Gå til innhold

blivakker, blush osv, er det ekte produkter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De nye billigkjedene Normal og Loco selger også frisørshampoo billig. Som bl.a Redken. De ligger på ca. samme pris som disse nettbutikkene som er nevnt her i tråden. Og produktene er helt fine. Frisørsalonger priser seg snart ut.

Anonymkode: b3840...8e4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brunette89
15 timer siden, MissPierce skrev:

Noen link til noe ang hun som fikk syreskade i ansiktet? 

Dessverre dette er veldig mange år siden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunette89
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må man først vite hva man snakker om, og det er altså feil at kun frisører er autoriserte forhandlere. 

«Å ha litt vett i skallen» handler også om å forstå at salonger setter prisen høyt. At prisen ofte er lavere i nettbutikker er ikke merkelig eller mistenkelig, det sier heller noe om differansen på innkjøps- og utsalgspris i salonger. Og at nettbutikker ofte slipper en del av utgiftene ved å ha fysisk butikk, og dermed legger seg lavere i pris. 

Jeg har handlet kosmetikk på nett i mer enn 10 år, fra både utland og innland, og til tross for «jeg har hørt om noen som»-skrekkhistorier og advarsler fra frisører, så har jeg aldri hatt annet enn positive opplevelser. 

Anonymkode: c28ee...efa

Mitt poeng er , produkter som er kanskje halve prisen av ordinærpris, som lukter annerledes, føles annerledes osv burde man faktisk ta avstand fra . Ja man kan få ekte vare på nett uten å være autorisert forhandler, men da mister du som kunde kontroll på kvaliteten , hvor produktet kommer fra osv . I værste fall, fake produkter. 

Ikke tro dette ikke foregår , for bransjen for falske produkter er der .  

 

https://www.aftenposten.no/norge/i/qL6nz/--Risikosport-a-kjope-falske-produkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brunette89 skrev:

Mitt poeng er , produkter som er kanskje halve prisen av ordinærpris, som lukter annerledes, føles annerledes osv burde man faktisk ta avstand fra . Ja man kan få ekte vare på nett uten å være autorisert forhandler, men da mister du som kunde kontroll på kvaliteten , hvor produktet kommer fra osv . I værste fall, fake produkter. 

Ikke tro dette ikke foregår , for bransjen for falske produkter er der .  

 

https://www.aftenposten.no/norge/i/qL6nz/--Risikosport-a-kjope-falske-produkter

Jeg tror det heller er frisørsalonger som setter prisen kraftig opp på produktene for å tjene penger på dem, men selvsagt burde man være skeptisk når man kjøper noe fra en nettbutikk. Jeg sjekker for eksempel alltid reviews en butikk har fått, men tar også disse med en klype salt. Allikevel så synes jeg det er rart at store og anerkjente nettbutikker skulle drive og selge falske produkter til forbrukerne uten at dette er blitt oppdaget eller tatt tak i.

Anonymkode: c401c...435

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri merket noe forskjell når jeg har kjøpt fra nettet, hverken på lukt, konsistens eller resultat. 

Om det hadde vært falske eller dårlige produkter så hadde dette vært oppe i media for lenge siden, disse nettbutikkene har jo holdt på lenge nå.

Det er normalt å være skeptisk når noe plutselig kan selges så billig. Men jeg vil tro at salonger overpriser veldig, da de skal tjene godt på produktsalg. 

Anonymkode: a146e...25b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri merket noe forskjell når jeg har kjøpt fra nettet, hverken på lukt, konsistens eller resultat. 

Om det hadde vært falske eller dårlige produkter så hadde dette vært oppe i media for lenge siden, disse nettbutikkene har jo holdt på lenge nå.

Det er normalt å være skeptisk når noe plutselig kan selges så billig. Men jeg vil tro at salonger overpriser veldig, da de skal tjene godt på produktsalg. 

Anonymkode: a146e...25b

Hvis man kjøper inn i store kvanta, ikke har fysiske butikker så kan man selvsagt selge billigere. Ingenting muffins med det.

Anonymkode: 28c23...461

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisøren min tipset meg om å kjøpe på nettet 😅

Kjøper både sminke og hårprodukter på nett uten å ha opplevd noe rart med dem. Kjøpte for eksempel bare minerals foundation i en farge på nett og en annen farge på fredrik og Louisa, ingen forskjell på dem. 

Nettbutikker ja ha varene på et lager med noen få ansatte. Butikker har langt høyere kostnader og prisen blir derfor høyere. 

Mannen min jobber i en annen bransje i første importledd. Fra det de kjøper inn for til det butikkene selger for legges det på 70% prispåslag. 

Anonymkode: 3f60c...f70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veksler mellom frisøren og blivakker. Samme produkt, lukter likt og oppfører seg likt. Jeg bruker Sebastian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 16.20, Brunette89 skrev:

Mitt poeng er , produkter som er kanskje halve prisen av ordinærpris, som lukter annerledes, føles annerledes osv burde man faktisk ta avstand fra . Ja man kan få ekte vare på nett uten å være autorisert forhandler, men da mister du som kunde kontroll på kvaliteten , hvor produktet kommer fra osv . I værste fall, fake produkter. 

Ikke tro dette ikke foregår , for bransjen for falske produkter er der .  

 

https://www.aftenposten.no/norge/i/qL6nz/--Risikosport-a-kjope-falske-produkter

Er du ikke riktig vel bevart, menneske? Vi diskuterer hårprodukter og du kommer med en enkelt avisartikkel fra det Herrens år januar  2013 for å underbygge dine påstander om falske hårprodukter i 2019? Artikkelen snakker heller ikke om hårprodukter men om parfyme og hudpleieartikler. 

Linkingen din viser manglende skjøn og hele trådens argumentasjon fra din side faller på sin egen urimelighet. 

Hadde det vært risikosport å kjøpe produkter fra Norske nettbutikker seks år etter at artikkelenble skrevet, så hadde samtlige Norske nettbutikker for lengst vært saksøkt og dømt. Men ikke en eneste sak om falske produkter fra Norske nettbutikker har blitt reist for Norske domstoler. De falske produktene dine kommer fra helt andre markeder enn de nettbutikkene denne tråden har nevnt, hittil. 

Hvem er det som er bekymret i den linkede artikkelen din? Jo, dem som taper penger på at kunden handler på nette, nemlig frisørene. :daane:

Anonymkode: f7e5b...b4f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en sak om dette på TV 2 hjelper deg eller noe og da kom det frem at bli vakker selger varer som har gått ut på dato.

Anonymkode: d01a7...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2019 den 22.11, Brunette89 skrev:

jeg mener å huske at det var ganske mye storm rundt spesielt blivakker ang dette , da eieren av blivakker ble intervjuet på tv og nektet og svare på hvor produktene hans kom fra... det føler jeg blir litt shady ... 

Helt vanlig praksis å beskytte kilden sin, for å unngå sanksjoner fra produsent. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunette89
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke riktig vel bevart, menneske? Vi diskuterer hårprodukter og du kommer med en enkelt avisartikkel fra det Herrens år januar  2013 for å underbygge dine påstander om falske hårprodukter i 2019? Artikkelen snakker heller ikke om hårprodukter men om parfyme og hudpleieartikler. 

Linkingen din viser manglende skjøn og hele trådens argumentasjon fra din side faller på sin egen urimelighet. 

Hadde det vært risikosport å kjøpe produkter fra Norske nettbutikker seks år etter at artikkelenble skrevet, så hadde samtlige Norske nettbutikker for lengst vært saksøkt og dømt. Men ikke en eneste sak om falske produkter fra Norske nettbutikker har blitt reist for Norske domstoler. De falske produktene dine kommer fra helt andre markeder enn de nettbutikkene denne tråden har nevnt, hittil. 

Hvem er det som er bekymret i den linkede artikkelen din? Jo, dem som taper penger på at kunden handler på nette, nemlig frisørene. :daane:

Anonymkode: f7e5b...b4f

Åj!! Her traff vi en nerve ja ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ekte varer, men man MÅ sjekke batchnummer. Ofte er varene gamle og da blir konsistensen annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte at frisørene tjener penger på sjampo engang. Hvem kjøper ei 200 ml sjampoflaske til 250-300 kr?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Peonjenta skrev:

Kan ikke fatte at frisørene tjener penger på sjampo engang. Hvem kjøper ei 200 ml sjampoflaske til 250-300 kr?  

De som ikke har oppdaget eller klarer å handle via nettet, som tante og bestemor de lar seg overtale av frisøren til å kjøpe anbefalte produkter til overpris. Men disse er unnskyldt, de vet nemlig ikke bedre. Ja, også herremændene da, de har ikke tid til å diskutere eller å kjøpe shampoo på nettet. 

 

:opplyser:  Og forresten, hvor ble ts av? Har en annen bruker overtatt hennes rolle? 

Anonymkode: f7e5b...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som ikke har oppdaget eller klarer å handle via nettet, som tante og bestemor de lar seg overtale av frisøren til å kjøpe anbefalte produkter til overpris. Men disse er unnskyldt, de vet nemlig ikke bedre. Ja, også herremændene da, de har ikke tid til å diskutere eller å kjøpe shampoo på nettet. 

 

:opplyser:  Og forresten, hvor ble ts av? Har en annen bruker overtatt hennes rolle? 

Anonymkode: f7e5b...b4f

Mange av herremændene driter jo i pris også og vet sikkert ikke engang at det er enorm forskjell i pris på sjampo på Kiwi kontra i frisørsalongen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisøren vil påstå at produktene er falske men det er de slettes ikke. De er heller ikke gamle. Det er særdeles sjeldent man får kjøpt noe i salong som IKKE selges på nettet, iallefall når det kommer til skjønnhetsprodukter... Er vell noen merker som kan være vanskelig å få tak i på nettet her i Norge (f.eks Chanel). 

Anonymkode: 6398a...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peonjenta skrev:

Kan ikke fatte at frisørene tjener penger på sjampo engang. Hvem kjøper ei 200 ml sjampoflaske til 250-300 kr?  

Sist jeg var hos frisøren prøvde de å selge meg en liten flaske (100 ml vil jeg tro) med stylingspray til rundt 500kr. Samme spray kostet rundt 200 på nett. Så ja.. 

Anonymkode: c28ee...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...