AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1 Del Skrevet 2. februar 2019 Vi har tydeligvis noen "sprutehull" under tunga, eller i overgangen av under tunga og underganen. Av og til spruter det litt ut derfra uten at jeg mener det. Jeg kjenner en som kan sprute med vilje, altså styre dette selv. Finnes det et ord for dette? Tror det i så fall må være ord på dialekter som ikke står i noen ordbok, så jeg lurer på hva dere kaller det å "spytte" ut fra disse hullene? Anonymkode: 6a312...abf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #2 Del Skrevet 2. februar 2019 Skulle visst googla før jeg skrev. På engelsk heter det "gleeking". Les her: https://www.wikihow.com/Gleek Da er det kanskje et norskt ord for dette også? Finner ikke noe når jeg søker. Anonymkode: 6a312...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #3 Del Skrevet 2. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: underganen DET var et rart ord - munngolvet kaller vi tannleger det. Har du funnet på ordet selv? Anonymkode: 2ec9d...e82 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #4 Del Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: DET var et rart ord - munngolvet kaller vi tannleger det. Har du funnet på ordet selv? Anonymkode: 2ec9d...e82 Ja, det har jeg nok. Tenkte ikke noe særlig da jeg skrev det, trengte bare et ord for det jeg så for meg i hodet og skrev det første som falt meg inn. Men takk, nå lærte jeg et nytt ord. Munngulvet. Anonymkode: 6a312...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #5 Del Skrevet 2. februar 2019 Dette var litt morsomt, tenkte på en barndomsvenninne i dag, som gjorde nettopp dette her når vi var små. Hun "spyttet" ganske langt med tunga bøyd slik opp i ganen. Litt ekkelt men hun var veldig stolt over denne evnen 😛 jeg får det ikke til. Anonymkode: b4e08...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #6 Del Skrevet 2. februar 2019 Vi kallet det «hælling». Når du spytter fra undertunga, så hæller du. Anonymkode: 7a5f3...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #7 Del Skrevet 5. februar 2019 Vi kalte det å glikke på ungdomsskolen. Anonymkode: 43ce9...1c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #8 Del Skrevet 5. februar 2019 Jeg har opplevd det mange ganger, at de uforvarende kommer en sprut ut under tunga når jeg har snakket eller hvis tungen var bøyd opp på en spesiell måte. Da jeg var barn, trente jeg meg til å "spytte" på den måten, bøye tunga oppover på en spesiell måte og få spyttstrålen til å stå ut. Det spyttet er som vann, ikke "skummete" som vanlig munnspytt man spytter ut. Anonymkode: dfd27...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #9 Del Skrevet 6. februar 2019 Vi kalte det å hille da vi var små. Visstnok var bevegelsen litt lik som når man sier "hillja" med en slags tjukk l-lyd. Min storebror pleide å true meg med "hvis du ikke går ut av rommet mitt så hiller jeg på deg!" Ganske irriterende at jeg aldri klarte å få det til selv så jeg kunne hille tilbake.... Anonymkode: c1d3f...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå