Gå til innhold

Snøkaoset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg har måkt snø til den store gullmedalje på jobb i hele natt.

Når jeg kom hjem tok jeg bare rennafart og kjørte over snøkanten foran carporten min og gikk rett inn og fyrte i peisen.

Prestere på jobb, slappe av hjemme....

Anonymkode: 1d056...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kan ikke si det. Bor i Oslo, og her blir det jo sånn at 20 cm snø lager litt kaos... Det skal ikke mer til enn en trailer med glatte dekk på tvers på Ring 3 så skaper det køer i hele området. Men i og med at snøen falt på en søndag virker det som folk er mer forberedt i alle fall :) Kaos vil jeg ikke kalle det, men en del forsinkelser og innstilte tog. Og de smarte lar bilen stå (det gjorde ikke naboen), som sperret veien vår mellom 7 og 8 i morges til stor glede for alle andre...

Anonymkode: e61b6...454

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi merker det indirekte, fordi vi har to naboer som har litt .... la oss kalle det panikk.... for snø.

Den ene må sørge for at oppkjørselen er snøfri til enhver tid, og kjører snøfreseren med en gang det er mer enn en halv cm snø der.  Det vil si at med litt vind, og et lett snøfall, må han frese minst en gang i timen.

Den andre tåler ikke at det ligger snø på egen eiendom, og måker all snø som har falt i hans hage over gjerdet til oss.  (Så må vi fjerne det for at hunden ikke skal bruke snøhaugene ved gjerdet som springbrett til å komme seg over til naboen)

Anonymkode: 02a87...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av vinden fikk jeg så vidt opp døren i dag.

Anonymkode: 6e8ff...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Vestfold og her har det snødd jevnt og trutt hele helga. Ikke kaos, men litt frustrasjon ifb brøyting av kommunen. Må måke innkjørselen en gang per dag, og før jobb i dag.

Anonymkode: 6af82...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, her måker vi flere ganger om dagen. Greit å holde litt unna. Så blir det ikke så tungt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mer snø i fjor.  Trur folk glemmer bort at snøen kommer.  Bare patetisk de som mener det her er snøslaps.  Bor på Østlandet. 

Anonymkode: d948d...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kaos ja. Vi har en svær gårdsplass og jeg har allerede frest to ganger i dag. Og pga at snøen er så pudder så blåser det i trynet mitt konstant når jeg freser. 

Blir nok to ganger til med fresing i dag. 

Anonymkode: a1a51...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Den andre tåler ikke at det ligger snø på egen eiendom, og måker all snø som har falt i hans hage over gjerdet til oss.  (Så må vi fjerne det for at hunden ikke skal bruke snøhaugene ved gjerdet som springbrett til å komme seg over til naboen)

Anonymkode: 02a87...28d

Så be han slutte med det og send snøen tilbake? 

Vi hadde en nyinnflyttet nabo som prøvde å bruke min innkjørsel som snødepot. Når jeg så det, så freste jeg snøen så nært utgangsdøra hans som jeg klarte, og han gjorde det aldri igjen. 

Drittlei av folk som bare måker dit det er lettest for dem, uten å tenke på at det går ut over andre. 

Anonymkode: a1a51...0f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mengden er vel ikke så stor.  Men det blåste. Så det la seg i faner på de mest upassende steder.  

Rundt bilene, og som en halvmeter høy og 3 meter brei "borg" foran porten.   :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Var mer snø i fjor.  Trur folk glemmer bort at snøen kommer.  Bare patetisk de som mener det her er snøslaps.  Bor på Østlandet. 

Anonymkode: d948d...427

Blir jo lett snøkaos når det kommer mye snø, selv om det har vært mye/mer snø tidligere år.

Anonymkode: 5168a...7df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2019 den 14.52, AnonymBruker skrev:

Var mer snø i fjor.  Trur folk glemmer bort at snøen kommer.  Bare patetisk de som mener det her er snøslaps.  Bor på Østlandet. 

Anonymkode: d948d...427

Tja, nå begynner jeg å få flashback til i fjor! 😭

Anonymkode: cae7b...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har brukt en halvtime på å få løs naboen sin bil i dag, så merker det en del ja. 
Men siden jeg ikke har behov for hverken bil eller kollektiv, så merker jeg det nok mindre enn mange andre. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke Oslo kommune bruke varmluft for å smelte snøen i gatene, i stedet for skyfling og brøytekanter der folk må parkere? 

Anonymkode: 9a0d6...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Kunne ikke Oslo kommune bruke varmluft for å smelte snøen i gatene, i stedet for skyfling og brøytekanter der folk må parkere? 

Anonymkode: 9a0d6...1a7

Jo, vi kunne sikkert få den billig fra Australia...

Anonymkode: 74898...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, men velger å la bilen stå (det er sjeldent noe problem da jeg uansett kjører lite.)

Anonymkode: f1eb2...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...