Gå til innhold

Hva synes dere om The Handmaid's Tale?


oysterlover

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne fulgt noen andre enn June nå i neste sesong. Synes hun tar så mange merkelige valg, og ikke benytter seg av muligheter som dukker opp. Hun er sikkert mentalt ikke helt rasjonell etter alt hun har opplevd, men jeg sliter veldig med å forstå handlingene hennes og prioriteringene. Det gjør at jeg blir litt oppgitt over fremdriften og handlingens gang. Klarer sikkert ikke å holde meg unna når den starter opp igjen, men jeg vet ikke om jeg gleder meg til det. :)

Anonymkode: 97a98...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker serien nettopp fordi det ikke er helt utenkelig at noe sånt kan skje i fremtiden, kanskje ikke så sannsynlig i Norge men man vet aldri. Også er det noe med at det  blir ekstra ille fordi de kvinnene har levd fritt og sånn vi lever nå, for så å bli fratatt all frihet. Er man født inn i en handmades verden er det det man er vant med og til en viss grad tror er riktig, og da takler man det kanskje bedre selv om det ikke er rett.

  Synes også det er ubehagelig hvordan mannen i "familien" til Offred virker til å ha vært en så snill og rettferdig fyr mot kona si i den tidligere hverdagen, for så å bli så manipulerende og ond når han i følge samfunnet de lever i er han som er sjefen og har makten. Tror endel har det i seg å bli som han (både kvinner og menn) hvis de får muligheten. 

Anonymkode: a79f2...9c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

På episode 10, andre sesong nå. Så gripende den scenen fra butikken når handmaidens forteller sitt riktige navn til hverandre. Vi tar for gitt at alle har rett til eget navn, men aldri tenkt på hvor mye av ens identitet og egenverd som er knyttet til navnet.

Jeg synes faktisk sesong er bedre enn 1. Eller like bra. Mange gripende og hjerteskjærende scener som får en til å reflektere. Både om saker som vi tar for gitt, men også de samfunn som idag har deler av de begrensningene som beskrives i Gilead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo på god vei i enkelte stater i USA nå. Skremmende hvor raskt man går tilbake til mørketiden, jeg trodde vi hadde kommet lenger i den opplyste verden vi lever i nå.

Anonymkode: d6329...5bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker serien nettopp fordi det ikke er helt utenkelig at noe sånt kan skje i fremtiden, kanskje ikke så sannsynlig i Norge men man vet aldri. Også er det noe med at det  blir ekstra ille fordi de kvinnene har levd fritt og sånn vi lever nå, for så å bli fratatt all frihet. Er man født inn i en handmades verden er det det man er vant med og til en viss grad tror er riktig, og da takler man det kanskje bedre selv om det ikke er rett.

  Synes også det er ubehagelig hvordan mannen i "familien" til Offred virker til å ha vært en så snill og rettferdig fyr mot kona si i den tidligere hverdagen, for så å bli så manipulerende og ond når han i følge samfunnet de lever i er han som er sjefen og har makten. Tror endel har det i seg å bli som han (både kvinner og menn) hvis de får muligheten. 

Anonymkode: a79f2...9c2

Enig. Det er veldig spennende og se før/etter klippene om man kan kalle dem det. Jeg syntes også at Serena er en interessant karakter. Hun virker jo til å ha vært smart, oppegående og en dame med bein i nesa. Så blir hun nedgradert så kraftig i Gilaed. Kanskje ikke rart det "snapper" for henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...