Gå til innhold

Ønsker å reise på helt alene til Maldivene!Men hotell prisen er skremmende.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jesus Christ. Det billigste ressort hotellet ligger på  3300,- per natt. Hva faen?  Jeg er singel og har penger liksom, men kan ikke betale så mye. Noe erfaringer herfra? Noen som har vært i Maldivene før ? Hvor mye måtte du ut med for hotellet? Noe tips til et rimelig og bra sted å bo?

Anonymkode: 30e12...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jesus Christ. Det billigste ressort hotellet ligger på  3300,- per natt. Hva faen?  Jeg er singel og har penger liksom, men kan ikke betale så mye. Noe erfaringer herfra? Noen som har vært i Maldivene før ? Hvor mye måtte du ut med for hotellet? Noe tips til et rimelig og bra sted å bo?

Anonymkode: 30e12...8cb

Maldivene er dyrt og mesteparten er luksusriøst, kommer ann på sesong når du reiser og belegg på de forksjellige hotellene. Noen steder er mer populære enn andre også. Vi betalte mer enn 3300 pr.natt, men vet det kan finnes noe rimeligere, men vi brukte over 100 000 på fly og hotell for 2 uker. Gå inn på booking.com 

Anonymkode: 0b8f0...204

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropper du resort er det et utall hoteller som er drastisk mye billigere.

Anonymkode: 254f5...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maldivene er dyrt og mesteparten er luksusriøst, kommer ann på sesong når du reiser og belegg på de forksjellige hotellene. Noen steder er mer populære enn andre også. Vi betalte mer enn 3300 pr.natt, men vet det kan finnes noe rimeligere, men vi brukte over 100 000 på fly og hotell for 2 uker. Gå inn på booking.com 

Anonymkode: 0b8f0...204

Synes du at det var verdt pengene? Helt ærlig. 

Anonymkode: 30e12...8cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dropper du resort er det et utall hoteller som er drastisk mye billigere.

Er det i det hele tatt vanlige hoteller på Maldivene? Ja kanskje i Male, men ellers så er det vel slik at utenlandske turister ikke har tilgang til stort sett andre steder enn ferieøyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Kjetil E said:

Er det i det hele tatt vanlige hoteller på Maldivene? Ja kanskje i Male, men ellers så er det vel slik at utenlandske turister ikke har tilgang til stort sett andre steder enn ferieøyene.

Jeg vet ikke hvor det er mest prestisje å være, jeg ser bare at det kommer opp en mengde treff når jeg søker på hotels.com.

Anonymkode: 254f5...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Resort i Maldivene er herlig når du er på bryllupsreise eller en ekstra spesiell kjærlighetsferie. Som singel finnes det tusen andre steder (som kanskje er minst like fine) som jeg heller ville dratt til. Ikke verdt det spør du meg.

Anonymkode: 37397...46d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvor det er mest prestisje å være, jeg ser bare at det kommer opp en mengde treff når jeg søker på hotels.com.

Anonymkode: 254f5...79b

Nei vet ikke selv, har aldri vært der. Men leste en artikkel i høst om at Maldivene var veldig lukket og at turistene ble henvist til rene turistøyer, såkalte resorter. Men mulig det er vanlige hoteller også turister kan bruke i hovedstaden Male.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor Maldivene? Der vil du jo stort sett møte par, mange på bryllupsreise, kjærlighetstur osv.. Noe av sjarmen med å reise alene er jo å møte andre, få nye bekjentskaper. Maldivene er vakkert, men litt kjedelig om du ikke bare skal ligge å slikke sol og se på utsikten. Har du vurdert andre steder?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mauritius er lignende mtp sjø og strand, men med litt flere muligheter. Sjekk også ut Seychellene!

Anonymkode: e9b3d...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maldivene ser magisk ut, men det er jo også kjent som en veldig dyr plass å dra til. Jeg er sikker på at man kan finne mange andre flotte steder, som koster en brøkdel av prisen. For meg har jeg hvertfall konkludert med at Maldivene ikke er verdt det, på grunn av prisen. 

Anonymkode: bb961...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til Bali heller, mye morsommere land å reise alene til! Masse folk som reiser alene overalt, du kan bo VELDIG fint veldig rimelig, og det er mange nydelige steder å dra. Giliøyene, Lombok, Nusa Penida, Uluwatu ++. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, deedee_ skrev:

Dra til Bali heller, mye morsommere land å reise alene til! Masse folk som reiser alene overalt, du kan bo VELDIG fint veldig rimelig, og det er mange nydelige steder å dra. Giliøyene, Lombok, Nusa Penida, Uluwatu ++. 

Men atte... Bali er ikke et land! 

Ellers enig i at det er fint å se på øyene i Indonesia rundt Bali. 

Anonymkode: ae9a2...67b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ønsker du å reise til et land med Sharia-lover? Ville valgt Seychellene i stedet.

Anonymkode: 4c546...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Det har jeg ikke vært, men det er mange lokale øyer med veldig billig overnatting, som fra 50 EUR per natt for en enkelt reisende.
Kanskje det er et godt alternativ for en backpacker. Jeg fant et innlegg om det, kanskje du vil være interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro på gruppereise til Maldivene i ni dager. Alle de andre reiste alene og man fikk derfor mye egentid. 
betalte litt under 17000 for hotell frokost båtturer og flybilletter. 
hadde jeg reist alene hadde jeg måttet ligge i telt. 

Anonymkode: 4cde8...7ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke vært på Maldivene selv, men det jeg har hørt av andre er at det er en typisk kjæreste/pardestinasjon. Hvis det er sol, bad og eksotisk natur du er ute etter klarer du å finne både rimeligere og morsommere steder. Feks Bali, som noen andre her nevnte. Eller hva med Thailand? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maldivene er fantastisk. Men kun for par og familier. Drar du dit alene vil du føle deg som en rar Viggo venneløs. Kjærlighetsparene vil naturligvis holde seg for seg selv. En utenforstående singel person er bare brudd på idyllen. 

Anonymkode: 4d0e3...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Maldivene er fantastisk. Men kun for par og familier. Drar du dit alene vil du føle deg som en rar Viggo venneløs. Kjærlighetsparene vil naturligvis holde seg for seg selv. En utenforstående singel person er bare brudd på idyllen. 

Anonymkode: 4d0e3...2ef

Uff. 

Anonymkode: ae9a2...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Maafushi har de hoteller. Bodde på ett som umulig kan ha vært særlig dyrt. ( gruppereise). Har forresten aldri fått så dårlig mat som på Maldivene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...