Gå til innhold

Å gå inn i andres ''liv''.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trådtittelen er kanskje noe merkelig, men det er nok selve tråden også.
Jeg opplever innimellom at jeg kan ''gå inn i andres liv''. Dette skjer f.eks når jeg sitter i bil og ser folk på gata, møter møtende biler osv. Da får jeg en slags fornemmelse av hvordan den personen har det i livet sitt, hvordan den bor osv... At den bilen vi nettopp møtte skal hjem, og de bor i en leilighet f.eks, og at jeg da ser dette igjennom en av personenes øyne og kjenner på den personens følelser 😅
Noen ganger når jeg ser eldre, får jeg en sånn skikkelig trist følelse i hele kroppen.
Det er ikke med alle folk det ''funker'', men med ganske mange.
Litt vanskelig å forklare, men er det noen andre som kjenner seg igjen?

Okei, dette høres jo bare helt fjernt ut. Er nok derfor jeg heller aldri har fortalt dette til noen, høres jo helt gal ut 🤪😂

Anonymkode: 83355...8a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du ikke høres gal ut. 

Har du hatt mye rett i det du har sett? 

Fått bevist at den ene personen du så gjorde som du trodde? 

Syntes dette var spennende jeg! 

Kan du fortelle mer? 

Anonymkode: 734ec...f39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan plukke opp mye om personer bare ved å se på dem, om man vet hva man skal se etter. Man kan for eks ofte se på mennesker om de har syke, har smerter, er deprimerte, er selvbevisste utover normalt, er nervøse osv. I ditt tilfelle plukker du kanskje opp noen av disse signalene underbevisst, eller du innbiller deg at mennesker som ser sånn ut, går sånn osv sikkert har det slik eller sånn i livene sine. 

Man har studier der man ser at mennesker oftere enn flaks kan se at noen er syke, og det utvikles algortitmer for at datamaskiner skulle kunne se på menneskers utseende hvilke genetiske sykdommer de har. Det er mulig å se mye på et menneske om man trener seg opp på å gjenkjenne og forstå det man ser. https://arstechnica.com/science/2019/01/ai-facial-recognition-can-be-used-to-make-diagnoses-not-just-id-stalkers/

Er alltid artig når trender og mønstre man har plukket opp tidligere i livet viser seg å stemme overens med forskning

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare tull. Du fantaserer, rett og slett. Ingenting trenger å stemme. Kanskje gjetter fantasien din rett på 10%, det vet ingen.

Det er helt normalt å forestille seg hvordan andre mennesker har det i sine liv når man sitter og ser på en folkemengde f.eks, og filosoferer litt for seg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen ts!😀 Men kan det være at du føler en slags omsorg? Den vonde følelsen du beskriver, kan jeg relatere meg veldig til. Samtidig er det jo viktig å ha i minnet, at det du tolker/tror, kan være helt feil. For eksempel så kan jeg få kjempe vondt inne i meg når jeg går forbi en fremmed som "ser ut som har det vondt". Men jeg aner jo egentlig ikke om det stemmer. Kan ta helt feil. Har vel egentlig konkludert at det kanskje kommer av at jeg føler en stor omsorg for mennesker selv om jeg ikke kjenner dem eller aner hvem de er. 

Anonymkode: 87971...0af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du ikke høres gal ut. 

Har du hatt mye rett i det du har sett? 

Fått bevist at den ene personen du så gjorde som du trodde? 

Syntes dette var spennende jeg! 

Kan du fortelle mer? 

Anonymkode: 734ec...f39

Nei, jeg aner jo ikke om det jeg ''ser/føler'' er riktig. Aner jo ikke hvem de personene er, og har ikke planer om å stalke noen 😂

1 time siden, magikeren skrev:

Man kan plukke opp mye om personer bare ved å se på dem, om man vet hva man skal se etter. Man kan for eks ofte se på mennesker om de har syke, har smerter, er deprimerte, er selvbevisste utover normalt, er nervøse osv. I ditt tilfelle plukker du kanskje opp noen av disse signalene underbevisst, eller du innbiller deg at mennesker som ser sånn ut, går sånn osv sikkert har det slik eller sånn i livene sine. 

Man har studier der man ser at mennesker oftere enn flaks kan se at noen er syke, og det utvikles algortitmer for at datamaskiner skulle kunne se på menneskers utseende hvilke genetiske sykdommer de har. Det er mulig å se mye på et menneske om man trener seg opp på å gjenkjenne og forstå det man ser. https://arstechnica.com/science/2019/01/ai-facial-recognition-can-be-used-to-make-diagnoses-not-just-id-stalkers/

Er alltid artig når trender og mønstre man har plukket opp tidligere i livet viser seg å stemme overens med forskning

Har jobbet i omsorgsyrke tidligere, så har kanskje plukket opp mye kroppspråk.

1 time siden, Million skrev:

Det er jo bare tull. Du fantaserer, rett og slett. Ingenting trenger å stemme. Kanskje gjetter fantasien din rett på 10%, det vet ingen.

Det er helt normalt å forestille seg hvordan andre mennesker har det i sine liv når man sitter og ser på en folkemengde f.eks, og filosoferer litt for seg selv.

Var vel egentlig det jeg lurte på, om det er normalt. Greia er bare at det ''ikke funker'' på alle folk, det som er litt snålt, at jeg ikke da greier å forestille meg hvordan hvem-som-helst har det.
Og nei, jeg tror ikke det er noe overnaturlige evner eller noe, bare fant ikke noe annet passende sted å poste innlegget 🙃

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner meg veldig igjen ts!😀 Men kan det være at du føler en slags omsorg? Den vonde følelsen du beskriver, kan jeg relatere meg veldig til. Samtidig er det jo viktig å ha i minnet, at det du tolker/tror, kan være helt feil. For eksempel så kan jeg få kjempe vondt inne i meg når jeg går forbi en fremmed som "ser ut som har det vondt". Men jeg aner jo egentlig ikke om det stemmer. Kan ta helt feil. Har vel egentlig konkludert at det kanskje kommer av at jeg føler en stor omsorg for mennesker selv om jeg ikke kjenner dem eller aner hvem de er. 

Anonymkode: 87971...0af

Ja, det kan være. Nei, jeg aner jo ikke om det jeg tenker og føler er riktig for den enkelte personen. Bare synes det er litt ''ekkelt'' innimellom. Har vel alltid hatt en livlig fantasi, så har også sikkert en sammenheng 😂

Anonymkode: 83355...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente ikke at du skulle stalke noen eller om du hadde gjort det. 

Det finnes overnaturlige krefter. Det er ikke bare i film. 

Anonymkode: 734ec...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trådtittelen er kanskje noe merkelig, men det er nok selve tråden også.
Jeg opplever innimellom at jeg kan ''gå inn i andres liv''. Dette skjer f.eks når jeg sitter i bil og ser folk på gata, møter møtende biler osv. Da får jeg en slags fornemmelse av hvordan den personen har det i livet sitt, hvordan den bor osv... At den bilen vi nettopp møtte skal hjem, og de bor i en leilighet f.eks, og at jeg da ser dette igjennom en av personenes øyne og kjenner på den personens følelser 😅
Noen ganger når jeg ser eldre, får jeg en sånn skikkelig trist følelse i hele kroppen.
Det er ikke med alle folk det ''funker'', men med ganske mange.
Litt vanskelig å forklare, men er det noen andre som kjenner seg igjen?

Okei, dette høres jo bare helt fjernt ut. Er nok derfor jeg heller aldri har fortalt dette til noen, høres jo helt gal ut 🤪😂

Anonymkode: 83355...8a0

Herregud har det sånn jeg og! Trodde nesten ingen andre følte det sånn her enn meg😅 Jeg har faktisk prøvd å forklare dette til venner og familie at jeg av og til føler jeg kan kjenne andres liv, eller ja "se" hvordan personlighet de har, hvordan de bor, hvem de er sammen med, hvordan de føler seg den dagen osv. Alle har bare ledd det bort så har følt jeg har virket rar. Har tenkt tanken på om jeg bare er mer spirituell e<enn andre eller noe i den duren..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente ikke at du skulle stalke noen eller om du hadde gjort det. 

Det finnes overnaturlige krefter. Det er ikke bare i film. 

Anonymkode: 734ec...f39

Nei nei, var heller ikke sånn ment 🙂Men dette er vilt fremmede folk, så sånn sett har jeg ingen forutsetninger for å vite om det jeg føler/ser stemmer.

1 time siden, mummitroll1 skrev:

Herregud har det sånn jeg og! Trodde nesten ingen andre følte det sånn her enn meg😅 Jeg har faktisk prøvd å forklare dette til venner og familie at jeg av og til føler jeg kan kjenne andres liv, eller ja "se" hvordan personlighet de har, hvordan de bor, hvem de er sammen med, hvordan de føler seg den dagen osv. Alle har bare ledd det bort så har følt jeg har virket rar. Har tenkt tanken på om jeg bare er mer spirituell e<enn andre eller noe i den duren..

Haha! Er derfor jeg ikke har fortalt om det til noen, folk synes vel at jeg er rar nok fra før😅 Samtidig som det på en måte er litt vanskelig å forklare, men da skjønner du hva jeg mener, så kan vi være ''rare'' sammen 🤪

Anonymkode: 83355...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei, var heller ikke sånn ment 🙂Men dette er vilt fremmede folk, så sånn sett har jeg ingen forutsetninger for å vite om det jeg føler/ser stemmer.

Haha! Er derfor jeg ikke har fortalt om det til noen, folk synes vel at jeg er rar nok fra før😅 Samtidig som det på en måte er litt vanskelig å forklare, men da skjønner du hva jeg mener, så kan vi være ''rare'' sammen 🤪

Anonymkode: 83355...8a0

Haha feel you! Digg å vite at jeg ikke er alene om det 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Kan det være at du er empath eller synsk? De kan enkelt "lese andre"
 

Anonymkode: eb8e9...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...