Gå til innhold

Tråden for oss som venter på å teste..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Da ville jeg fått sjekket om alt er som det skal, evt vurdert medisiner for å forlenge lutealfasen. 

http://www.syklus.info/egglosning/defekt-lutealfase/

Takk :) Vurderer det ja, men mannen syns jeg skal slutte å stresse. Har bare prøvd nå i tre mnd. Brukte b6 og wild yam denne syklusen for å prøve å forlenge lutealfasen. 

Anonymkode: c610a...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Vurderer det ja, men mannen syns jeg skal slutte å stresse. Har bare prøvd nå i tre mnd. Brukte b6 og wild yam denne syklusen for å prøve å forlenge lutealfasen. 

Anonymkode: c610a...6ab

Når jeg leser hvor mange som strever ett år ++ for å bli gravide, så ville jeg ikke ventet særlig lenge :) jeg kommer til å sjekke meg etter 6 pp for å utelukke at noe er galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som temper? Jeg prøver det ut for første gang denne syklusen. Er bare rett over EL nå, men slik jeg har forstått det vil temperaturen kunne indikere graviditet eller ikke. Slik at man ikke trenger å teste før man ser temperaturen har vært høy over en viss tid, eller eventuelt stiger. EL blir jo rimelig presis tidsfristet, slik man vet nøyaktig når EL var. 

Men nå er kanskje greien at folk liker å teste? 😆

Anonymkode: 83a05...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Illy skrev:

Det stemmer at du skal være 10 dpo da, ja. Ovitrelle skal være ute etter 10 dager, men jeg tror man kan få falsk strek litt lenger hvis testen er veldig sensitiv.

Det siste IVF-førsøket vårt testet jeg helt fra innsett, for å se at streken fra ovitrelle forsvant, og så klarte jeg ikke stoppe (hadde kjøpt masse billige tester på nett). Testen var helt negativ 5 dager etter innsett av 2-dagers (altså 7 dpo), og så fikk jeg strek igjen 8 dpo (var gravid). Masse lykke til! :) 

Det var lurt. I dag var det 11 dager siden ovitrelle, så jeg tok en sjanse uten å tenke. Testen fikk ingen synlig strek, feltet er helt hvitt. Står på testen at den kan måle hCG allerede 7 dager etter befruktning. Håper jeg bare er for tidlig ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fiiol skrev:

Det var lurt. I dag var det 11 dager siden ovitrelle, så jeg tok en sjanse uten å tenke. Testen fikk ingen synlig strek, feltet er helt hvitt. Står på testen at den kan måle hCG allerede 7 dager etter befruktning. Håper jeg bare er for tidlig ute.

Da vet du at det ikke er ovitrelle hvis det kommer strek :) Håper det gjør det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Forever22 skrev:

Fikk mensen i dag som forventet! Så da kjører vi på med pp 7😅

Jeg fikk også mensen🙈 

Anonymkode: 8e86d...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Har IKM 17.02, klarte ikke å vente. Får bare håpe at denne blir værende 😍❤️ 

 

Foto ..PNG

Også på valentinsdagen 😍

Anonymkode: 8e86d...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fiiol skrev:

12/13 dpo 😱 Tidlig, men jeg ser en strek. Det har jeg aldri opplevd antydning til noen gang. Kan ikke tro det.

 

83388FDB-E099-4BB5-B359-E97DA04FDAB5.jpeg

Oi, denne ser lovende ut! Det var du som hadde satt Ovitrelle ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lillyvally skrev:

Oi, denne ser lovende ut! Det var du som hadde satt Ovitrelle ikke sant? 

🙈 Ja, testet 11 dager etter ovitrelle, og da var den blendahvit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fiiol skrev:

🙈 Ja, testet 11 dager etter ovitrelle, og da var den blendahvit. 

Perfekt!! Jeg testa også helt negativt 10 dager etter ovitrelle. For så å få svak strek en eller to dager etterpå:) søkte mye og spurte gyn om det var mulig at Ovitrelle kunne komme å gå litt i kroppen, men hun sa at det var umulig. Er det samme test du brukte 11 dpo også? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lillyvally skrev:

Perfekt!! Jeg testa også helt negativt 10 dager etter ovitrelle. For så å få svak strek en eller to dager etterpå:) søkte mye og spurte gyn om det var mulig at Ovitrelle kunne komme å gå litt i kroppen, men hun sa at det var umulig. Er det samme test du brukte 11 dpo også? 

Å, takk! Tanken om at Ovitrelle kunne gi et plutselig utslag allikevel har slått meg, men jeg tok jo den første testen som ble negativ på morgenurin også. Det er en apoteket sin A1, topakning – så ja, det er samme type test. Leser nå at noen har erfaring med at den kan gi falsk skyggestrek, men at skyggestreken da er uten farge. Fargen på teststreken min er lyserosa. 

Har i lange prøveperioder bruk babyplan mye, fra billige tester, og har ellers kjøpt tilfeldige tester på apoteket. Aldri fått så mye som en håpefull skyggestrek en gang, på noen av testene. Hvilke tester er egentlig regnet som de beste?

Det er så sykt hvis dette stemmer! Hadde helt mistet troen på dette forsøket. 

Tusen takk for svar!

Legger ved bilde av testene, 10/11 dpo og 12/13 dpo:

FA0F8454-15B0-4EDD-86E8-C3186B5AE00E.jpeg

Endret av Fiiol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fiiol skrev:

Å, takk! Tanken om at Ovitrelle kunne gi et plutselig utslag allikevel har slått meg, men jeg tok jo den første testen som ble negativ på morgenurin også. Det er en apoteket sin A1, topakning – så ja, det er samme type test. Leser nå at noen har erfaring med at den kan gi falsk skyggestrek, men at skyggestreken da er uten farge. Fargen på teststreken min er lyserosa. 

Har i lange prøveperioder bruk babyplan mye, fra billige tester, og har ellers kjøpt tilfeldige tester på apoteket. Aldri fått så mye som en håpefull skyggestrek en gang, på noen av testene. Hvilke tester er egentlig regnet som de beste?

Det er så sykt hvis dette stemmer! Hadde helt mistet troen på dette forsøket. 

Tusen takk for svar!

Legger ved bilde av testene, 10/11 dpo og 12/13 dpo:

FA0F8454-15B0-4EDD-86E8-C3186B5AE00E.jpeg

Ganske sikker at denne er POSITIV❤️🤞🏻 Gratulerer❤️❤️❤️😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei💜😊 

Jeg er i pp 7år... Sekunder infertilitet! Uforklarlig barnløs for andre gang🥴 Men er velsignet med ei lita jente på straks 7år som kom etter 5år som prøvere (spontant etter misslykket IVF) 

Går nå på oppfølging hos fertilitetssenteret i Oslo med UL og letrozol tabletter/ovitrelle sprøyte (annenhver syklus) pp 4 - altså ingen medisiner eller oppfølging denne mnd...... 

Er på syklusdag 22 og tok HCG test igår (tipper dpo 7-8?) og ny test idag.

Skimter en svaaaaak rosa strek på dagens test. Er det håp? Øverste er fra dagen i dag, tipper dpo 9.. men ikke sikker mtp noe uregelmessig eggløsning/syklus. Ca lengde på syklus er 26-30 dager... 

Ser noen andre streken?? Er det håp?🤞🏻❤️❤️❤️

1BC4D3C5-6C06-423B-8F7B-68C7C4021D26.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, VeronicaAmanda skrev:

Heihei💜😊 

Jeg er i pp 7år... Sekunder infertilitet! Uforklarlig barnløs for andre gang🥴 Men er velsignet med ei lita jente på straks 7år som kom etter 5år som prøvere (spontant etter misslykket IVF) 

Går nå på oppfølging hos fertilitetssenteret i Oslo med UL og letrozol tabletter/ovitrelle sprøyte (annenhver syklus) pp 4 - altså ingen medisiner eller oppfølging denne mnd...... 

Er på syklusdag 22 og tok HCG test igår (tipper dpo 7-8?) og ny test idag.

Skimter en svaaaaak rosa strek på dagens test. Er det håp? Øverste er fra dagen i dag, tipper dpo 9.. men ikke sikker mtp noe uregelmessig eggløsning/syklus. Ca lengde på syklus er 26-30 dager... 

Ser noen andre streken?? Er det håp?🤞🏻❤️❤️❤️

1BC4D3C5-6C06-423B-8F7B-68C7C4021D26.jpeg

Jeg kan se en strek ☺️🤞🏻

Krysser fingrene for deg!❤️❤️

Anonymkode: 8e86d...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan se en strek ☺️🤞🏻

Krysser fingrene for deg!❤️❤️

Anonymkode: 8e86d...51c

Så bra flere ser den🙈 blir tullete av å «tyde»😂😂😂 Er jo fortsatt tidlig. Men rosa strek (selv om den er svaaaaak) må vel være bra? Testet meg hver syklus i 4pp nå og ikke fått så mye som en skygge.... så håper🙏🏻🙏🏻🙏🏻🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan se en strek ☺️🤞🏻

Krysser fingrene for deg!❤️❤️

Anonymkode: 8e86d...51c

Tusen takk forresten ❤️🤞🏻🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@VeronicaAmanda Jeg ser antydninger, men det er jo veldig tidlig og jeg synes det er skummelt å uttale meg. Kjenner meg igjen i det du skriver da, alltid fått blendahvite tester uten noen som helst antydning. Å, ønsker deg lykke til fremover med testing og alle tanker som rører seg i hodet. Jeg krysser fingrene for at teststreken din bare blir sterkere og sterkere. ❤️ Og, takk for svar, nå håper jeg bare så inderlig at det er reelt, at det sitter, og at blodprøven som er i vente bekrefter noe positivt. 

@Lillyvally Er det lenge siden du fikk positiv, og hvor langt er du på vei nå? 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...