AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 Jeg syns folk er gale som kjører på isholke og underkjølt regn, med mindre det er helt krise. Biler er ikke lagd for å holde seg på veien under slike forhold. Hvorfor lar man ikke bilen stå? Anonymkode: 0f5b0...dd2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 Jeg har avlyst mye rart på grunn av føret gitt 😬 pingle som jeg er. Fatter ikke de som «bare skal» stikke på butikken å kjøpe en pakke melk selv om veiene er såpeglatte og folk kjører av i hytt og pine. Anonymkode: ea920...0c0 1
T-Rex Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 Fordi det kan være veldig gøy å kjøre når det er sleaføre. 4
Katten.2.0 Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Fordi noen av oss er oppvokst med elendig føre på vinteren og kan kjøre etter forholdene. 20
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #5 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, Katten.2.0 skrev: Fordi noen av oss er oppvokst med elendig føre på vinteren og kan kjøre etter forholdene. Støtter denne. Kjører man etter forholdene, går det normalt sett bra. I nord er været ustabilt, da lærer man fort å kjøre etter forholdene. Kan ikke alltid holde seg hjemme i ukesvis. Anonymkode: 70ad5...a7c 8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #6 Skrevet 31. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Støtter denne. Kjører man etter forholdene, går det normalt sett bra. I nord er været ustabilt, da lærer man fort å kjøre etter forholdene. Kan ikke alltid holde seg hjemme i ukesvis. Anonymkode: 70ad5...a7c Signerer også denne. Jeg kan da ikke isolere meg halve vinteren heller, så da blir det slik. Hender jeg må ut av døra utenom jobb også, eller at jeg faktisk bare har lyst til å feks besøke noen Anonymkode: 2886b...063 7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #7 Skrevet 31. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Støtter denne. Kjører man etter forholdene, går det normalt sett bra. I nord er været ustabilt, da lærer man fort å kjøre etter forholdene. Kan ikke alltid holde seg hjemme i ukesvis. Anonymkode: 70ad5...a7c Gjelder ikke bare nord, de gjør det i sør og;) merker stor forskjell på fjellområder som feks Hallingdal, og nede i Oslo-området.. I fjella går trafikken sånn ca som normalt, mens i byområder skal man plutselig ligge i 40 hele veien Anonymkode: 51589...26b 3
Duff Skrevet 31. januar 2019 #8 Skrevet 31. januar 2019 Jeg kjører bare hvis jeg må ellers sykler jeg eller går men nå har jeg fått en jobb som er for langt borte så jeg må ha bil og det er sykt stress å måke hver morgen.
TMB Skrevet 31. januar 2019 #9 Skrevet 31. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns folk er gale som kjører på isholke og underkjølt regn, med mindre det er helt krise. Biler er ikke lagd for å holde seg på veien under slike forhold. Hvorfor lar man ikke bilen stå? Anonymkode: 0f5b0...dd2 Du vet... noen har en jobb de må på Hvis man har litt erfaring med vinterføre så er det 0 problem å kjøre på underkjølt regn. 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #10 Skrevet 31. januar 2019 Fordi det er noe dritt å vente på bussen til og fra jobb/skolen? Og så er den forsinket igjen (som vanlig) og du står der i kulda i en time og venter og venter når du skal hjem, og så mister du neste buss, så du må stå å vente igjen. Biler gir ufattelig mye frihet, men man må jo ikke kjøre 80 i 60 sonen når det er så himla glatt. Man MÅ ikke kjøre 60 heller for den saks skyld. Kjør med måte. Anonymkode: db2f4...276 4
hopeful Skrevet 31. januar 2019 #11 Skrevet 31. januar 2019 Ikke alle bor midt i byen å kan ta kollektivt. Har en 40 min til jobben med bil, må levere ungen i barnehagen først, hadde ikke jeg måtte levere i bhg kunne jeg forsåvidt til nøden tatt buss, men med levering i bhg lar det seg ikke gjøre. Klin hakke umulig. Pga hvor bhg ligger i forhold til jobben og buss videre. Da hadde jeg nok ikke vært på jobb før 11-12 på dagen. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #12 Skrevet 31. januar 2019 Noen av oss har ikke mulighet til å ta buss til jobb, for eksempel... Jeg begynner på jobb klokka 9, 10 minutters reisevei. Det går en buss klokka 06.45, og den neste går 10.15. Hjem igjen må jeg vente ca, 3 timer etter arbeidstid før det går buss i riktig retning. Så jeg velger bil, det går raskere selv om det hender at jeg bruker opp mot 30 minutter i stedet for 10. Anonymkode: 72617...22a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #13 Skrevet 31. januar 2019 Kjører man forsiktig så er det ikke så farlig, her vi bor så må vi kjøre om vi skal noe sted. Begrenser kjøringen så langt det lar seg gjøre de gangene jeg kan men samtidig så er jeg ikke redd for å kjøre når det er glatt! Føles egentlig tryggere nå enn når det er sommer og sol for da føler jeg at alle mindre forsiktige Anonymkode: a2a30...f35
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #14 Skrevet 1. februar 2019 Holder meg unna riksveien med mindre jeg må ut på den. Polske trailere på sommerdekk som kjører i 90 er stressende. Men på fylkesveier er det ikke noe problem. Tar det bare med ro og slipper forbi de som er litt tøffere enn meg på glatta. Anonymkode: fb9a9...492
Ullvott Skrevet 1. februar 2019 #15 Skrevet 1. februar 2019 Spørsmålet er vel heller: hvorfor kjører folk som noen tullinger når forholdene ikke er egnet for det? 7
BMW 5-serie 535D Skrevet 1. februar 2019 #16 Skrevet 1. februar 2019 På 30.1.2019 den 22.48, AnonymBruker skrev: Jeg syns folk er gale som kjører på isholke og underkjølt regn, med mindre det er helt krise. Biler er ikke lagd for å holde seg på veien under slike forhold. Hvorfor lar man ikke bilen stå? Anonymkode: 0f5b0...dd2 Er på isen bilen er morsom å kjøre, såklart kun om bilen har bakhjulsdrift, det er et must
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #17 Skrevet 1. februar 2019 Jeg tror kanskje mange ikke vet hvordan bilen oppfører seg på veien når det er glatt og da, Det var noe jeg ble fortalt da jeg tok lappen. Jeg ble og opprådet til å heller prøve meg fram, men å bare kjøre sent og prøvebremse. Anonymkode: 08575...3f2 2
Gjest hind Skrevet 1. februar 2019 #18 Skrevet 1. februar 2019 Må jo på jobb selv om det er farlig glatt. Tog er ikke en mulighet her dessverre, så i dag har jeg tilbrakt et par timer i bil på glatta.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #19 Skrevet 1. februar 2019 På 31.1.2019 den 1.19, AnonymBruker skrev: Gjelder ikke bare nord, de gjør det i sør og;) merker stor forskjell på fjellområder som feks Hallingdal, og nede i Oslo-området.. I fjella går trafikken sånn ca som normalt, mens i byområder skal man plutselig ligge i 40 hele veien Anonymkode: 51589...26b Det har ikke slått deg at det er flere biler på veien de tettbygde strøkene rundt Oslo enn i Hallingdal? Anonymkode: a4e67...7e5 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #20 Skrevet 2. februar 2019 Spørsmålet er jo ikke rettet mot dere som ikke kan velge kollektivt eller avlyse avtaler! Jeg tar selv kollektivt, og jobber med kollegaer som bor ganske sentralt (i den forstand at de bor langs toglinje eller buss som går veldig ofte) og har gode alternativer. Likevel kjører de på glatta! Har noen kollegaer som bor langs min bussrute og når JEG har mulighet til å ta bussen til jobb har vel de også det, eller? Det er ikke snakk om folk som skal levere og hente i barnehagen o.l. heller. Veldig ofte er det snakk om latskap og/eller en irrasjonell frykt for å reise kollektivt. Anonymkode: fd6d4...fec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå