Gå til innhold

blivakker, blush osv, er det ekte produkter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, neon_sun skrev:

Jeg har kjøpt maroccan Oil produkter der, noe som jeg stusset på, fordi i følge min frisørkusine så selges dette merket kun i salonger og ikke på nett. Lookfantastic sender derfor ikke merket til Norge. Jeg har kjøpt shampo og balsam i salong mange ganger, og det jeg fikk fra blivakker.no var helt annerledes i konsistens og lukt. Jeg kjøpte også en highligther (the balm Mary lou) der og den luktet veldig kjemisk og var tørrere enn den jeg kjøpte på Lookfantastic (ja, har sammenlignet de samtidig). Så jeg vet ikke jeg, har en liten mistanke om at noe er det med produktene iallefall. 

De selger jo frisørsjampomerker både på Normal og på Nille.  Frisører har ikke monopol på sjampo.  Hvorfor skulle de ha det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tanke på at de selger fra såpass store merker, så hadde de blitt saksøkt for lengst om de hadde solgt falske produkter. 

Ryktene om falske produkter hos Blush og Blivakker har gått i mange år.

Har handlet hos Blivakker i flere år, og kun en gang opplevd dårlig produkt. Fikk nytt uten problem. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har ved jevne mellomrom prøvd å kjøpe av de, ulike produkter hver gang, er det ikke da rart at jeg skal ha uflaks hver gang? jeg elsker gode produkter, men i ny og ned strekker ikke økonomien til og dum som jeg er tyr jeg til netthandel. og hver gang er det noe tull. Det lukter rart, har rar konsistens eller annen farge. hver gang jeg konfronterer de med det, er det jeg som har feil. til tross fora t jeg har Orginal (kjøpt fra salong) produktet å sammenligne med. 

Anonymkode: e2ea7...873

Ja, hvis det stemmer så er det rart.

Jeg har ikke den erfaringen. Synes de er veldig seriøse.

Anonymkode: c401c...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunette89
Akkurat nå, MissPierce skrev:

Med tanke på at de selger fra såpass store merker, så hadde de blitt saksøkt for lengst om de hadde solgt falske produkter. 

Ryktene om falske produkter hos Blush og Blivakker har gått i mange år.

Har handlet hos Blivakker i flere år, og kun en gang opplevd dårlig produkt. Fikk nytt uten problem. 

smartclub ble vel saksøkt av loreal pga salg av fake redken ....... sist jeg sjekka ble smartclub nedlagt? paralellimport gjør det enklere og drive shady, sorry not sorry, do your research ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tror de heller oppbevarer produktene feil i enkelte tilfeller, enn at produktene er falske. De er såpass kjente nettbutikker at de nok ville blitt tatt for lengst hvis det var svindel. Selv har jeg bare kjøpt sminke der, og har aldri hatt noe problemer med produktene jeg har mottatt. Jeg har tidligere kjøpt de samme produktene i fysisk butikk, og merket ikke noe forskjell. 

Anonymkode: ff754...442

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brunette89 skrev:

smartclub ble vel saksøkt av loreal pga salg av fake redken ....... sist jeg sjekka ble smartclub nedlagt? paralellimport gjør det enklere og drive shady, sorry not sorry, do your research ! 

Jaha, så hvorfor har blivakker og de andre liksom holdt på med dette i så mange år uten å bli saksøkt eller fått en massiv klagestrøm mot seg?

Anonymkode: c401c...435

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, LilleL skrev:

men har du handlet fra frisørsalong tidligere? slik at du har noe å sammenligne med?

 

Jeg har jobbet som frisør tidligere, og har ikke merket noe forskjell. Og jeg har masse erfaring med de produktene.

Anonymkode: c2ac1...428

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunette89
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jaha, så hvorfor har blivakker og de andre liksom holdt på med dette i så mange år uten å bli saksøkt eller fått en massiv klagestrøm mot seg?

Anonymkode: c401c...435

jeg mener å huske at det var ganske mye storm rundt spesielt blivakker ang dette , da eieren av blivakker ble intervjuet på tv og nektet og svare på hvor produktene hans kom fra... det føler jeg blir litt shady ... 

en merkevaredistributør har ofte enerett på og selge sitt merke i det landet det gjelder, paralellimporterer man da samme varen for videresalg til halve prisen blir dette ulovlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Brunette89 skrev:

smartclub ble vel saksøkt av loreal pga salg av fake redken ....... sist jeg sjekka ble smartclub nedlagt? paralellimport gjør det enklere og drive shady, sorry not sorry, do your research ! 

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha, så hvorfor har blivakker og de andre liksom holdt på med dette i så mange år uten å bli saksøkt eller fått en massiv klagestrøm mot seg?

Anonymkode: c401c...435

At smartclub ble saksøkt har ikke noe med Blush og Blivakker å gjøre! 

Hadde det vært mistanke fra f.eks Lorèal om falske produkter hos enten Blush eller Blivakker. Så hadde de saksøkt de for lenge siden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Brunette89 skrev:

jeg mener å huske at det var ganske mye storm rundt spesielt blivakker ang dette , da eieren av blivakker ble intervjuet på tv og nektet og svare på hvor produktene hans kom fra... det føler jeg blir litt shady ... 

en merkevaredistributør har ofte enerett på og selge sitt merke i det landet det gjelder, paralellimporterer man da samme varen for videresalg til halve prisen blir dette ulovlig. 

Er ikke det lenge siden?

Jeg har lest disse anklagene over flere år, men ingenting skjer og de selger haugevis med produkter hvert år. De har også fått pris for beste nettbutikk flere ganger. Litt merkelig at de liksom skal være så shady da.

Synes det er merkelig at hvis de driver ulovlig, selger falske produkter og ikke ordner opp når kundene får dårlige produkter så har de ikke fått noen sanksjoner eller noe. Dette ville vel vært noe media hadde kastet seg over også.

Anonymkode: c401c...435

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunette89
2 minutter siden, MissPierce skrev:

 

At smartclub ble saksøkt har ikke noe med Blush og Blivakker å gjøre! 

Hadde det vært mistanke fra f.eks Lorèal om falske produkter hos enten Blush eller Blivakker. Så hadde de saksøkt de for lenge siden. 

poenget mitt var generell paralellimport.... uavhengig av hvilken butikk dette er.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunette89
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det lenge siden?

Jeg har lest disse anklagene over flere år, men ingenting skjer og de selger haugevis med produkter hvert år. De har også fått pris for beste nettbutikk flere ganger. Litt merkelig at de liksom skal være så shady da.

Synes det er merkelig at hvis de driver ulovlig, selger falske produkter og ikke ordner opp når kundene får dårlige produkter så har de ikke fått noen sanksjoner eller noe. Dette ville vel vært noe media hadde kastet seg over også.

Anonymkode: c401c...435

jo det er ganske mange år siden , men den følelsen jeg fikk av at noe var litt off sitter fortsatt igjen 😁føler aldri det er ett bra tegn når innehaverne nekter og svare på slike spørsmål. det er jo klart forbrukerne også lurer på hvorfor prisforskjellene er så store. har aldri hørt om at noen har merket noe funky med produkter fra frisørsalong, så hvorfor er dette kun når man handler billig på nett ?noe må det jo være. pris for beste nettbutikk kan helt enkelt gå på best i pris, rask leveringstid osv, trenger ikke alltid bety best kvalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Brunette89 skrev:

jeg tar redken som eksempel her. loreal i norge er leverandør av redken, de leverer kun redken til frisørsalonger. finner du redken andre steder som apotek, nettbutikker, nille osv til halve prisen er dette ofte paralellimporterte varer. Dvs at varene kommer fra enten konkursbo i utlandet hvor produktene ikke er oppbevart forsvarlig før de kom til norge( eksempel : temperatur , dato osv ) dette gjør at innholdet i produktene endrer lukt og konsistens , og kan i værste fall starte en kjemisk reaksjon i produktet.

alternativ 2 er fake produkter . det er faktisk utrolig enkelt og kopiere etiketter og flasker, blande sammen noe skvip i en kjeller og selge til godtroende nordmenn . selvfølgelig er dette en kjempeindustri!!! vær så snill, ikke vær så naive da dere... lukter det kjemikalier og helt annerledes enn man er vant til , ikke klin det i håret og på huden ... autoriserte forhandlere er de eneste som selger kvalitetssikrede produkter, og man får det man betaler for!! 

Da er det himla merkelig at Redken selv oppgir nettbutikker som autoriserte forhandlere, da. Look fantastic er feks autorisert og har langt lavere priser enn frisørsalonger. De selger også til Norge. 

Er du tilfeldigvis frisør? :ler: 

TS: jeg har handlet mye fra begge og alltid fått god og ekte vare. Og ja, jeg har også kjøpt direkte fra salong. Både hud- og hårpleie. 

Anonymkode: c28ee...efa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blush driver flere egne frisørsalonger, og selger selvfølgelig ekte varer .  Synes det er merkelig at noen tviler på det. Tror dere også at Komplett selger fake el. varer og fake telefoner?  Komplett og Blush er samme kjede.  

Endret av tirben
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunette89
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er det himla merkelig at Redken selv oppgir nettbutikker som autoriserte forhandlere, da. Look fantastic er feks autorisert og har langt lavere priser enn frisørsalonger. De selger også til Norge. 

Er du tilfeldigvis frisør? :ler: 

TS: jeg har handlet mye fra begge og alltid fått god og ekte vare. Og ja, jeg har også kjøpt direkte fra salong. Både hud- og hårpleie. 

Anonymkode: c28ee...efa

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er det himla merkelig at Redken selv oppgir nettbutikker som autoriserte forhandlere, da. Look fantastic er feks autorisert og har langt lavere priser enn frisørsalonger. De selger også til Norge. 

Er du tilfeldigvis frisør? :ler: 

TS: jeg har handlet mye fra begge og alltid fått god og ekte vare. Og ja, jeg har også kjøpt direkte fra salong. Både hud- og hårpleie. 

Anonymkode: c28ee...efa

som sagt, er man autorisert forhandler er det jo en bra og trygg ting. har ikke nevnt noen nettbutikker her bortsett fra blivakker. sist jeg sjekka var kun frisører autoriserte forhandlere. er desverre ikke frisør, men sunn fornuft mener jeg alle burde ha, lukter produktet kjemisk å koster halve prisen , ha litt vett i skallen liksom... hva med hun som kjøpte mdformulations på blivakker å fikk syreskader i hele ansiktet ? er det rart man blir skeptisk å ønsker og spre awareness? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at frisører får solgt sjampo.  Sjampo er såpe for håret og er virkelig ikke verdt 250 kr for en 200 ml flaske.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, Brunette89 skrev:

 

som sagt, er man autorisert forhandler er det jo en bra og trygg ting. har ikke nevnt noen nettbutikker her bortsett fra blivakker. sist jeg sjekka var kun frisører autoriserte forhandlere. er desverre ikke frisør, men sunn fornuft mener jeg alle burde ha, lukter produktet kjemisk å koster halve prisen , ha litt vett i skallen liksom... hva med hun som kjøpte mdformulations på blivakker å fikk syreskader i hele ansiktet ? er det rart man blir skeptisk å ønsker og spre awareness? 

Da må man først vite hva man snakker om, og det er altså feil at kun frisører er autoriserte forhandlere. 

«Å ha litt vett i skallen» handler også om å forstå at salonger setter prisen høyt. At prisen ofte er lavere i nettbutikker er ikke merkelig eller mistenkelig, det sier heller noe om differansen på innkjøps- og utsalgspris i salonger. Og at nettbutikker ofte slipper en del av utgiftene ved å ha fysisk butikk, og dermed legger seg lavere i pris. 

Jeg har handlet kosmetikk på nett i mer enn 10 år, fra både utland og innland, og til tross for «jeg har hørt om noen som»-skrekkhistorier og advarsler fra frisører, så har jeg aldri hatt annet enn positive opplevelser. 

Anonymkode: c28ee...efa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brunette89 skrev:

 

som sagt, er man autorisert forhandler er det jo en bra og trygg ting. har ikke nevnt noen nettbutikker her bortsett fra blivakker. sist jeg sjekka var kun frisører autoriserte forhandlere. er desverre ikke frisør, men sunn fornuft mener jeg alle burde ha, lukter produktet kjemisk å koster halve prisen , ha litt vett i skallen liksom... hva med hun som kjøpte mdformulations på blivakker å fikk syreskader i hele ansiktet ? er det rart man blir skeptisk å ønsker og spre awareness? 

Noen link til noe ang hun som fikk syreskade i ansiktet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissPierce skrev:

Noen link til noe ang hun som fikk syreskade i ansiktet? 

Noen av MD formulations sine produkter hadde jo syre i seg, hvis hun ikke brukte produktene slik de var ment til å brukes er det jo ikke rart hun fikk skader. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Peonjenta skrev:

Noen av MD formulations sine produkter hadde jo syre i seg, hvis hun ikke brukte produktene slik de var ment til å brukes er det jo ikke rart hun fikk skader. 

Nettopp!

Derfor skulle jeg likt å ha en link til denne hendelsen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...