverommet vårt uansett.

• Liker 1
Skrevet

Ja, hver dag. Har nok litt OCD ☺

Skrevet

Ja. Etter å ha luftet sengetøyet i vinduet en stund.

Skrevet

Det beste er å fjerne både dyner og laken, men hvem gidder det. Om man har dundyner, samt laken og sengetøy i naturlige fibre, helst lin, så vil senga puste godt nok. Tjukke sengetepper og slikt er mye verre enn dyner.

Men ja, jeg rer opp hver dag. Har glassvegg til soverommet, så ser senga ganske ofte. 

Anonymkode: f9224...cbd

Skrevet

Slenger den over datastolen om morgenen. Så henger den til lufting der til jeg kommer hjem fra jobb. Så rer jeg opp😊

Anonymkode: fd571...bb8

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Nei, ser ikke vitsen, å gjøre det komfortabelt for midden..

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Rer opp før jeg legger meg hver kveld. Orker ikke klumpete dyner eller flate puter.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det beste er å fjerne både dyner og laken, men hvem gidder det. Om man har dundyner, samt laken og sengetøy i naturlige fibre, helst lin, så vil senga puste godt nok. Tjukke sengetepper og slikt er mye verre enn dyner.

Men ja, jeg rer opp hver dag. Har glassvegg til soverommet, så ser senga ganske ofte. 

Anonymkode: f9224...cbd

Har du dokumentasjon på at sengetøy i lin gir færre husstøvmidd enn andre typer naturfiber eller er det bare noe du tror fordi lin framstår som et veldig «sunt og naturlig» materiale (for ikke å snakke om prisen)?

For øvrig er trolig middproblematikken sterkt overdrevet: https://www.tv2.no/a/9833829/

Anonymkode: 74460...4c4

• Liker 4
Skrevet

Rer egentlig kun sengen når jeg har lagt på rent laken og dyne/putetrekk. 

Anonymkode: 65581...903

Skrevet

Vi drar dyna til side hver morgen slik at dyna og madrassen får luftet seg. En gang på ettermiddagen/kvelden går en av oss og rister puter og dyna og legger alt på plass, så det er klart til å smyge seg under dyna om kvelden. Det er deilig å legge seg i en luftet, ristet og oppredd seng, mye bedre enn krøllete, klumpete og klamt sengetøy som bare har ligget i en krøll hele dagen. Når det er veldig kaldt pleier vi også å legge et par varmeflasker under dyna når vi rer opp.

Anonymkode: 9f9be...b9b

Skrevet

Rister dyna og legger den nederst slik at så mye som mulig av innsiden vender opp .Da får både dyne og madrass luftet seg. 

Vet ikke helt om det teller som "re opp" :ler: . 

• Liker 3
Skrevet

Rister puter og dyner på gulvet først. Så legger jeg putene og dyna riktig vei som vi gjør når vi sover, også bretter jeg kanten på dyna øverst nedover. Slik at det kommer luft "inni" dyna hvor vi har sovet. Så tipset på tv2 hjelper deg. Det fjerner fuktigheten under dyna og madrassen, hvor midden trives best. Støvsuger gulvene hver dag og lufter rommet daglig. Syns det blir en god atmosfære når vi da skal legge oss til å sove på kveldene.

Anonymkode: 9c861...b60

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rer opp senga når jeg har tid... da jeg syns det er så deilig å legge seg i en oppredd seng. 

Lufter rommet før jeg rer opp senga. 

Anonymkode: d5b06...225

Signerer denne. Minus luftingen da jeg ikke vil ha gekko og edderkopper inn i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...