Gå til innhold

Publikum rettsak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å være publikum i en rettsak. Har ikkje gjort dette før, og lurer på om det er innafor å komme som publikum bare for nysgjerrighetens skyld? Hvordan vet jeg om en rettsak er åpen for publikum? Er det slik at dersom partene ikke er oppgitt med navn i oversikten over kommende saker så betyr dette at saken er lukket for publikum? 

Takk for svar :)

Anonymkode: c42bb...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst til å være publikum i en rettsak. Har ikkje gjort dette før, og lurer på om det er innafor å komme som publikum bare for nysgjerrighetens skyld? Hvordan vet jeg om en rettsak er åpen for publikum? Er det slik at dersom partene ikke er oppgitt med navn i oversikten over kommende saker så betyr dette at saken er lukket for publikum? 

Takk for svar :)

Anonymkode: c42bb...46d

Om en rettsak er åpen eller lukket står både på nettsidene der rettssaker offentliggjøres, på tavlene i rettsbygningen og på lyset ved døren inn til rettssalene. 

Nyskjerrige folk bør holde seg til saker av offentlig betydning. Å være part i en rettssak er en stor belastning for de innvolverte. At rettsalen må lukkes fordi nyskjerrige kommer for å overhøre blir en enkstra belastning de nyskjerrige bør være snille å ta hensyn til.

Anonymkode: 73010...141

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...