Gå til innhold

Ulv filmet i hagen, pinte et stakkars levende rådyr!! (Obs! Grov video)


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, abc123detvardet skrev:

"Ekte mannfolk skyter ulv"

Er du stolt over at du klarer å trykke på en avtrekker på et gevær? 

Har aldri skutt ulv, men om det hadde blitt fri og lovlig jakt på den hadde jeg vært i skogen til den siste djevelen var vekk!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Ulven er en lystmorder som ikke hører hjemme hverken i Norge eller Sverige. Det de idiotene fra byen sier om at den er sky, ja, jeg ser det.... 

Folkeopplysning: Du er klar over at fluelarver dreper flere dyr (inkludert sau) hvert år enn det ulvene gjør? Har du sett en sau bli sakte drept av fluelarver som spiser seg innover i dyret så vil du vite at rovdyr er en ren drøm. Naturen er brutal. Hvis du ikke vil se den så får du flytte til byen.

Hvis flagg er det du seiler under i dag? Distrikspolitisk? Matpolitisk? Fraflyttingspolitisk eller økonomisk?

Og siden du er så glad i dyra: Du er herved invitert med på tilsyn på nærmeste slakteri :nigo: 

Anonymkode: 779dd...e38

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Bra du er enig, du må svare på spørsmålet ditt, for det var bra. "Hvorfor kan ikke rådyret leve"👍

Gi deg. Herregud. Gikk du ikke på skole? Sov du i naturfagtimene? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du ta deg en bolle, TS. Skjønner ikke hvor dere rovdyrmotstandere får det fra at de som er for rovdyr bor i byer. Det er jo bare tøv!

 

Anonymkode: 6f1f2...036

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Elg/rådyr og mus kan på ingen måte sammenlignes, rådyr kjenner mye mer smerte og har mye mer forståelse enn det en mus har 

Hva baserer du dette på? 

Musa og rådyret kjenner akkurat like mye frykt og smerte.  

Nå tar du jo bare "fakta" ut av løse lufta. 🤣

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, BMW 5-serie 535D said:

Ulven var neppe sulten, den følger bare sin lyst etter å drepe uskyldige dyr. Hver jævla ulv skulle vært skutt eller flyttet inn til byen så de kan ta de veskehundene isteden, så kan de se hvor fint det er å ha de jævlene rundt seg. 

Mennesker dreper og plager millionvis av dyr hvert år selv om vi ikke trenger å spise dyr for å være sunne og friske. Så vi er ikke det spor bedre enn drapslystne ulver som ikke har empati for andre dyr

Anonymkode: 940c1...4c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første ble ulven avlivet, det er IKKE normalt at de er så nærgående, for det andre ble ikke rådyret pint med annet overlegg enn at ulven skulle spise det. 

Mtp hvor mye storvilt ulven tar, skal vi være glad for at vi har den. 

Anonymkode: ea0ec...e77

Dette ser ut som en ulv som får nok å spise. Det er spesielt at et rovdyr ikke går etter nakket på byttet og avliver det med en gang. Rådyret puster jo hele tiden. Ulv som havner innenfor sauegjerde klikker og dreper alle sauene, det er ikke for å spise dem. De naturlige jaktområdene er store slik at det naturlig er vanskeligere for ulven å fange byttet. 

Anonymkode: 3a340...466

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Kansje du skal lese deg opp på ulvens historie i Norge?, er det dyr som ikke hører hjemme i Norsk fauna så er det sauen som er ødelagt av avl. Man må være rimelig "kort" i toppen for å slippe næringsgrunnlaget sitt ut i skauen uten tilsyn.

Anonymkode: c9c13...505

Godt du ikke er sauebonde, du hadde vel låst de stakkars dyra inne hele året.

Anonymkode: 8d312...3c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at dyr holdes i bås hele livet før de blir slaktet for at du skal spise de syntes du er greit ? 

 

Anonymkode: 97f1d...48f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dødningehode
1 time siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Fy faen, blir så jævla provosert over at den jævla ulven kan herje fritt, hver jævla ulv skulle vert skutt! Hvordan i helvete kan noen støtte noe slikt som dette? Hvorfor er det bare ulven som skal ha rett til å leve og ikke det stakkars rådyret? 

Tenk hvor mange dyreliv man kunne spart med å bli kvitt den hersens ulven! Hvis de (få...) ulvene som er i Skandinavia blitt skutt og drept så hadde det reddet vanvittige mengder med liv og ikke minst masse pining. 

Er denne virkelig ulven vill?? Skulle tro det var et kjæledyr slik den er mitt i et boligfelt... 

Hadde jeg vært den som filmet hadde jeg hentet våpenet mitt og skutt det stakkars rådyret som lå der å ble pint. Det hadde også vært jævla vanskelig å ikke skyte den jævla ulven også, men det får myndighetene selv gjøre...

Ulven gjør alt til et eneste stort helvete, de er nok fylt av satan!!!

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2019/01/29/195496725/tobias-filmet-blodig-ulv-fra-stuevinduet-vi-turte-ikke-ga-ut&ved=2ahUKEwjy687I4ZPgAhUlhaYKHTYwDUIQxfQBMAB6BAgBEAQ&usg=AOvVaw2aGX9XYbjZrt9HJvbcl4B5

Tror du på noe sånt som en behagelig død for et rådyr? Tror du de pakker kofferten og reiser til Sveits for å oppsøke klinikker med aktiv dødshjelp når kreften i rævva har spredd seg gjennom magen og helt ned til hovene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Chablis said:

Musa og rådyret kjenner akkurat like mye frykt og smerte.  

 🤣

Men det er ikke så farlig med rådyret sin rives i hjel, ikke sant? Nei, det er ulven vi må ha omsorg for!

Anonymkode: 8d312...3c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, TS, her er det du mener:

Et rovdyr dreper et annet dyr for mat = lystmorder som må drepes.

Hvem skal drepe dette rovdyret, og hvorfor? Mennesker skal drepe rovdyret, fordi det vil.

Dreper mennesket rovdyret for mat? Nei, mennesket dreper fordi det vil drepe.

Dette er det du mener, så da spør jeg om hvem er det egentlig som er lystmorderen her?

Anonymkode: 2e56b...9ba

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Chablis skrev:

Mennesket dreper MYE mer dyr eIInn ulven. 

Og våre metoder er lang i fra humane verden over. 

Skal vi drepe de også? 

Der tok du ordene ut av munnen min. Mennesker gjør langt verre ting. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, ulver er lystmordere, i likhet med mange andre rovdyr(deriblant katter). Det er ikke et argument for å fjerne store rovdyr fra det norske økosystemet. Nei, jeg har ingen tro på at bøndene vil gi seg om vi ikke har en eneste ulv igjen: Da vil antakelig jerv, gaupe og bjørn bli de nye rovdyrene som skal bort. Fornøyde blir de neppe før planteeterne før overbeitet skoger og marker i dette landet...At vi faktisk trenger rovdyr i et økosystem, bryr ikke disse menneskene seg om.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og TS, siden du gir deg ut for å være så opptatt av rådyrets velferd og starter tråd på KG om én ulv, så forventer jeg et tilsvarende engasjement når det gjelder det virkelig store omfang av lidelser rådyr blir påført:

116838288_Screenshot_2019-01-292018-08-30.png.4d5326f0edd02a205809cdc4be5ade3c.png

https://www.ssb.no/jord-skog-jakt-og-fiskeri/statistikker/hjortavg/aar/2018-08-30

Anonymkode: 2e56b...9ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker er kjipe, derfor må vi ha mest mulig ulv.

Anonymkode: 8d312...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Elg/rådyr og mus kan på ingen måte sammenlignes, rådyr kjenner mye mer smerte og har mye mer forståelse enn det en mus har 

Vil du at jeg skal filme katten min neste gang den fanger en mus? Er ingen tvil om at musen kjenner smerte og frykt i hvert fall. Katten kan dessuten holde på nesten i det uendelige. Hadde hun fått velge hadde hun skadet musen nok til at den ikke kunne rømme særlig langt, tatt seg pauser når det ble kjedelig og så fortsatt etter en stund, om og om igjen.

 Stort sett er det jeg som må drepe musen om jeg får tak i den, slik at den ikke skal pines. Er det en vanlig mus hender det at hun spiser den til slutt, er det en spissmus (som de ikke spiser), bare leker hun med den til hun er lei og lar den ligge der. Har flere ganger funnet nesten-døde spissmus på trappen, som hun har forlatt for å gå inn og spise. Herlige dyr, de kattene! 😉 

 

Anonymkode: 03cdf...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du at jeg skal filme katten min neste gang den fanger en mus? Er ingen tvil om at musen kjenner smerte og frykt i hvert fall. Katten kan dessuten holde på nesten i det uendelige. Hadde hun fått velge hadde hun skadet musen nok til at den ikke kunne rømme særlig langt, tatt seg pauser når det ble kjedelig og så fortsatt etter en stund, om og om igjen.

 Stort sett er det jeg som må drepe musen om jeg får tak i den, slik at den ikke skal pines. Er det en vanlig mus hender det at hun spiser den til slutt, er det en spissmus (som de ikke spiser), bare leker hun med den til hun er lei og lar den ligge der. Har flere ganger funnet nesten-døde spissmus på trappen, som hun har forlatt for å gå inn og spise. Herlige dyr, de kattene! 😉 

 

Anonymkode: 03cdf...79b

Sånn behandling får de av hunden min også. De er jo ikke ordentlig sultne. De spiser pellets og bruker musene til å leke med. Akkurat som denne ulven bare leker med byttet, fordi den antageligvis har rik tilgang på mat og ikke er sulten.

Anonymkode: 3a340...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...