Gå til innhold

Lesesirkel - Mars: Ut og stjæle hester - Per Petterson (Bli med!)


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å finne lesero om dagen, men hvis det er en bok som frister blir jeg med 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen flere som kunne tenke seg å være med? Og hvor mange bør vi egentlig være for å velge en bok? Jeg har aldri prøvd dette før, så jeg vet ikke helt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest supernova_87
7 timer siden, Stueloff skrev:

@Rainstorm Hva tenker du? :)

Heisann sveis! Jeg har egentlig for mye fagbøker og pensum å lese på til at jeg får lest noe særlig annet i det siste. 😣 så redd jeg bare ville falt av. Men om noen andre starter kan jeg se om jeg har tid til å bli med på en bok nå og da. 🤞

Selv om vi alle falt fra de forrige gangene vi prøvde er det mange bøker jeg fikk prøvd pga den som jeg aldri ville lest hvis ikke. Og det ble noen av mine favourite reads! Så glad for å ha prøvd det før med dere og lest litt av hvert som folk foreslo ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi lese Ut å stjæle hester? Eller en annen bok? Blir det innleveringsfrist 10 juni av semesteroppgave med opponentkommentar? 

 

16 timer siden, Rumle skrev:

@Kågebruker Er du stadig interessert? :)

 

 

19 timer siden, Stueloff skrev:

@Rainstorm Hva tenker du? :)

 

20 timer siden, NymeriaRhoynar skrev:

Jeg vil også være med. Hvilken bok leser vi?

 

Endret av Kågebruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Kågebruker skrev:

Skal vi lese Ut å stjæle hester? Eller en annen bok? Blir det innleveringsfrist 10 juni av semesteroppgave med opponentkommentar? 

 

 

 

 

Jeg har lest den da den kom ut, men leser den gjerne igjen hvis det er stemning for det. Vet ikke hvordan man pleier å velger ut bøker? Andre som har forslag? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste jo Ut og stjæle hester i denne sirkelen i fjor, så jeg står over hvis det blir den. :)

Foreslår Allmenn teori om glemsel av Josè Eduardo Agualusa eller Vuggesang av Leïla Slimani. Førstnevnte har jeg bare hatt planer om å lese lenge, sistnevnte har jeg sett så splitta meninger om, tenker den gjør seg godt som en bok man diskuterer i boksirkel :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden Ut og stjæle hester har vært valgt tidligere og flere av oss har lest den foreslår jeg at vi velger ei ny bok :) Hva om alle som vil kommer med et forslag eller to og så kan vi lage en avstemning for å se hva det er mest interesse for? Jeg syns det er en god regel at vi holder oss til bøker på under 350 sider, og siden vi er så langt ute i mai, og folk kanskje trenger litt tid til å spore opp boka som blir valgt, er det kanskje best å velge den første boka for resten av mai og juni. Så kan videre bøker gjelde for en og en kalendermåned. Eller hva tenker dere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stueloff skrev:

Siden Ut og stjæle hester har vært valgt tidligere og flere av oss har lest den foreslår jeg at vi velger ei ny bok :) Hva om alle som vil kommer med et forslag eller to og så kan vi lage en avstemning for å se hva det er mest interesse for? Jeg syns det er en god regel at vi holder oss til bøker på under 350 sider, og siden vi er så langt ute i mai, og folk kanskje trenger litt tid til å spore opp boka som blir valgt, er det kanskje best å velge den første boka for resten av mai og juni. Så kan videre bøker gjelde for en og en kalendermåned. Eller hva tenker dere?

Høres fornuftig ut :jepp: 

Da foreslår jeg den siste fra Ingvar Ambjørnsen om Elling, hvor han er med i en lesesirkel; https://www.cappelendamm.no/_ingen-kan-hjelpe-meg-ingvar-ambjornsen-9788202661618

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rumle skrev:

Høres fornuftig ut :jepp: 

Da foreslår jeg den siste fra Ingvar Ambjørnsen om Elling, hvor han er med i en lesesirkel; https://www.cappelendamm.no/_ingen-kan-hjelpe-meg-ingvar-ambjornsen-9788202661618

Jeg har ikke lest de andre bøkene om Elling, føler man bør ha gjort det for å lese den nyeste? 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, blåtimen skrev:

Jeg har ikke lest de andre bøkene om Elling, føler man bør ha gjort det for å lese den nyeste? 🤔

Det har du rett i, det er sikkert greit å kjenne litt til det universet i alle fall. Jeg kan godt foreslå en annen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Jeg har tenkt å prøve meg på bøkene til Sara Omar uansett, dette er den første https://www.bokklubben.no/vold-i-naere-relasjoner/doedevaskeren-sara-omar/produkt.do?produktId=15518730 hadde det vært noe for denne gruppa?

Men jeg er absolutt med på Ambjørnsen også.

Jeg er gjerne med på Dødevaskeren! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil isåfall også være med og lese Dødevaskeren 🙂 Den har stått lenge på leselisten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...