Gå til innhold

Hvorfor følge en blogger eller influencer på sosiale medier når man iriterer seg over hva som blir gjort?


Gjest Carina Maria

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria

Det var derfor jeg valgte og slette meg som følger av Anne Britt, Anna R og Sophie Elise fordi jeg orket ikke det de la ut på sosiale medier og da slipper jeg og iriitere meg over alt dem legger ut og sitte og diskutere dem på et diskusjons forum :) Jeg får nok når dem er så useriøse som det Anna R var naken stuntet hennes gjorde at jeg slettet henne rett etterpå. Det er forståelig at folk følgr med for dem lurer på hva kommer til og skje nå. Alle sier vi at vi ikke leser se og hør men alle leser det på vente rommet hos tann legen 😄 

Jeg har aldri hørt om Gro Ottesen og Mr Christian og det er like greit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carina Maria
3 timer siden, Macro skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor folk følger desse personene i det hele tatt. Det må være ufattelig lite som skjer i eget liv. Om det virkelig er noe som skjer med med bloggerene står det jo i avisene uansett😋

Jeg følger noen influencere på sosiale medier og dem influencerne har en ting felles og det er at dem gir av seg selv enten alene som influencer eller i grupper med andre for eksempel snap chat gruppe sammen andre. Dem influencerne kan jeg gå inn og diskutere på tråd på rampe lyset. 

Dem influencere jeg ikke følger orker jeg knapt og engasjere meg i på tråder på rampe lyset fordi jeg slettet dem fordi dem var kjedelige og følge og da er det litt dobbelt moralistisk engasjere seg så mye 

Det kommer frem at mange følger med dem for og iritere seg så løper de inn på tråder på rampe lyset og skriver ut sin iritasjon over den influenceren. Ta for eksempel en influencer som lot hundene ligge sammen en baby i senga og den episoden ble det stor stå hei av og i følge dem som var kritisk det dette mente at det var mishandling av babyen. Hadde dem ikke fulgt den influencern på sosiale medier hadde dem ikke fått med seg dette og trengt og iritere seg over det. 

Merkelig fenomen dette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det var derfor jeg valgte og slette meg som følger av Anne Britt, Anna R og Sophie Elise fordi jeg orket ikke det de la ut på sosiale medier og da slipper jeg og iriitere meg over alt dem legger ut og sitte og diskutere dem på et diskusjons forum :) Jeg får nok når dem er så useriøse som det Anna R var naken stuntet hennes gjorde at jeg slettet henne rett etterpå. Det er forståelig at folk følgr med for dem lurer på hva kommer til og skje nå. Alle sier vi at vi ikke leser se og hør men alle leser det på vente rommet hos tann legen 😄 

Jeg har aldri hørt om Gro Ottesen og Mr Christian og det er like greit :) 

Se på alle klikka AR fikk inn på bloggen sin med naken stuntene sine..og se på hva oppmerksomhet dette fikk i media? Det forteller at folk ikke klarer å la være å se når det er så galt som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yng Plyng

Det jeg ikke forstår er at de selverklærte 'forsvarerne' tror at de skal skrive et usaklig innlegg så skal alle andre si seg enig og endre mening, og det gjerne uten at de forstår hva kritikken ege tlig går ut på. Jeg fascinerer meg mer over at slike orker å delta på ramlelys en de som faktisk skjønner hva det blir snakket om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Yng Plyng skrev:

Det jeg ikke forstår er at de selverklærte 'forsvarerne' tror at de skal skrive et usaklig innlegg så skal alle andre si seg enig og endre mening, og det gjerne uten at de forstår hva kritikken ege tlig går ut på. Jeg fascinerer meg mer over at slike orker å delta på ramlelys en de som faktisk skjønner hva det blir snakket om. 

Hold deg til temaet på tråden og ikke kom og ødelegg tråden 🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 time siden, Sjokka skrev:

Se på alle klikka AR fikk inn på bloggen sin med naken stuntene sine..og se på hva oppmerksomhet dette fikk i media? Det forteller at folk ikke klarer å la være å se når det er så galt som det er.

Desverre ja det er klikk i ordets verste forstand men jeg hadde ikke reagert viss hun ikke hadde hatt barn for hun skal vere et forbilde for sine barn og hun er et forbilde for yngre jenter hun også på samme måte som Sophie Elise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Yng Plyng
2 minutter siden, Carina Maria skrev:

Hold deg til temaet på tråden og ikke kom og ødelegg tråden 🤬

Dette er et diskusjonsforum og jeg svarer på tråden, problemet ditt er tydeligvis at du tror du kan styre hva som skal skrives her inne. Så lenge du ikke er admin kan du dessverre ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

Føger ikke en eneste blogger , men det som irriterer meg grønn er at de store tabloidene frigjør såpass mye spalteplass. VG er en versting her synes jeg og det samme med Nettavisen og Dagbladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yng Plyng
Akkurat nå, Ms. Daisy skrev:

Føger ikke en eneste blogger , men det som irriterer meg grønn er at de store tabloidene frigjør såpass mye spalteplass. VG er en versting her synes jeg og det samme med Nettavisen og Dagbladet.

De er, som bloggerene, kun opptatte av å tjene penger. Jeg synes det er et sunnhetstegn at folk reagerer og bruker rampelyset her inne til å vise det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at noen klarer bli så irritert over en blogg uansett jeg. De gangene jeg dumper innom en blogg, så tenker jeg uff for et liv de har. De velger utlevere seg selv og deres liv, syns bare det er tragiskkomisk Men men så mye elendighet rundt om, så klarer jeg ikke irritere meg over en rosablogger. Fritt å blogge, fritt å lese blogg. Så er det min jobb som mor å forklare hvordan en blogg funker for mine barn, ang redigering, reklame, bruk av barn osv. Kritikk av bloggere er bare rett og rimelig, når de gjør noe galt. Men de som irriterer seg over alt med en blogger og alt bloggeren gjør, de burde slutte lese den. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Føger ikke en eneste blogger , men det som irriterer meg grønn er at de store tabloidene frigjør såpass mye spalteplass. VG er en versting her synes jeg og det samme med Nettavisen og Dagbladet.

Det er jeg enig i. Jeg følger bloggere som gir av seg selv og som gir meg noe som leser men dem er lankt fra rosa bloggere og mamma bloggere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
6 minutter siden, morhjertegod skrev:

Jeg skjønner ikke at noen klarer bli så irritert over en blogg uansett jeg. De gangene jeg dumper innom en blogg, så tenker jeg uff for et liv de har. De velger utlevere seg selv og deres liv, syns bare det er tragiskkomisk Men men så mye elendighet rundt om, så klarer jeg ikke irritere meg over en rosablogger. Fritt å blogge, fritt å lese blogg. Så er det min jobb som mor å forklare hvordan en blogg funker for mine barn, ang redigering, reklame, bruk av barn osv. Kritikk av bloggere er bare rett og rimelig, når de gjør noe galt. Men de som irriterer seg over alt med en blogger og alt bloggeren gjør, de burde slutte lese den. 

Det skjønner ikke jeg heller men jeg må si jeg følger mange bloggere men dem bloggerne jeg følger er bloggere som langt fra er på noen topp liste og dem gir av seg selv på bloggen og inspirerer på ulike vis :) 

Det skinner gjennom mange av trådene at mange følger med bloggere og influencere bare for og slenge fra seg negative komentarer om bloggeren eller influenceren. Selvsagt skal bloggere få kritikk som mamma bloggerne som eksponerer barna sine og som Sophie Elise som er et forbilde for mange unge jenter at hun fremmer en falskt kropps bilde på det og vere perfekt og når bloggerne  eller influencerne har så mange yngre lesere som det Sophie Ellse har er det et samfunnsansvar man har for og fortelle dem yngre at det er ikke slik verden fungerer. 

Dem som iriterer seg over bloggere at dem skriver her på rampe lyset skinner igjennom godt uten at dem vet det selv og dem burde slette seg som følgere i stedet for og la seg iritere over det minste lille ting bloggern gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
41 minutter siden, Yng Plyng skrev:

Det jeg ikke forstår er at de selverklærte 'forsvarerne' tror at de skal skrive et usaklig innlegg så skal alle andre si seg enig og endre mening, og det gjerne uten at de forstår hva kritikken ege tlig går ut på. Jeg fascinerer meg mer over at slike orker å delta på ramlelys en de som faktisk skjønner hva det blir snakket om. 

Det jeg ikke forstår er når en fersk og ny bruker plutselig kommer inn på tråden og lager kvalme og provoserer og det fasinerer meg at visse brukere ikke har hørt snakk om respekt for andres meninger men hyler som ulver at noen har et positivt syn på en blogger som andre ikke har noe til overs for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
6 timer siden, Trollmora skrev:

Noen av oss har barn og ungdom som lar seg påvirke av bla annet kroppspress - noen av influencerne følger jeg ikke av egen vilje, men fordi min tenåringsdatter følger og jeg vil se hva hun blir påvirket av.

At de redigere bilder,poserer lettkledd og regelrett lyver (sier en ting - gjør noe helt annet) er ikke greit. Ergo en tråd hvor jeg kan fange opp input fra andre som ikke bare forsvarer for å forsvare som deg selv, men få diskutert med andre voksne mennersker og høre deres synspunkter.

Det forstår jeg men nå er det forskjell på det en blogger eller influencer i 20 årene legger ut på sosiale medier og en blogger influencer i 30 årene deler på sosiale medier og dem når to forskjellige alders grupper. Dem fleste yngre jenter ville nok valgt og følge den bloggeren eller influenceren på sosial medier og har lettere og bli påvirket av den mens en blogger eller influencer i 30 årene når ut til eldre følgre og når man er eldre følger av en eldre influencer eller blogger vet man selv hvor grensen går. Jeg er i 30 årene og jeg lar meg ikke påvirke av hva en blogger eller influencer gjør på sosiale medier. 

Du har et valg om du vil følge dem bloggerne eller ikke og viss en blogger eller influencer gjør det iritert velger du selv om du gidder og følge bloggern eller influenceren i stedet for og rakke ned på bloggere eller influenvere på rampe lyset unødvenig og skjule deg bak påvirknings kraft og kropps press. Jeg hadde skjønt det om det gjaldt Sophie Elise men ikke en blogger godt opp i 30 årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
6 timer siden, J.. skrev:

Hva med å ta til deg ditt eget råd?

Du er ganske aktiv i bloggtrådene selv.

Da kan jeg fortelle deg så mye at jeg valgte og slette meg som følger av Sophie Elise, Anna R og Anne Brith på sosiale medier og jeg er mindre med på dem trådene nå enn jeg var for jeg har ikke noe og bidra med der siden jeg ikke følger og jeg hadde to valg og det var enten og iritere meg over dem på sosiale medier eller og slette meg og jeg valgte og slette meg. 

Jeg følger 4 bloggere og influencere og dem er influencere som gir av seg selv og dem er inspirerende til oss følgere og dem kan jeg diskutere på tråder fordi dem har jeg grunnlag og si noe om. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
10 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det forstår jeg men nå er det forskjell på det en blogger eller influencer i 20 årene legger ut på sosiale medier og en blogger influencer i 30 årene deler på sosiale medier og dem når to forskjellige alders grupper. Dem fleste yngre jenter ville nok valgt og følge den bloggeren eller influenceren på sosial medier og har lettere og bli påvirket av den mens en blogger eller influencer i 30 årene når ut til eldre følgre og når man er eldre følger av en eldre influencer eller blogger vet man selv hvor grensen går. Jeg er i 30 årene og jeg lar meg ikke påvirke av hva en blogger eller influencer gjør på sosiale medier. 

Du har et valg om du vil følge dem bloggerne eller ikke og viss en blogger eller influencer gjør det iritert velger du selv om du gidder og følge bloggern eller influenceren i stedet for og rakke ned på bloggere eller influenvere på rampe lyset unødvenig og skjule deg bak påvirknings kraft og kropps press. Jeg hadde skjønt det om det gjaldt Sophie Elise men ikke en blogger godt opp i 30 årene. 

Dette svaret gir ingen mening ut ifra det som er sitert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Macro skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor folk følger desse personene i det hele tatt. Det må være ufattelig lite som skjer i eget liv. Om det virkelig er noe som skjer med med bloggerene står det jo i avisene uansett😋

Det er nettopp det, at de får plass og en stemme i media. Det synes jeg er problematisk da de ytterst sjelden har noe å berike samfunnsdebatten med. 

 

Til opplysning så følger jeg ingen bloggere eller såkallede influencere i noen SoMe. 

 

(Usant, jeg følger Helsesista og Funky. Det gjør jeg, og den dagen de plager meg avfølger jeg med en gang.) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, MissCortado skrev:

Det er nettopp det, at de får plass og en stemme i media. Det synes jeg er problematisk da de ytterst sjelden har noe å berike samfunnsdebatten med. 

 

Til opplysning så følger jeg ingen bloggere eller såkallede influencere i noen SoMe. 

 

(Usant, jeg følger Helsesista og Funky. Det gjør jeg, og den dagen de plager meg avfølger jeg med en gang.) 

Bra svar. Det var derfor jeg sluttet og følge Anna R, Sophie Elise og Anne Brith for dem gav meg ikke noe og i stedet for og iritere meg over og gi dem oppmerksomhet i tråder på rampe lyset valgte jeg og slette dem. Valget var mitt eget. 

 Nå følger jeg influencere som er motiverende og inspirerende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...