Gå til innhold

Norge skal redde hele verden på alle vis


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvordan lille Norge kan redde den jævla verden? Det er vist tydeligvis kun vi her i Norge som skader klimaet og alt annet, idiotene nede i millionbyer i Kina osv har ikke noe å si, de skader tydeligvis ingen ting....

 

FB_IMG_1548583787394.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lurt på det samme. Det blir ofte gitt inntrykk av at lille Norge kan løse på flyktningekriser, fattigdomsproblemet og klimakrisen, om vi bare sender tilstrekkelig med penger ut av landet...For ikke å snakke om hvor mye det vil bety for flyktningekrisen om vi tar inn tilstrekkelig med kvoteflyktninger til Norge...Det utgjør jo virkelig en stor forskjell for verdens flygninger om vi tar inn 5000 fremfor 3000...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Monica1968 skrev:

Jeg har lurt på det samme. Det blir ofte gitt inntrykk av at lille Norge kan løse på flyktningekriser, fattigdomsproblemet og klimakrisen, om vi bare sender tilstrekkelig med penger ut av landet...For ikke å snakke om hvor mye det vil bety for flyktningekrisen om vi tar inn tilstrekkelig med kvoteflyktninger til Norge...Det utgjør jo virkelig en stor forskjell for verdens flygninger om vi tar inn 5000 fremfor 3000...

Ja, det er så dumt og idiotisk så jeg ikke har ord for det engang. Politikerne og de som styrer her i landet har blitt fucked i hue og klarer ikke å tenke logisk

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er et ubetydelig land med et overdrevent selvbilde det er grunnen.

Anonymkode: 2a198...23c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått inntrykk av at noen av dem som snakker om miljøvern, flyktninger osv mener at vi skal redde hele verden. Selv om vi ikke kan det, er det ingen grunn til å gi blaffen og vente på at alle andre tar tak. Det er bare teit å si at det ikke hjelper å ta imot flyktninger fordi det finnes så mange av dem. Det er jo nettopp derfor vi bør prøve å hjelpe i det minste noen av dem. Vi har råd til å både ta imot en hel del flyktninger og å leve mer miljøvennlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, linsejesus skrev:

Jeg har aldri fått inntrykk av at noen av dem som snakker om miljøvern, flyktninger osv mener at vi skal redde hele verden. Selv om vi ikke kan det, er det ingen grunn til å gi blaffen og vente på at alle andre tar tak. Det er bare teit å si at det ikke hjelper å ta imot flyktninger fordi det finnes så mange av dem. Det er jo nettopp derfor vi bør prøve å hjelpe i det minste noen av dem. Vi har råd til å både ta imot en hel del flyktninger og å leve mer miljøvennlig.

Vi er rundt to milliarder mennesker i den velstående delen av verden. Den fattige delen av verden utgjør et sted mellom fem og seks milliarder mennesker, og de blir stadig flere. Norge skal nå ta inn 900 mennesker fra Kongo, hvilket er omtrent like mange som det blir født i løpet av to - tre timer i det nevnte landet. Det utgjør ingen forskjell for verdens fattigdom at vi tar inn flere mennesker som flykter fra «krig og nød», både fordi disse menneskene(særlig når begrepet «nød»blir er kriterie)utgjør minst en tredjedel av verdens befolkning(en milliard lever i ekstrem fattigdom, ytterligere en milliard lever for mellom en og to dollar dagen). Skal vi gjøre noe med fartigsoms - og flyktningekrisen, må vi ta inn helt andre tiltak: Det viktigste er prevensjon. I dag vokser folketallet i den tredje verden så raskt at å ta inn mennesker derifra for å redusere nød og fattigdom, blir som å velge å fjerne vannet som oversvømmer kjøkkenetgulvet, fremfor å skru av vannkranen som er årsaken til oversvømmelsen. Videre er det nødvendig å, i all hovedsak, hjelpe flyktninger og mennesker som lever i sult og nød, der de er. Oppholdstillatelse burde i hovedsak være midlertidig, og forbeholdt dem som ikke kan hjelpes i sine nærområder. Vi må også sette krav til å få se regnskap for hva bistandspengene går til. De burde naturligvis føre til oppbyggning av helsevesen, infrastruktur og utdanning, og slett ikke ende opp hos en korrupt diktator(eller til administrasjon av store organisasjoner).

Vedrørende klima, er det selvsagt i hovesak store land som Kina og USA som har betydning. Samtidig må veksten i verdens folketall stanses. Norge skal selvsagt ta sin del av ansvaret, men det vil ikke hjelpe at vi lever mer miljøvennlig, om ikke de overnevnte landene tar klimatrusselen på alvor. Og om vi blir 12 milliarder mennesker, hjelper det muligens ikke uansett hvilke tiltak vi setter inn. Det vil være ødeleggende på absolutt alle vis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ser jo vi at den store flukten fra Venezuela gir gerilja i Colombia sjansen til å rekurettere desperate mennesker som enten må brødfø seg selv eller egen familie. De lokker da med stabil inntekt, eller bruker tvang. Så hva skjer da? Jo, en økning i terrorister. Flyktningfattige Norge har ikke mye å stille opp mot om det blir mer terror, mer krig, mer ustabilitet. 

Så selv om Norge ikke tar imot flere, så vil flyktninger fortsatt gi ringvirkninger som kan nå oss her langt i nord. Tenk da hvordan det blir når klima forverres og millioner må flykte fordi det er for varmt å fortsette bo der de bor, samt at matproduksjonen daler dramatisk. 

Jeg vil i det minste ikke være den som forteller barnebarna mine at jeg gav faen i klima og verden fordi "alle andre gav faen". Jeg gjør det jeg kan og vet at jeg gjorde det jeg kunne, selv om jeg aldri tror det vil endre verden. Det handler om å gjøre det som er riktig, selv om "alle andre" gjør det som er feil. Noe vi egentlig skulle lært på barneskolen da mødrene våre sa at vi ikke kunne få godteri på tirsdag bare fordi "alle andre i klassen" fikk det. 

 

Anonymkode: baf3f...228

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Monica1968 said:

 Norge skal nå ta inn 900 mennesker fra Kongo, hvilket er omtrent like mange som det blir født i løpet av to - tre timer i det nevnte landet. Det utgjør ingen forskjell for verdens fattigdom at vi tar inn flere mennesker som flykter fra «krig og nød»

Det gjør en ganske stor forskjell for de 900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, linsejesus skrev:

Det gjør en ganske stor forskjell for de 900.

Og en ganske stor forskjell for Norge...Ettersom de fleste av dem trolig aldri vil komme i arbeid, og ende opp med å tilhøre den nye underklassen i Norge...Bestående av, i hovedsak, innvandrere fra ikke - vestlige land som hverken er i jobb, eller har intensjoner om å komme i jobb. I tillegg har de trolig et syn på spørsmål som demokrati, likestilling, homofili, ytringsfrihet og individets frihet som vil sjokkere de aller fleste av oss. For all del, det blir bra. Særlig fordi de 900 antakelig også får familiegjenforening, slik at de raskt blir 4500..,

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Monica1968 said:

Og en ganske stor forskjell for Norge...Ettersom de fleste av dem trolig aldri vil komme i arbeid, og ende opp med å tilhøre den nye underklassen i Norge...Bestående av, i hovedsak, innvandrere fra ikke - vestlige land som hverken er i jobb, eller har intensjoner om å komme i jobb. I tillegg har de trolig et syn på spørsmål som demokrati, likestilling, homofili, ytringsfrihet og individets frihet som vil sjokkere de aller fleste av oss. For all del, det blir bra. Særlig fordi de 900 antakelig også får familiegjenforening, slik at de raskt blir 4500..,

Jeg er ikke så sikker på at det stemmer at de fleste av dem ikke vil komme i arbeid osv, men det har du kanskje kilder på?

Selvsagt følger det mange problemer med å ta inn folk fra krigsområder og bedritne kulturer, men jeg synes ikke det er et godt argument for å ikke ta inn noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan spre holdninger som et foregangsland selv om landet er lite! Hvorfor skal verden bry seg i klima, hvis verdens rikeste land gir faen? 

Vi spør hvorfor vi skal endre oss når Stordalen ikke endrer sine vaner. Hvorfor gjelder ikke det samme for Norge?

 

Anonymkode: 38d47...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at jeg ser akkurat det samme for andre land i verden også.......så da er det vel ikke bare Norge da.......

Anonymkode: 7314b...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...