Gå til innhold

Lesesirkel - Mars: Ut og stjæle hester - Per Petterson (Bli med!)


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte ìkke. Liker virkelig ikke skrivestilen hans 😛

Anonymkode: 8555e...2b8

Hilsen meg...som likerå bære anonym 😛

Anonymkode: 8555e...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe for meg. Melder pass på å lese den ferdig. Med tidsnød er livet for kort bøker for man ikke nyter. Jeg blir med på neste. 😊

Endret av tunaen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil foreslå Parfymen av Patrick Süskind, og Lasso Rundt Fru Luna og/eller Sangen om Den Røde Rubin av Agnar Mykle.

Mykle-bøkene er en del av en trilogi som begynner med Lasso rundt Fru Luna og slutter med Etter Rubicon. Etter Mykle hadde skrevet den andre boken ble det ført rettssak mot han på grunn av noen "usømmelige" beskrivelser og mulighet for å kjenne igjen personer, noe som virket som det virkelig gikk inn på han, for jeg syns ikke den siste boken er like bra som de to første. De to første er geniale, jeg lo og gråt når jeg leste dem.

Parfymen er en av de bøkene som du bare vil lese litt og litt av for å spare på den, for den er så vanvittig bra.

Tenker jeg får heller foreslå bøker som jeg har lest siden jeg aldri får lest nye bøker lenger ser det ut som :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg har lest @blåtimen!

Men da er kanskje jeg den eneste som har fullført boken denne gangen da? :P For jeg fullførte den i alle fall i går! Og jeg har mange tanker. Og dette er spesielt en bok der jeg hadde trengt noen å diskutere den med. Det er så mye jeg ikke forstår! Jeg tror jeg er for lavpannet for bøker som denne. Men fra å ville snorke meg gjennom den i begynnelsen, til å bli dønn engasjert og fascinert på slutten, så er jeg glad jeg leste den. Jeg hadde ikke trodd jeg kom til å gi den mer enn 2 av 5 stjerner, men det må nå revurderes. 

Skriver mer senere, jeg har MANGE tanker! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg ikke har begynt på den. Lånte den på biblioteket, men har rett og slett hatt mye å gjøre i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg har lest @blåtimen!

Men da er kanskje jeg den eneste som har fullført boken denne gangen da? :P For jeg fullførte den i alle fall i går! Og jeg har mange tanker. Og dette er spesielt en bok der jeg hadde trengt noen å diskutere den med. Det er så mye jeg ikke forstår! Jeg tror jeg er for lavpannet for bøker som denne. Men fra å ville snorke meg gjennom den i begynnelsen, til å bli dønn engasjert og fascinert på slutten, så er jeg glad jeg leste den. Jeg hadde ikke trodd jeg kom til å gi den mer enn 2 av 5 stjerner, men det må nå revurderes. 

Skriver mer senere, jeg har MANGE tanker! :) 

Kudos for at du fullførte :smilyblomst: Jeg kom meg aldri forbi å ville snorke meg gjennom den :fnise: Men gleder meg til å høre tankene dine for det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

@Sol70

Spennende bøker du foreslår. Jeg vil gjerne lese bøkene til Agnar Mykle, de har jeg ikke fått lest enda, men vi har satt oss på en grense på 350 sider for bøker til lesesirkelen. Parfymen har vi lest i tidligere utgaver av lesesirkelen. Jeg likte den også veldig! 

Bok for april blir Et håp ved verdens ende som @blåtimen foreslo. 

Så alle samme kom med forslag til bok for mars (og de senere månedene) på under 350 sider. :)

Jeg foreslår Ut og stjæle hester av Per Petterson, stemning for den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rainstorm skrev:

Bok for april blir Et håp ved verdens ende som @blåtimen foreslo. 

Så alle samme kom med forslag til bok for mars (og de senere månedene) på under 350 sider. :)

Jeg foreslår Ut og stjæle hester av Per Petterson, stemning for den? 

Jeg er med på Ut og stjæle hester :)

Og så gleder jeg meg til Sarah Lark i april! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Da blir ut og stjæle hester bok for mars. Jeg har så vidt (såvidt?) begynt, og er allerede bare etter 10 sider veldig fascinert. Håper det fortsetter sånn. :) 

Jeg skal skrive mine tanker om Sauejakten, når jeg får bedre tid! (Når jeg TAR meg bedre tid!) Jeg tenker i grunn litt på den, her om dagen gikk jeg på et jorde med en del sauer på, og tror jeg var litt ekstra engstelig pga den boken. Tenkte jeg ikke måtte se sauene i øynene, her var det bare å innordne seg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står på venteliste og håper den blir ledig snart så jeg får begynt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant denne på ebokbib så jeg begynner senere tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God timing å lese den nå. Så kan dere se filmen etterpå. Leste denne selv i januar. En veldig bra bok som definitivt kan diskuteres. 

Forfatteren og filmprodusenten ble forresten intervjua hos Lindmo (NRK) i gårsdagens program, for de som er interessert i det 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg er endelig godt i gang! Boken ble ikke ledig for utlån før i går, men jeg rekker fint å bli ferdig innen april er her. 

Er det noen andre som leser/har lest? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg leser også :) Det har gått litt treigt, men regner med at jeg blir ferdig med den til april.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble ferdig for 10 minutter siden! Litt tanker uten å spoile noe:

Litt usikker på hva jeg syns, men den fikk i alle fall en firer på Goodreads. Det er en stille bok, hvis det gir mening. Den roper ikke høyt eller gjør så mye ut av seg, men jeg koste meg gjennom hele. Godt språk og en fin og rørende historie om livet til Trond. Nydelige beskrivelser som skapte levende bilder i hodet mitt. 

Kjenner jeg er veldig nysgjerrig på filmen. Syns det er gøy at de har filmatisert en bok som denne og gleder meg til å se historien utspille seg på film. Håper den vil bli tilgjengelig for streaming/leie fort, jeg har ikke mulighet til å se den på kino. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Noen andre enn meg som nå plutselig har masse ekstra tid til å lese? Noen som vil bli med å lese en bok sammen? 

Anonymkode: d5d19...e19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre enn meg som nå plutselig har masse ekstra tid til å lese? Noen som vil bli med å lese en bok sammen? 

Anonymkode: d5d19...e19

Jeg blir gjerne med :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ha vært interessert i det selv om jeg har falt av lasset på tidligere lesesirkler, men det kunne vært gøy å prøve i hvert fall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...