Gå til innhold

Lesesirkel - Mars: Ut og stjæle hester - Per Petterson (Bli med!)


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87

Hei!

Vi prøver igjen! Denne gangen med litt andre "retningslinjer". 

Maks antall sider er 350 og vi leser en bok per kalendermåned. Bli med på de du vil! Når du har lest en bok kan du gi den en rating fra 1 til 5 stjerner ala Goodreads, og skriv eller ikke skriv dine tanker om boken, langt eller kort, diktform eller hva enn du vil! Diskutering underveis er også bare fint, men da gjerne med en spoiler, og hvilket sidetall man er på slik at man ikke ødelegger spenningen for de som ikke har kommet like langt. :) 

Vi begynner med Sauejakten av Haruki Murakami! 

Kom med forslag til kommende bøker enten i tråden eller PM til meg. 

Håper du vil bli med og legger igjen et spor her i tråden! Velkommen! 

Peace and love ❤️ 

Bøker:

Februar: Sauejakten av Haruki Murakami
Mars: Ut og stjæle hester av Per Petterson
April: Et håp ved verdens ende av Sarah Lark

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med! Flott at du tok initiativ til å starte opp igjen, Rainstorm :smilyblomst:

Har leid Sauejakten på lydbok nå og starter sannsynligvis på i kveld. Spennende bokvalg! 

Her er tre forslag til bøker: En helt vanlig familie av Mattias Edvardsson, Eleanor Oliphant is completely fine av Gail Honeyman og Et håp ved verdens ende av Sarah Mark :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :) Skal se om de har denne boken på biblioteket i morgen.

Jeg skal prøve å komme med noen forslag senere og skal ligge unna tungvekterene denne gangen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Velkommen alle tre! 

De hadde den på mitt bibliotek @Elaine Marley, så da får vi bare håpe at vi ikke bruker samme bibliotek da! ;)

Og takk @blåtimen, jeg kom til at jeg bare tok og gjorde det uten noe om og med siden vi hadde snakket om det forrige uke! Sauejakten blir min andre bok av Murakami, jeg likte Norwegian Wood veldig godt i fjor, og har hørt at denne er veldig spesiell og god, så jeg gleder meg i alle fall! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ser ut som de hadde den, men på en annen filial selvsagt. Jeg har bestilt den siden jeg ikke gidder å dra så "langt" :)

Jeg hadde litt blandede følelser for Norwegian wood. Både likte den og ikke likte den, men har hatt lyst til å lese flere bøker av han så ble interessert i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått tak i den på Audible så jeg  er med :) 

PS. Et tips for fattige som liker lydbøker på Engelsk: Man kan registrere seg for prøvemedlemsskap i Audible, få en valgfri bok, og så levere inn den boken og få en ny mange ganger i løpet av den gratis måneden man er medlem og så kansellere når man har de bøkene man vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med :) leste litt i går på prøveversjon i Kindle. Skal få biblioteket til å bestille den inn da jeg ikke vil kjøpe den.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere fått lest litt? :)

Jeg er 25% ut i boka. Er ikke så begeistret så langt. Jeg hadde glemt det, men jeg prøvde meg jo faktisk på Norwegian wood i fjor, men la den vekk ganske fort fordi jeg ikke er noe tilhenger av skrivemåten til forfatteren. Det gjelder i Sauejakten også. Det blir litt sært for meg, både beskrivelsene/metaforene og selve historien.

Men jeg gir meg ikke så lett og har lyst til å fortsette, så vi får se om de resterende 75% kan få meg til å endre mening ;)

Endret av blåtimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil prøve å være litt med denne gangen også, så lenge det er bøker jeg faktisk ønsker å lese ☺️ Har jo hatt mange gode leseoppevelser gjennom denne lesesirkelen!

Sauejakten har jeg lest en gang for lenge siden, så leser den ikke på nytt nå. Husker ikke så mye, bare at jeg ikke var særlig begeistret for den 😕 Gleder meg til å høre hva dere andre tenker om den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, jeg har verdens mest irriterende (i-lands)problem! Pga sykdom får jeg benytte meg av NLB's fantastiske tilbud om å låne lydbøker kostnadsfritt og der bruker man appen Lydhør. Men nå nekter Sauejakten og spilles av!! Har ikke fungert siden fredag. De andre lydbøkene jeg låner fungerer, men altså ikke den boka jeg helst vil høre. Har prøvd å låne den på nytt, samt avinstallere og installere appen på nytt til ingen nytte. Går nesten på veggen:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vite at dette er den fjerde boka i serien The Rat. Den kan fint leses for deg selv altså men den har en viss sammenheng med de tre tidligere bøkene. Flere av karakterene går igjen 😃

Har selv lest boka alene før jeg visste det var del av serien. Så leste jeg alle fire på rad og fikk mye mer ut av den. 

 

Murakami er en fantastisk forfatter! Om noen er interessert i å lese haam men ikke vil lese laaaange bøker og kanskje heller ikke fullt så "sært" - da vil jeg bare kort anbefale "Elskede Sputnik" og "Syd for solen vest for grensen" - to lettleste og søte romaner

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Det visste jeg ikke @Lill3My! Håper vi kan få noe ut av den selv om den er del av en serie! Jeg bare fikk den anbefalt av en bekjent for en stund tilbake. Hun sa det var den hun likte best av Murakami, så da tenkte jeg jeg ville lese den. 

@blåtimen, i-landsproblem til sides, det høres jo skikkelig irriterende ut! :fnise: Kanskje appen var sånn "vi skjønner at du ikke liker den, så vi sparer deg for trøbbelet!"? 

Jeg begynte på mandag. Og jeg synes boka er skikkelig, skikkelig snål. Hva er det med disse rare seksuelle japanske figurene! Enten ligger de med alle eller så ligger de med barn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.2.2019 den 18.57, blåtimen skrev:

Herlighet, jeg har verdens mest irriterende (i-lands)problem! Pga sykdom får jeg benytte meg av NLB's fantastiske tilbud om å låne lydbøker kostnadsfritt og der bruker man appen Lydhør. Men nå nekter Sauejakten og spilles av!! Har ikke fungert siden fredag. De andre lydbøkene jeg låner fungerer, men altså ikke den boka jeg helst vil høre. Har prøvd å låne den på nytt, samt avinstallere og installere appen på nytt til ingen nytte. Går nesten på veggen:bond:

Den ligger på Storytel også. Du kan jo bruke en sånn trettidagers gratis prøveperiode om du ikke vil betale 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rainstorm skrev:

Det visste jeg ikke @Lill3My! Håper vi kan få noe ut av den selv om den er del av en serie! Jeg bare fikk den anbefalt av en bekjent for en stund tilbake. Hun sa det var den hun likte best av Murakami, så da tenkte jeg jeg ville lese den. 

@blåtimen, i-landsproblem til sides, det høres jo skikkelig irriterende ut! :fnise: Kanskje appen var sånn "vi skjønner at du ikke liker den, så vi sparer deg for trøbbelet!"? 

Jeg begynte på mandag. Og jeg synes boka er skikkelig, skikkelig snål. Hva er det med disse rare seksuelle japanske figurene! Enten ligger de med alle eller så ligger de med barn! 

Den kan fint leses alene. Den blir bare et lite hakk bedre om man har lest det andre. Men de aller fleste har ikke fått med seg at The Rat er en serie og fleirtallet leder nok derfor dette som en frittståande bok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydboken begynte å fungere igjen et par timer etter jeg skrev her, så det støtter jo bare en teori jeg har: å klage litt hjelper alltid :nigo:

Men jeg kaster inn håndkleet på Sauejakten. Har hørt 4 av 10 timer, er overhodet ikke fenget, syns historien er sær og er ikke veldig fan av skrivestilen. Har for begrenset kapasitet til at jeg vil bruke den på bøker som ikke gir meg noe. :)

Men jeg er glad jeg prøvde meg, da kan jeg liksom føle at jeg ga Murakami en real sjanse. Tydeligvis ikke en forfatter for meg når jeg ikke kom meg gjennom verken Norwegian Wood eller Sauejakten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg prøvde men det gikk ikke. Har prøvd Murakami før, men det funket ikke da heller. Har en venninne som er vilt begeistret for han, syns det er interessant at man kan ha så forskjellig smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sol70 skrev:

Jeg prøvde men det gikk ikke. Har prøvd Murakami før, men det funket ikke da heller. Har en venninne som er vilt begeistret for han, syns det er interessant at man kan ha så forskjellig smak.

Godt at vi er flere! Har inntrykk av at han er litt enten/eller, fan eller ikke fan. 

3 minutter siden, Ella Grisella skrev:

Jeg har vært syk, og fikk aldri begynt 😕 har dere lest Sapiens folkens? 

Driver faktisk på Sapiens! Fantastisk bok, syns det er veldig interessant. Men har brukt langt tid, må liksom fordøye litt mellom hvert kapittel. Så den blir lest litt mellom de andre bøkene jeg leser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...